Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megaman9
Drivrutin hjälpte inte för mig... + tror inte att du kan få bort 3,5 mm problemet med drivrutin.

Tråkigt! Jag har fortfarande inte hört något sen jag drog ner den... Antar att du laddade ner den manuellt från nvidias hemsida? Att bara klicka att uppdatera drivrutinen automatiskt fungerar nämligen inte.

Men vad är 3,5mm problemet? Att det även knastrar i lurar? Min fungerar bara fint med lurar, men jag kanske bara inte upptäckt felet än...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadizio
Tycker det är kul att läsa det sista här, som om högtalarna var spräckta, så jävla klockren beskrivining av det jag fått erfara. Hur har folk gjort egentligen med att lämna tillbaka datorer som låter skit? Jag har som sagt skickat tillbaka min dator 3 ggr till acer och inget blir bättre med datorn. Har pratat med komplett och de har sagt till mig att vi får lösa det på något sätt, men vad ska lösas? Har någon något tips vad man ska göra?

Konsumentköplagen säger:

28 § Om avhjälpande eller omleverans inte kommer i fråga eller inte sker inom skälig tid efter reklamationen eller inte kan ske utan väsentlig olägenhet för köparen, får köparen kräva prisavdrag som svarar mot felet eller häva köpet enligt 29 §.

Eftersom du nu har skickat in din dator tre gånger utan att felet har blivit avhjälpt (vilket jag definitivt skulle se som en väsentlig olägenhet) så tycker man ju att du borde ha rätt att häva köpet. Själv fick jag tack och lov göra det direkt, efter att Inet hade tagit in datorn för kontroll.

Permalänk
Medlem

3.5 felet är vad jag förstår ( har det själv) att det brummar typ kommer ljud i lurarna fast man inte har något ljud på. Låter ungefär som det skulle vara spänningsfel....

Permalänk

3.5 felet verkar jag ha haft på min gamla dator med dessa hörlurar som jag har på acern nu... bara det att nu med acern har jag inte alls det se till att alltid ha någon låg musik på... det kan vara beethoven och det kan vara metallica men whatever

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag..

Har nu hunnit packa upp och fixa igång allt på datorn och skulle gå ut på youtube för att lyssna på nån musikvideo

det första jag lade märke till va att det knastrade till just innan låten började men allt låter bra medans man lyssnar,, men sen när jag klickade ner internet på "krysset" så knastrade det till igen,,

Ska göra en lista på alla möjliga åtgärder jag gör och testar lyssna på musik igen mellan varje sak,, så kanske det löser sig,,

återkommer..

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

har haft min nu i några veckor och är väldigt nöjd. Visst sprakar det lite när man göra flera saker samtidigt men inget som stör mig. Får se om jag orkar fixa det med nya drivrutinen.

Sliter det mer på datorn om man har den på "hög prestanda" utan batterin inkopplad? Bättre med "balanserat"?

Sedan så har jag 73 processor igång, även efter ha rensat lite från megamans lista. Fotfarande mycket eller segar det inte ner datorn så mycket?

Permalänk
Medlem

Nya drivern från nvidia plus stängde av surround och nu låter det inga mer sånna ljud mera,,

kan hända att det kommer tillbaks men just nu är jag nöjd med datorn,,

Tog bort lite startupprogram men har inte avinstallerat nåt än..

Ska rensa nån dag ibland alla grejjer men låter det vara just nu,, det verkar inte dra ner på prestanda märkvärt,,

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Köpte en Acer 5739G för en vecka sedan hos Komplett.se och även ljudet på min dator knastrar till ibland. Burken är ju ny så det är lättare för mig att häva köpet än att få den reparerad (vilket inte tycks funka för folk enligt denna tråd).

Exakt samma fel som alla andra, t.ex. Spotify (och Windows) igång, och ja det är tillräckligt att det stör. Lite bättre om man valde "hög prestanda". Vid helskärmsläge (Voddler, spel) är ljudet perfekt. Utöver ljudknaset inga fel alls, mycket bra tangentbord, skärm, bra kraft m.m.

Hur som helst jag ringde Komplett.se och det var inga problem alls att lämna tillbaks den och få pengarna åter. Den måste bara skickas till Göteborg först men sen så de sett att det inte är en låda grus de fått så får jag pengarna. Skönt med bra service! Tror det var någon som var lite missnöjd med Komplett tidigare i tråden men jag hade inga såna problem alls. Okej, jag har ju precis skickat iväg datorn och ej fått mina pengar än... Skulle de trassla så lär ni kunna läsa det här!

Permalänk

neej! du måste testa nvidia 195.62 drivrutinen det funkade för mej! är hur nöjd som helst just nu liggandes i sängen med en 32 tums skärm framför mej ^^

Permalänk
Medlem

Drivrutinerna kan fortfarande inte fixa spänningsfelet som orsakar 3,5mm problemet

Permalänk

okej har nog inte det problemet då

Permalänk

Hur är det nu, har de fått ordning på problemet med knastrande ljud? Är det någon mer än fettsnygg som upplever att det inte är några problem med den?

Funderar på att köpa denna dator om det är fixat, annars blir det denna http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=3099616

Permalänk
Medlem

Jag har inte heller några problem efter nvidia drivern.... Inget 3,5mm problem heller
Uppenbarligen är våra datorer inte så identiska som man kan tro, då inte alla får bort strulet...
Men nu när allt fungerar är jag grymt nöjd, men skulle jag råda någon annan så hade jag nog dragit mig lite för den här då så många verkar ha problem som drivern inte löser!
Lycka till om du köper den trots allt!

Permalänk
Medlem

Varför häver du inte ditt köp megaman9? Det hade jag gjort.

Permalänk
Inaktiv

Rätt fascinerande att folk trots alla varningar i denna tråd, fortsätter att köpa denna modell på dator. Alla verkar tro att det bara gäller vissa datorer, men som det är nu så gäller det ju typ alla. De få som säger att de INTE har problemet uppfattar det troligtvis inte.

Permalänk

om jag spelar rejäl hårdrock och verkligen anstränger mej för att lyssna kan vissa störningar fortfarande höras, inte störande men det är bara det att jag inte kan sluta tänka på det -.-

Permalänk
Medlem

jaha där ser man.. problemet är inte borta fortfarande.. fyfan för acer..

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fettsnygg
om jag spelar rejäl hårdrock och verkligen anstränger mej för att lyssna kan vissa störningar fortfarande höras, inte störande men det är bara det att jag inte kan sluta tänka på det -.-

Haha, och du som skrivit så positivt om den dom två senaste sidorna

Permalänk

idag var det bättre igen

Permalänk
Medlem

jo,, asså min tjej har haft datorn nu i en vecka och före jag installerade nya drivern så hördes knaster och sprak varje gång man lyssnade på musik eller mest när man startade eller stängde av spelaren.. efter det så har hon sagt att det hörts en gång,,

Datorn vi köpt är Elgigantens variant med Intel Centrino2 P7450,, inte för att det spelar nån större roll men vi har bara gett 6995:- för datorn och det finns inte en enda dator där ute med den prestandan och med blu-ray för ens i närheten av det priset så jag/vi är jättenöjda med köpet trots att den verkar ha problem..

Tänkte på en sak,, Datorn har ju jättebra Ljud mot för andra jag hört och det kanske är så att bara för att den har det så blir man mer otålig på dåligt ljud eller missljud,, men det är ju trots allt en bärbar vi pratar om inte nån hifi stereo....

Som tex stereon som sitter i många bilar, jag har hört många högtalare som låter skräå men inte fan lämnar man in bilen eller reklamerar bilen pga det... men köper man däremot en värstingstereo men dyra högtalare så blir man kräsen som fan direkt minsta lilla oljud,,,

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

laggar er dator också när ni kollar på youtube hd klipp?Bilden fryser sig men ljuder forsätter. Har en med t6600 processor

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
jo,, asså min tjej har haft datorn nu i en vecka och före jag installerade nya drivern så hördes knaster och sprak varje gång man lyssnade på musik eller mest när man startade eller stängde av spelaren.. efter det så har hon sagt att det hörts en gång,,

Datorn vi köpt är Elgigantens variant med Intel Centrino2 P7450,, inte för att det spelar nån större roll men vi har bara gett 6995:- för datorn och det finns inte en enda dator där ute med den prestandan och med blu-ray för ens i närheten av det priset så jag/vi är jättenöjda med köpet trots att den verkar ha problem..

Tänkte på en sak,, Datorn har ju jättebra Ljud mot för andra jag hört och det kanske är så att bara för att den har det så blir man mer otålig på dåligt ljud eller missljud,, men det är ju trots allt en bärbar vi pratar om inte nån hifi stereo....

Som tex stereon som sitter i många bilar, jag har hört många högtalare som låter skräå men inte fan lämnar man in bilen eller reklamerar bilen pga det... men köper man däremot en värstingstereo men dyra högtalare så blir man kräsen som fan direkt minsta lilla oljud,,,

Vi avhandlade det resonemanget oxå då det begav sig och det vi kom fram till var att det är skillnad på halvdåligt ljud och ljud som är uppenbart påverkat av hårdvarufel i datorn..

Permalänk
Medlem

Jag hade ljudproblemet tidigare, men trots att jag verkligen har hårdlyssnat på låtar som jag verkligen kan utan och innan har det inte hänt över huvudtaget efter nvidia drivern. Trots det kan jag ju knappast rekommendera en dator som man själv måste mickla med en massa innan den funkar som den ska...

Jag har inga problem med lagg vid youtube etc.

Men jag är fortfarande nyfiken, ska du returnera din dator megaman9?

Permalänk
Medlem

Ja, det ska jag.

Permalänk
Medlem

Enligt min flickvän så försvann hennes knaster med Nvidia 195.62. Hon installerade det dock idag så det återstår väl att se hur det håller sig i längden. Jävligt tråkigt för övrigt eftersom hon verkligen längtat efter den här burken. Hade missat denna tråden.

Permalänk
Medlem

Hej, jag försöker installera Recovery management men får felet "eRecovery cannot be installed - 1.Bootable file" Vad ska jag göra? Behöver installera om windows men när jag sätter i min skiva får jag felmeddelande 1005.

Finns det någon vänlig själ som kan ladda upp cd skivorna på någon hemsida, torrent eller liknande så jag kan ladda hem dom och bränna igen?

Mvh victor

Permalänk
Medlem

Fick inte heller recovery disken att lyckas,, så jag sket i det.. blev less när jag hade slösat DVD skivor i onödan!! =(

så jag välkommnar om nån har en lösning på det.. det stod efter ett tag in på själva bränningen att det misslyckats.. surt då man använder 5 skivor typ

och ang ljudproblemet så finns det inte kvar vad jag kan förstå,, men då har vi inte testat 3.5mm eller nåt annatprogram än VLC eller WMP

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

Har precis lagt in nya drivisar från nvidia och realtek, ljudet är kanon inte ett knaster så här långt.

Permalänk
Medlem

Fråga: Hur fungerar tangentbordet för er som spelar på datorn? Lär man sig att hitta tangenterna till slut eller är det ett hopplöst fall i och med den platta knappdesignen?

Permalänk

det funkar med laptopens tangentbord när man inte använder externt bord.