Permalänk
Medlem

Installations problem

Jag får det här Problemet varje gång jag försöker installera ett program eller spel. Jag har försökt att installera om datorn osv men inget har hjälpt. Har även testat att använda "ignorera knappen" men då funkar inte programmet/spelet.

Jag tror att problemet började när jag installerade ny hårdvara. Moderkort, processor, minnen men jag är inte säker.

System:
AMD Athlon 64 X2 3600+ 1.90 GHz
2 GB ram
NVIDIA Geforce 7600 GT
Windows Vista
Moderboard: MSI K9MM-V

Bättre rubrik
Permalänk

Har du testat att installera till en annan plats på datorn, eller från ett annat "medium", dvs en annan plats?

Ladda ner programmet från futuremarks hemsida, spara på en annan disk och försöka installera därifrån.

Visa signatur

ASUS 8800GTS 640mb || Intel e6320 1,86Ghz @ 3,2Ghz|| Scythe Infinity || 4gb OCZ Platinum 800mhz || PSU - Hiper R 580W || Antec P182 || P5B-Deluxe || SuperPi 1MB - 14,8s || 3dMark06 -10761p

//CruZadeR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeneralCrusader
Har du testat att installera till en annan plats på datorn, eller från ett annat "medium", dvs en annan plats?

Ladda ner programmet från futuremarks hemsida, spara på en annan disk och försöka installera därifrån.

Jag har testat båda. Spel från skivor fungerar inte att installera heller så det är nog inte problemet. Sen är det inte bara 3dmark som inte fungerar utan nästa alla andra program/spel också som msn, windows uppdateringar osv.

Dessutom verkar allt detta leda till att massa andra program får konstiga fel också som tex denna.

Eftersom att jag har köpt en ny hårddisk så borde det inte va den som är problemet

Permalänk
Medlem

Om någon läser denna och har samma problem så visade det sig att 1 av ram minnen var orsaken.
Bytte ut det samt installerade om datorn och problemen försvann!