Permalänk
Medlem

iTunes synkning

Tja!

Formaterade datorn för en vecka sedan. Och nu när jag ska synka min iPhone med itunes så vill den radera allt mitt innehåll för att den är synkat med "ett annat biblotek".

Jag har säkert 40-50 apps, ett hundra tal bilder och videos, sen säkert 1000 låtar.

Jag har verkligen inte lust, att lägga in allt igen, spec appsen, sök, ladda hem hela trudelutten igen...

Finns det någon sätt att slippa göra allt detta jobb?

Fan ta dig Apple

Permalänk
Medlem

Sparade du din säkerhetskopia innan du formaterade?

Permalänk
Medlem

Det är jailbreakat va?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindgren92
Tja!

Formaterade datorn för en vecka sedan. Och nu när jag ska synka min iPhone med itunes så vill den radera allt mitt innehåll för att den är synkat med "ett annat biblotek".

Jag har säkert 40-50 apps, ett hundra tal bilder och videos, sen säkert 1000 låtar.

Jag har verkligen inte lust, att lägga in allt igen, spec appsen, sök, ladda hem hela trudelutten igen...

Finns det någon sätt att slippa göra allt detta jobb?

Fan ta dig Apple

Innan man formaterar så tar man backup på saker som man vill spara. T.ex. sitt iTunes-bibliotek.

Annars finns det program som synkar musik tillbaka till datorn. Googla så hittar du säkert.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Då har jag en fråga, kan man fixa så att när man synkar så sparas filerna i iPhone när man ansluter den till en annan dator så att man kan komma åt dem? Blir störd att filerna är som en skugga bara!!

Hittar inget på google.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

När man tar backup på sin iphone, sparas då bakcupen som en stor fil med allt på: musik, apps, bilder mm. eller blir det lika många filer på datorn som i telefonen....

anledningen till att jag frågar är att jag inom två veckor skall byta från pc till nya imacen och vill göra det så smidigt som möjligt!

MVH

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
När man tar backup på sin iphone, sparas då bakcupen som en stor fil med allt på: musik, apps, bilder mm. eller blir det lika många filer på datorn som i telefonen....

anledningen till att jag frågar är att jag inom två veckor skall byta från pc till nya imacen och vill göra det så smidigt som möjligt!

MVH

Backupen är endast backup utav dina inställningar, personlig data, emails, kontakter, kalender, apps-inställningar. Musiken backas inte upp, det hade tagit väldigt mycket onödigt utrymme..

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)