Permalänk

Crysis grafik

Hej!

Min kompis börjar göra mig förbannad igenom att säga att ingen dator kan klara Crysis på allting högsta grafik.

Skulle någon kunna bevisa att det är rätt/fel.

Visa signatur

Stationär: moderkort, Asrock Z77 Extreme4. CPU, Intel core I7 3770k. RAM, 2x8GB DDR3. GPU, Nvidia GTX 780.
Laptop: Pinsamt dålig.
Telefon: Samsung galaxy S4.

Permalänk
Medlem

klart som fasiken det går!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Jag kör det på högsta inställningar. Dock i 1680*1050

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Titta på senaste grafikkortstesterna här på sweclockers så ser du hur olika uppsättningar pallar Crysis på högsta. (Crysis är alltså med som deltest)

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Re: Crysis grafik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UlfRacoon
Hej!

Min kompis börjar göra mig förbannad igenom att säga att ingen dator kan klara Crysis på allting högsta grafik.

Skulle någon kunna bevisa att det är rätt/fel.

Jag skulle säga att han HAR rätt, visst, köp 4 stycken ati HD 5870 och kör quad crossfire samt lägg till en core i7 965 och du kömmer bra nära, men du maxar det inte.

Och allvarligt talat, hur många lägger ner över 40tusen på en dator?

Inte många!

Så för oss alla vanliga, samt de flesta dator nördar, så kan ingen maxa crysis...

Det säger mycket om spelet...

Visst det ser säkert bra ut, men å andra sidan spelar jag spel för att ha roligt, inte för att ha något bra att kolla på, vill jag göra det så kan jag gå ut i skogen, värkligare än så går det inte att få det!

Human eye FTW!

Permalänk
Medlem

Det beror väl mer på att spelet är riktigt riktigt kasst optimerat. Grafiken tycker jag inte alls är så speciell som alla säger.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Det beror väl mer på att spelet är riktigt riktigt kasst optimerat.

Nej.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Crysis grafik

Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
Jag skulle säga att han HAR rätt, visst, köp 4 stycken ati HD 5870 och kör quad crossfire samt lägg till en core i7 965 och du kömmer bra nära, men du maxar det inte.

Och allvarligt talat, hur många lägger ner över 40tusen på en dator?

Human eye FTW!

Det var inte frågan om vad det skulle kosta, utan om det var möjligt. Och ja det går att maxa det, mina 295:or slår crysis på fingrarna.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Det beror väl mer på att spelet är riktigt riktigt kasst optimerat. Grafiken tycker jag inte alls är så speciell som alla säger.

Prata inte om saker du inte vet något om.
Jag säger bara som snubben ovan mig.

Nej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Det beror väl mer på att spelet är riktigt riktigt kasst optimerat. Grafiken tycker jag inte alls är så speciell som alla säger.

Eh va fan snackar du om ? Crysis e de snyggaste spelet jag har sett.. finns ett klipp på youtube med en sköldpadda, den ser nästan verklig ut..

/Ändrat/

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Hahah.. klart det går, och man behöver INTE 4st 5870 för det..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
Eh va fan snackar du om ? Crysis e de snyggaste spelet jag har sett.. finns ett klipp på youtube med en sköldpadda, den ser nästan vecklig ut..

Ser sköldpaddan vecklig ut? Hur ser den ut då?

Klart att det är möjligt att maxa Crysis, varför skulle det inte gå?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Det beror ju på vilken upplösning man kör i. Om man i begreppet "maxa" även räknar in att man spelar i 1920x1200 eller ännu större så blir det genast lite knivigare.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

maxat, då är det verkligen allt på max, även upplösningen, och då skall man ha över 60fps konstant, då är det max enligt mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vallittu
maxat, då är det verkligen allt på max, även upplösningen, och då skall man ha över 60fps konstant, då är det max enligt mig

Yes håller med.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

mitt 8800gt körde crysis på max utan AA, så nog borde de nyare high-end korten klara de, dock ska jag väl inte säga för mycket

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
mitt 8800gt körde crysis på max utan AA, så nog borde de nyare high-end korten klara de, dock ska jag väl inte säga för mycket

Nej ett 8800gt klarar inte att köra på VH. Ok om man kör i 800x600 men det är ju fusk :P.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Nånting säger mig att han har den grymmaste "speldatan" som finns köpt på elgiganten men som egentligen suger stenhårt och att han tror att han kan allt om datorer genom att bara spela cs -.-
Har jag rätt? (Notera "speldatan" ist. för "speldatorn")

Permalänk
Medlem

Jag har länge jagat bra prestanda i Crysis (med allt maxat såklart) och med ett 4870x2 så går det ganska bra... Med 5870 CL kommer det flyta som smör.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Max enligt mig:

minst 60 fps
alla inställningar på MAX.. många glömmer bort AA o dessa funktioner..
med så hög upplösning som går

och vad jag har sett o hört så har inte sätt någon som har klarat det än? sett många som har väldigt hög upplösning och så vidare, men FPS'en är kanske 10-20?

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriggus
Nej ett 8800gt klarar inte att köra på VH. Ok om man kör i 800x600 men det är ju fusk :P.

jag körde de på "VH" utan AA med mitt Pny 8800gt :)?
flöt väl inte på överallt men helt klart spelbart, och nej det var inte 800x600

har väl lite svårt att bevisa de då jag varken har en video från det eller har kvar kortet men, du får tro vad du vill självklart

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
jag körde de på "VH" utan AA med mitt Pny 8800gt :)?
flöt väl inte på överallt men helt klart spelbart, och nej det var inte 800x600

har väl lite svårt att bevisa de då jag varken har en video från det eller har kvar kortet men, du får tro vad du vill självklart

iom att det var svårt att få spelet att fungera tillfredsställande med 2x8800 så är det svårt att tro att du hade en trevlig spelupplevelse på vh.

edit; jag var tvungen att testa crysis igen. i v1.21, utan några moddar, får jag ca 20 fps när jag har allting på VH i 1920x1200. Spelet är direkt ospelbart så fort det är ett fler tal fiender på skärmen samtidigt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Ett 8800gt maxar ju spelet, dock i rätt sunkig framerate. Så ja, det är möjligt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Problemet med att "maxa" upplösningen är ju att det är helt beroende på vad man sitter med för skärm. Har man en tft är det ju vansinne att inte köra i native-upplösningen, medan en crt är mer flexibel. Däremot är det ju väldigt olika vad den maximala upplösningen är, man kan ju till exempel anse att maximal upplösning uppnås med AMD Eyefinity och 6 (eller 24!) 2560x1600-skärmar.
En annan åsikt kan vara att maximal upplösning är 1680x1050, en vanlig 22"-upplösning, eller något helt annat.

Därmed är det väldigt svårt att klargöra om det går att "maxa" ett visst spel, då man i så fall måste specifiera vilken upplösning man menar, förutom vilka frame rates som räknas som acceptabla.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Ja det är helt omöjligt att maxa Crysis, även med i7 och två styck 5870 i cf.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Tycker de är ganska intressant att läsa alla inlägg. Så många olika inlägg, så många olika åsikter. Ni får ju börja med att göra klart vad som menas med "maxa" ett spel. Finns ju ingen i den här tråden som har samma referensramar verkar de som.

Som att jämföra en lasbil med en traktor. Båda är ett fordon men knappast samma sak.

Maxa enligt mig är 50-60fps i medel dvs utan all form av lagg på högsta inställnigarna med full AA och hela köret på minst en 1920x1200 i upplösning. Att sitta och säga att de "maxar" crysis på 800x600 och säga de är likvärdig med 1920x1200 är ju bara ett bevis på att käften glappar men de finns ingen som helst tankeverksamhet bakom.

Permalänk
Medlem

Så kort och gott, ja, de Går att maxa och ha flyt i de.

Crysis mår vara snyggt, men visst fan e de dåligt optimerat.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

äntligen.
äntligen har vi svaret på sweclockers eviga fråga: "maxar det crysis?!"

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loweb_
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=305813&page=11

70fps i 1900x1200 8xAA Very High

=Maxat..

5870x2 CF eller någon Fermi config lär prestera ännu bättre. Nu återstår bara att maxa det på 6st skärmar i eyefinity...

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert