Permalänk
Inaktiv

För er med problem med pingtiderna, stäng av modemets inbyggda brandvägg, det löste ALLA mina problem med internet. (har ett scientific atlanta nånting)

edit: när jag kör ping ping.sunet.se får jag medel 24ms klockan 17:30 (bor i lund) hade innan +100ms

Permalänk
Medlem

Flyttar snart in i en lägenhet i Sundbyberg/stockholm som har comhem-uttag.

Jag behöver _inte_ kunna tanka ner/upp särskilt snabbt.
Men jag spelar mycket counter-strike och vill gärna ha en låg stabil ping.

Ska jag välja comhem L 24/1 eller XL 50/10?

Eller ska jag köra adsl från någon annan leverantör? (använder ej fast telefon, men anar att det finns ett uttag i lägenheten). Vilken leverantör rekommenderas i så fall?

Permalänk
Medlem

Vad för andra leverantörer kan du välja på robull?

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Oj, jag vet inte. Jag trodde att man kunde få adsl från vilken leverantör som helst...
Det enda jag vet är att jag har "trå hål" i väggen från comhem..

*EDIT*

kollat runt lite nu, o verkar vara dåligt med möjlighet för adsl.
t.ex. säger BBB att "Det går inte att leverera fast bredband till din adress.".
En annan leverantör sa att min telestation inte hade kapacitet, eller nått sånt.
Betyder det att jag inte kan få adsl överhuvudtaget?
Om inte,
ska jag välja comhem 24/1 eller 50/10?
Prioriterar inte hög överföringshastighet, men vill gärna ha stabil, låg ping.

Permalänk
Medlem

10/10 räcker ju från comhem, du får inte bättre ping med mer än det i download...

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

men 1 upload funkar då elleR?
24 upp/ 1 ner är det på mindre varianten.

Permalänk
Medlem

ja

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Halvt offtopic men vill bara säga grattis till mig själv!
Efter alla år med stjärntv(1999)->upc->comhem ska jag nu äntligen flytta till en lägenhet med stadsnät draget!
Comhem uppsagt och 100/100 på ingång!

Funderar på vad comhem-modemet ska få smaka på för ritual, kast från 11:e våningen kanske?

Permalänk
Medlem

Grattis! Men lite bättre kan du väl komma på? Länka youtubeklipp sedan

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
Halvt offtopic men vill bara säga grattis till mig själv!
Efter alla år med stjärntv(1999)->upc->comhem ska jag nu äntligen flytta till en lägenhet med stadsnät draget!
Comhem uppsagt och 100/100 på ingång!

Funderar på vad comhem-modemet ska få smaka på för ritual, kast från 11:e våningen kanske?

Öppna upp modemet och löd isär alla komponenter sedan placerar du alla komponenter på ett stor paper där de formar "Bye bye comhem", sedan skickar du detta till comhem.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Denna var ju ändå klockren:
http://www.youtube.com/watch?v=BTaHL6IeukI

(Reklam från Com Hem)

Permalänk
Avstängd

Mm synd att dom gjort en bra reklam så fler prackas på deras skit.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Måste vara bland de bästa reklamer jag sett. Skrattat i 2 dagar åt den. Hoppas bara de hävdade förbättringarna slår in snart.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Det är ju parodier från andra "roliga klipp" folk har gjort

Permalänk
Medlem

Nu är mitt nät helt galet slött, Har testat både firefox och IE och på båda står det connecting sen blir det den där rutan där det står page cant be desplayd. tog 20min att ta sig in på sweclockers.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

De ändar ju användarvillkoren så nu kan man om man vill säga upp sitt abbonemang. Tror ni man kan säga upp sig och sedan beställa igen för att få 3 månader för 99kr månad i tre månader och spara ett par hundralappar? Tror dock det är mer jobb än vad det är värt.

Permalänk

BasseBaba
GRATTIS!!!!!!

Fixa en film när du plågar modemet så Comhem får känna på hur bra dom varit

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiro
De ändar ju användarvillkoren så nu kan man om man vill säga upp sitt abbonemang. Tror ni man kan säga upp sig och sedan beställa igen för att få 3 månader för 99kr månad i tre månader och spara ett par hundralappar? Tror dock det är mer jobb än vad det är värt.

Om du är obunden så kan du pröva på högre hastighet än du har idag för 99kr. Men då måste du uppgradera efteråt.

Med andra ord, har du medium, kan du testa L, har du L kanske du testa XL (och snart XXL?)

Ni som har problem, har ni dom gamla modemen, eller nya? Om det är dom gamla borde det inte vara svårare än att be om ett nytt, säga att ni läst om hur dåliga dom är. Jag vet att dom nya är mycket mycket bättre och klart mindre problem.

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiro
De ändar ju användarvillkoren så nu kan man om man vill säga upp sitt abbonemang.

Kan du mer tydligt förklara det där?
Är uppsägningstiden minskad till 1 månad nu?
Ingen bindningstid på 12 månader för diverse tjänster?
För säga upp sitt abonnemang kan man oroligt nog även med ComHem

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

XXL Går att beställa nu på deras hemsida, samma pris som xl(?)
Även nytt netgear modem(trådlöst) för 1kr(?)

Låter helt ok?!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av osvar
XXL Går att beställa nu på deras hemsida, samma pris som xl(?)
Även nytt netgear modem(trådlöst) för 1kr(?)

Låter helt ok?!

Min bindningstid på XL gick precis ut så jag hoppade direkt på XXL. Första tre månaderna för 99 kr/mån, sen 399 (12 mån bindn.tid).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robbull
Flyttar snart in i en lägenhet i Sundbyberg/stockholm som har comhem-uttag.

Jag behöver _inte_ kunna tanka ner/upp särskilt snabbt.
Men jag spelar mycket counter-strike och vill gärna ha en låg stabil ping.

Ska jag välja comhem L 24/1 eller XL 50/10?

Eller ska jag köra adsl från någon annan leverantör? (använder ej fast telefon, men anar att det finns ett uttag i lägenheten). Vilken leverantör rekommenderas i så fall?

jag spelade CS stabilt med 0.25 internet från comhem för några år sedan. jag har nu bytt upp mej till deras 8/1 (av andra skäl) som jag iofs snart ska byta ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Kan du mer tydligt förklara det där?
Är uppsägningstiden minskad till 1 månad nu?
Ingen bindningstid på 12 månader för diverse tjänster?
För säga upp sitt abonnemang kan man oroligt nog även med ComHem

Från ett Brev jag fått i brevlådan:

"I händelse av att du vill använda den uppsägningsrätt som föreligger vid förändring (av användarvillkor) behöver du kontakta oss senast dagen innan de nya villkoren träder ikraft"

Om de ändrar villkoren har man rätt att säga upp sin tjänst som jag förstått det. Alltså borde man kunna säga upp sitt abbonemang, och sedan direkt ansöka om ett nytt? Om man nu vill vara jobbig.

Varför ska de ändra till 3 månader? Finns det någon anledning mer än att låsa in kunder?

Permalänk
Avstängd

Hiro,
Aha. Nu förstår jag mycket bättre.

Ja du kanske skulle kunna tjäna några hundra men det är verkligen inte säkert. Många företag har sk. spärrtider så om du säger upp ditt abonnemang 31/10 är du inte en ny kund om du ringer dit 3/11. Ofta måste det gå 2-3 månader. Det är min erfarenhet av morgontidningsprenumerationer.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Precis köpt en lägenhet, och som det ser ut så får det bli ComHem som ISP. Det känns verkligen inte bra att se en klagomur som denna med 125 sidor problem och gnäll ang. ComHem. Jag skulle väldigt gärna få lite konstruktiv information ang. ComHem. Det som oroar mig mest är downtime! Hur stabilt fungerar det för er? Droppar internet varje dag / någon gång i månaden / någon gång om året? Tänkte fixa deras XXL paket (399:-/mån.) och hoppas på det bästa. Men som sagt, kan man få lite information från er ComHem användare där ute så vore det toppen. Ska man ta chansen och hoppas på att det fungerar fint, eller ska man besvära sig att fixa tele abonnemang och internet uppkoppling från t.ex. Telia?

Visa signatur

Fractal Design Define S - ASUS STRIX GTX 1060 6GB - Core i5 6600K @ 4.5GHz - be quiet! Pure Rock - Corsair 16GB CL13 2133MHz - Samsung 250GB SSD (OS) - ASUS Z170 PRO Gaming - Corsair RM750x 750W

Citera för svar

Permalänk
Medlem

XXL är ju ingen som haft iom att den lanserades idag, svårt att säga med ett nytt modem i eventuella fall av buggar osv.

Min erfarenhet är att early adoptors av nya tjänster hos comhem får stå ut endel dessvärre.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Alltså jag är riktigt less på Com Hem nu.
Men ska försöka se vad som är bra med Com Hem.
Tekniken ligger före DSL och SKA vara stabilare och effektivare än DSL.
Ja, mer är det väl egentligen inte.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fRg!!!
Precis köpt en lägenhet, och som det ser ut så får det bli ComHem som ISP. Det känns verkligen inte bra att se en klagomur som denna med 125 sidor problem och gnäll ang. ComHem. Jag skulle väldigt gärna få lite konstruktiv information ang. ComHem. Det som oroar mig mest är downtime! Hur stabilt fungerar det för er? Droppar internet varje dag / någon gång i månaden / någon gång om året? Tänkte fixa deras XXL paket (399:-/mån.) och hoppas på det bästa. Men som sagt, kan man få lite information från er ComHem användare där ute så vore det toppen. Ska man ta chansen och hoppas på att det fungerar fint, eller ska man besvära sig att fixa tele abonnemang och internet uppkoppling från t.ex. Telia?

Från att jag "blev med" Com hem i april förra året hade jag inga egentliga problem med varken bredband, TV eller telefoni förrän nu i september. Ca 1 gång/v lade anslutningen (bredband + telefoni) av på kvällen och det dröjde till dagen efter innan den återkom. Detta upprepades under 3-4 veckor, men nu har det fungerat bra igen. Tydligen hade/har Com hem problem med IP-tilldelning på Ciscomodemet, vilket säkert var anledningen de flesta gångerna.

Hade L-abonnemang t.o.m. oktober förra året, bytte sen till XL (och nu ett år senare XXL). Inga hastighetsproblem förrän i samband då med downtime nu i höst.
Kan tillägga att (Cisco)modem blivit utbytta två gånger p.g.a. att de slutat fungera.

Permalänk

Någon som har koll på Comhems priser på bredband utan bindningstid? De besvärar sig tydligen inte med att skriva dem på hemsidan.

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem

Haha vilka stekare på comhem.
Man kan inte få nya 100Mbit tjänsten utan bindningstid.
Jättebra jobbat comhem som försöker få bättre betyg i kundrelationerna