Söker ett värmetåligt moderkort (ASUS) Intel Socket 775 för en E8400 2-3 pci

Permalänk
Medlem

Söker ett värmetåligt moderkort (ASUS) Intel Socket 775 för en E8400 2-3 pci

Det vore jättebussigt om nån kan välja ut ett Moderkort till mig

Moderkortet skall vara passivt (helst ett Asus) Inga Gigabyte har 2st och de är skumma.
Jag tänkte köra grafikkort & CPU passivt, så det vore bra om moderkortet tål högre temperaturer. (ev en insugsfläkt)

Det Skall klara en Intel Core 2 Duo E8400 3Ghz direkt (utan att behöva koppla in en Celeron eller så och flasha)
Scythe Ninja Plus B denna CPU kylare måste få plats
4Gb Corsair PC6400 (2x2Gb) måste funka.
Jag vill INTE ha ett moderkort med bluetooth & trådlöst nätverk integrerat.

Dessa komponenter kommer sitta i

Grafikkort nått passivt pci express kanske ATi HD5750? har tänkt plocka ut ljudet via HDMI till LCD TV.

PCI ljudkort Soundblaster Live! 24-bit (eller använda integrerat om det inte brusar, eller köpa bättre pci)
PCI tvkort
PCI nätverkskort D-Link DGE-528T (eller om moderkortet har 2st integrerat)
Så det beror på om de integrerade kretsarna funkar isåfall behöver jag färre pciplatser

Varför slutas det tillverkas nya modeller moderkort med mer än 3 PCI platser?
Anledningen jag söker hjälp, är jag hänger inte med i utvecklingen på chip & sydbrygga och sånt.
Det finns moderkort med 4st pci platser men de kanske har äldre & sämre chip & sydbrygga?

Skall byta Moderkort & Grafikkort
Anledningen jag skall byta är att något av korten piper som en syrsa nått högfrekvent ljud konstant.
Jag har testat med ett annat nätaggregat men problemet kvarstod,

Moderkortet tror jag är defekt då det varit lite skumt då det pipit högt när hårddisken arbetat,
Men jag misstänker även grafikkortet, då det kan börja pipa rätt högt när jag går in på vissa hemsidor med flash oftast med vit animation.

Antingen har delarna varit defekta från början, eller så har jag kört det för varmt så de börjat pipa,
Så jag skall sätta i nån insugfläkt sen som blåser långsamt.

Kan jag fylla i med svar,ställ frågorna.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,