Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McGilljam
Kan någon vänlig själv bena ut detta för mig. Funkar DVXA med XBMC och W7?
Eller funkar det på ngt annat sätt i den?

Jag har bara läst lite snabbt om det och vad jag minns fungerar det inte under windows, däremot finns XBMC som fristående bootcd (baserad på linux), som dessutom går att installera till hårddisk. Där finns VDPAU som är linux motsvarighet till DXVA och det fungerade sist jag testade.

Annars kanske Windows Media Center vore något, om du bara fixar rätt codecs?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Jag skulle vilja veta hur jag kan sätta på datorn med ett trådlöst tangentbord?

Vilka inställningar ska ändras i bios respektive os?

Använd vänteläge istf att stänga av den. Alternativt aktivera instant boot i fast mode så att den gör det även när du väljer power off.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Jag har bara läst lite snabbt om det och vad jag minns fungerar det inte under windows, däremot finns XBMC som fristående bootcd (baserad på linux), som dessutom går att installera till hårddisk. Där finns VDPAU som är linux motsvarighet till DXVA och det fungerade sist jag testade.

Annars kanske Windows Media Center vore något, om du bara fixar rätt codecs?

Nja... du vet hur det är... kört XBMC på Xboxen i 100 år och dom gånger jag varit in i WMC så blir jag bara arg. Hittar ju inte i den. Tycker den rör till och den är inte bra på Scenerellar som ligger kvar i sina rar-filer heller.
Fördel XBMC där. Rakt ned på HDD'n och sedan starta...

Så... det är alltså endera av dom... äsch... *gråter styggt*

Har inte heller fått något svar på i tråden hur Flashen funkar på denna lilla, fina, söta och flickvänstilldragande skapelse.

Hur funkar det via ubuntu då?

Grejen är att det MÅSTE gå att kolla på SVTplay, Tv3, Kanal5. Annars dödar döden mig snabbt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McGilljam
Nja... du vet hur det är... kört XBMC på Xboxen i 100 år och dom gånger jag varit in i WMC så blir jag bara arg. Hittar ju inte i den. Tycker den rör till och den är inte bra på Scenerellar som ligger kvar i sina rar-filer heller.
Fördel XBMC där. Rakt ned på HDD'n och sedan starta...

Så... det är alltså endera av dom... äsch... *gråter styggt*

Har inte heller fått något svar på i tråden hur Flashen funkar på denna lilla, fina, söta och flickvänstilldragande skapelse.

Hur funkar det via ubuntu då?

Grejen är att det MÅSTE gå att kolla på SVTplay, Tv3, Kanal5. Annars dödar döden mig snabbt.

Youtube funkar, körde detta i HD och fullskärm för att testa. väldigt fint på 40"

Ska gå i ubuntu, finns nån guide för det som nån länkat till antingen i den här tråden eller den här

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Lösningen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Youtube funkar, körde detta i HD och fullskärm för att testa. väldigt fint på 40"

Ska gå i ubuntu, finns nån guide för det som nån länkat till antingen i den här tråden eller den här

Jahaja.... det var ju bra det där.
Men videon var skruvad... helt knasig... *lol*

Jag får tacka så hemskt hemskt mycket för styggt snabba svar på mina frågor och kan inte mer än tillägga att jag nu har en vit liggandes och väntar på mig i Uppsala på Alina System. Dom hade ju 20st inne men jag lade undan en för säkerhets skull. Ska dit på lördag... *klappar händerna*

Jag som har slitit mitt gråa hår för att få ihop en HTPC med lösa delar som dessutom skulle gå in i tv-bänken med måtten 440mm i bredd...
Det skulle ju vara fint att titta på oxå... och inte låta.. och sakerna skulle få plats i lådan...

Tänk vad jobb jag sparade nu.

*Tackar Asrock*

Permalänk

Denna ser riktigt bra ut för att anv. som en HTPC som ska klara 1080p.
Fasen nu gäller det bara att hitta en butik som säljer dem svarta så blir det till att beställa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Använd vänteläge istf att stänga av den. Alternativt aktivera instant boot i fast mode så att den gör det även när du väljer power off.

Den reagerar inte på några som helst knapptryckningar.

Fungerar enbart om jag ansluter ett usb tangentbord.

Värt att nämna är att jag använder en dinovo mini (blåtand)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Den reagerar inte på några som helst knapptryckningar.

Fungerar enbart om jag ansluter ett usb tangentbord.

Värt att nämna är att jag använder en dinovo mini (blåtand)

Det gör jag med.. brukar väcka den med space när den är i standby (powerlampan blinkar)

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Det gör jag med.. brukar väcka den med space när den är i standby (powerlampan blinkar)

Det fungerade i stand by.

Lampan blinkar ja, lite jobbigt i längden....

Permalänk

Någon som testat den som har Blu-ray spelare?

Visa signatur

:: LG LM70 Express ::

Permalänk

Denna verkar väldigt intressant.

Permalänk

Hej!
Har fått upp ögonen för denna billiga krabat. Behöver en liten dator till min HD tv hemma. Ska användas för att kolla på film, spela dota och surfa/spotify.
Är det något för mig? Det går att se i HD? Vore perfekt att gömma i en låda under tvn

Permalänk

Som det verkar så passar denna dator perfekt till det du ska göra Gigabytes.
Men varför vill du gömma den i en låda? jag menar den är ju läcker som den är

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Som det verkar så passar denna dator perfekt till det du ska göra Gigabytes.
Men varför vill du gömma den i en låda? jag menar den är ju läcker som den är

Jag har försökt få min tjej att förstå skönheten i datorer under en längre period. Det är liksom inte läge.

Verkar som om företaget bara kan köpa från Dustin, hur är http://www.dustin.se/pd_5010197329.aspx emot Asrocken?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabytes
Jag har försökt få min tjej att förstå skönheten i datorer under en längre period.

den du jämför med från dustin är ingen ION maskin.
DVS något helt annat. Köp en AsRock så får du något som inte tjejen vill gömma undan.
tips Låt henne välja blankt vit eller blankt svart. Låt henne vara med och köpa ett di novo mini till den...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubbe1
den du jämför med från dustin är ingen ION maskin.
DVS något helt annat. Köp en AsRock så får du något som inte tjejen vill gömma undan.
tips Låt henne välja blankt vit eller blankt svart. Låt henne vara med och köpa ett di novo mini till den...

Jag vet. Går säkert att köpa via annat place också men det är lite mer krångel. De är inte likvärdiga? Jag ser också att ION är bra mycket snyggare. Jag kanske gick lite OT nu, isåfall ber jag om ursäkt

Permalänk

Hur många slots till ram minnen finns det? Menar max 4k ram står det. Köpa två till eller byta ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigabytes
Hur många slots till ram minnen finns det? Menar max 4k ram står det. Köpa två till eller byta ut?

Du får köpa 2st nya 2x2GB

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

vad tror ni om denna som desktop ersättare i ett rum där tjejen ska surfa och jobba lite på den. jag tänker använda den till framtida projektor och kanske klämma några timmar counterstrike:source på den. kommer css att funka tillfredställande? nån som testat?

eller...ska jag satsa på en fullstor dator då jag har gott om plats för en rejäl dator egentligen?

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi
vad tror ni om denna som desktop ersättare i ett rum där tjejen ska surfa och jobba lite på den. jag tänker använda den till framtida projektor och kanske klämma några timmar counterstrike:source på den. kommer css att funka tillfredställande? nån som testat?

eller...ska jag satsa på en fullstor dator då jag har gott om plats för en rejäl dator egentligen?

På Youtube har du olika filmsnuttar på denna dator och css
http://www.youtube.com/watch?v=GdlwRn2fSug

Jag skulle välja en fullstor dator då du har plats för den och kommer kunna uppgradera den i framtiden

Permalänk
Medlem

Ny bios-version 1.60 finns nu att hämta på asrocks hemsida.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GERO
Ny bios-version 1.60 finns nu att hämta på asrocks hemsida.

Vad är då nytt med denna?

Jo följande står det på siten

1. Improve SSD hard disk performance/compatibility.
2. Add <DEL> key for the 2nd option to enter BIOS Setup.
3. System can be waken up by onboard lan under S5 through GigaLan hub.
4. Add "Good Night LED" feature.
5. Improve compatibility of Lan connection.

Länk http://www.asrock.com/Nettop/download.asp?Model=ION%20330

Jag har bios 1.4 i min maskin, ska man orka flasha?

/R

Permalänk
Medlem

Jag ska nog flasha biosen, så slipper jag koppla in ett annat tangentbord om jag vill in i bios eftersom dinovo mini inte har F-tangenterna

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Pilla i bios från soffan är ju ett måste
"Good Night LED" låter också intressant.. vad nu det är.

edit: rätt beskrivande egentligen, alla led:s stängs av. maskinen blir helt mörklagd.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
"Good Night LED" låter också intressant.. vad nu det är.

Du tror inte att det är så att du uppdaterar bios, sen blinkar led,en till några ggr inan det är svart för gott??

Permalänk
Medlem

Har införskaffat mig en ASRock jag med, fick dock bli med BluRay

Har dock lite prestanda problem, tycker den känns seg. Windows Media Player Classic få v-sync tearing fast DXVA är aktiverat. Konstiga är att cpu usage ligger på 25-30. Bör va typ 5-10

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Inaktiv

hämta drivrutiner på nvidias site och bios på Asrockssite

Permalänk
Medlem

Har gjort detta. Verkar dock som att problemet mest uppstår vid Xvid! Mkt störande

Vad har ni för CPU usage vid DXVA? har 20-40.

Börjar bilden hacka när ni tar fram enhetshanteraren?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Inaktiv

Jag har samma problem. Fick min Asrock igår och jag drog in Windows 7 på den, inga problem så långt. Men ingenting går bra med uppspelning av film (1080p).
DXVA är aktiverat men som dig eckim så är min cpu usage uppe vid 40.

Ett annat problem är att jag inte kan ändra till 24hz. Jag har möjligheten att göra det, men den ändrar till 25hz (interlaced) istället.
På min gamla HTPC var det inga problem alls att ändra till 24hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gegg
Om du beställer från inet så glöm inte bort gratis frakt.

WIFI får man lösa med usb sticka antar jag.

Ska omgående trycka i 2*2gb istället. har några sådana kitt liggandes.

Är det någon som testat WIFI med en dongle och fått det att fungera?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Har gjort detta. Verkar dock som att problemet mest uppstår vid Xvid! Mkt störande

Vad har ni för CPU usage vid DXVA? har 20-40.

Börjar bilden hacka när ni tar fram enhetshanteraren?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av comradebootstrap
Jag har samma problem. Fick min Asrock igår och jag drog in Windows 7 på den, inga problem så långt. Men ingenting går bra med uppspelning av film (1080p).
DXVA är aktiverat men som dig eckim så är min cpu usage uppe vid 40.

Ett annat problem är att jag inte kan ändra till 24hz. Jag har möjligheten att göra det, men den ändrar till 25hz (interlaced) istället.
På min gamla HTPC var det inga problem alls att ändra till 24hz.

läs tråden http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8... jag tror att den kan ge mer info.