Permalänk
Medlem

Ensam på jobbet?

Vad gör du när alla andra har gått hem och det är bara du kvar på jobbet?

Jag själv brukar sjunka ner i stolen så jag sitter bekvämt, drar tangentbordet till knät och går in på www.sweclockers.com.

Jobbar i en liten firma, klar med mitt idag men måste sitta telefonvakt till 17.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Ja, då önskar man ju förstås att det skulle hända något exceptionellt roligt i forumet, men tyvärr slutade de allra tokigaste medlemmarna för flera år sedan.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Är inte jag tokig då?

Kan hålla med om att forumet var roligare för ett par år sedan. många försvann när ÖÄ stängdes

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag är bara glad att ilja är kvar! Sen är det slut.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Jag brukar göra lite av det jag ska göra imorgon, så har jag något att göra när jag kommer hem också.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Många roliga försvann när ÖÄ försvann tyvär men är du ensam på jobbet kan du väl knata runt naken ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Många roliga försvann när ÖÄ försvann tyvär men är du ensam på jobbet kan du väl knata runt naken ?

Ja jävlar, vad roligt man kan ha ifall man är naken.

Permalänk
Medlem

Situps!

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ja jävlar, vad roligt man kan ha ifall man är naken.

Kan man säkert ha :P.

Nej seriöst, nu har jag inte jobb men om jag skulle ha jobb så skulle jag troligen inte vara helt ensam.

Permalänk
Medlem

Hmm, då en av rävarna på jobb alltid är på jobb kl 07:00 och sällan går tidigare än 20:00 så har jag aldrig varit kvar sist av alla.
Inte ens den dagen då jag gick hem kl 22:30 var jag sist ut.
Om jag var sist. Så hade jag nog råkat starta larmet på vägen ut då jag helt glömt hur man hanterar det på grund av killen som alltid är på plats..

Permalänk
Medlem

Tycker personligen det är riktigt skönt att vara sist kvar på jobbet. Jobbar i kontorsmiljö med stundtals hög ljudnivå så när man är själv kvar på kontoret så är det alldeles tyst och lugn, underbart. För att inte nämna att man hinner med betydligt mer när man inte blir avbruten stup i kvarten av div frågor o telefonsamtal.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar?
Men om det är lugnt så tittar jag på TV/Film, slösurfar eller spelar Xbox360.
Jag sitter med en 50" LCD-tv precis framför mig med hela Telias TV-utbud.

I morgon blir det Forza 3 för mig och kollegan. Livet på kontoret är tungt...

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Jobbade förut som tekniker på ett företag där jag ofta var ute och hjälpte till med att fixa problem ute på golvet men samtidigt hade uppgifter att utföra på kontoret. Det var helt underbart att vara helt ensam kvar då man för en gångs skull kunde arbeta utan att bli avbruten hela tiden.

Jag satte på musik i datorhögtalarna på laptopen, satte mig ensam i konferensrummet och bredde ut mig ordentligt och bara njöt

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Senast jag var ensam på jobbet då tog jag en demo maskin (johndeere 6630 08-a) for ut och bara körde! var så lugnt å fint dock så var de en säsongsanställning! annars gick man nån extra runda i ladgården, kollade till Mjölkrobotarna och att kossorna mådde bra! många sådana dagar vart de men betalt fick man!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

man vrider upp volymen och njuter av att få jobba i sin egen takt!

Permalänk
Medlem

Nå jag tycker själv att jag jobbar bäst när jag är ensam. Det är ingen som ringer och ingen frågar om hjälp eller frågar om man kan göra en sak åt dem.

Underbart!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Hedersmedlem

Jobbar?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Sitter och slösurfar lite, jag och en kollega kvar, håller telefonsupporten uppe till 17:00.
Få samtal...så jag går nog hem snart, kollegan har jour så han får lotten att sitta tiden ut.

Trevlig helg!

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Ja, då önskar man ju förstås att det skulle hända något exceptionellt roligt i forumet, men tyvärr slutade de allra tokigaste medlemmarna för flera år sedan.

du är ju kvar

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Brukade dra upp fötterna på bordet, tangentbordet i knäet och musen på armstödet, igång med musik lite tyst på mobilen och fortsätta jobba.
Jobbade med telefon så

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

min brorsa och jag brukade alltid vara sist ut från jobbet på mitt förra kneg

Alla stack typ en halvtimme tidigare och så, så himla slappt

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Tycker mest det är långtråkigt att vara kvar bland de sista på jobbet. inga o snacka med och det blir rätt tyst i omklädningsrummet. fast sen så är man ju rätt mycket ute på egen hand och jobbar så får min dos där igenom. sen så tror jag inte chefen skulle gilla om jag drog på musik o satt o 'caddade' eller gjorde något annat viktigt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Då jobbar man vidare snabbt som tusan så man får åka hem någon gång, jobbar på en Scania verkstad, i verkstaden..... olja, motorer och sånt.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

På mitt förra sommarjobb var jag ensam i två små rum i 4 veckor. Hann med allt jag skulle göra på förmiddagen, resten av dagen lärde jag mig visual basic, pinnacle video editor eller andra roliga program som fanns på datorn.