Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Tjänsterna tillhandahålls av företag, företag som inte agerar ISP. IPRED gäller bara ISP:s.

Just nu har jag 7.72/6.64. Tidigare idag var det väldigt segt men det beror ju på antalet användare som utnyttjar den tjänsten vid det tillfället och på kvällarna är det färre som gör det så då går det snabbare. Jag har förvisso ett abonnemang hos dold.se och deras servrar är överbelastade atm men nästa vecka ska de ha fixat ytterligare en server så då ska nog allt flyta på bra mycket bättre.

Undrar dock hur man kan kontrollera att även µtorrent tilldelas det IP man blir tilldelad när man surfar på nätet. Vet att alla internetberoende tjänster confas automatiskt men jag vill vara på den säkra sidan och se att det IP jag har när jag surfar är den IP andra peers ser att jag har när de leechar något från mig.

Du kan ju köra wireshark och se om du hittar ditt ip

EDIT: Och det går fortfarande väldigt segt för mig. Gick mkt fortare förut. Får väl se om hastigheten blir bättre imorgon eller nått.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag har just nu 0.5-5kb/s hos dold.se(haha). Påminner om mitt gamla modem... men det gick iallafall att surfa med, dold.se funkar knappt att surfa normalt med . Får hålla tummarna på nästa vecka... dom säger att dom sätter upp 1 server, och det skall räcka?

Hade blivit *överlycklig* om jag fått runt 250kb/s i download, även fast jag sitter på 30/30mbit...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
så länge du inte begår ett brott som ger >2 års fängelse lämnar de inte ut dina uppgifter (om företaget har sina servrar belägna i Sverige). Fildelning ger <2 års fängelse.

Fel, det spelar ingen roll att straffet i praktiken alltid blir lägre än 2 års fängelse, det som spelar roll är vad det maximala straffet kan bli i teorin.
Straffskalan för brott mot upphovsrättslagen är böter eller fängelse i högst 2 år.

Kort sagt: Dina uppgifter kommer att lämnas ut om det är upphovsrättsbrott du är misstänkt för.

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle ta och bara skita i allt vad VPN-tjänster heter och fortsätta som vanligt. Det känns som man enbart agerar såhär för att man tror att det har blivit såååå mycket större chans att man åke dit jämfört med förut. Men det har det ju inte om man tänker efter.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Djurmamman
Fel, det spelar ingen roll att straffet i praktiken alltid blir lägre än 2 års fängelse, det som spelar roll är vad det maximala straffet kan bli i teorin.
Straffskalan för brott mot upphovsrättslagen är böter eller fängelse i högst 2 år.

Kort sagt: Dina uppgifter kommer att lämnas ut om det är upphovsrättsbrott du är misstänkt för.

Du har både rätt och fel. När man beslutar om sådanna ingrepp tittar de på tidigare domar, dvs. praxis. Och det finns faktiskt fall (ett iaf) där en person har fått villkorlig dom (=motsvar fängelse) vid omfattande utdelning av många verk(med DC++ och därför en lista av verk).

Därav kan polisen nu få tillstånd att göra en husrannsakan, men BARA om det handlar om en större omfattning eftersom praxis också är att man bara döms till böter för upphovsbrott av ringa natur. Därför lär de inte kunna få tillstånd om husrannsakan, eller andra integritetskränkade ingrepp för att säkra bevis i de allra flesta fall.

EDIT: Vid tagning av pissprov gäller dock precis det du beskriver. Dvs. att, trots att ingen nånsin blir dömd till fängelse för att bara vara påverkad av droger, kan polisen tvinga en att lämna ett piss/blodprov bara för att straffet i lagboken är upp till 6 mån. Antar att skillnaden är att det är polisen som beslutar om urinprov, och inte jurister som det gäller vid husrannsakan m.m.

Blir intressant att se hur pass mycket tingsrätten kräver för att ge tillstånd till att göra en intrångsundersökning när det gäller Ipred. Själv gissar jag på att det lär krävas liknande nivåer som att få en husrannsakan, vilket också kommer göra lagen mer eller mindre verkningslös.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Musikälskare

IVACY VPN...

Kopplade upp mig rätt fast när jag kollade mitt IP satt jag fortfarande där jag var innan

Sen laddades inga sidor klart, allt bara tuggade...

Hoppar nog den tjänsten, vad tycker ni om den?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Undrar om man verkligen är skyddad när allt kommer omkring. Relakks tjänst ser ju bra ut när man ser tester som gjorts. Men frågan är ifall man sen ändå blir ens ip utlämnat. Hur går det med tjänsten IPREDator, någon som använder den eller var det bara snack eller ett prtrick?

Permalänk
Medlem

Tänkte testa Torrentprivacy nu eftersom Ivacy verkar vara det slöaste som finns men de vägrar acceptera min betalning, första gången det händer...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Tänkte testa Torrentprivacy nu eftersom Ivacy verkar vara det slöaste som finns men de vägrar acceptera min betalning, första gången det händer...

Torrentprivacy fungerar mycket bra för mig!

Hastighetsmässigt ingen skillnad (jag sitter dock bara på 2mbit) och jävligt smidig lösning!

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Man kanske skulle ta och bara skita i allt vad VPN-tjänster heter och fortsätta som vanligt. Det känns som man enbart agerar såhär för att man tror att det har blivit såååå mycket större chans att man åke dit jämfört med förut. Men det har det ju inte om man tänker efter.

Skit inte i det.

Antipiratbyrån m.fl. bedriver inte bara privat brottsbekämpning på internet. Man vill oxo påverka folks attityder. Så klart säger man att skötsamma fina medborgare inte kommer att åka dit för att dom tankat ner ett avsnitt av svensson svensson, men när man avverkat FTP'er och DC++are lär det vara dags att stauera lite exempel bland torrenttankarna.

Man får se hur praxis utvecklar sig, men är domstolarna lika släpphänta som tidigare med bevisföringen (t.ex. skärmdumpar! Va fan e det?), kan var och en förvänta sig ett kravbrev i brevlådan..

Jag tycker dessutom att det finns fler skäl att inte visa sin identitet på nätet t.ex. kommersiella kartläggningar och FRA-lagen.

MVH
Biffko

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordis
Torrentprivacy fungerar mycket bra för mig!

Hastighetsmässigt ingen skillnad (jag sitter dock bara på 2mbit) och jävligt smidig lösning!

Funkar säkert bra om de hade godtagit min betalning men det gör de inte, testat vanligt VISA samt E-kort.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bern
Funkar säkert bra om de hade godtagit min betalning men det gör de inte, testat vanligt VISA samt E-kort.

Betalningen var inget problem för mig med e-kort. Har inte hört om någon annan heller som haft problem med betalningen där. Prova igen..

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

Ha tålamod. Fildelarna spränger sönder alla tillgängliga VPNs som finns just nu. De är fullständigt överbelastade. Vi får hoppas de uppgraderar sina serversystem snarast.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gabe
Ha tålamod. Fildelarna spränger sönder alla tillgängliga VPNs som finns just nu. De är fullständigt överbelastade. Vi får hoppas de uppgraderar sina serversystem snarast.

Jag håller med! Har fått hjälpa flera kompisar med deras VPN eftersom att ALLA helt plötligt ska ha... Hur kan det komma sig?

Själv avvaktar jag ett par veckor och ser vad som händer, förmodligen så kommer alla VPN-företag att uppdatera sin utrustning. Jag tänker inte köpa något förrän jag sett vem som flyter på bäst när rusningen är över.

Eventuellt kanske jag köper för EN månad...

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Medlem

tänkte bara fråga hur egentligen fungerar detta med isp och torrentprivacy.. VI säger att jag gå in på ngn hemsida vi säger mininova och ska ladda ner med torrentprivacy(den ska vara ju annonym) men myndigheter kommer ju kunna se min ip när jag gå in på mininova eller hur och då kan man bli misstänkt när man ändrar ip genom torrent..eller har jag nu helt fel?

Visa signatur

AMD Athlon XP2800+ Sempron, Aspire X-Dreamer II Miditower black 400W ATX,Maxtor 120Gb 7200rpm,Radeon 9800Pro 128Mb DDR, Kingston 512 DDR, EPoX EP-8RDA3i nForce2 Ultra400 Audio LAN SocketA ATX

Permalänk

Torrentfilerna i sig är inte olagliga

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Jag hoppas att VPN-företagen kommer göra några sorts premiumtjänster så att vi med 100Mbit också kan mer eller minde maxa våra linor. Skulle kunna tänka mig betala upp till 200kr/mån för en tjänst som maxar ut min lina, men då ska den också vara idiotsäker.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Jag hoppas att VPN-företagen kommer göra några sorts premiumtjänster så att vi med 100Mbit också kan mer eller minde maxa våra linor. Skulle kunna tänka mig betala upp till 200kr/mån för en tjänst som maxar ut min lina, men då ska den också vara idiotsäker.

Jag tror att allt sånt kommer att komma, men det kommer förmodligen att ta lite tid! Försäljningen av VPN-tjänster har förmodligen mångdubblats på bara några dagar nu, vi får nog vänta ett par veckor eller någon månad på att marknade anpassar sig till den nya efterfrågan.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Musikälskare

Allt blir ju överbelastat

Så fort en ny tjänst kommer till och man får bra hastighet flockas folk till den = den blir seg

Jag väntar som det är nu iaf

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga angående Relakks. Byter de ens IP mot ett nytt unikt som bara är tilldelat mig eller delar jag på ett ipnummer med flera andra när jag kopplar upp mig mot deras server?

En annan fråga gällande Relakks, i deras howto står det att man ska stänga av fil och skrivardelning för det innebär en säkerhetsrisk. På vad sätt är det en säkerhetsrisk? Är det pga att mina applikationer kan få för sig att använda mitt vanliga ip istället eller är det bara en pga risk för intrång?

Angående betalningen på Relakks, det står när man skapat ett konto att man kan betala säkert via paynova, men när jag väl trycker för att betala för 3 månader kommer en ruta upp där jag måste fylla i namn, adress osv. Varför ska man behöva göra det? Ska man inte bara kunna betala och vara glad?

Permalänk

Spelar väl inte så stor roll eftersom du inte är särskilt anonym ändå eftersom du måste betala med ett kontokort eller internetbank. IP-tilldelning sker dynamiskt och jag gissar att det är first come, first served som gäller.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Relakks är överbelastat just nu. Får 1mbit av ca 19mbit. Skiter i det just nu och kör öppet. Bryr mig inte..

Permalänk
Medlem

Jag fortsätter min prövomånad på Relakks/Flashback och avvaktar lite. Har dock ett problem, det är att den ibland kopplar ner sig och gör att man får ett nytt ip, trots att anslutningen har varit aktiv. Jag har inte kunnat se hur länge det har varit frånkopplat, antagligen mindre än 1 minut,. men ändå. Det känns ju inte direkt helt säkert. Någon som har stött på samma problem?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Är man inte mer anonym om man nyttjar PayPal eller Paynova? Hur lyckas man få prövotid hos Relakks ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Är man inte mer anonym om man nyttjar PayPal eller Paynova? Hur lyckas man få prövotid hos Relakks ?

Relakks är samma servrar som flashbacks tjänst. På flashbacks sida kan man dock välja att bara betala för en månad, medans Relakks tar för minnst 3 månader, iaf för några dagar sen när jag kollade.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Relakks är samma servrar som flashbacks tjänst. På flashbacks sida kan man dock välja att bara betala för en månad, medans Relakks tar för minnst 3 månader, iaf för några dagar sen när jag kollade.

Så den månad du betalat för hos Flashback är den du kallar prövomånad? Det lät annars som du menade att man kunde prova Relakks/Flashback gratis under en månad.

Hur som helst ska jag försöka avvakta fram till Maj innan jag betalar Relakks och tills dess har man förhoppningsvis byggt ut kapaciteten. För att valet faller på Relakks är säkert, eftersom jag inte använder Torrentlänkar.

Permalänk
Medlem

Finns inga skillnader mellan Relakks och dold.se väl?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Där ser man. Så länge det bara är en proposition behöver man inte oroa sig. Klubbas den igenom får man väl säga upp sitt abonnemang.

Den klubbades igenom... Civilrättsliga sanktioner på immaterialrättens område =Ipred-lagen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rose Brass
Den klubbades igenom... Civilrättsliga sanktioner på immaterialrättens område =Ipred-lagen...

Varför har inte tjänstens FAQ ändrats isf? Och av vilken anledning ljög dold.se:s kundtjänst när jag frågade huruvida de kommer vara tvungna att lämna ut uppgifter om deras kunder om dessa fildelar upphovsrättsligt material eller inte?

Länka gärna till en tillförlitlig källa som säger att IPRED inte bara gäller ISPs utan även företag som tillhandahåller VPN-tjänster.

Permalänk
Medlem

Varför uppmanar Flashback/Relakks till att man ska stänga av fil och skrivardelning?

Min dator som ska använda VPN ska tanka till en server så jag behöver det igång.