Permalänk

Enklaste sport att bli rik på?

Vilken är den enklaste sporten att bli rik på? Det måste rimligen vara en sport med få utövare men med stora pengar.

Att bli världens bästa kvastsopare i Curling är förmodligen relativt "enkelt" men där finns inga pengar, samma sak med en obskyr aktivitet som skidskytte. Fotboll känns helt uteslutet, även om pengar i mängder finns så är konkurrensen mördande.

Hockey känns som ett bra alternativ: spelas bara av medelklassen i väldigt få länder men har fortfarande väldigt mycket pengar i både USA/Kanada och Ryssland, till viss del t.o.m. i Sverige. Extremsport, kanske främst skateboard, ligger också bra till. Sumobrottning? Hur är det med Golf och Tennis? Eller än mer klassiska överklass-sporter som Polo?

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Behöver du cash snabbt? Poker eller dart kanske?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Olika personer har olika förutsättningar för olika sporter.

Men World Wrestling borde väl inte vara så svårt att bli känd i, om man redan som liten grabb börjar träna styrketräning + träna kampsport. Dock är det en fråga hur mycket pengar det är i det? Man bör ha grymt stora muskler, plus lite där uppe så att man blir en i toppen. Frågan är inte brist på saker där uppe, är viktigare än musklerna?
Då kan man samtidigt få roller i filmer och få betalt för dem med, utan att för den skull ha en bra skådespelartalang. Jag tänker t.ex. på Hunk Hogan.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Hockey eller golf skulle jag nog tippa på.

Några stycken från min gamla hockeyklubb som gått till NHL t.ex
http://sv.wikipedia.org/wiki/Loui_Eriksson
http://sv.wikipedia.org/wiki/Viktor_St%C3%A5lberg
Säkert fler som jag inte känner till.

Men självklart är konkurrensen riktigt hård i hockeyn i Sverige

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig att konkurrensen inte är så hård i t.ex. inom vissa delar av FMX (typ längd), men finns en del pengar. Men är man villig att riskera sitt liv genom att hoppa 120 meter så är nog själva hoppet inte så jättesvårt, kontra att försöka sig på att vinna ett motocross-race eller en vanlig FMX-tävling typ X-games etc.

http://www.youtube.com/watch?v=U8vr0kNWN7o

Permalänk
Medlem

Om du är bra på att slåss och beredd på att träna som om du inte har något liv så skulle du kunna satsa på mma. Sporten är väldigt ny och det har inte hunnit komma riktigt grymma killar som tränat det sen dom var barn, utan det är nästan bara folk som tränat något annat och nu är trötta på det och tycker mma ser kul ut.

Visa signatur

PSN: todddan Adda gärna

Permalänk
Medlem

MMA ser inte bara kul ut, det är kul :). Kanske mindre kul om man skadar sig, men det roliga med det är ju att det öppnar lite fler dimensioner om man jämför med de gamla traditonella kampsporterna som riktar in sig på vissa grejor.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk

Hockeymålvakt i Malmö Redhawks, då kan du få riktigt bra betalt (300.000:- i månaden) och sedan bara stå och vakta båsdörren...

Eller sitta på bänken i Premier League, få betalt som alla andra men aldrig spela.

Annars är det nog golf, där kan du tjäna bra med pengar utan att var särskilt "känd".

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR

Annars är det nog golf, där kan du tjäna bra med pengar utan att var särskilt "känd".

Jo fast du måste ju faktiskt kunna spela också... är inte precis en simpel sport(tro mig har har lirat i ~10 av mina 17år). Och konkerensen är brutal, känner ett par stycken som har levt som proffs i ganska många år och de har inte dragit in några gigantiska checkar precis.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Hockey eller golf skulle jag nog tippa på.

Några stycken från min gamla hockeyklubb som gått till NHL t.ex
http://sv.wikipedia.org/wiki/Loui_Eriksson
http://sv.wikipedia.org/wiki/Viktor_St%C3%A5lberg
Säkert fler som jag inte känner till.

Men självklart är konkurrensen riktigt hård i hockeyn i Sverige

Vilken klubb lirade du i? Lirade inte Loui i Lerum? Har för mig detta, Men det var någon som har lirat där som gått till NHL iaf.

Edit: Loui lirade i Lerum BK:) kollade aldrig wikipedia länken(A)

Permalänk
Medlem

Formel 1. Skitlätt att vinna.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

golf

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Skinbanjo! Helt plötsligt sitter man där med ett par miljoner i näven...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Behöver du cash snabbt? Poker eller dart kanske?

Tråden handlar om sport. Poker är ingen sport.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Tråden handlar om sport. Poker är ingen sport.

Sport är väl ändå allt som man kan tävla i?

Idrott å andra sidan.

Permalänk
Medlem

Någon lagsport där man kan gömma sig bakom andras talang och bara glida runt o tjäna pengar.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Någon lagsport där man kan gömma sig bakom andras talang och bara glida runt o tjäna pengar.

Vilken lagsport skulle detta vara?
Dragkamp?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Tråden handlar om sport. Poker är ingen sport.

Nähä...?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaphir
Sport är väl ändå allt som man kan tävla i?

Idrott å andra sidan.

Poker är ett spel, inte en sport.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Poker är ett spel, inte en sport.

Är Schack också bara ett spel och inte en sport? I så fall borde du maila Olympiska Spelen och berätta detta för dem för de håller inte med dig.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Är Schack också bara ett spel och inte en sport? I så fall borde du maila Olympiska Spelen och berätta detta för dem för de håller inte med dig.

Jo, de håller med honom. Schack är ingen OS-sport. Däremot finns det tydligen något som heter Schack-OS, men det har ingenting med det vanliga vinter- eller sommar-OS att göra. Schack-OS anordnas av FIDE (Fédération Internationale des Échecs).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jo, de håller med honom. Schack är ingen OS-sport. Däremot finns det tydligen något som heter Schack-OS, men det har ingenting med det vanliga vinter- eller sommar-OS att göra. Schack-OS anordnas av FIDE (Fédération Internationale des Échecs).

Det är en officiellt ERKÄND sport av IOC; så enkelt är det. Sen om den råkar vara med i själva spelen spelar ju ingen roll.

Min poäng var att det inte behöver vara fotboll för att vara en sport.

http://en.wikipedia.org/wiki/Olympic_sports#Recognized_sports

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

100meter bankrån.
Kast med liten kassamaskin.

För att nämna några.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Sovrumsbrottning?

har hört att man kan käna stora pengen på det

så fram med brottarutstyreln och lämplig motstånderska

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Aktier.
WoW.
Knarklagning.
Människohandel.
Mäkling (sånt som mäklare håller på med).

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag tror ryttare är relativt lätt, om man har en bra häst. Det är ju inte många killar som rider i Sverige (jämfört med tjejer) och ändå är det många killar i landslaget, pengarna finns där garanterat.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Är Schack också bara ett spel och inte en sport? I så fall borde du maila Olympiska Spelen och berätta detta för dem för de håller inte med dig.

Jag tycker inte schack är en sport, en sport ska ha ett fysiskt moment. Men det är ju rätt oväsentligt här, Poker baseras mycket på tur, vilket inga sporter gör. Om Poker är en sport är också Yatzy, Monopol och Roulette en sport.

Permalänk

Poker baseras inte mycket på tur, kanske om du och jag spelar. Hade det baserats på tur så hade inte samma skara folk suttit i finalborden år efter år. Monopol är ju pure sport

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Proffsmoddare

Poänglös fråga igentligen eftersom det inte finns en enda sport som det är lätt att bli rik på. Ska man bli rik på en sport eller annan syssla krävs det först och främst stor talang ett genuint intresse och 100% Dedikering samt många års träning och en gnutta tur. Uppfyller du inte dessa har du inte en suck att bli rik och kan lika gärna ta en trisslott.

iofs själva grunden kan låta simpel -Välj en sport bli bättre än alla andra utövare av denna sport och håva in miljonerna.

Verkligheten är lite mer komplex tyvärr

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

har en gång fått höra

Citat:

It's not a real sport unless you can die of massive internal trauma.

så, nu behöver vi inte diskutera sport/idrott/spel/lek längre

EDIT: http://www.zazzle.com/real_sports_tshirt-235828063522218172