Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
De höjde priset. Frågan är om beställningar som bekräftas med kort för 1999kr kommer skickas.

Jag han skicka iväg en beställning, får se hur det blir. Står 1999 i orderbekräftelsen i alla fall.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Jag han skicka iväg en beställning, får se hur det blir. Står 1999 i orderbekräftelsen i alla fall.

Samma här.
Jag tänker kontakta de snart och höra efter om de backar på en bekräftad order eller inte. Allt är bekräftat och kort är reserverat och så, men jag har en känsla av att de inte kommer skicka kortet för detta pris. =/

Permalänk
Medlem

mitt blev släppt för plock utan prisändring :3

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asleepx
mitt blev släppt för plock utan prisändring :3

Min med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asleepx
mitt blev släppt för plock utan prisändring :3

Samma här : )

Permalänk
Medlem

avbeställde mitt 5770 som jag hade på beställning från komplett och körde på erbjudandet istället. Min har också släppts för plockning

Går det att flasha xfx black edition till msi bios?

Jag är ute efter att köra stock hastigheter, det antar jag är lätt att ställa in i CCC? Dock vore det najs att kunna sänka volten lite också, måste man flasha bios då? eller funkar det att sänka volten i afterburner med xfx 5850 black bios?

Hoppas man får kortet

Permalänk

Mitt 5850 är nu "plockad" för 1999:-!

Edit: Skickad!

Grattis ni andra som också hann beställa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kennyberg
Mitt 5850 är nu "plockad" för 1999:-!

Edit: Skickad!

Grattis ni andra som också hann beställa!

Låter ju lovande Hoppas dom får iväg mitt kort snart med

Edit: Plockad här med

Edit2: Skickad nu med!

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem

Skickad här med

Permalänk

Typiskt att man missar en sådan sak.

Min fråga gällde just det grafikkortet.

Och med tanke på att ni beställde så kan ju inte kortet vara speciellt dåligt?

Tänkte vänta på Sapphire HD5850 men då det inte finns i lager och såg att detta var veckans vara så funderar jag på det. Har XFX sedan tidigare fast med Nvidia så.

Min fråga blir helt sonika vad de största skillnaderna är mellan Sapphire HD 5850 och XFX HD5850?

Och om någon vänlig själ skulle kunna förklara för mig vad RAMDAC frekvens för grafikkortets minne betyder?

Visa signatur

Jobb/Nöje: Corsair Carbide 500R Black | Intel i7 2600k @ 3.4 | MSI Z68A GD65 G3 | Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP 16GB | MSI GTX 680 Twin Frozr | OCZ 120 MAX IOPS OS/Programdisk | 2st Samsung 2TB lagring | 1st Philips 27"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Overlord_Manga
Typiskt att man missar en sådan sak.

Min fråga gällde just det grafikkortet.

Och med tanke på att ni beställde så kan ju inte kortet vara speciellt dåligt?

Tänkte vänta på Sapphire HD5850 men då det inte finns i lager och såg att detta var veckans vara så funderar jag på det. Har XFX sedan tidigare fast med Nvidia så.

Min fråga blir helt sonika vad de största skillnaderna är mellan Sapphire HD 5850 och XFX HD5850?

Och om någon vänlig själ skulle kunna förklara för mig vad RAMDAC frekvens för grafikkortets minne betyder?

I vanliga fall är det, vad jag förstått, klisterlappen och tillbehöver som skiljer mellan märkena. Men veckans erbjudande är XFX Black som är lite överklockat från fabrik.

Rätta mig om jag har fel!

Permalänk
Medlem

Jippi mitt grafikkort är också skickat!

Permalänk
Medlem

åååh, fy va skönt, mitt blev också skickat, 10 minuter efteråt ändrades priset! Måste tacka min religionslärare för att jag fick sluta tidigare för att sedan hitta detta kort ^^

Någon som vet om de skickar med 4pin molex till 6pin PCI-e, i swec recensionerna ser man att de skickar med det?

EDIT: antar att inte så många hann med detta erbjudande så att de valde att inte dra tillbaka den mängden som de sålde för 1999kr

Permalänk
Medlem

För nu när de väl skickat så går det väl inte att ändra priset på ordern?

Permalänk

Jag vet inte vilka rättigheter man har som kund, men jag hoppar verkligen att priset inte höjs. Då ringar vi Sverker!

Det ser ut att finnas 4pin->PCI-e, två enligt den här recenssionen.
http://www.overclockersclub.com/reviews/xfx5850/images/9b2.ht...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kennyberg
Jag vet inte vilka rättigheter man har som kund, men jag hoppar verkligen att priset inte höjs. Då ringar vi Sverker!

Det ser ut att finnas 4pin->PCI-e, två enligt den här recenssionen.
http://www.overclockersclub.com/reviews/xfx5850/images/9b2.ht...

Haha ja eller hur.

Permalänk
Medlem

Edit: Flyttat min fråga om resultat från benchmark till 3dmarkvantage tråden

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Varför så billigt? :S

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=495883

svaret

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
svaret

tackar

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Har märkt att datorn "hänger" sig skitofta när jag bytte satte i ett 5870 i win7 maskin , nyinstallation.

Slår man av skärmen om man går ifrån datorn för att sedan gå tillbaka 5 timmar senare så kan skärmen bara vara "grön" eller "blå" o inget händer , reset är ända utvägen ?

Kör med dom senaste drivers , någon som har nåt annat tips på vart man ska kolla ?

Spelar man spel osv så funkar det felfritt
Värmen ligger på 42 idle på kortet

Permalänk
Medlem

tillräcklig starkt nätagg ?

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kennyberg
I vanliga fall är det, vad jag förstått, klisterlappen och tillbehöver som skiljer mellan märkena. Men veckans erbjudande är XFX Black som är lite överklockat från fabrik.

Rätta mig om jag har fel!

Så bra saker alltså

Får jag nog slänga iväg en beställning av kortet och ett nättagg och måste bestämma mig om jag ska ha litet minnen också

Visa signatur

Jobb/Nöje: Corsair Carbide 500R Black | Intel i7 2600k @ 3.4 | MSI Z68A GD65 G3 | Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP 16GB | MSI GTX 680 Twin Frozr | OCZ 120 MAX IOPS OS/Programdisk | 2st Samsung 2TB lagring | 1st Philips 27"

Permalänk
Medlem

var just och hämtade ut mitt xfx 5850 black edition fån kompletts hämtbutik i Stockholm. 2038kr blev det totalt

Så ni andra som hade flyt och lyckades beställa till det låga priset borde ju också få era kort. Fan va nöjd jag är.

Ikväll blir det montering och testning.

Permalänk

Shit vilket flyt ni som fick det för 2 lapp hade! Beställde det fastän det nu kostar 2799, är ju ändå i prisklass med andra modeller + att det finns i lager. Överklockningen ger visst en hyfsad prestandaökning.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 @ 3.8 GHz | Moderkort: Asus P7P55D Pro | GPU: XFX Radeon HD 5850 BE | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2GB CL9 | Nätagg: Corsair HX650 | Chassi: Fractal Design Define R2 | Ljudkort: E-Mu 1820 | HDD: WD Barracuda 500 GB | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P | OS: W7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ckghagen
tillräcklig starkt nätagg ?

Sitter corsair 620 w i . Iomed felen inte kommer när jag belastar datorn så tror jag inte det är nätdelen som är boven i dramat

Så länge man sitter o håller på med datorn så händer inget , är typ när man går därifrån som det händer

Har stängt av allt som heter energisparning i win7 , trodde det var nåt där som spökade

Fler tips ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gegg
var just och hämtade ut mitt xfx 5850 black edition fån kompletts hämtbutik i Stockholm. 2038kr blev det totalt

Så ni andra som hade flyt och lyckades beställa till det låga priset borde ju också få era kort. Fan va nöjd jag är.

Ikväll blir det montering och testning.

Mycket fint! Ska hämta ut mitt när jag kommer hem från skolan.

Permalänk

tja, jag har frågat detta förut och jag tror inte jag fick något bra svar.
när jag kolla på youtube på helskärm så fuckar dator ur fullkomligt
jag måste stänga av den via knappen.
problemet uppkom efter att jag installerat mitt 5870 så jag tror att det har något med det att göra
jag har nyaste drivrutinerna, 9.12 med hotfix.
jag har testat att avinstallera och kört driver sweeper för att få bort allt, sedan
installerat om drivrutinerna
har någon av er en lösning till detta problem?
på min speldator gör det inte så mycket, jag använder den mest till just spel, men jag tänkte installera mitt hd 4770 som jag har i htpc,n i frugans dator,
och köpa ett 5750 till htpc,n, och om det är samma problem med det kortet
då är det mindre bra.

Visa signatur

[cm Storm Trooper][GA-Z68X-UD5][8gb corsair Vengeance 1866mhz][Intel I7 2600K]
[corsair H100][Asus GTX 580 DcuII][corsair TX 850w]
[ HTPC.. nzxt duett][ GA-M720-US3][4gb a-data 800mhz][ athlon2 x3 455][ xfx hd 5770][LG b-ray][ corsair 400w]

Permalänk
Medlem

Så där ja, Kan säga att det var ganska kämpigt att få in ett hd5850 i ett Sugo SG05 chassi

Installerade msi afterburner och ställde in stock hastigheter på mitt xfx hd5850 black edition som jag hämtade ut idag. Så nu kör jag 725core och 1000mem samt att jag drog ner volten till det lägsta i afterburner 1.00.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gegg
var just och hämtade ut mitt xfx 5850 black edition fån kompletts hämtbutik i Stockholm. 2038kr blev det totalt

Så ni andra som hade flyt och lyckades beställa till det låga priset borde ju också få era kort. Fan va nöjd jag är.

Ikväll blir det montering och testning.

Japp, samma här, 2038kr. Lyckades dock inte få in kortet i mitt Antec Solo-chassi utan att flytta en hårddisk för att strömkablarna skulle få plats. Skall pröva att dra ner frekvenserna och spänningen lite i helgen så kanske fläkten dämpar sig lite. Går det förresten att ha dynamiska frekvenser som på CPU:n, dvs att GPU:n dämpar sig när den inte behöver jobba? Jag tycker fläkten var lite väl högljudd...

Var det bara jag som tyckte det var lite märkligt att de i installationsanvisningarna skriver "använd inte en Y-kabel 2x 4-pins->1x 6-pins för strömförsörjningen" och sedan skickar med just två stycken Y-kablar 2x 4-pins->1x 6-pins i kartongen?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.