Spotify under nyaste LinuxMint/Ubuntu?

Permalänk
Medlem

Spotify under nyaste LinuxMint/Ubuntu?

I en äldre version av LinuxMint fungerade Spotify under Wine helt perfekt. Men nu när jag kör nyaste versionen av LinuxMint så fungerar det inte bra.

Det händer att Spotify börjar spela en låt, men det hackar väldigt mycket. Ibland så spelas låten upp för fort så det låter som "smurfarna". Och ibland spelas det inte upp alls.

Jag har försökt ändra i Wine-konfiguration och ställt in ljudet som OSS (detta verkade inte funka alls, OSS-drivrutin installerad över huvud taget?), har även provat att ändra i ALSA till emulering osv. Och följt Spotifys egna råd om Linux, men utan ett bra resultat.

Jag är inte någon avancerad Linux-användare så det är säkert något jag missat. Jag har bara pillat med inställningarna till Wine och Spotify, inget annat.

Är det någon som vet vad jag ska prova att göra?

Permalänk
Permalänk
Medlem

killall pulseaudio
då startar demonen om sig själv.
och sedan starta spotify brukar funka

Permalänk
Avstängd

jag hade samma problem men jag satte igång hårdvaru stödet för ljudet i wine och stängde av det i spotify så slutade det att hacka. men ljudet låter lite platt och dåligt på nåt sätt.
Ska definitivt testa Badboy Runes Länk

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

En annan lösning som fungerat på flera datorer jag provat på;

Skriv i terminal; winecfg

Gå till ljud-tabben och klicka av ALSA-bocken och klicka för esound-bocken. Starta om wine.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag hade sånt problem men jag gick in i programcentralen och skrev wine då fanns det wine beta då tog jag den vips så funka det. så sudo apt-get install wine funka inte för mig

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badboy Rune
Prova det här:
http://www.lathund.nu/2009/12/09/ordna-ljudet-i-wine-med-puls...

Det funkade perfekt! Tusen tack!!!

Permalänk
Medlem

sudo apt-get purge pulseaudio var en jävligt bra lösning som förintade alla problem med ljud för mig

ALSA all the way!