Permalänk

i7 i 5.4 Ghz

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=231002

wish it was mine lol

någon som har kommit nära det ?

killen lär ju inte behöva uppgradera för 8 år

Permalänk
Medlem

Inte illa det där!

Permalänk

Coolaler har screenshot på över 6GHz men det är ju inte med en 920, men du frågade efter i7 så.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem

Re: i7 i 5.4 Ghz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av btkspaniard
killen lär ju inte behöva uppgradera för 8 år

De är kanske sant, men tror du inte de blir lite bökigt att köra 24/7 med DICE

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=575654

den enda 920:an som jag vet är högre än det där.

Visa signatur

Gigabyte P67 UD4 | Intel Core i5 2500k @ 5GHz 1.35v prime95 stabil 24/7| 2x2GB Corsair @ 1600MHz 1.56v | Antec TruePower Quattro 850w |
|eVGA GTX470 superclocked @ 780/1620@1.037v / 1950| HAF 932 | Viewsonic vx2268wm 120hz | intelli ie 3.0 | RATT: Logitech G27 för F1 2010<3 nickname: grisfiske videos: http://www.youtube.com/user/GTXwek

Permalänk
Avstängd

dessa etxrema överclocks med DICE, kväve osv är totalt onödiga ur användningsperspektiv. CPUer dör sjukt snabbt och det känns inte direkt skönt att sitta bredvid en kompressor eller kvävehink.
så man måste undra vad är grejjen med dessa överklocks ?

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
dessa etxrema överclocks med DICE, kväve osv är totalt onödiga ur användningsperspektiv. CPUer dör sjukt snabbt och det känns inte direkt skönt att sitta bredvid en kompressor eller kvävehink.
så man måste undra vad är grejjen med dessa överklocks ?

Precis samma sak som dragrace, man vill pressa sina motorer( processorer ) och vinna tävlignar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
dessa etxrema överclocks med DICE, kväve osv är totalt onödiga ur användningsperspektiv. CPUer dör sjukt snabbt och det känns inte direkt skönt att sitta bredvid en kompressor eller kvävehink.
så man måste undra vad är grejjen med dessa överklocks ?

E-penis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
dessa etxrema överclocks med DICE, kväve osv är totalt onödiga ur användningsperspektiv. CPUer dör sjukt snabbt och det känns inte direkt skönt att sitta bredvid en kompressor eller kvävehink.
så man måste undra vad är grejjen med dessa överklocks ?

Ok! sett dig framför datorn och undra varför finns det så många tävlingar i världen? varför gör människor som de gör? vad är grejen med dessa?

Lycka till...........

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oliviro
E-penis.

och i "LIVE" tävlingar ska det heta L-penis?

Ni som gnäller ofta står på samma plats...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
Ok! sett dig framför datorn och undra varför finns det så många tävlingar i världen? varför gör människor som de gör? vad är grejen med dessa?

Lycka till...........

och i "LIVE" tävlingar ska det heta L-penis?

Ni som gnäller ofta står på samma plats...

Oops...nån som hade en taskig kväll antar jag

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Nej Redz har inte haft taskig kväll, just nu jag är jätteglad eftersom har hittat alla 10 ribbons i http://www.evga.com/decade/scavenger/default.asp
Det är bara ibland... ah vet inte själv, kanske måste gå sova

Permalänk
Medlem

Dom som gnäller kan inte överclocka, men detta är swe"clockers" va?

Permalänk

Ännu en tråd på swec som ballar ur

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Avstängd

Man måste ju tillägga att dessa clock inte är till för att användas utan att bara se hur långt man kan clocka alltså inte till för att höja några ev. fps.

Om man tittar på Vcoren så ser man ganska snabbt att processorn på båda bilderna tar grymt med stryk och inte är speciellt stabila ens med Flytande kväve som kylning speciellt när i7s livslängd sjunker drastiskt om man går över 1,5 i vcore..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
dessa etxrema överclocks med DICE, kväve osv är totalt onödiga ur användningsperspektiv. CPUer dör sjukt snabbt och det känns inte direkt skönt att sitta bredvid en kompressor eller kvävehink.
så man måste undra vad är grejjen med dessa överklocks ?

Ur det perspektivet så är ju dom flesta sporter helt onödiga.
Ta formel 1 som exempel, vem sitter och kör dom bilarna annat än vid tävlingar?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

ursäkta om jag bara kastar mig in här men... jag köpte precis ny vatten kylning till min i7 920 (HK 3.0 Pa 120.3 Liang DDC 18w någonting 600lit/tim ).

Jag kör på 4400mhz med min och med en vcore i bios på 1,4 och i cpuz på 1,394.

Min fråga : Är detta väldigt skadlig vcore ?

Idle temp 38-40c load 72c

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk
Medlem

skadlig vcore vettefan men dim temp är nog aningen för hög

Visa signatur

ta mig inte på allvar. ta mig på snoppen!

Permalänk
Medlem

nej nej i mina ögon är det verkligen ingen fara, skulle köra EXAKT likadant om min nya cpu som jag inte testat än gör samma sak

85c är väl en smärttröskel sen börjar väl om inte annat att klocken att faila för det är för varmt! men 72c load? är väl tom inom intel spec? varför skulle det vara nån fara? helt ok klock jonas! 4.4 på 1.39 är fint vad är det för batch?

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infa
nej nej i mina ögon är det verkligen ingen fara, skulle köra EXAKT likadant om min nya cpu som jag inte testat än gör samma sak

85c är väl en smärttröskel sen börjar väl om inte annat att klocken att faila för det är för varmt! men 72c load? är väl tom inom intel spec? varför skulle det vara nån fara? helt ok klock jonas! 4.4 på 1.39 är fint vad är det för batch?

Sorry för att vara lite kass på detta men vad e batch/var hittar jag det ? jag har en D0:a iaf ^^

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk
Medlem

överklockning är skoj, men att köra hög vcore 24/7 när man inte behöver en hög klockfrekvens är det rent puckat. Vilken än kylning man har så degraderas cpun gradvis och det är inte skojj.

min e8400 kräver så hög vcore nu att över 4ghz är inte ens möjligt för bench längre. (den gjorde 4,6ghz+ när den va nyköpt)

Permalänk
Medlem

asså ? visste inte att dom blir sämre å sämre att klocka :/
trodde kanske att livslängden kortades från 10 ner till 6 år eller något men inte mer...

Visa signatur

CHASSI [Enthoo Primo] NÄTDEL [Corsair AX1200i] MODERKORT [X79-UD5] PROCESSOR [3930K] KYLNING [Mobo+Cpu+Gpu:er under vatten 2x360] MINNE [4x4gb Corsair Vengeance LP @ 1600mhz] GRAFIKKORT [Hd7970+7990] SSD [Agility 3 120GB] HDD [WD Black 1TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
Nej Redz har inte haft taskig kväll, just nu jag är jätteglad eftersom har hittat alla 10 ribbons i http://www.evga.com/decade/scavenger/default.asp
Det är bara ibland... ah vet inte själv, kanske måste gå sova

Kan du skicka ett screenshot på en sådan? Fattar inte hur dom ska se ut.

Ontopic: Har ni sett någon dragster på en landsväg? Eller kanske en formel-1 bil?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tore666
skadlig vcore vettefan men dim temp är nog aningen för hög

Verkligen inte.. Allt under 80 grader är bra temperaturer för i7.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas981
asså ? visste inte att dom blir sämre å sämre att klocka :/
trodde kanske att livslängden kortades från 10 ner till 6 år eller något men inte mer...

Min e8500 har blivit sämre också... körde 4,3ghz på 1.39vcore... nu går den inte stabilt längre:( Fick sänka klocken till 4ghz på 1.34 vcore... över 4ghz behöver den monster volt!