Hur länge orkar ni hålla på?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Tja, jag satt från December till April med att besegra Alma i Ninja Gaiden.

n00b ;D

Hur kommer det sig att det tog sån tid för dig att klara henne?

Permalänk
Testpilot

Jag brukar ha rätt dåligt med tålamod, tycker inte spel ska vara gjorda så att man fastnar på nått ställe, det ska vara ökande svårighetsgrad, inga stora hopp. Fastnar jag brukar jag försöka några gånger sen läser jag nån guide eller nått tips om hur man kan klara det. Funkar inte det så fuskar jag, dock bara vid det stället, sen stänger jag av fusket igen.

Exempel på ställe jag fuskade var bilracet i Maffia, det kanske hade varit ok om det kom senare i spelet då man hade kört mycket bil och lärt sig men racet kom ju typ precis i början. Det anser jag är aldeles för stort hopp i svårighetsgraden, speciellt eftersom det var massor av varv så det kunde ju gå åt helvette nästan när som helst

Nära att fuska var jag i slutet på Far Cry när man ska ner i vulkanen, dock löste jag det till slut när jag kom på att den feta kulsprutan var perfekt mot dom stora snubbarna

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Nja, på Metal Gear 2 på fartyget körde jag non stop i 2 timmar ungefär. Njaah, level och level men men..

Körde oftast med stil, men fick springa för livet ibland och fula till de!

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk
Medlem

heh .. Brukar ge upp efter 2-3 försök och fuska mig förbi, och brukar tyvär låta fusket vara på tills jag klarar spelet

Senast fuskade jag i Bloodrayne 2 ;I Körde istort sett igenom hela spelet med godmode xD xD tog inte alls lång tid hehe.. Jag hade åtminstonde kul

Visa signatur
Permalänk

Det sista spelet jag klarade utan fusk var Quake 2. Nu för tiden orkar man inte kämpa sig igenom spel längre utan fuskar vid första bästa motgång.

Dekadensen har satt in.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Beror ju på spelet. Man sitter ju längre med ett problem i Monkey Island än i ett FPS. Men mitt tålamod när det gäller det här är inte det största.

wörd.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Tills jag klarat det om man har en save där man har 10hp 13 skott och 10 gubbar framför sig blir det ju bara roligare med en utmaning

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Brukar vara så att jag sitter å försöker klara skiten tills jag måste stänga av..t.ex. sova eller något och sen kan det ta månader innan jag startar spelet igen. Man tänker "ja nu ska jag spela det spelet!, ne just de jag har fastnat, äh skit i de då".

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
n00b ;D

Hur kommer det sig att det tog sån tid för dig att klara henne?

Jag började spela på jullovet, därefter befann jag mig inte tillsammans med min låda på två-tre månader.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Skulle jag känna att jag skulle behöva fuska mig igenom ett spel så lägger jag hellre ner. Då är det inte tillräckligt bra för att man ska vilja spela vidare. Det är det som är skillnaden mellan bra och dåliga spel. Bra spel vill man sitta med och eventuellt kämpa sig förbi ett svårt ställe.
Jag har själv svårt för att göra samma sak flera gånger om. Men fastnar man så tar man en paus på en dag eller så och så försöker man igen. Det brukar oftast fungera.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Jag spelar bara typ bara rpg spel, och om man fastnar i nåt av dom sitter man och nötar, till slut klarar man det, ifall man har spelat klart spelet och ska ha tag på alla roliga grejer kan det väl hända att man kollar i nån guide eller nåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender
Brukar vara så att jag sitter å försöker klara skiten tills jag måste stänga av..t.ex. sova eller något och sen kan det ta månader innan jag startar spelet igen. Man tänker "ja nu ska jag spela det spelet!, ne just de jag har fastnat, äh skit i de då".

Haha, det där har hänt mig ett par ggr. Bl.a. i Tales of Symphonia

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Det är det nog...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag måste erkänna att jag fuskade i No One Lives Forever en gång, fast att det är världens bästa spel. Jag gjorde det bara för att jag hade så lite hälsa att jag inte hann gömma mig innan Volkov dödade mig bland all snö... Jag stängde dock av fusket så fort jag hade hittat något att ta skydd bakom

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk

Sitter fast i medal of honour: Pacific assault.
När man ska rädda piloten och sen försvara honom... jag har 2 i hälsa och inga fler påfyllningar från medicen.
Vill ha ett fusk så jag kan meja ner alla jävla japaner som spawnar som flugor över koskit.
Satt i 2 timmar innan och den jävla medicen säger att han snart är klar... hela jävla tiden.

*suck*

Bra spel vill man inte fuska i, halvbra spel kan man ibland behöva fuska i för att få valuta för pengarna, kassa spel lägger man ner direkt.
Som overblood till Playstation. Spelade igenom hela spelet och fastnade på slutbossen. Satt jävligt länge och försökte döda honom, dock var det helt omöjligt. Kunde inte ens skada honom. Sen dess har jag aldrig spelat spelet igen...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Hmm, har suttit sen i februari o försökt varva WoW. Inte lyckats än... Men snart så!

Visa signatur

rest in peace Dreamcast

Permalänk
Medlem

Det varierar från fall till fall. Ibland när man stöter på problem som "hitta den gömda spaken för att öppna dörren och hämta nyckeln" och de inte går att lösa tar jag till walktrough:s. Ett tydligt exempel är Nolf2, när man är i Indien(?), precis i början på banan. Man kommer ner i en källare, och en skriptad sekvens skall dra igång. Inget händer. Det är uppenbart att något är fel. Kollar walkthroughs, och det visar sig att spelet buggat ur och det inte går att lösa. En patch löste inte heller felet. Blev något irriterad och avinstallerade spelet.

Men om det är en ren shooter, och man satt sig i en dålig sits (extremt låg hälsa, och save precis innan det dyker upp massvis med fiender) så brukar jag kötta ganska länge. Satt ett par dagar och försökte klara en strid i Far Cry med pyttelite hälsa och ett tiotal soldater. Till slut, efter massvis med försök, lyckades jag.

Så det varierar beroende på vad det är som skapar "problemet".

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogg
Man fuskar inte i ett roligt spel, det förstör spelupplevelsen och man vinner alldeles för hastigt vilket ochså gör att 25 % eller mera utav pengarna är betalt för ingenting.

De som laddar hem spelen i fullversion förlorar dock ingenting tycker jag då det gäller riksdaler, men de jävlarna borde skjutas.

skjutas?? allvarliga problem höredu.. de som ska skjutas kallas för pedofiler! inte pirater.

Permalänk
Medlem

har så otroligt dåligt tålamod(beroende på sjukdom), ibland försöker jag en 3-4ggr sen ger jag upp och fyskar/walkthru. men när jag har gjort det och inser att det oftast var en skit lätt grej jag hade kunnat klara så blir man bara sur på sig själv istället! verkligen inte lätt att spela data spel!

pedosar kan iallfall skylla på att dom är sjuka! va kan "pirater" skylla på?

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

hmm.. efter typ 10 försök slutar jag spela skiten, för då är det inte värt att spela.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Hmm, på tal om walkthroughs, någon som vet en bra walkthrough till Conflict: Global Storm? Har fastnat lite på uppdrag fem(?) när min grupp blivit splittrad och mina soldater dör innan jag hinner rädda dom. Hur jävla lätt är det att kuta förbi två tanks, ett kulsprutenäste och sex-sju soldater och därefter ta sig genom halva banan innan dom jävlarna dör?
Jag får nog erkänna att jag gärna kör med fusk, speciellt såna som ger en alla tillgängliga vapen och obegränsad ammo.:S

Visa signatur

Nobody is perfect but I'm pretty fucking close, I think you better listen 'cause I know who you are, And I think that you should treat me like a superstar

Permalänk
Medlem

Om leveln bara är störigt dåligt designad (den där leveln i Far Cry när man hoppar ned för ett vattenfall, någon?) så tar det inte lång tid innan jag börjar leta efter "alternativa lösningar" så att säga. Om det är en rolig utmaning kämpar jag på tills jag klarar det.

Permalänk
Hedersmedlem

haha, satt och läste på första sidan och tänkte fan vad alla lirar monkey island, det spelet är ju skitgammalt Sen såg jag att det inte var fräschaste tråden.

Brukar sitta kanske max 10min med ett problem, om jag typ inte hittar vart jag ska på ett fps, eller inte tar mig fram helt enkelt. Jag fuskar inte då utan lägger spelet på hyllan

Permalänk
Medlem

Brukar som regel aldrig använda mig av walkthroughs, och framförallt inte av fusk. Men en viss spelserie hatar jag verkligen bossarna i, då jag anser att de mest är störande, och det är i Tomb Raider spelen. Tycker det är själva upplevelsen med miljön, klurigheter i form av pussel, och att ta sig från punkt a till punkt b som är det roliga i de spelen. Så ibland har jag använt fusk för att snabbt komma förbi de tråkiga bossarna, sen kör jag på som vanligt utan fusk. Ingen vidare shoot-kontroll, blir mest bara frustrerad.

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Medlem

Tills jag klarar det, kan ärligt säga att jag aldrig använt fusk för att klara en bana. Sitter jag totalfast och inte klarar det efter många timmars försök byter jag till en lättare nivå bara.

Permalänk

Hua... jag är en svag man... när jag lirar på PC åker walkthroughs fram rätt snabbt om jag kör fast, och är det nått som är för svårt så blir det ofta en trainer eller annat skit... jag tycker det är trist men kan fan inte låta bli.

Som tur är kör jag mest på PS3:an numera och då är det ju en del svårare att fuska! Har klarat alla mina tre spel hittils iallafall haha... får se hur det går när man skaffar Killzone 2, ska tydligen vara ruskigt oförlåtande

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Försöker kanske 5-10ggr innan man googlar efter nån walkthrough.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Hjälpsam

Egentligen är det fusk, att ladda en save, för att inte fuska på riktigt skall man spela om allt från början.
Skämt åsido, har dom gjort en bit i spelet omöjligt svår tycker jag att det är fel på spelet, för mig är alternativet till fusk avinstallation.
Jag brukar ge upp efter en till ett par timmar, beror på spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Jag fuskar aldrig så håller på tills jag klarar det

Permalänk
Medlem

Fuskar nästan aldrig i spel jag köper, kommer spelet från nivetvar så blir det fort fusk.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10