Permalänk
Medlem

Battlefield 2 Crasher?

Helt random när jag kör BF2 så crashar spelet ner till skrivbordet, utan error eller någon information, bara svart - och sen skrivbordet.
Har aldrig vart med om detta förut, och det brukar variera, ibland crashar det efter 10 min, ibland efter 45..
Men det börjar gå mig lite på nerverna nu då jag inte kan spela seriöst utan att crasha hela tiden...
Har googlat utan framgång, så inget om det tack.
Kör förövrigt Vista 64x

Visa signatur

Chassi Corsair Obsidian 800d Moderkort ASUS Z170-A RAM Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2400Mhz CL14 Vengeance GPU ASUS Radeon R9 390 8GB DC3 STRIX OCPSU EVGA Supernova G3 750W CPU Intel Core i5 6600K @ 4.6GHz, Noctua NH-D14 Skärm Acer 34" Predator XR341CK Curved

Permalänk
Medlem

Bf2 har en tendens att krascha, dock har jag läst att det har blivit mer och mer nu med den senaste patchen.

Du kan alltid skriva på www.bfhq.se , folket där kan ha fler svar än vad du kan finna här.

Permalänk
Medlem

Det är ju EA och de har ju ALDRIG stått direkt för kvalitet. Så förmodligen har de patchat med en patch som inte är ordentligt testad. När ett spel krashar så är det i min erfarenhet mycket sällan någons dator som är problemet, det är nästan alltid ett dåligt programmerat spel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Det är ju EA och de har ju ALDRIG stått direkt för kvalitet. Så förmodligen har de patchat med en patch som inte är ordentligt testad. När ett spel krashar så är det i min erfarenhet mycket sällan någons dator som är problemet, det är nästan alltid ett dåligt programmerat spel.

Word. EA är lika bra som Steam.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

EA kommer inte i närheten av Steam. EA suger get och Steam är bra.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så har väl Dice respektive EA testat den senaste patchen (1.50) i ca 12-14 månader!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Att skriva att det aldrig är datorn som är orsaken till krascherna och bara programmet är ju urbota dumt. Oftast är det en kombination av hårdvara/drivrutiner/systemfiler samt programvara som ger upphov till krascherna.

Jag patchade igår och Bf2 funkar utmärkt. Så verkar det vara för tusentals andra som spelar.
Men jag har också haft random CTD med bf2 tidigare. Dessa har fösvunnit allt eftersom jag bytt ut hårdvara eller operativsystem. Ibland har det hjälpt med grafikkortdrivrutinbyte.
Ett tag kraschade bf2 så gott som varje gång jag spelade. Då berodde det på minnena som inte var kompatibla med mitt moderkort.

Testa att installera om Vista. Det hjälper ibland. Och det är ju så roligt att installera om med.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.