Permalänk
Medlem

Datorn startar inte...

Har precis byggt ihop min dator, när jag trycker på den går alla fläktarna igång och moderkortet lyser i ~två sekunder och sen stänger datorn av sig i två sekunder sen startar fläktarna igen osv tills jag stänger av nättagget...

Specs:
Gigabyte ep35-ds3
Corsair XMS2 pc8500 2x2gb
WD caviar black
Sapphire hd3850
Antec sonata III 500

Jag vet redan att hårddisken och graffet funkar och datorn gör precis likadant om jag byter minne...
Nån som vet vad som kan va fel?

Permalänk
Antielefant

Alla gånger har du kortslutning eller glappkontakt någonstans.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Alla gånger har du kortslutning eller glappkontakt någonstans.

Eller så kan processorn / moderkort vara trasigt..

Hade samma symptom och det visade sig vara först moderkortet och nu är processorn inne på RMA igen då den till 99.9% är trasig..

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Alla gånger har du kortslutning eller glappkontakt någonstans.

Har redan kollat alla kontakter och att det inte är kortslutning och det verkar inte vara det som är felet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdrofleXx
Eller så kan processorn / moderkort vara trasigt..

Hade samma symptom och det visade sig vara först moderkortet och nu är processorn inne på RMA igen då den till 99.9% är trasig..

Får väll testa att byta cpu i mina datorer...

Permalänk
Medlem

Hej!
Hade samma problem igår, allt startade, la av i nån sekund, sen startade igen, men där ifrån kom jag inte längre, alla fläktar å så funkade, va bara skärm, tangentbord och mus som inte gick igång.

Löste iaf detta genom att ta ut batteriet på moderkortet en stund, satte tbx de sen gick datorn igång som den ska

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JensJens
Hej!
Hade samma problem igår, allt startade, la av i nån sekund, sen startade igen, men där ifrån kom jag inte längre, alla fläktar å så funkade, va bara skärm, tangentbord och mus som inte gick igång.

Löste iaf detta genom att ta ut batteriet på moderkortet en stund, satte tbx de sen gick datorn igång som den ska

Det löste sig för mig också, när jag skulle byta cpu för att kolla om det var problemet såg jag att jag hadde monterat den fel... Klantigt

Permalänk
Hedersmedlem

Phuuuhh... det kunde blivit dyrt det där
Skönt att det blev ok!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)