Operation Flashpoint 2 - Dragon Rising [2009]

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker spelet är helt okej förutom grafikoptimeringen??
Kan ej köra med alla inställningar på high, tycker det är lite konstigt med min dator i sign :s

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Berra0603
1/x antal spelare på alla servrar? Seriöst, ingen startad server alls?

Får för övrigt "Connection failed" på alla....

Vill gärna tycka spelet är bra men av det hittils så; nej. Hoppas det ändras!

Jag får samma sak! Connection failed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pissespann
Bara jag som tycker spelet är helt okej förutom grafikoptimeringen??
Kan ej köra med alla inställningar på high, tycker det är lite konstigt med min dator i sign :s

?
Jag kör med max på allt med min och det flyter grymt bra. Eller så har jag missat nån inställning.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pissespann
Bara jag som tycker spelet är helt okej förutom grafikoptimeringen??
Kan ej köra med alla inställningar på high, tycker det är lite konstigt med min dator i sign :s

Du gör något fel, om det är något som är bra med spelet så är det just optimeringen.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pissespann
Bara jag som tycker spelet är helt okej förutom grafikoptimeringen??
Kan ej köra med alla inställningar på high, tycker det är lite konstigt med min dator i sign :s

Kör du windows xp? 32bitars os eller dylikt ej W7?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pissespann
Bara jag som tycker spelet är helt okej förutom grafikoptimeringen??
Kan ej köra med alla inställningar på high, tycker det är lite konstigt med min dator i sign :s

Vad får du för 3d vantage points med den där? SKulle vara kul att jämföra mot min Core i7 GTX 295 burk.

Visa signatur
Permalänk

Grafikoptimeringen?!?
Spelet är ju helt grymt optimerat.
Flyter lika bra som CoD4, trots enorma ytor...

Bästa spelet btw!

Förhoppningsvis har alla trigger-happy otåliga finniga tonåringar som trodde detta var nya counter-strike, tröttnat på att kritisera alla höga betyg.

Det här är f**n ta mig bland det bästa jag lirat på flera år

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av look43
Jag får samma sak! Connection failed

men hallå... KÖP spelet. det funkar liksom inte med den nertankade (eller jo, i 2 dygn eller nåt gjorde det det...men inte nu längre)

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
men hallå... KÖP spelet. det funkar liksom inte med den nertankade (eller jo, i 2 dygn eller nåt gjorde det det...men inte nu längre)

Hur skulle dom se skillnad på spelet tror du, inge cd key eller nåt som talar om att det är en unik kopia som du sitter på!
Hade samma problem i dagarna jag med att inte komma ut o lira online, och JA jag har köpt spelet.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
men hallå... KÖP spelet. det funkar liksom inte med den nertankade (eller jo, i 2 dygn eller nåt gjorde det det...men inte nu längre)

men hallå... det hjälper inte att ha ett KÖPT spel (mitt är köpt).

Consolemasters skiter helt enkelt i oss pc lirare och har helt enkelt struntat i att få multiplayerdelen att fungera.... inte ens dedikerade servrar förfan! Trots att man har skrivit på fodralet "Dedicated host server recommended for optimum performance". Vet inte om jag ska skratta eller gråta... EPIC FAIL!

JAG VILL HA MINA PENGAR TILLBAKA!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
Förhoppningsvis har alla trigger-happy otåliga finniga tonåringar som trodde detta var nya counter-strike, tröttnat på att kritisera alla höga betyg.

Du har nog missat nåt. Majoriteten av de som är besvikna förväntade sig ett spel mer likt orginalet, alltså mer åt simulator hållet, inte tvärt om.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sukram666
men hallå... det hjälper inte att ha ett KÖPT spel (mitt är köpt).

Consolemasters skiter helt enkelt i oss pc lirare och har helt enkelt struntat i att få multiplayerdelen att fungera.... inte ens dedikerade servrar förfan! Trots att man har skrivit på fodralet "Dedicated host server recommended for optimum performance". Vet inte om jag ska skratta eller gråta... EPIC FAIL!

JAG VILL HA MINA PENGAR TILLBAKA!!

Du verkar vara en rätt balanserad kille annars. Ett hett tips är att inte hoppa på vagnen det första man gör, alla spel lider av barnsjukdomar i början. Förutom Blizzards spel då men det utvecklas också i fem-sex år.

Jag brukar alltid avvakta tills spelen både sjunkt i pris och fått sig ett par patcher. Då funkar det prima.

OBS. Jag påstår inte att det ska vara så här, men det är faktum.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jepp nu har folk lärt sig att börja avvakta på spel, räcker med att vänta en vecka för att få alla review och klagandet strömmar in på internet.

Synd bara att Codemasters fick alla pengar från alla som köpte direkt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker spelet är sjukt roligt och jävligt bra, jag älskar dock krigsspel.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Arma 2 har bättre a.i. "eller ska man säga lite sämre".
Arma 2 har bättre grafik.
Arma 2 har trackir 5 support.
Arma 2 har en mer avancerad editor.
Arma 2 är byggt på en militär sim.
Arma 2 har 200+ players multiplayer.
Arma 2 har jävla flygplan!
Arma 2 Har mer vapen, bilar, tanks, apcs, helos, båtar, motorcyklar osv.
Arma 2 har landmärken.

Men varför måste Arma 2 vara så uselt optimerat?

Nog fan ser Dragon Rising bra ut, men det är skit i jämförelse med arma 2.

Det här är MARKEN i arma 2.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Du verkar vara en rätt balanserad kille annars. Ett hett tips är att inte hoppa på vagnen det första man gör, alla spel lider av barnsjukdomar i början. Förutom Blizzards spel då men det utvecklas också i fem-sex år.

Jag brukar alltid avvakta tills spelen både sjunkt i pris och fått sig ett par patcher. Då funkar det prima.

OBS. Jag påstår inte att det ska vara så här, men det är faktum.

Gjorde samma misstag med ARMA, riktigt skitspel det med.

Lär aldrig mer göra om det, blir till att gå tillbaka till det man höll på med som ung. Dvs köra piratkopierat.

Dock förstår jag inte hur de kan hålla på såhär, marknaden måste ju lessna förr eller senare på att få produkter som inte fungerar. Tänk om volvo tex började sälja bilar där det saknas några kugghjul i växellådan och nån kolv eller så i o motorn...

VI konsumenter måste säga ifrån! Och en bra start är att sluta förbeställa allt skräp som du säger...

Permalänk
Medlem

jag lyckades få tillbaka mina pengar sa att varan inte höll vad de lovade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
jag lyckades få tillbaka mina pengar sa att varan inte höll vad de lovade

Seriöst? Hur då? Vilken affär?

Jag har alltid tyckt man borde kunna göra så om man inte är nöjd med affärer brukar ju vara väldigt skeptiska så fort man har brutit förpackningen.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Jag har mejlat konsumentverket om det där med bruten förpackning på spel. Så som jag ser det så måste man ju faktiskt bryta förpackningen för att testa din vara som igentligen är innehållet på själva skivan.

Vi får se vad dom svarar.

Edit: ahh visste inte om det här

Konsumentverket har enligt ett riksdagsbeslut 1982 ingen personlig rådgivning till enskilda konsumenter om rättigheter och skyldigheter. Vi kan inte heller ge hjälp när en konsument är i tvist med en näringsidkare. Den personliga rådgivningen och råd inför köp har kommunerna ansvar för. Kontaktuppgifter om din konsumentvägledning får du på vår webbplats www.konsumentverket.se under Konsumentvägledare eller genom att ringa din kommun.

Får höra med någon i kommunen istället. Återkommer!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det längre är så men på game så kunde man lämna tillbaka spelen efter man hade undersökt spelet försiktigt och konstaterat att det varit kasst.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Har inte följt det här spelet på länge men nu är det ute alltså?
Är det någon som är missnöjd och förvånad?
Såg ju efter en ingame film att det var bajs.
Kommer det någon demo? För jag vill ha mig ett gott skratt, och orkar inte ladda ner hela.

Till alla er som klagar på Arma2. Vet att man behöver en monsterdator, men spela de mindre kartorna, och med få eller inga ai och det är perfekt. Snart kommer ace också.

OFDR igen då. Stämmer det att det inte finns någon mission-editor. Att träd är oförstörbara? Inga dedikerade servrar? I lol'd. Igen.

Permalänk
Medlem

Jag köper alla mina PC spel men jag har helt slutat köpa spel när de släpps.
Senast jag gjorde det var Fallout 3 och fick då vänta 2 månader innan det gick att starta spelet. Games for Windows märkning som någon form av kvalités stämpling är ju ett skämt lika så hemsidan med samma namn.

Men är grymt sugen på Arma 2 eller Operation Flashpoint 2 tiden får utvisa vilket som är bäst, så jag väntar med att köpa en månad till så de kan patcha spelen lite. Sedan ser jag vilket som har fått bäst betyg och flest spelare.

Permalänk
Medlem

Här kommer svaret från konsumentverket:

Det är skillnad på om du ångrar köpet och att skivan är trasig.

Ångra köpet kan du enbart göra om du köper på distans det vill säga via nätet eller att någon ringer upp det. Då har du 14 dagars ångerrätt. Finns mer information om det på http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Om du har fått Öppet köp vilket är vanligt att man kan få i de större affärerna – det ska stå på kvittot eller finnas anslaget i affären eller att du själv har avtalat om öppet köp. Då har du rätt att lämna tillbaka varan – när det gäller skivor är det oftast så när det gäller Öppet Köp att det är villkorat att förpackningen inte får vara bruten. Man får alltså inte använda saken när man fått Öppet Köp. Mer information hittar du på http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

När det sedan gäller att det är något fel på skivan tex att den är trasig så kan man reklamera/klaga på felet. Då är det konsumentköplagen som gäller. För att upptäcka att den är trasig behöver man förmodligen öppna förpackningen. Läs mer om fel i varan på

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazyfox
Har inte följt det här spelet på länge men nu är det ute alltså?
Är det någon som är missnöjd och förvånad?
Såg ju efter en ingame film att det var bajs.
Kommer det någon demo? För jag vill ha mig ett gott skratt, och orkar inte ladda ner hela.

Till alla er som klagar på Arma2. Vet att man behöver en monsterdator, men spela de mindre kartorna, och med få eller inga ai och det är perfekt. Snart kommer ace också.

OFDR igen då. Stämmer det att det inte finns någon mission-editor. Att träd är oförstörbara? Inga dedikerade servrar? I lol'd. Igen.

Vet ej om någon mission editor. Men träd, ja dom är oförstörbara. Vilket är trist. Och inga deddi servers tyvär. :/

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazyfox
Har inte följt det här spelet på länge men nu är det ute alltså?
Är det någon som är missnöjd och förvånad?
Såg ju efter en ingame film att det var bajs.
Kommer det någon demo? För jag vill ha mig ett gott skratt, och orkar inte ladda ner hela.

Till alla er som klagar på Arma2. Vet att man behöver en monsterdator, men spela de mindre kartorna, och med få eller inga ai och det är perfekt. Snart kommer ace också.

OFDR igen då. Stämmer det att det inte finns någon mission-editor. Att träd är oförstörbara? Inga dedikerade servrar? I lol'd. Igen.

Finns mission editor, har inte försökt skjuta ihjäl nåt träd ännu
Och ingen dedikerad server ännu

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sukram666
Gjorde samma misstag med ARMA, riktigt skitspel det med.

Lär aldrig mer göra om det, blir till att gå tillbaka till det man höll på med som ung. Dvs köra piratkopierat.

Dock förstår jag inte hur de kan hålla på såhär, marknaden måste ju lessna förr eller senare på att få produkter som inte fungerar. Tänk om volvo tex började sälja bilar där det saknas några kugghjul i växellådan och nån kolv eller så i o motorn...

VI konsumenter måste säga ifrån! Och en bra start är att sluta förbeställa allt skräp som du säger...

Jo Microsoft gör ju liknande grejer ^^
Har två VÄLDIGT VÄLKÄNDA exempel:

1. Red Ring of Death problemet till xbox 360:
Moderkortet böjer sig, det blir överhättat, och gpu:n strular på många olika sätt, MS ville släppa sin nya konsoll långt innan Gamecube2(Som Wii hette på den tiden) och PS3, jovisst lyckades de med försäljningen, men den outvecklade maskinen gjorde mer än 50% utav kunderna besvikna.

2. Windows Vista - Microsoft ville som vanligt "tävla" och leka bäst i marknaden, så de släppte operativsystemet långt innan ens alla planer var klara.
(Som alltid... -__-'). Men det gick inte så bra, stöd för en hel del program och hårdvara slutade att fungera, drivrutins problem, pressar ur datorn rätt rejält m.m ^^

Samma problem med dagens spelbransch!
Spelföretagen tror att de ska tappa kunder fort (Vilket de faktiskt gör om inte de lockar kunderna ordentligt). Så de släpper spelet långt i förväg, sedan så får man patcha sig upp.

Welcome to modern gaming ! lol

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Massa bra grejer med arma + en skit snygg bild

Ja, ARMAII har väldigt många bra grejer, och det är väldigt snyggt. Men det största problemet som jag ser med ARMAII är det värdelösa ljudet. I princip alla samplingar är helt värdelösa. Hur är Dragon Risings ljud? Är det mer genomarbetat?

Har det föresten kommit något soundpack eller liknande till ARMAII som det kom till OFP?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Finns en bunt soundpacks till ArmA2, bland annat VOPsounds... Googla och kolla runt på forum!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

detta är nog ett spel som jag köper när det kostar runt 300 kr eller något..
vad jag förstår så är det lite som ett bf2 fast med snyggare grafik samt mer taktiskt och co-op spelande.

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Ja, ARMAII har väldigt många bra grejer, och det är väldigt snyggt. Men det största problemet som jag ser med ARMAII är det värdelösa ljudet. I princip alla samplingar är helt värdelösa. Hur är Dragon Risings ljud? Är det mer genomarbetat?

Har det föresten kommit något soundpack eller liknande till ARMAII som det kom till OFP?

Jodå, det finns en del att välja på. De största just nu är väl som sagt Vopsound 2.1 och Sound of War 1.0, sen är det en till väldigt lovande variant på G som verkligen är värd att nämna som heter CSM. Den sistnämnda låter helt jävla otroligt

Ljuden i OPF2 är inget värt att ens kolla upp. Låter som alla andra spel.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro