HTC Hero.. vågar man som gammal Diamond ägare?..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Din jäv***, någon måste tagit sig in på mitt konto och skrivit det där;)
Jaja hur som helst seg är den inte den flyter fint men visst snabbare kunde den varit men den stödjer iaf multitasking. För Apple fantasterna så kan ni läsa mer om det här Multitasking

Ja det är sant, den klarar flera saker samtidigt!

Jag är absolut ingen apple fantast så missförstå mig inte. Hero'n är en roligare mobil jämfört med iPhone, tycker jag med. Men iPhone känns bara mer mogen idag och är ruskigt snabb till skillnad från övriga mobiler idag som jag har provat i alla fall. Sedan talar ju användarvänligheten för sig själv. Heron kan man få användarvänlig eftersom du styr mer där vad du vill göra. Däremot media spelaren i iphone klår heron med hästlängder om du frågar mig.

Men Android har stor potential, skall bli intressant och se hur Android mobilerna fungerar om 12-24 månader.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Tycker själv att man ska låta Android mogna nåt halvår/år till innan det är dags att slå till. 2010 lär det finnas gott om bra Android-lurar som blivit av med de flesta barnsjukdomarna.

När det kommer till Hero har den många goda sidor, dock så verkar HTC varit snåla med hårdvaran då den som redan nämnts är för seg.

Permalänk
Medlem

Nu har jag lekt en hel del med Heron under mitt dygn med den.. fan pillat hela tiden =P Ska jag vara ärlig så är den jävligt snabb och hackar aldrig!!

Förutom (där kom det) haha.. Förutom när man bläddrar till en ny sida och denna sida håller på och uppdaterar tex vädret, då kan det hacka till någon millisekund. Men annars är den smoooth som attan och går jäkligt snabbt!
Nu kör jag massvis med program hela tiden, tyvärr måste jag säja då jag inte kommit på nåt sätt att faktiskt stänga ner det jag gjort helt och hållet.

Har hittat en negativ sak däremot.
Tillsammans med mitt comviq abb så hade jag ingen mottagning på jobbet, men på mina andra mobiler brukade jag ha i alla fall en plupp på mätaren.
Så sämre mottagning med Hero än Diamond och tidigare "vanliga" mobiler.

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynic
Nu har jag lekt en hel del med Heron under mitt dygn med den.. fan pillat hela tiden =P Ska jag vara ärlig så är den jävligt snabb och hackar aldrig!!

Förutom (där kom det) haha.. Förutom när man bläddrar till en ny sida och denna sida håller på och uppdaterar tex vädret, då kan det hacka till någon millisekund. Men annars är den smoooth som attan och går jäkligt snabbt!
Nu kör jag massvis med program hela tiden, tyvärr måste jag säja då jag inte kommit på nåt sätt att faktiskt stänga ner det jag gjort helt och hållet.

Har hittat en negativ sak däremot.
Tillsammans med mitt comviq abb så hade jag ingen mottagning på jobbet, men på mina andra mobiler brukade jag ha i alla fall en plupp på mätaren.
Så sämre mottagning med Hero än Diamond och tidigare "vanliga" mobiler.

Heron hackar _alltid_ när du bläddrar genom dina kontakter. Heron hackar alltid när du navigerar under surfning. Att ni inte ser detta är för mig ett mysterium men det är ju bra för er.
Jag tycker det märks tydligt, borde göra det för er också, speciellt för er som har iPhone och Hero brevid varandra.

Kolla denna videon till exempel, syns super tydligt:
http://www.youtube.com/watch?v=G5F0Ruzwos8

Del två (typiskt bra exempel vid surfning med de båda, kolla vid 05:20 och framåt):
http://www.youtube.com/watch?v=5xMUEhFBJ8g&feature=response_w...

Del tre:
http://www.youtube.com/watch?v=xa1zvj5YDy4&feature=response_w...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla klagar på diamond:P Köpte en nyss och är sjukt nöjd. Laggar nästan aldrig. Tror folk som klagar på den bara är allmänt tröga faktiskt. Typ har på wlan och är inne på en internet samtidigt som man har på musik + att man inte stänger av programmen efter man använt dem så att det ligger 5 program i bakgrunden och kör, och sedan ska de skriva ett sms lr dylikt på detta = tro fan den blir seg.. Iphone är bättre för okunniga då den är mer som en enkel mobil än som en dator.. Den kör ju typ bara ett program åt gången + att den har lägre skärmupplösning och tråkigare menyer, klart den upplevs snabbare då.

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Heron hackar _alltid_ när du bläddrar genom dina kontakter. Heron hackar alltid när du navigerar under surfning. Att ni inte ser detta är för mig ett mysterium men det är ju bra för er.
Jag tycker det märks tydligt, borde göra det för er också, speciellt för er som har iPhone och Hero brevid varandra.

Kolla denna videon till exempel, syns super tydligt:
http://www.youtube.com/watch?v=G5F0Ruzwos8

Del två (typiskt bra exempel vid surfning med de båda, kolla vid 05:20 och framåt):
http://www.youtube.com/watch?v=5xMUEhFBJ8g&feature=response_w...

Del tre:
http://www.youtube.com/watch?v=xa1zvj5YDy4&feature=response_w...

Jag tittade på dessa när dom kom för några dagar sedan, och dom konstaterar att det laggar en del, men dom nämner även att HTC jobbar på att optimera mjukvaran, och konstaterar krasst att det är en tidig demoversion dom har fått(underförstått att det inte är slutprodukt).

Hur mycket har du testat Hero'n ? .. och hur kan du vara övertygad om att andra som just fått telefonen inte ger en rättvis bild av hur den presterar?

Jag är intresserad av Hero'n och vill gärna veta vad folk tycker och upplever att den fungerar, då jag står i valet och kvalet att köpa en, vill tro att de närmsta månaderna kommer vi se om den står sig mot konkurenten(/erna).

Läste att av de som tidigare kört Android så blev prestandan avsevärt bättre vad tiden led och uppdateringar kom.

Jag har inte använt iPhone eller någon annan smartphone, mer än testat iPhone lite, har inte haft något behov av en smartphone tidigare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Heron hackar _alltid_ när du bläddrar genom dina kontakter. Heron hackar alltid när du navigerar under surfning. Att ni inte ser detta är för mig ett mysterium men det är ju bra för er.
Jag tycker det märks tydligt, borde göra det för er också, speciellt för er som har iPhone och Hero brevid varandra.

Kolla denna videon till exempel, syns super tydligt:
http://www.youtube.com/watch?v=G5F0Ruzwos8

Del två (typiskt bra exempel vid surfning med de båda, kolla vid 05:20 och framåt):
http://www.youtube.com/watch?v=5xMUEhFBJ8g&feature=response_w...

Del tre:
http://www.youtube.com/watch?v=xa1zvj5YDy4&feature=response_w...

Att du orkar. Använd taskiller på heron för att stänga av sånt som kör i bakgrunden så är den lika snabb som iphone. Jag VET för jag har båda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Att du orkar. Använd taskiller på heron för att stänga av sånt som kör i bakgrunden så är den lika snabb som iphone. Jag VET för jag har båda.

Jo jag vet att man kan stänga av massa onödiga program och så vidare. Men telefonen hackar ändå även om inte lika mycket. Jag tycker verkligen inte att heron är så snabb som iphone 3GS i alla fall. Heron är snabbare än 2G/3G, det vet jag och det är en ganska stor skillnad mellan Hero och de tidigare iphone versionerna.

Heron är dock den roligaste telefonen av dom alla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pat Benson
Jag tittade på dessa när dom kom för några dagar sedan, och dom konstaterar att det laggar en del, men dom nämner även att HTC jobbar på att optimera mjukvaran, och konstaterar krasst att det är en tidig demoversion dom har fått(underförstått att det inte är slutprodukt).

Hur mycket har du testat Hero'n ? .. och hur kan du vara övertygad om att andra som just fått telefonen inte ger en rättvis bild av hur den presterar?

Jag är intresserad av Hero'n och vill gärna veta vad folk tycker och upplever att den fungerar, då jag står i valet och kvalet att köpa en, vill tro att de närmsta månaderna kommer vi se om den står sig mot konkurenten(/erna).

Läste att av de som tidigare kört Android så blev prestandan avsevärt bättre vad tiden led och uppdateringar kom.

Jag har inte använt iPhone eller någon annan smartphone, mer än testat iPhone lite, har inte haft något behov av en smartphone tidigare.

Jag har provat två olika Hero mobiler under en kortare tid, inte speciellt länge men tillräckligt länge för att få en uppfattning om mobilen. Jag personligen avskyr och blir bara irriterad när saker laggar, hackar eller liknande. Någon gång ibland är ju okej, är ju elektronik. Men jag tycker att Hero'n idag i alla fall, hackar lite för mycket även om man stänger av bakgrundsprogrammen. Telefonen är hopplös med massa program som körs i bakgrunden.

Sedan vet jag om att iPhone inte har stöd för att ha 7 program igång samtidigt, helt korrekt. Heron är en roligare och egentligen en bättre telefon bara de ordnar med problemet hack samt lite mer användarvänlighet.

Android har verkligen stor potential och det är väl bara en tidsfråga. Men idag tycker jag inte den är mogen, inte för mig i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Jo jag vet att man kan stänga av massa onödiga program och så vidare. Men telefonen hackar ändå även om inte lika mycket. Jag tycker verkligen inte att heron är så snabb som iphone 3GS i alla fall. Heron är snabbare än 2G/3G, det vet jag och det är en ganska stor skillnad mellan Hero och de tidigare iphone versionerna.

Heron är dock den roligaste telefonen av dom alla.

Jag har provat två olika Hero mobiler under en kortare tid, inte speciellt länge men tillräckligt länge för att få en uppfattning om mobilen. Jag personligen avskyr och blir bara irriterad när saker laggar, hackar eller liknande. Någon gång ibland är ju okej, är ju elektronik. Men jag tycker att Hero'n idag i alla fall, hackar lite för mycket även om man stänger av bakgrundsprogrammen. Telefonen är hopplös med massa program som körs i bakgrunden.

Sedan vet jag om att iPhone inte har stöd för att ha 7 program igång samtidigt, helt korrekt. Heron är en roligare och egentligen en bättre telefon bara de ordnar med problemet hack samt lite mer användarvänlighet.

Android har verkligen stor potential och det är väl bara en tidsfråga. Men idag tycker jag inte den är mogen, inte för mig i alla fall.

Låter som du är 14 år eller nått. Om du tycker att den inte passar dig så köp inte. Ok fattar nu, du är en appletaliban som ska pinka i andra trådar...
Och tror inte sekund på att du testat Hero...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Låter som du är 14 år eller nått. Om du tycker att den inte passar dig så köp inte. Ok fattar nu, du är en appletaliban som ska pinka i andra trådar...
Och tror inte sekund på att du testat Hero...

Har aldrig ägt någonting från apple tidigare, jo en ipod sedan en månad tillbaka så jag är verkligen ingen apple taliban som du påpekar. Heron provade jag först innan iPhone 3GS för övrigt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Vad är det med folk som verkar ta åt sig personligen för att någon inte tycker om "sitt" märke? Nu tänker jag på de flesta applefanatiker och även många andra (AMD/Intel-fanboys). I den här tråden verkar det vara NisseGura som verkligen inte klarar av att AlbinNdoja tycker att Heron hackar lite för mycket för hans smak. So? Låt han tycka den är seg.

Om du läser vad han skriver så hade du nog heller inte haft uppfattningen om att han är en äpplepojke. Han skriver att Heron är en roligare telefon (Android ÄR roligare än iPhone, fakta ) och att han skulle kört den om de fixar segheten.

Jag själv kommer vänta iallafall ett år tills Androidenheterna går ner i pris och Android gottat sig lite. Har för mig de lovat att Android alltid kommer att optimeras, och att framtida versioner kommer gå än bättre än dagens, även på dagens enheter. Vilket bådar gott. Förväntar mig också kraftigt förbättrad batteritid, både på iPhone och Android fronten. I dagens läge är den under all kritik för min del.

Har kikat på iPhone ett tag och hade "bestämt" mig för att beställa den, men så påminns jag gång på gång om Itunes, multitasking saknas (utan hack) och annat som jag kommer störa mig något enormt på. Så det får bli en Symbian (Nokia) nu, och så får vi se hur det ser ut om ett år.

För att vara lite OnT.
I dagens läge hade jag nog köpt en Hero ändå, och bara installerat någon rom utan HTC's skräp (om det finns någon), för jag tycker ändå det är för mycket för min smak (är lite utav en minimalist när det kommer till UIn). Då hade den garanterat rullat på utan hack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Vad är det med folk som verkar ta åt sig personligen för att någon inte tycker om "sitt" märke? Nu tänker jag på de flesta applefanatiker och även många andra (AMD/Intel-fanboys). I den här tråden verkar det vara NisseGura som verkligen inte klarar av att AlbinNdoja tycker att Heron hackar lite för mycket för hans smak. So? Låt han tycka den är seg.

Om du läser vad han skriver så hade du nog heller inte haft uppfattningen om att han är en äpplepojke. Han skriver att Heron är en roligare telefon (Android ÄR roligare än iPhone, fakta ) och att han skulle kört den om de fixar segheten.

Thank you monsieur.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Heron är inte slö, hittar du en slö hero så är det beroende på en värdelös ägare... SBS som vanligt alltså, heron out of the box har igång en helvetes massa onödiga apps och grejer..

Så den ni testar i butiken har default screen med miljoner saker igång..

Min Hero är precis lika rapp som min polares 3GS och då har jag fortfarande mer grejer igång då han inte har möjlighetn att multitaska

Permalänk
Medlem

Jag lekte lite med Hero på elgiganten, vad jag märkte så lider den inte av seghet på något sätt. Allt är bättre på hero mot diamond.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Heron är inte slö, hittar du en slö hero så är det beroende på en värdelös ägare... SBS som vanligt alltså, heron out of the box har igång en helvetes massa onödiga apps och grejer..

Hur kan det vara skit bakom spakarna om det inte är användaren som orsakat det hela? Är ju snarare tillverkaren och/eller återförsäljarna som är ansvariga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimih
Hur kan det vara skit bakom spakarna om det inte är användaren som orsakat det hela? Är ju snarare tillverkaren och/eller återförsäljarna som är ansvariga.

Well beror ju lite hur man ser på det, SBS är det enligt mig även om nånting är dåligt by default och man inte kan fixa till det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Heron hackar _alltid_ när du bläddrar genom dina kontakter. Heron hackar alltid när du navigerar under surfning. Att ni inte ser detta är för mig ett mysterium men det är ju bra för er.
Jag tycker det märks tydligt, borde göra det för er också, speciellt för er som har iPhone och Hero brevid varandra.

Kolla denna videon till exempel, syns super tydligt:
http://www.youtube.com/watch?v=G5F0Ruzwos8

Del två (typiskt bra exempel vid surfning med de båda, kolla vid 05:20 och framåt):
http://www.youtube.com/watch?v=5xMUEhFBJ8g&feature=response_w...

Del tre:
http://www.youtube.com/watch?v=xa1zvj5YDy4&feature=response_w...

Rent FUD albin, heron hackar inte alltid, även på default inställningar så är enda gångn den laggar till när man scrollar in på en screen där en widget ska uppdatera och har man något så när kunskap så får du bort det lagget oxå..

Du låter precis likadan nu som för nått år sedan då du höll på att säga att du inte är en nvidia fanboy och samtidigt öste skit över ati..

Lägg ner, iphone är en bra lur och hero är en bra lur, att heron alltid hackar är som att säga att dom enda appen som finns till iphone är djur som pruttar och ibeer..

Permalänk

Jag har ägt en Hero nu i två dygn nu och hunnit prova roota den och installera en hel del (även hunnit göra en fabriksåterställning ). Gillar man att bygga datorer, överklocka, testa och undersöka tror jag man kommer bli väldigt nöjd med Hero. Till exempel kan man köra med HTC's egen gränssnitt TouchFLO som har jag mer "lull lull" och fler skärmar att placera widgets på än Android Home. Byter jag till att använda Android Home (går att växla mellan dessa) har jag färre skärmar men det är mindre processer igång och allting känns rappare (men lite fulare). Gillar man att då att "tweaka" så installera man program som snabbt låter en växla mellan dessa.

Det jag gillar men den är friheten och möjligheterna. Den går att få väldigt rapp och smidig, men som standard är den konfigurerad för "eyecandy". Dock krävs det att man är villig att undersöka och prova lite grann.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Heron är inte slö, hittar du en slö hero så är det beroende på en värdelös ägare... SBS som vanligt alltså, heron out of the box har igång en helvetes massa onödiga apps och grejer..

Så den ni testar i butiken har default screen med miljoner saker igång..

Min Hero är precis lika rapp som min polares 3GS och då har jag fortfarande mer grejer igång då han inte har möjlighetn att multitaska

Heron är slö med fel widgets. Alltså twitter-widgeten lyckas sega ner telefonen nå grymt mycket. Utan den widgeten så känns allting mjukt och skönt men så fort man drar igång den så märker man små hack.

Och den andra applikationen som är seg är kalendern, i övrigt så känns telefonen tillräckligt snabb och responsiv för att man ej ska behöva klaga.

Fortfarande extremt nöjd med min Hero, och förmodligen kommer det komma ut nya officiella roms som snabbar på det hela, detta är trots allt första versionen av Sense och de tänker skeppa Sense på alla deras framtida Android-telefoner. Och om de ej lyckas optimera Sense så kommer recensenter inte ha lika mycket överseende i framtiden. Om man vet att Twitter-widgeten gör telefonen seg så borde de ej skicka med den.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Rent FUD albin, heron hackar inte alltid, även på default inställningar så är enda gångn den laggar till när man scrollar in på en screen där en widget ska uppdatera och har man något så när kunskap så får du bort det lagget oxå..

Du låter precis likadan nu som för nått år sedan då du höll på att säga att du inte är en nvidia fanboy och samtidigt öste skit över ati..

Lägg ner, iphone är en bra lur och hero är en bra lur, att heron alltid hackar är som att säga att dom enda appen som finns till iphone är djur som pruttar och ibeer..

Du ser inte det jag ser helt enkelt och jo, med onödigt många program avstängda yes.

En del märker inte skillnad på 30 och 60 fps och uppenbarligen märker en del inte att Heron hackar. Att du skriver att den _inte_ hackar är för mig ett mysterium. Jag köper om du inte märker det. Men du är väl knappast rätt person och säga att Heron inte hackar för andra, eller hur?

Så du kommenterar lönlöst nu precis som för ett år sedan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Well beror ju lite hur man ser på det, SBS är det enligt mig även om nånting är dåligt by default och man inte kan fixa till det..

Så om jag skulle gå in i en butik och testa en så här telefon, och den laggar pga en massa program som körs i bakgrunden, då är det SBS, dvs *mitt* fel?

Nä, SBS kan det enligt mig bara vara om en användare på något sätt själv varit med att orsaka problemet. T.ex genom att installera en massa egna program, eller kanske pilla något med avancerade inställningar eller tekniken (dvs skruva isär den och göra nått) för att "testa en grej" och därmed lyckats ta sönder den eller göra den mindre bra på något sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Du ser inte det jag ser helt enkelt och jo, med onödigt många program avstängda yes.

En del märker inte skillnad på 30 och 60 fps och uppenbarligen märker en del inte att Heron hackar. Att du skriver att den _inte_ hackar är för mig ett mysterium. Jag köper om du inte märker det. Men du är väl knappast rätt person och säga att Heron inte hackar för andra, eller hur?

Och du är väl knappast rätt person att säga att Heron hackar för andra, eller hur? Eller har du sett alla deras Herontelefoner hacka?

Det enda sättet ni kan "lösa" detta är att träffas med era Herontelefoner, och jämföra IRL. Fast även då kan det bli problem, då man givetvis kan ljuga och säga "titta, din telefon hackar ju visst!" eller "titta, din telefon hackar ju inte alls!" även om sina ögon just sett motsatsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Du ser inte det jag ser helt enkelt och jo, med onödigt många program avstängda yes.

En del märker inte skillnad på 30 och 60 fps och uppenbarligen märker en del inte att Heron hackar. Att du skriver att den _inte_ hackar är för mig ett mysterium. Jag köper om du inte märker det. Men du är väl knappast rätt person och säga att Heron inte hackar för andra, eller hur?

Så du kommenterar lönlöst nu precis som för ett år sedan.

Jag har inte haft något lagg/hack i det normala gränsnittet så att säga. Den enda applikationen som jag märkt har problem är kalendern som lider av lite för långa laddningstider och lite smålagg när man ska byta sida. Dock så är det inte lika illa som i de tidigaste recensionerna, kalendern ser inte ens likadan ut längre som de gjorde för någon månad sedan.

Alltså jag kan säga att om det nu existerar lagg/hack som jag ej lyckas se så är det något som är så smått och bör inte störa den stora majoriteten.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

HAHA gillar dessa diskussioner, alla har rätt men ändå har ingen rätt Ger inget att hålla på såhär, testa luren, blir man nöjd så blir man och kan sklita i vad alla andra säger. Blir man inte nöjd så köper man inte luren.

"We all travel on a mysterious road, but we are never gonna make it to the end"

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
HAHA gillar dessa diskussioner, alla har rätt men ändå har ingen rätt Ger inget att hålla på såhär, testa luren, blir man nöjd så blir man och kan sklita i vad alla andra säger. Blir man inte nöjd så köper man inte luren.

"We all travel on a mysterious road, but we are never gonna make it to the end"

Sant, men skulle gissa på att iPhonen erbjuder en lite mer polerad upplevelse. Dock så har min Hero en mängd andra fördelar och känns allmänt roligare.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Du ser inte det jag ser helt enkelt och jo, med onödigt många program avstängda yes.

En del märker inte skillnad på 30 och 60 fps och uppenbarligen märker en del inte att Heron hackar. Att du skriver att den _inte_ hackar är för mig ett mysterium. Jag köper om du inte märker det. Men du är väl knappast rätt person och säga att Heron inte hackar för andra, eller hur?

Så du kommenterar lönlöst nu precis som för ett år sedan.

Hur kan du påstå att nåns Hero hackar? Har du sett den "in action"?
Lägg ner surret, visst din hackade, fine.
Iphone 3GS är snabb och stabil men kan inte köra multitasking.
Hero är snabb med multitasking, speciellt med Sense avstängt.

Vilken man väljer är en smaksak.....huvudsaken att man själv blir nöjd. Jag e det iaf!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimih
Och du är väl knappast rätt person att säga att Heron hackar för andra, eller hur? Eller har du sett alla deras Herontelefoner hacka?

Det enda sättet ni kan "lösa" detta är att träffas med era Herontelefoner, och jämföra IRL. Fast även då kan det bli problem, då man givetvis kan ljuga och säga "titta, din telefon hackar ju visst!" eller "titta, din telefon hackar ju inte alls!" även om sina ögon just sett motsatsen.

Jag skriver inte att heron hackar för andra, tyckte bara det var ett mysterium att andra inte märker det. Jag påpekar ett flertal gånger att det är bra för dom som inte märker att det hackar, är du med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Jag har inte haft något lagg/hack i det normala gränsnittet så att säga. Den enda applikationen som jag märkt har problem är kalendern som lider av lite för långa laddningstider och lite smålagg när man ska byta sida. Dock så är det inte lika illa som i de tidigaste recensionerna, kalendern ser inte ens likadan ut längre som de gjorde för någon månad sedan.

Alltså jag kan säga att om det nu existerar lagg/hack som jag ej lyckas se så är det något som är så smått och bör inte störa den stora majoriteten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Hur kan du påstå att nåns Hero hackar? Har du sett den "in action"?
Lägg ner surret, visst din hackade, fine.
Iphone 3GS är snabb och stabil men kan inte köra multitasking.
Hero är snabb med multitasking, speciellt med Sense avstängt.

Vilken man väljer är en smaksak.....huvudsaken att man själv blir nöjd. Jag e det iaf!

Mycket möjligt att de två jag har provat har varit sega men ej övrigas. Den första provade jag i Thailand och den andra av en polare, uppfattade båda som hackande, speciellt när du zoomar vid bild, surf med mera samt scrollar lodrätt. Till exempel kontakter, surf.

Men ni får inte missförstå mig. Jag tycker Hero'n är en betydligt roligare mobil jämfört med iPhone 3GS vilket jag har skrivit ett flertal gånger och i olika trådar också, även om jag även där gnäller om mina erfarenheter av Hero'n vad gäller hackande.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Bra sagt! Skulle dock vilja påpeka att säga nörd är väl lite väl fräckt, jag skulle vilja uttrycka det som "för folk som gillar lite frihet" i sina mobiler

Citat:

Ursprungligen inskrivet av daweeeBD
Iphone 3GS den bästa mainstream luren för alla,

HTC Hero den bästa luren för en nörd.

Och att den är seg är bara svammel, visst har du en massa apps igång samtidigt så blir den naturligtvis slö, något du aldrig kan uppleva med en iphone då du bara kan köra en app åt gången

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Jag skriver inte att heron hackar för andra, tyckte bara det var ett mysterium att andra inte märker det. Jag påpekar ett flertal gånger att det är bra för dom som inte märker att det hackar, är du med?

hmm... i första meningen skriver du att du *inte* skriver att det hackar för andra, medans i sista meningen skriver du tvärt om.
Jag ställer frågan rakt ut istället: menar du att andras Heronmobiler hackar? Ja eller nej?

Permalänk
Medlem

Blir lite förvirrad av alla erbjudanden. Om man ringer och smsar väldigt lite(ca 100:-/mån) men vill ha fri surf, var ska man köpa den då? Verkar som att företagen tror att bara för att man har en smartphone så vill man skicka 3000 sms per månad och ringa 3000 minuter.

Just nu lutar det faktiskt åt att köpa den upplåst och fortsätta köra 3pott99 på tre. Så har man möjligheten att sälja den och ta en iPhone 3GS genom att förlänga 24mån om man inte skulle gilla den.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p