FallOut 3 - Game of the year edition - funderingar

Permalänk
Medlem

FallOut 3 - Game of the year edition - funderingar

Hejsan!

Min kära fru gav mig Fallout 3 - Game of the Year edition i julklapp. Tyvärr gav det mig också massor med huvudbry. Glad i hågen installerade jag det på en fräsh Windows 7 Pro x64 installation. Att installera första skivan verkade funka bra. När jag sedan lade på andra skivan så blev det problem. Gick inte att starta spelet för att xlive.dll saknades. Sökte en del gällande detta och den enda lösningen jag hittade var att ta hem en fil som stänger av Games for Windows stödet i Fallout 3. Någon som har nån annan, mera "riktig" lösning på detta?

Nu kan jag i alla fall spela spelet, och det är ju bra. Men då kommer nästa fundering. Hur vet jag att alla DLC's är aktiverade? De finns med under Data Files i Fallout 3 Launcher, och är ibockade, men när jag startar spelet så finns det inte någon hint alls nånstans om att de ska vara igång. Det ska tilläggas att jag inte har börjat spela själva spelet än. Det känns jobbigt att börja för att några timmar sedan märka att de saknas. Kan jag lita på att de är igång, bara för att de är ibockade, eller finns det risk för att något saknas? Med tanke på hur struligt det var att installera spelet så blir man ju lite misstänksam.

Tackar på förhand.

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla om du kan aktivera din CDkey på steam och på det hållet ladda ner spelet. Jag vet att FO3 finns där, men om CDKeyn fungerar vet jag inte. De har en lista på spel som stöds, men du kan alltid testa. Då bör ju allt fungera utan problem

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Jag kan inte riktigt se varför jag ska ladda ner det. Jag har ju fått det på skiva, komplett med alla DLC's på. De ger ju skenet av att vara installerade i Fallout 3 Launcher. Det jag undrar är om det ska synas på något sätt när spelet har startats om de är aktiva eller inte.

Permalänk
Medlem

innan du startar spelet så finns det data files och där ser dom om dom är installerade,sen märker du när du kommer ut i världen om du får dom uppdragen direkt och om det står att du kan ha 30 levlar på gubben nu;)
Nått annat vet jag ej,står väll när du startar spelet vilken patch det är med va?

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

http://fallout.bethsoft.com/eng/info/faq.html

Där står lite, tex "broken steel och mothership"

"How do I start Broken Steel?
You must play the game for a couple minutes for the Broken Steel content to appear. After a couple minutes, a radio beacon and the questline will become available. To begin the Broken Steel questline, you must complete the main quest by finishing "Take it Back.""

"How do I start Mothership Zeta?
You must play the game for a couple of minutes in the Capital Wasteland for the Mothership Zeta quest to appear. Eventually, you’ll receive an unintelligable radio transmission which will lead you to an Alien Crash Site. To find the location on your map, make “Not of This World” your active quest."

Övrigt:

"Will DLC work with any save game?
Operation: Anchorage and The Pitt will work with any existing save game as well as with any new game you start. With Broken Steel, the main quest of Fallout 3 will have to be completed before the new story unfolds."

Hoppas det hjälpte lite iaf

Visa signatur

Himmabygge - AMD Phenom II 720 BE 2.8Ghz | ATI HD 4770 512Mb | 4096Mb 800Mhz DDR2

Permalänk
Medlem

Tackar. Då låter det som att man ska våga prova.

Blir intressant att se hur det blir med Point Lookout och The Pit också.

Permalänk
Medlem

the pitt är den enda dlc:n förutom broken steel som är värd att spela. anchorage är bara en simulation, och mothership zeta och point är det bara: spring hit hämta det, spring dit hämta det... och förresten använd inte consolejump på moderskeppet det finns ett vapen som är värt att hitta

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Du har många många roliga timmar framför dej nu iaf, riktig toppenjulklapp^^
windowslive är ganska meningslöst ändå så på att ha det avaktiverat missar du inget iallafall, är väl någon achievement för epeen bara.
Spelade spelet med xbox360 controller på pcn själv så för mej var det tur att det funkade dock. Win7 32bit f.ö

tips: skall du någonstans följ kartanvisningarna exakt (spec om du är i stan), spenderade timmar på att försöka hitta egna vägar men kom bara längre bort etc. Skaffa också quick learner snabbt, så du får fler poäng att spendera för varje level. extra % xp är också mkt bra att ha.