Vista, Kompieringsrutan försvinner inte

Permalänk
Medlem

Vista, Kompieringsrutan försvinner inte

Hejsan!

Har stött på ett litet problem, det är så att när jag kopierar/flyttar en fil/filer så kommer ju som bekant en ruta upp med beräknad tid tills slutförd åtgärd.

Det är denhära rutan som inte försvinner för mig nu, den hänger sig inte eller så på något vis, funkar att minimera den, flytta på den men när jag trycker "Cancel" eller på krysset så händer absolut ingenting.

Har testat att vänta ut det utan resultat, omstart hjälper inte blir samma sak när jag försöker igen. Enda sättet att få bort rutan är helt sonika att starta om explorer vilket inte känns som en långvarig lösning precis...

Tips & Trix eller allra helst en permanent fix hade varit grymt uppskattat!

MvH
Cadiper

EDIT: Kör Vista SP1

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Låter ju som OS:et inte får info om hur stor filen är.
Vad händer om du högerklickar på filen och väljer "Egenskaper"? Kommer det då fram info om hur stor filen är?

Testa även att kopiera den från commandotolken:

Start -> kör -> cmd och tryck sedan på enter.

Gå till valfri kattalog genom att skriva:

cd c:\mappnamn och sedan enter.

Kopiera filen till något ställe genom att skriva:

copy filensnamn.mp3 c:\ och sedan enter.

Nu kommer du kopiera filen filensnamn.mp3 från c:\mappnamn\filensnamn.mp3 till c:\filensnamn.mp3

Om det fungerar så vet vi i alla fall att det inte är någon vajsing med filsystemet/rättigheter etc.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Låter ju som OS:et inte får info om hur stor filen är.
Vad händer om du högerklickar på filen och väljer "Egenskaper"? Kommer det då fram info om hur stor filen är?

Testa även att kopiera den från commandotolken:

Start -> kör -> cmd och tryck sedan på enter.

Gå till valfri kattalog genom att skriva:

cd c:\mappnamn och sedan enter.

Kopiera filen till något ställe genom att skriva:

copy filensnamn.mp3 c:\ och sedan enter.

Nu kommer du kopiera filen filensnamn.mp3 från c:\mappnamn\filensnamn.mp3 till c:\filensnamn.mp3

Om det fungerar så vet vi i alla fall att det inte är någon vajsing med filsystemet/rättigheter etc.

Tackar för infon, vet verkligen inte vad det blev för fnatt på datorn, satt nämligen hemma hos en polare, o det hjälpte inte o starta om eller något, men när jag kom hem någon dag senare så funkade det klockrent!

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |