Permalänk
Medlem

Inet gamer frequent/experienced

Tja!
Jag är i stort behov av en dator ganska snabbt, vore skönt att få den inom de närmsta dagarna i alla fall.
Min budget ligger runt 8-10k ungefär, och jag hade tänkt mig Inets
frequent gamer
https://www.inet.se/datorer/stationaera/inet-frequent-gamer/1...

eller experienced gamer
https://www.inet.se/datorer/stationaera/inet-experienced-game...

Det jag undrar är om dessa paket är bra eller helt värdelösa. Anledningen till att jag har tittat på just dessa är att jag kan åka och köpa datorn imorgon och få den i handen om jag bestämmer mig!
Datorn ska användas till nästan uteslutande spel, mest WoW där jag vill spela på högsta inställningar.
Så va säger ni, bra eller anus, och vilken av de två modellerna är mest prisvärd?

Permalänk
Medlem

Mest privärt = bygg själv istället.

Där har du ett paket för dryga 10k som klarar alla dagens spel galant.

Permalänk
Medlem

HUr lång tid brukar det ta att få hem ett sådant paket? Hela grejen med de jag föreslog var ju att jag kan få hem dem så tidigt som i morgon.
Jag vill egentligen bara veta om det skulle vara ett dåligt köp att inhandla någon av dem

Permalänk
Medlem

Skulle hellre ta det som länkas ovan, mycket mer prestanda för ungefär samma peng. Dock inget OS men går ju kasta in win 7 RC i datorn tills vidare.

Men måste du välja av dom 2 är ju alt nr 2 det bästa. Bättre processor och bättre grafikkort. Kollade inte så noga på resten.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

du kommer inte få hem det imorn, om du beställer idag och allt finns i lager så kommer du få det på fredag i bästa om det inte blir nå strul.

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

Allt finns inte i lager, så du kan räkna med 5-7 arbetsdagar innan allt har skickats. Men det är värt det, jag lovar dig. Mitt paket springer rundor runt de båda andra paketen.

Permalänk
Medlem

Jag hade valt ett Threehundred över Caterpillar då det senare inte kommer klara att kyla två grafikkort på ett omvänt moderkort.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Typhonos
Jag hade valt ett Threehundred över Caterpillar då det senare inte kommer klara att kyla två grafikkort på ett omvänt moderkort.

Jo det kan jag nog hålla med dig om. Byt till ett Antec 300 eller CM 690.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Mest privärt = bygg själv istället.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------...

Där har du ett paket för dryga 10k som klarar alla dagens spel galant.

är det inte så att am3 processorer passar på am2 moderkort men am3 moderkort passar inte med am2 processor? för då kommeer inte paketet att funka...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Antielefant

Inte sant, men ok.

Faktum är att de blev både kallare och tystare i min nya Caterpillar än i min gamla Sleeping Dragon. Självcirkulation är en bra sak att tänka på, och du har alltid cirkulation uppåt i ett datorchassi.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Inte sant, men ok.

Faktum är att de blev både kallare och tystare i min nya Caterpillar än i min gamla Sleeping Dragon. Självcirkulation är en bra sak att tänka på, och du har alltid cirkulation uppåt i ett datorchassi.

Jasså där ser man. Då behöver TS kanske inte byta chassi då

Permalänk
Antielefant

Mjo, jag skulle inte rekommendera det till öppna kort typ Gainward eller Palit, eller om man ska köra 3:epartskylning däremot... baksidedumpande kylare är ett krav, annars skapar man en riktigt varm ficka där uppe.

Men de allra flesta 260'or har dumpande, så... no probs.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd

Nexus caterpillar är ju grymt fult chassi, designen ser ut att komma från 1996 eller nåt. Antec Three Hundred är klart snyggare, och man kan få den tyst med lite skillz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Nexus caterpillar är ju grymt fult chassi, designen ser ut att komma från 1996 eller nåt. Antec Three Hundred är klart snyggare, och man kan få den tyst med lite skillz.

jo med skillz och pengar, bara lättare att köpa ett caterpillar.
Ångrar att jag köpa mitt antec 300, så jävla litet måste flytta på HDD för att få plats med grafixxen

Permalänk
Antielefant

Fult?
http://i168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/caterpillar10...

Supersnyggt är det inte, men det ser ut som ett typiskt stilrent chassi.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Fult?
http://i168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/caterpillar10...

Supersnyggt är det inte, men det ser ut som ett typiskt stilrent chassi.

Sjukt fult.

Men smaken är som...

Hade tagit vilket 80-tals chassi som helst över det där any day.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Antielefant

Sen vete sjutton om A300 klarar det här. Utan att tappa halva chassit dvs..
http://i168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/caterpillar08...

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pehhhr
jo med skillz och pengar, bara lättare att köpa ett caterpillar.
Ångrar att jag köpa mitt antec 300, så jävla litet måste flytta på HDD för att få plats med grafixxen

Nej, nej, nej.

Sluta rekommendera Caterpillar. Jag har ett, och har ALDRIG varit nöjd med det överhuvudtaget. Då har jag inte särskilt hög standard heller.

Caterpillar är ranglig, dålig layout, och inte särskilt rymlig. Vertikal hårddiskbur som inte går att modda för att få ner ljudnivån är fail på alla sätt.

Nu i efterhand skulle jag ha väntat någon månad och köpt något bättre och mer välbyggt (t.ex. Antec Solo).

Edit: Då köpte jag t.om. min Caterpillar nästan 250:- billigare än vad du gör. Så.. ja. Stort misstag om du köper den.

Permalänk
Antielefant

Det får stå för dig, själv är jag väldigt nöjd med mitt Caterpillarchassi. Jag håller inte alls med om att det är rangligt, utan känns väldigt stabilt för att vara ett miditower, speciellt när man börjar fylla det.
Varken utrymme eller layout är ett bekymmer heller, men man måste tänka till när man drar kablar och planerar kylningen. Jag är fortfarande beredd att sätta en gummisnoddsupphängd 92/120mm-fläkt under DVDn om det skulle krävas för att få in mer luft.

I bilden ovan har jag fyra WD Green i buren, och de låter absolut ingenting utom ett lite dovt och tyst knatter när jag använder många samtidigt.

Ska du ha högljudda diskar får du sätta dem i varsin DiskTwin i 5,25"-platserna, är inte värre än så.
Jag har redan beställt två till mina Velociraptorer.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync