Permalänk
Inaktiv

Vad folk överdriver när det gäller möss och tangentbord

Mus: Nån mus jag köpte på Kjell och company, 99kr kanske den kostade. 5/5 pga dubbelklick knappen! Dessutom har den 2st knappar för tummen, alldeles perfekt. Inte stor alls, lika stor som en vanlig Microsoft mus från -98!

Musmatta: Inget överdrivet skit här heller - en Segelflyget musmatta från -99. Den bästa musmattan i världshistorien, gratis var den också då eftersom den kom med en segelflyget prenumeration. 5/5

Headset: Har jag inget, kör riktiga högtalare Genexxa nåt ~1000watt. Fast - inte ens det har jag lagt en krona på, fick dom av en av Draconians gitarrister. 5/5, gratis är gott och ännu bättre när det som är gratis är awesome.

Tangentbord: Det är Logitech, det vet jag. Kan knappat kostat mer än 149kr. Men vad gör det? Det funkar alldeles perfekt. Skithärliga knappar. 5/5

Vad ger jag mina saker overall? 20/20.

Seriöst, tror folk verkligen att skitdyra möss och musmattor för över 800 spänn gör dom till bättre gamers? Känner dyngmånga som är som de flesta i den här tråden. Men ack, ändå spöar jag dom i diverse spel.

Jag skrattar seriöst åt folk som bränner mer än 800 spänn sammanlagt på tangentbord, mus och musmatta.

Permalänk
Medlem

Mus - Ace Edge 3200
En mycket bra och för mig bekväm mus. På den finns 8 stycken programerbara knappar, en för att ändra profil och en för att ändra DPI.
Med musen följer skiva med program för att skapa och fixa med profiler.
Upp till 5 stycken profiler, och till varje kan du välja en färg musen ska lysa i, väldigt många färger att välja mellan.
Macro delen av programmet är väldigt bra och det är mycket enkelt att skapa det macro man vill ha.
Musen har förresten inga knappar på höger sida, utan istället kan man trycka scrollen åt båda sidor.
Kostade ungefär 500kr.

Tangentbord - Microsoft Sidewinder x6
Mycket trevligt tangentbord upplyst i rött (ifall man så vill, finns en ratt där man kan sänka eller "stänga av" ljuset).
Gott om multimedia knappar, och 6(+6) macro knappar, och om man vill kan man göra om numpad till macroknappar, t.ex. i spel.
Man kan också spela in macron on-the-fly.
Numpad går att ta bort och kan sättas fast på vardera sida om tangentbordet.
Det är för mig med lite trångt datorbord ett mycket bra sätt att få mer plats för musen utan att göra så att jag måste sträcka mig en väldig massa för att skriva.
Tangentbordet har tre profiler vanligt, men om man vill kan vilket program man än önskar ha tre alldeles egna, och dem aktiveras automatiskt när programmet öppnas.
Kostade mellan 600kr och 700kr.

Headset - Creative Fatal1ty
Inte lika bekväma som mina Sennheiser HD202, men ljudet är grymt och micken är bra.
Har för mig kostade mellan 300kr och 400kr.

Högtalare - Trust 2.0 högtalare
Inte så mycket att säga, ljudet är okej och dem ser snygga ut, svarta och silver.
Fungerar som man kan räkna med att 2.0 högtalare fungerar, jag har inte testat de högre ljudnivåerna men dem fungerar bra.
Kostade runt 300kr.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 | Gigabyte GA-P55-UD3 | Core i5 750 | XFX Radeon HD 5850 BE | Corsair TX 650W 80+| 500GB X 2 HDD & 1TB Extern| Corsair 4GB 1333MHz XMS3-10600 | Blandad skruv

Philips 22" 16:10 2ms | Microsoft Sidewinder X6 | Ace Edge 3200 | Plantronics Gamecom 367

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda

Seriöst, tror folk verkligen att skitdyra möss och musmattor för över 800 spänn gör dom till bättre gamers? Känner dyngmånga som är som de flesta i den här tråden. Men ack, ändå spöar jag dom i diverse spel.

Jag skrattar seriöst åt folk som bränner mer än 800 spänn sammanlagt på tangentbord, mus och musmatta.

Kör man inte så seriöst så går, som du säger, de flesta möss, tangentbord och musmattor lika bra.

Börjar man intressera sig för bättre ergonomi, precision, tracking osv så är dock skillnaden mycket stor mellan bättre och sämre hårdvara. Att bli bättre gamer måste man dock bli själv, men med sämre hårdvara kommer du att vara långsammare och misslyckas oftare med diverse manövrar i spelen vilket ger dig ett handikapp.
När jag spelar och eventuellt misslyckas med något vill jag att det ska bero på min egen bristande förmåga och inte på hårdvaran.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Seriöst, tror folk verkligen att skitdyra möss och musmattor för över 800 spänn gör dom till bättre gamers? Känner dyngmånga som är som de flesta i den här tråden. Men ack, ändå spöar jag dom i diverse spel.

Jag skrattar seriöst åt folk som bränner mer än 800 spänn sammanlagt på tangentbord, mus och musmatta.

Så du menar att allt som är dyrare än 300:- inom gamingvärlden är skit helt enkelt? Det kan vara så enkelt som att man tror att grejorna är bättre, och då blir man automatiskt bättre. Sen är det ju oftast också så att grejor som är dyrare är bättre också. Så om jag vill ha ett tangentbord för 1200:- så köper jag det med glad min och kan flasha för polarna att jag har ett finare och minst lika bra tangentbord Har man inte råd, så brukar man oftast klaga och säga att allt annat är skit. Men så kanske detta fallet inte är?

Givetvis vet du bäst. Och alla dyrare gamingtillbehör som görs förutom ditt är skit. Ok, förstår ditt resonemang.:rolleyes:

Jag skrattar seriöst åt dom som inte har råd med saker nyare än -05

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-

Permalänk
Medlem

Skriver de priser jag köpte de för:D
Mus: Logitech G9 - Underbar mus, men greppen kan ses som lite konstigt, men skönt enligt mig.
Pris :650(mellandagsrea!!)

Musmatta Qpad någonting, stor som fan - vann den i kasperskys monter på dustinmässan
Pris:har haft en likadan innan denna - 350

Headset: Sennheiser PC150 - Ganska gamla men still going strong! Sennheiser, need to say more?
Pris:800

Tangentbord: Logitech G15 V1(Blue). Också gammalt men fan den håller ju ihop!! har nog haft den sen den lanserades.
Pris:800

Stereo: NAD 705 Receiver + 2 st Infinity vägghögtalare
Pris: fått av pappa! wiiii

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StoffeB

Jag skrattar seriöst åt dom som inte har råd med saker nyare än -05

Är dem sämre bara för att de har saker som är köpta före 05?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Utrustning:
Mus: Razer Copperhead (SK-limited edition). Helt ok mus till det priset (333:-). Den är kanske inte den bästa till CS och liknande, men då jag köpte den lirade jag WoW och då var den nog the shit liksom. 7 knappar, den lyste (omgwtfbbq), snygg design osv.
Betyg (Mus): 3 / 5

Tangentbord: Logitech G15 v1. U-n-d-e-r-b-a-r-t-! Bästa tangentbordet ever. Kan ju inte bli bättre, speciellt som jag köpte det för 100 spänn av kompis ^^
Betyg (Tangentbord): 5/5

Musmatta: SteelSeries QcK. 32x26cm (om jag inte har helt fel) musmatta, riktigt bra. Bra glid, funkar PERFEKT med min Copperhead

Betyg (Musmatta): 5/5

Headset: Plantronics GameCom 377/367. Skitbra headset, sjukt stort. Riktigt fiffigt, man kan vika in micken i headsetet. Bra headset!

Betyg (Headset): 4/5

Totalt:
Betyg: 17/20
Pris: Ca 850:-

Allt rekommenderas om man vill ha billig gaming-utrustning (utom Copperhead!)

MVH

Permalänk
Medlem

Mus pleomax samsung, justerbar dpi enkelt att använda makron, vissa knappar är lite små och svår åtkomliga. 3.5/5

Tangent bord, nästan fullstorleks tangentbord på en hp laptop 2/5

hörlurar, sennheisr hd650, Om du vill ha ett par gryma hörlurar som inte kostar 5k+ så ta de här, svårdrivna 300 ohm. 4.9/5

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz

Är dem sämre bara för att de har saker som är köpta före 05?

Nej! Ville bara låta lika barnslig som honom. Och jag fick respons rätt så fort

Visa signatur

Intel Quad Q9400(2,66ghz)|nVidia GTS250|4GB RAM|Hitachi Deskstar 1TB hdd|Windows Vista Home Premium 32-bit|Logitech G19|Qpad 5K

-Hardstyle-

Permalänk

Mus: Logitech G9 5/5 älskar den

Musmatta: Någon gammal :(! den är väl helt ok. 2/5

Headset: Något gammalt logitech med sjukt bra ljud ^^. Använder inte lurarna, bara micken. 4/5

Tangentbord: Logitech G15 (Orange version, gen 2 tror jag) Sjukt bra tangentbord, hade jag inte ett sånt nu skulle jag köpa fem stycken.
8/5

Högtalare: Logitech Z-2300 tror jag. Nice bas 5/5

TOT: 24/25 om man räknar med att tangentbordet är über.

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Mus: Razer Diamondback 3G 4/5
Väldigt bekväm mus, fast lite för liten för min smak.

Musmatta: Razer Mantis control 5/5
Perfekt storlek, har tagit mycket stryck fast lever än.
Den som jag är mest nöjd med.

Headset: Steelseries Siberia V1 3/5
Väldigt bekväma, fast den släpper genom för mycket ljud.
Vill ha lurar som täcker ALLT och inte höra igenom någonting.

Tangentbord: Saitek Eclipse 1 5/5
Hur bekväma knappar som helst, har tagit enormt mycket stryk och
håller än. Lika bekväm dessutom.

Allt som allt 17/20

EDIT: Ändrade stavfel.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Mus: MX518, going strong since 2005, testat några andra men inte funnit som lika bekväma som MX518 men antar att de måste finnas något bättre där ute
Pris: 650kr på Game (impulsköp till ett LAN då jag glömde musen hemma)
Betyg: 4/5

Musmatta: Razer eXactMat, inköpt lite tidigare än min finmus, runt 2004 tror jag, grymt nöjd med kvaliten på den och hållbarheten (fast vad kan man förvänta dig av en stålmusmatta
Pris: 230kr på ComputerCity
Betyg: 4/5

Hörlurar: Grado SR60, grymmare ljud för pengarna kan man inte få tag på, lite svagare bas än storebrorsan sr80 (kanske har kommit något bättre under de senaste 3 åren)
Pris: 800kr (på någon hifi butik, minns inte vilken)
Betyg: 4/5

Tangentbord: Logitech UltraX Flat Black Edition, använt den i drygt en månad nu och är ganska nöjd med den, upptäckt att den får min högra hand att arbeta snabbare än min vänstra men de kanske är en vanesak. Lite trist är dock att den inte "presterar" bättre än mitt 50kr usb tangentbord i att trycka fler tangenter samtidigt
Pris:210kr på Dustinhome med studentrabatt
Betyg: 2/5

Högtalare: Altec Lansing FX4021, ytterligare ett bäst ljud för pengarna pengarna köp jag gjort, är ganska nöjd över högtalarna för att vara till datorn
Pris: 1000kr på Webhallen
Betyg 4/5

Totalt Pris: 2890kr
Totalt Betyg: 18/25

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Lite ändring på spelfronten av mig,

*Mus: SteelSeries XAI, SteelSeries nya sjärna som det var sagt, lever upp till vad de lovat och klarar allt en mus i dagens läge bör klara av och mer där till, krånglar dock lite ibland, får 4/5 av mig. Går på runt 750 :-

*Headset: ZOWIE Hammer Headset USB, ZOWIE? Inget jätte stort märke men de växer snabbt inom e-sporten, detta headset ger kanonljud, är lätt och skönt och dessutum relativt billigt, fast ibland känns det ändå inte som om ljudet är riktigt exakt, det är ju bra men inte exakt, får 4/5 av mig. Går på runt 700 :-

*Tangentbord: ROCCAT Arvo, detta tangentbord är enligt mig mycket bra, lätt att skriva på, litet och med väldigt smarta funktioner så som 3 tum knappar som är tillagda under SPACE knappen, och självklart med det superviktiga anti-ghosting systemet, får 5/5 av mig. Går på runt 850 :-

*Musmatta: SteelSeries 9HD, denna musmatta funkar KANONBRA till XAI, bra glid, bra kontroll, tunn och sitter fast bra, enda nackdelen jag kommer på är att det lätt fastnar smuts på den, får 4/5 av mig. Går på runt 300 :-

17/20, 2600 :- Väldigt nöjd över detta gaming-set rekommenderas starkt!!

Permalänk
Medlem

Mus:
IntelliMouse Explorer 3.0 inne på min andra riktigt bra och skön.
5/5

Musmatta:
Revoltech Lightpad (urkopplad belysning givetvis) Fick den för bra många år sen och funkar utmärkt.
5/5

Tangentbord: Ett riktigt gammalt helt vanligt. Ska bytas men inte riktigt hittat nått lämpligt största problemen är knappar som fastnar och att Windows knapparna inte går att stänga av.
2/5

Hörlurar:
Ett par vanliga Philips kört med de i ett par år nu enda jag stör mig på är att de inte finns en volymkontroll på dem.
4/5

Prylarna har inte kostat mig nämnvärt och funkar faktiskt ok.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Mus: Logitech MX518 5/5
underbar mus håller mycket bra och sitter skönt i handen ca 300-500

Musmatta: Razer Mantis Speed 5/5
Mycket bra musmatta stor och bra glid ca 300

Headset: Logitech G35 5/5
Å vilket underbart ljud och så jävla skönt det är...inget minus där !!

Tangetbord: Logitech G15 5/5
Mycket sköna knappar och stort och skönt!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Ok, har nu delvis nytt :

Mus : Mionix Naos 5000. betyg 5/5. Pris 850 kr.

Jag är väldigt kräsen vad gäller möss, men den här är perfekt på alla punkter.
Passformen för handen är perfekt, väldigt likt Ikaris grepp, fast lite mer plats för lillfingret.
Ytan är perfekt, rätt len gummiyta som ger bra grepp mot handen. Blir inte svettig vid spelande och verkar vara av typen som näst intill aldrig slits ut.
Sensorn är suverän och tack vare "surface analyzer" kan man se vilket underlag som är optimalt också. Precisionen är kännbart bättre än på Ikari laser, vilket jag trodde skulle vara näst intill omöjligt.
Att kunna ställa in avläsningshöjd efter smak är också något jag verkligen uppskattar.
Kommer aldrig att vilja använda någon annan mus.

Musmatta : Qpad Heaton 5/5. Pris : Rea på 279 kr

Är mycket kräsen också på dessa. Hade tidigare Qpad CT och den var rätt bra, men glidet på den känns något för "plastklibbigt" när jag nu ser hur pass bättre det kan vara på Heatonmattan.
Heatonmattan är halvhård. Inte riktigt lika hård som hårdplastmattorna, men absolut ingen mjuk matta. Friktionen är precis lagom.

Tangentbord : Razer Tarantula 4/5 Pris : 900 kr vill jag minnas.

Känslan och responstiden är mycket bra med de halvhöga knapparna.
Här är jag också relativt kräsen. Platta knappar ger, enligt mig, ingen bra spelkänsla och höga knappar ger ett handikapp i spel då de kräver större ansträngning och tar mer tid att trycka ner.

Headset : Steelseries Siberia 3/5. Pris: runt 500 kr

Hörlurarna är mycket sköna och ger ett skapligt ljud.
Mikrofonen suger dock fett. Helt oanvändbar för mig. Man låter tydligen som en gris i en låda. Dock vet jag att det låter bättre för andra så det kan ju vara något strul med min dator eller nåt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Tänker inte ge betyg då allt inom detta området är 100% personligt på form, känsla, behov osv.

Logitech G110 Keyboard:
Bästa som någonsin gjorts i keyboardväg förutom keytronic keyboarden som fanns förr. Lite dyrt när man inte använder usb ljudet eller macro knapparna men känslan och looken är värt varenda krona.
1000kr typ

Mus: Sitter med en 1.1SE just nu som jag köpte av en polare. Aldrig använd, köptes för flera år sedan när dom kom.
Go mus men inte den bästa för mig, men den är så speciell så jag kör med den nu iaf.
100:-, värd betydligt mer om jag inte använt den

Musmatta, kör med qck sk edition just nu då den flyter bra med 1.1. Gillar inte plast till 1.1.
dno 150-200kr, minns inte.

Hörlurar: Senheizer hd212 pro, köpte nya sådana igen efter gammla dog då ja gillar dom skarpt. Lättdrivna, gillar formen och att dom inte täcker öronen. Blir så satans varm med helkåpor.
600kr typ

Mic: Någon logitech mic 200kr

Följade har jag hemma inom möss, musmattor iaf:

Möss: IE3.0 gamla + nya, Deathadder gamla+nya, MX518 gamla+nya, 1.1SE+orginal, MX300,MX310, Xai

Musmattor: 3 Qpad 4mm. Qck+, qck heavy mass, qck+ sk, S&S, 9H

Keyboard har jag en hel drös också.

Har provat det mesta nya också.
Enda nya jag inte provat än är Mionix Naos, får se om man lyckas få tag på en sådan och testköra den.

{Höga knappar ger inte direkt någon handikapp i spel, se på 6/7g.}

Permalänk
Medlem

Tangent bord: Saitek Eclipse (ettan). 3/5 lite väl stora knappar, T knappen börja glappa efter ett halvår, nu glappar även M och O. Annars ganska okej.

Mus: Razer DiamondBack 3G 4/5. Funkar helt okej, bra FPS mus, hänger med i snabba rörelser. Har endast lite problem med att dens optiska sensor hackar lite ibland och musen är lite väl låg, annars extremt bra ergonomi, och dens On The Fly Sensitivity gör så att den är användbar vid både FPS och arbetande i Photoshop osv osv.

Musmatta: Har en rund liten fejk läder sak, funkar fin fint för mig.

Hörlurar: Steelseries Siberia 5/5. Har haft dem hur länge som helst nu, inga problem alls. Bra ljud, följer med en liten fin adapter som förlänger sladden med någon meter, plus har en volym kontroll. Micen man får med är också helt okej.

Permalänk
Medlem

Mus: G500. Har haft G5an i flera år och är mycket nöjd med den!

Tangentbord: G110. Innan hade jag Saitek III. G110 krånglar lite för mig dock så jag saknar Saitek lite!

Musmatta: Razer Sphex. Den är lövtunn och helt underbar <3

Headset: Ett sketet USB Sanberg headset. Funderar på att uppgradera till ett G35 när dess hårdvaruproblem har fixats. Synd att de är så fula bara...!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

{Höga knappar ger inte direkt någon handikapp i spel, se på 6/7g.}

Vad/Vem är 6/7g ?

Nja, det är ju ett fysikaliskt faktum att det tar längre tid att trycka ner en högre knapp...
Den skillnaden i tid är inte jättestor, men i snabba spel är den skillnaden rätt påtaglig med tanke på vilka korta tidsintervall som kan göra enorm skillnad där.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Mus: G5. Tycker den är rätt skön!

Tangentbord: G15.v2. Hade G15.v1 innan vilken jag tycker är bättre än v2.

Musmatta: Ingen

Headset: Steel Series Siberia V1. Rätt nöjd, kanske inte det bästa men helt ok för gaming.

Permalänk
Medlem

Mus: Qpad 5K - Fantastisk mus, dock lite surt att man inte kan stänga av DPI led:en. ~700kr

Musmatta: Qpad CT Large White - Fantastiskt skön men vit matta kör jag alldrig med igen! ~300kr

Headset: Sennheiser PC350 - Grymt sköna och fantastisk mick, nu ska jag bara införskaffa ett ljudkort bara! ~1300kr

Tangetbord: Razer Lycosa - Kvaliten är nog den sämsta möjliga, Razer överlag alltså. Ska bytas till ett Illuminated snarast! ~600kr

Totalt: ~3000kr

Permalänk
Medlem

Mus: Razer krait - fungerar alldeles utmärkt men har inte den perfekta passformen eller ytan. 3,5-4/5. ca 350kr.

Musmatta: SUN-FLEX ergopad - en relativt gammal musmatta som fungerar hur bra som helst. Tyvärr så finns de inte att köpa längre. 5/5. gratis.

Högtalare: Philips 5.1 någonting. Jag tycker inte om headsets så jag kör med högtalare, fungerar mycket bra. 3/5. ca 250kr (tror jag)

Tangentbord: Logitech UltraX Premium Keyboard (SV). Mycket bra tangentbord enligt mig. 4/5. ca 200kr

Totalt 15,5-16/20 ca 800kr

Permalänk
Medlem

@oscaralexiusson Om ditt keyboard beter sig så igen, pröva ctrl-shift..

Razer Lycosa Mirror edition: Önskar att jag valt "gummiversionen" annars klockrent 4,5/5 (950)

Razer Naga: utmärkt, alla knappar går att programmera. Ergonomin är "top-notch" gilar dessutom designen 5/5 på alla delmoment...(850)

Razer goliathus speed edition: Bra matta 4/5 (200)

Permalänk

Mus: Logitech G9 - tar ett tag att vänja sig med men är helt underbar 5/5 - gav 500 för den precis när den lanserades (kampanj på Webbhallen)

Musmatta: Roccat Sense - Rätt stor, mjuk och framförallt tunn matta med bra glid. 5/5 - present, men går väl på 300 annars

Tangentbord: Logitech G15 v2 - snyggt och har många bra funktioner samtidigt som det är bekvämt. Dessvärre är det inte USB 2.0 som i v1. 4/5 - 800kr

Hörlurar: Sennheiser HD205 - bra ljud och är bekväma. Dock jobbiga att ha på flera timmar. 4/5 - Runt 400-500 har jag för mig att de gick på.

Totalt: ca 2000 kr

Permalänk

Mus: Steelseries Kinzu - Skön mus som fungerar perfekt för 300kr.
Matta: Steelseries Qck Medium Size som också fungerar perfekt, förstår inte varför man ska köpa en matta för 300 spänn
Tangentbord: Razer Tarantula, lätt det snyggaste som finns ute och har många användbara funktioner.
Headset: Razer Carcharias, grymt spelheadset med överlägset ljud.

Sammanlagt kanske 22/25...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Mus: någon gammal microsoft intelli nånting, den sitter härligt i handen men det är dags att byta snart. 5/5 för personlig passform 2/5 för prestanda

musmatta: ikea skrivbord 1.5/5 det gjör sitt jobb. men inte så bra

Headset: Cyborg 5.1 men micen har dött så det är något b par från mediamarkt för 69spänn när jag spelar något som behöver mic. lite surt. ca1200 när dom inhandlades. runt en femhundring nu. 3/5 det är underbart ljud i de men den har jävlats så mycket och som sagt dog micen

Tangetbord: logitech G19. julklapp så ingen aning om pris. de ska tydligen ha droppat rätt bra runt jul. det är utan tvekandet bästa tangentbordet jag stött på. 5/5 enda problemet jag har haft med det är att första veckan råka jag trycka på g knapparna istället för Ctrl men det lätt att vänja bort

och det viktigaste av allt, stolen. ingen aning om vad den heter. kostade mig 4000 men det är det värt. satt på en hård gammal köksstol förr. skildnaden var som betonggolv vs hästen säng 6/5

Permalänk
Avstängd

Mus: ace MLUC250
Musen håller måttet förvånansvärt bra. Jämfört med min Logitech MX 518 så är dom väldigt lika i både passform, grepp och prestanda. Enda jag kan klaga på är programvaran som är väl enkel. Men den fyller sin funktion.
Pris: 221 kr
Betyg: 4 av 5.

Musmatta: SteelSeries QcK Medium
Testade i två veckor olika musmattor. Denna blev en värdig efterföljare till min gamla func Surface 1030. Mycke bra, och en hel del utrymme Men främst av allt är den jäkligt skön för både handen och glidet.
Pris: 129 kr
Betyg: 5 av 5

Tangentbord: ace KUC500
Va kan man säga. Ingen direkt skillnad mot Logitech Media Keyboard. Men den känns lite väl billig. Den fungerar iaf till sin uppgift och gör de utan problem.
Pris: 217 kr
Betyg: 3 av 5

Högtalare: Creative Inspire T3200
Köpte dom mest för att få ett renare ljud för en billig peng. Hela registret är ganska lagom för mig iaf. Spelar inte högt så kravet på att dom skall klara av en del är inte höga. Men för min musik och mina spel så ger dom precis de ljud jag vill ha. Enda negativa är att basen är lite klen.
Pris: 499 kr
Betyg: 4 av 5

Hörlurar: Creative HS-450
För sitt pris är de ett par mycke bra hörlurar. Ljudet är rent och klart. Kuddarna är precis lagom för mina små öron. Micen gör sitt jobb utan bekymmer. Hade jag använt hörlurar så hade jag nog köpt ett par bättre. Men jag nyttjar dom bara på LAN så bättre än så här behöver de inte va för mig.
Pris: 249 kr
Betyg: 5 av 5

Ljudkort: Creative X-Fi XtremeGamer
Jag vill lägga till mitt ljudkort i denna samling av gaming prylar. Inget ljudkort = inget ljud! Har som sagt ett ganska billigt ljudkort. Förutom lite dåligt stöd för drivrutiner i Windows Vista så tycker jag att detta ljudkort är de bästa jag har haft sedan jag började använda separata ljudkort. Effekter och annat smågodis återges riktigt fint tycker jag. Även om spelet inte stödjer några effekter såsom EAX. De viktigaste för mig gällande ljud är antalet röster/ljud i spel. Fler destå bättre då jag hatar när de kommer mer ljud än vad ljudkortet kan återge. Sedan är jag visserligen ganska förtjust i EAX och jag kan leva med Alchemy programet för att fixa de utan bekymmer.
Pris: 699 kr
Betyg: 4 av 5

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.