Permalänk
Medlem

Ny skärm! 2000kr

Hej.
Tänkt köpa ny skärm. Max Pris 2000:-
Såg denna skärm på elgiganten
DENNA

Är det något att ha?
Vilka skulle ni annars rekomendera?

Mvh

Hampus

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Den är säkert helt ok om man inte har några större förväntningar på en skärm. Det är för övrigt en 16:10-skärm och inte 16:9 som det står i länken. Det är ju iallafall billigt.

Edit: BenQ 22" LCD G2220HD ser ut som ett bättre val.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Dell 2209WA ifall du orkar lägga ut lite mer, betydligt bättre för allt utom spel för under 3000! Ifall du inte orkar sträcka dig till 2400 så ta Benqen, men det rekommenderar jag inte. http://www.dustinhome.se/pd_5010249814.aspx

Permalänk
Medlem

Off topic: Varför är inte den bra för spel Dreas89?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Off topic: Varför är inte den bra för spel Dreas89?

Den är bra i spel, men inte bäst i den prisklassen, det är en ips-panel med medelhög inputlag, det går att få skärmar med lägre inputlag. Har själv spelat på den utan problem, men vissa är känsliga för sånt.

edit: Spelar man bara lite då och då så är den skärmen det jag skulle köra på, bättre panel finns inte att få tag på i den prisklassen.

Permalänk

Offtopic: Den där skärmen du länkade på elgiganten har de skrivit att den har två sekunders responstid xD

Ontopic: Jag skulle också rekommendera BenQ'en.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Offtopic: Den där skärmen du länkade på elgiganten har de skrivit att den har två sekunders responstid xD

Om man kollar i spec så är det 2ms xD

Slår nog till på Benqen.

Elr har ngn annan något annat förslag?

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazmhu
Om man kollar i spec så är det 2ms xD

Slår nog till på Benqen.

Elr har ngn annan något annat förslag?

Dell 2209WA

Permalänk

Slå till på Benq:en i 24 tum istället. Komplett.se hade den för under 2000 med, nån hundring dyrare än samma med 22 tum på prisjakt. Alltid trevligt med HDMI in med.

Visa signatur

AMD 4850e - 2x2GB Corsair XMS2 5-5-5-18 - Gigabyte GA-MA78G-DS3H - Grafikkort sökes.. idéer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Den är bra i spel, men inte bäst i den prisklassen, det är en ips-panel med medelhög inputlag, det går att få skärmar med lägre inputlag. Har själv spelat på den utan problem, men vissa är känsliga för sånt.

Vet inte om jag skulle kalla den medelhög då över 80% av tiden är inputlaget under 20ms. dock har den några peaks som sagt som drar iväg lite, men de är få. Duger helt klart för de flesta utom seriösa FPS-gamers och personer väldigt känsliga för fenomenet tycker jag.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.