iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moddelkaj
Det går alldeles utmärkt att surfa med iPhonen som modem. Du aktiverar bara funktionen som heter Nätverksdelning.

Du kan surfa med alla abonnemang, men jag rekommenderar starkt att du skaffa ett paket där du får obegränsat med surf om du ska använda mobilen som modem. Annars springer räkningen lätt iväg om du använder det dagligen.

Har för mig att man är tvungen att ha en speciell app för att tillåta sådan surf, eller har jag fel?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Måhända dum fråga:

Kan man använda GPS-funktionen utan någon uppkoppling. Alltså, ligger kartorna lokalt på telefonen eller laddas de ned kontinuerligt? Kanske finns det något app som fixar att man kan ha kartorna i telefonens minne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
Har för mig att man är tvungen att ha en speciell app för att tillåta sådan surf, eller har jag fel?

En iPhone i grundutförande kan dela Internet med en dator! Funktionen heter "Internetdelning", har jag för mig, och finns inne bland Inställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
En iPhone i grundutförande kan dela Internet med en dator! Funktionen heter "Internetdelning", har jag för mig, och finns inne bland Inställningar.

Helt rätt! Du tex ansluter telefonen till datorn med USB och aktiverar internetdelning och sen är det bara tuta o köra!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Någon annan som tycker sin telefon fryser sig rätt ofta? händer när ibland när man skriver sms... stannar up i 15-60 sekunder..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poopa
Någon annan som tycker sin telefon fryser sig rätt ofta? händer när ibland när man skriver sms... stannar up i 15-60 sekunder..

Nej inte här iaf. Provat och återställa den?

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Ja förut, det blev bättre men efter ett tag kom det tillbaka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Helt rätt! Du tex ansluter telefonen till datorn med USB och aktiverar internetdelning och sen är det bara tuta o köra!

Fast jag tror inte alla operatörer stödjer detta. (Halebop tex)
Jag tror dock att det funkar med Pdanet.

Permalänk
Medlem

Halebop stöder inte detta, helt rätt men man ska komma undan det med PDANet.

Nån som vet hur f*n man skapar grupper i kontakter???

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pwnas.
Måhända dum fråga:

Kan man använda GPS-funktionen utan någon uppkoppling. Alltså, ligger kartorna lokalt på telefonen eller laddas de ned kontinuerligt? Kanske finns det något app som fixar att man kan ha kartorna i telefonens minne?

Många gps appar som du köper, ex TomTom så lagras kartorna i telefonen.

Om du däremot använder Google maps så streamas dom genom internet.. Dock är detta väldigt lite data eftersom de lagras i vektorformat.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Snabb fråga.. Jag har installerat om datorn men sparde itunes arkivet.. trodde jag iallfall.

Synka musiken gick bra meeeen... Alla apps vill itunes ta bort om jag synkar dem nu. Vill verkligen inte tappa alla. Nåt sätt att synka över appsen eller nåt utan att ta bort dem från luren?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Testa Affär -> Auktorisera dator i iTunes.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Testa Affär -> Auktorisera dator i iTunes.

Provat, samma sak där.
Surt läge.. har fan typ 6 sidor apps eller nåt.

Våga vägra installera om allihop

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Köpte en iPhone 2g här om dagen och är verkligen tok nöjd med den men volymen är verkligen kass.
Har kollat alla inställningar och allting är på max.
Både volymen när det ringer och i samtal är katastrofalt låg, har läst massa om att detta var ett problem i början men ska ha fixats nu.
Jag har 3.1.2 så alla apples fixar borde väll vara inne då?
Finns det någon app som gör så att man kan höja volymen ytligare?

Undrar även om det finns nån mms applikation som är gratis, det ända jag har hittat är SwirlyMMS och den får jag inte att fungera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Undrar även om det finns nån mms applikation som är gratis, det ända jag har hittat är SwirlyMMS och den får jag inte att fungera.

Mms är ju inbyggt nuförtiden?

Edit: såg att det var en 2g det handlade om.. då är det swirly som gäller tror jag

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Mms är ju inbyggt nuförtiden?

Edit: såg att det var en 2g det handlade om.. då är det swirly som gäller tror jag

Okej, köpt det nu; folk verkade toknöjda med det så och 90 kr var inte mycket pengar ändå

Permalänk

*suck* Först får man gå o vänta på Iphonen över 1 månad sen nu har man hunnit använda den någon vecka typ o så går den sönder!!! F*N

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
*suck* Först får man gå o vänta på Iphonen över 1 månad sen nu har man hunnit använda den någon vecka typ o så går den sönder!!! F*N

Ouch :/.. Vad var det som gick sönder på den?

Permalänk

Ljudet verkar ha hängt sig till hörlursutgången. så jag har inget ljud på den förutom om jag pluggar in headset så funkar det ju där i men inte annars. Har testat att göra en fabriksåterställningn men det hjälpte inte.

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Testat spaken på sidan?

Permalänk

haha ja det har jag

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Ljudet verkar ha hängt sig till hörlursutgången. så jag har inget ljud på den förutom om jag pluggar in headset så funkar det ju där i men inte annars. Har testat att göra en fabriksåterställningn men det hjälpte inte.

Har hänt för mig också, men det löste sig själv efter en stund. Testa och sätta in hörlurarna, ändra musik i iPod och sen ta ut hörlurarna, funkade för mig efter en stund.

Permalänk

har testat lite allt möjligt sånt men inte blivit bättre

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Köpte en iPhone 2g här om dagen och är verkligen tok nöjd med den men volymen är verkligen kass.
Har kollat alla inställningar och allting är på max.
Både volymen när det ringer och i samtal är katastrofalt låg, har läst massa om att detta var ett problem i början men ska ha fixats nu.
Jag har 3.1.2 så alla apples fixar borde väll vara inne då?
Finns det någon app som gör så att man kan höja volymen ytligare?

Undrar även om det finns nån mms applikation som är gratis, det ända jag har hittat är SwirlyMMS och den får jag inte att fungera.

Hela idéen med iPhone är att hela tiden ha snabb åtkomst till internet, och där brister iPhone 2G rejält eftersom den inte har någon 3G. Mitt tips är att införskaffa en sådan eller en 3GS istället om du vill använda en iPhone så som den ska användas.

Bara ett tips

Visa signatur
Permalänk

Nu funkar min iphone igen Har ju helatiden trott att det va hörlursutgången som strulade men såg att det va lite smuts i laddkontakten på telefonen så jag tog en tops o lite kemisk ren aceton o torkade rent o sen funkar den

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
Nu funkar min iphone igen Har ju helatiden trott att det va hörlursutgången som strulade men såg att det va lite smuts i laddkontakten på telefonen så jag tog en tops o lite kemisk ren aceton o torkade rent o sen funkar den

Det där händer HELA tiden för mig, både i hörlursuttaget och i strömkabeluttaget.
Fickludd till förbannelse

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Någon som vet något program som man kan styra iphone via datorn? Alltså inte de vanliga programmen där man styr datorn via iphone.

Det är så att jag skulle vilja ändra låt på telefon när den är ikopplad i stereon och den står en bit bort. Så om någon vet ett program som liknar min beskrivning, så hojta till!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSmidig
Någon som vet något program som man kan styra iphone via datorn? Alltså inte de vanliga programmen där man styr datorn via iphone.

Det är så att jag skulle vilja ändra låt på telefon när den är ikopplad i stereon och den står en bit bort. Så om någon vet ett program som liknar min beskrivning, så hojta till!

Ladda ner Veency från cydia till din telefon och valfri VNC Viewer till datorn, till exempel UltraVNC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Hela idéen med iPhone är att hela tiden ha snabb åtkomst till internet, och där brister iPhone 2G rejält eftersom den inte har någon 3G. Mitt tips är att införskaffa en sådan eller en 3GS istället om du vill använda en iPhone så som den ska användas.

Bara ett tips

Har använt den i ca 1-2 v. nu och är väldigt nöjd med den, har inte känt behovet av mobilt internet än iaf men sen är det ju inte någon vana man har heller. När man väl vänjer sig vid den lyxen lär det bli svårt att klara sig utan den.
Tyvärr har jag tecknat ett abonnemang som är relativt dyrt att surfa med(0,69 öre/MB tror jag) så kommer inte bli nån 3G förrens det går ut, vilket är om typ 2 år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Har använt den i ca 1-2 v. nu och är väldigt nöjd med den, har inte känt behovet av mobilt internet än iaf men sen är det ju inte någon vana man har heller. När man väl vänjer sig vid den lyxen lär det bli svårt att klara sig utan den.
Tyvärr har jag tecknat ett abonnemang som är relativt dyrt att surfa med(0,69 öre/MB tror jag) så kommer inte bli nån 3G förrens det går ut, vilket är om typ 2 år.

Fixa fast pris på surf! Du lär behöva det till iPhone. Är inte så jätte dyrt...