x-fi extreme gamer mic problem

Permalänk

x-fi extreme gamer mic problem

Jag har ett mysko problem med mitt x-fi kort när jag ska snacka i mic. Jag sitter ofta och pratar på teamspeak och det funkar alldeles utmärkt. Men när jag startar ett spel, nämnligen battlefield 2 så slutar micen att funka i teamspeak. Tabbar jag ut ur spelet eller stänger av så funkar micen igen. Riktigt irriterande för jag har inte lyckats hitta någon lösning på problemet. Och ja, jag har googlat och letat på creative supportforum.

Vista ultimate + x-fi extreme gamer

Alla svar tas tacksamt emot.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med att BF2 ändrade mikrofonen till Mic 1 hela tiden, när jag egentligen använder Mic 2 på frontpanelen. Kanske det som är ditt problem?

Muvixer fixade problemet för mig. http://download.cnet.com/Muvixer/3000-18541_4-10545008.html

Permalänk
Medlem

Vad konstigt... Låter som om inställningarna ändras när man startar spelet eller att det blir någon slags krock om vilken applikation som skall använda micen.
Har själv problem med min mic till mitt nya X-Fi Titanium, men jag tror jag är rätt nära en lösning, måste bara komma hem först!

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Medlem

Kör teamspeak/ventrilo som administrator så slipper du det problemet. Det är så att Windows Vista har säkerhetsfunktioner som blockar ventrilo/ts från att användas och göra saker med din dator när du gör något annat som spelar BF2 eller liknande.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken