Permalänk
Medlem

Kom igen!

Bara 100 röster?

Permalänk
Medlem

Ingen har krashat för mig. Däremot har jag kortslutit en p.g.a. att stiften i en molexkontakt satt väldigt högt upp och jag försökte sätta i den åt fel håll. Den skulle användas som eSATA, därför var strömmen på när jag kopplade in den.

Permalänk

Har aldrig hänt mig, hade en 260 GB hdd som fungerade finfint i 3 och ½ år på min gamla dator.

Permalänk

alla deskstar som jag har haft har mer eller mindre krashat. sist var det min hitachi 240 gig vill jag minnas att det var. nu kor jag med sas ist

Permalänk
Medlem

Läshuvudet på min WD raptor 74 gb lossnade för ett par månader sedan. Lämnade in den till en firma (hade ju inte gjort backup på ett par år). Fick svar förra veckan "Hårddisken har avmagnetiserats. Data kan ej räddas".

/johnnyr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johnnyr
Läshuvudet på min WD raptor 74 gb lossnade för ett par månader sedan. Lämnade in den till en firma (hade ju inte gjort backup på ett par år). Fick svar förra veckan "Hårddisken har avmagnetiserats. Data kan ej räddas".

/johnnyr

Ouch, vad kostade det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ouch, vad kostade det då?

Jag betalade en avgift för att de skulle försöka hitta en donator med samma läshuvud och byta det. 2500kr tror jag? Kommer inte riktigt ihåg. Men det fungerade inte. Så de provade en annan donator men det gick inte heller. Och då kom de på att felet berodde på att disken var avmagnetiserad. Lite konstigt kanske... men vad vet jag? Nu vet jag inte vad jag kan göra - om något ens går att göra.

Eftersom de inte kunde återskapa någonting så behövde jag så klart inte betala något mer.

/johnnyr

Permalänk
Medlem

En 13,5 Gb IBM Deskstar som kraschat. Jag har håll på med datorer sen 1988 så jag har väl haft tur kanske

Permalänk
Medlem

2 diskar på drygt 15 år. Båda Maxtor. Den första var en 1GB-disk som en dag lät som en svarv pga att ett läshuvud hade kraschat. Gick inte att rädda. Andra disken var en 80GB som satt i en raid0, lyckades kopiera det mesta innan den rasade helt. Maxtor x 2 i en raid0, smart drag där.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Min nuvarande hårddisk, en 500gb från Samsung brukar börja ticka när den virusscannar system32-mapparna i xp med AVG anti virus om jag samtidigt använder datorn

Ibland resulterar det i Blue Screen vid nästa omstart, men då drar jag bara en CHKDSK /r och efter 2,5~3h så är den uppe igen, alla data kvar. Om jag låter avg scanna ostört klarar den sig.

Måste dock erkänna att jag fick panik första och andra gången. Ska byta ut den mot en SSD nån gång i framtiden

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Hedersmedlem

1st WD Raptor 74GB (adfd). hittades i bios men listades om okompatibel. hade haft den i 2-3 år. fick en ny på garanti.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

1st samsung 200gb
2st HP externa (en av dom i samband med att den föll i ett betong golv )

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Hände en gång, en Maxtor som höll i 4år dog i en Dell 8200. Som tur är var jag inte lika datorbunden då så jag hade typ inget på den.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64