Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Använder du fraps när du ska kolla fps ? isåfall kolla att du har ändrat inställningen som mäter fpsen

Nej, jag kollat net_graph 3 i console

Ingen lösning än, come on boys!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Det är skillnad på 60fps och 100fps. Det handlar inte om vad man ser, utan känslan, och responstiden på allting som mus-rörelser blir sjukt mycket snabbare vid högre fps. Ni som tvivlar, dags att öppna konsolen i nåt spel och skriva in en limit på 30fps, sedan 60 och sedan 100.

Ögat kan se 33 fps, men det har inget med vad datorn renderar.
Varför ska vi ha 120hz TV apparater om vi egentligen bara behöver runt 30?

¨

3D??

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Re: Re: 100 Fps Cs 1.6

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n

Ögat kan se 33 fps, men det har inget med vad datorn renderar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
Ögat ser snarare ca 28 bilder i sekunden eller kanske det var 36. Inte för att vara någon tråkig mythbuster men kan vara bra att veta?

Det är väl snarare så att vi inte har någon gräns, då våra ögon inte är speciellt digitala.
Googla lite och tänk lite själv så skall du se att det klarnar lite

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
Det är väl snarare så att vi inte har någon gräns, då våra ögon inte är speciellt digitala.
Googla lite och tänk lite själv så skall du se att det klarnar lite

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Hoppas den länken kan döda det där FPS snacket om ögon... Börjar bli jobbigt.

OM våra ögon kunde se 28-33 FPS så skulle allt över 33 FPS vara onödigt.. Själv så ser jag enorm skilldnad på 40 FPS och 60FPS är som dag och natt..

Jag som låst min FPS i Quake Live till 125 märker faktiskt när den gick ner till 100 nångång (configfel). Kan ha varit nå mysko med datorn bara för det kändes inte i närheten av hur det brukar kännas, i respons osv..

Permalänk
Entusiast

Jag fick det att funka. Skriv bara såhär i console: Fps_max 100 så ska det funka.

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonssown
Jag fick det att funka. Skriv bara såhär i console: Fps_max 100 så ska det funka.

Mvh

Läs inlägget, har redan testat det.

Permalänk
Entusiast

vad jag läste så hade ha testat: Max_fps 100
inte: fps_max 100

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Entusiast

han*

mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

I launch options på cs så skriver du in;
"-freq 100"
utan ""
HF

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Om du vill kan jag ge dig HeatoNs config. Alltid bra fps med den och sköna binds. Man bli pr0 av att bara tänka sig man kör med samma inställningar som kungen (fd. iaf)....
var på Dreamhack Winter för många år sedan och man fick spela mot HeatoN 1on1... fuck yeah tänker jag nu ska jag ta fram mitt USB-minne med ett egenprogrammerad program på... ett jävla trojan/viruz/spyw4re, kalla det whata fuck du vill. Precis då jag tar HeatoN i hand skickar jag in USB-minnet i hans dator och 3 sekunder senare har mitt hackerprogram kopierat hans cfg!!1 Var så jävla nervös det skulle vara antivirus på datorn men mitt haxXx gick igenom o jag svettades som en gris när jag lämnade LANet fort som fan o tittade bort från alla kameror. Men nu är den min, HeatoNs stabila 100FPS config.

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Om du vill kan jag ge dig HeatoNs config. Alltid bra fps med den och sköna binds. Man bli pr0 av att bara tänka sig man kör med samma inställningar som kungen (fd. iaf)....
var på Dreamhack Winter för många år sedan och man fick spela mot HeatoN 1on1... fuck yeah tänker jag nu ska jag ta fram mitt USB-minne med ett egenprogrammerad program på... ett jävla trojan/viruz/spyw4re, kalla det whata fuck du vill. Precis då jag tar HeatoN i hand skickar jag in USB-minnet i hans dator och 3 sekunder senare har mitt hackerprogram kopierat hans cfg!!1 Var så jävla nervös det skulle vara antivirus på datorn men mitt haxXx gick igenom o jag svettades som en gris när jag lämnade LANet fort som fan o tittade bort från alla kameror. Men nu är den min, HeatoNs stabila 100FPS config.

Hahaha +1

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver
Om du vill kan jag ge dig HeatoNs config. Alltid bra fps med den och sköna binds. Man bli pr0 av att bara tänka sig man kör med samma inställningar som kungen (fd. iaf)....
var på Dreamhack Winter för många år sedan och man fick spela mot HeatoN 1on1... fuck yeah tänker jag nu ska jag ta fram mitt USB-minne med ett egenprogrammerad program på... ett jävla trojan/viruz/spyw4re, kalla det whata fuck du vill. Precis då jag tar HeatoN i hand skickar jag in USB-minnet i hans dator och 3 sekunder senare har mitt hackerprogram kopierat hans cfg!!1 Var så jävla nervös det skulle vara antivirus på datorn men mitt haxXx gick igenom o jag svettades som en gris när jag lämnade LANet fort som fan o tittade bort från alla kameror. Men nu är den min, HeatoNs stabila 100FPS config.

Hahah

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Dagens I-landsproblem ffs.
Klaga på att man inte får 40 fps mer är så jävla korkat (t.om patetiskt?).

Finns det inget annat vettigare att göra ? Byte spel kanske ?

Nåväl, Tja se om det finns en 4:3 / 16:9 knapp/inställning på din skärm kanske ?

Lär få en del skit för det här men vafan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Dagens I-landsproblem ffs.
Klaga på att man inte får 40 fps mer är så jävla korkat (t.om patetiskt?).

När ska folk lära sig att det är skillnad på 60 och 100? 'Eliten' sitter ju t.o.m på 800x600 upplösningar med CRT skärmar för att hålla sin framerate på 100 spikat hela tiden, för 100fps = bättre/snabbare responstid på musinput m.m.

När ska folk ta och prova och se innan dom säger något?

Spela bioshock med Vsync på. Sedan spela med Vsync off. Det är rejäl skillnad i mouseinput. Gäller så gott som alla spel.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
När ska folk lära sig att det är skillnad på 60 och 100? 'Eliten' sitter ju t.o.m på 800x600 upplösningar med CRT skärmar för att hålla sin framerate på 100 spikat hela tiden, för 100fps = bättre/snabbare responstid på musinput m.m.

När ska folk ta och prova och se innan dom säger något?

Spela bioshock med Vsync på. Sedan spela med Vsync off. Det är rejäl skillnad i mouseinput. Gäller så gott som alla spel.

Det är väl skitsamma ?

Säger att det är så jävla löjligt att tjafsa om det här.
Får man bättre respons om man har 100 fps IRL ?

Permalänk

Det du ska göra är att avinstallera gamla drivrutiner och tanka ner dem absolut senaste för grafikkortet, installera dessa och därefter köra med 800x600, liten ruta, fps_max 101, cl_cmdrate 101, cl_updaterate 101, rate 25000 / 20000 eller någonstans därmellan. Bra att ha net_graph igång också så du ser om det chokar.

Good luck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Dagens I-landsproblem ffs.
Klaga på att man inte får 40 fps mer är så jävla korkat (t.om patetiskt?).

Finns det inget annat vettigare att göra ? Byte spel kanske ?

Nåväl, Tja se om det finns en 4:3 / 16:9 knapp/inställning på din skärm kanske ?

Lär få en del skit för det här men vafan.

Ta dina korkade åsikter och skapa en egen tråd. Du vet helt enkelt inte vad fan du pratar om, och det jag frågar är helt simpelt ifall någon har en lösning på problemet, då jag förr i tiden spelade mycket CS, och vet precis vad 40 FPS gör för skillnad.

Till det vettiga du skrev; Nej.

Permalänk
Avstängd

Herregud snacka om att denna tråd har spårat ur nu när alla bara klagar...

jag tror fortfarande att det är din Vsync som spökar, som sagt tidigare, avinstallera gamla drivers in med nya sen av med Vsync

MVH

Permalänk
Medlem

100 fps vill man ha då siktet drar ihop sig snabbare med högre fps!

Permalänk

har en svag känsla av att det är fps-kåta p12 som fortfarande lirar cs

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Nädå det där har jag inte spelat på många år men minns känslan när man fick en bra dator och siktet flöt ihop så fint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Det är väl skitsamma ?

Säger att det är så jävla löjligt att tjafsa om det här.
Får man bättre respons om man har 100 fps IRL ?

Vet du vad responstid är?

Musens responstid alltså. Spelet reagerar snabbare på musens rörelser när du har högre fps.

Citat:

100 fps in cs > 60.

you run faster with higher fps, your gun shoots faster, and you have less recoil.

Citat:

The Human Eye and it's real capabilities - tahDA!
This is where this article gets even longer, but read on, please. I will explain to you how the Human Eye can perceive much past the mis conception of 30 FPS and well past 60 FPS, even surpassing 200 FPS.

http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html Där har du en hel del att läsa om fps.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Vet du vad responstid är?

Musens responstid alltså. Spelet reagerar snabbare på musens rörelser när du har högre fps.

http://amo.net/NT/02-21-01FPS.html Där har du en hel del att läsa om fps.

Ja, tid det tar får nåt att reagera och jag skiter fortfarande i FPS och responstid. Jag förstår inte varför ni tjafsar om FPS i ett vettefan hur gammalt "skitspel" eller ens spelar CS 1.6, skitern är ju uråldrigt:/.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter
Skärmen kan inte "uppdateras" oftare eller vad man ska säga. Så det finns ingen anledning att ha högre FPS än 60 om du ändå har stabila 60...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Vadå? Så CS 1.6 är annorlunda än alla andra spel i världen? Om inte skärmen kan uppdateras oftare än 60 ggr per sekund så spelar det ingen roll om du kan få 100 eller 400 fps.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esseboy
Du ser ingen skillnad på 60 och 100Fps om du har en vanlig TFT skärm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
Ser du vad du själv skriver?

snälla , prova att spela counter-strike med fps_max 40 , 60 , och 100 , återkom sedan.

kan säga vad ni kommer uppleva också , half life motorn beter sig annorlunda beroende av antalet fps , skulle man slå på 400 så hoppar man väldigt långsamt till exempel.

att folk inte vet om detta , om man använder datorn för att spela så borde det vara omöjligt att inte stött på detta fakta.

det är nästan allmänbildning vid det här laget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Jag förstår inte varför ni tjafsar om FPS i ett vettefan hur gammalt "skitspel" eller ens spelar CS 1.6, skitern är ju uråldrigt:/.

som sagt , prova spelet så får du se vad fps tjafset handlar om , utan att ha spelat så kan man inte förväntas förstå det.

nytt != bättre

det finns en anledning till varför det fortfarande hålls cs turneringar.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Ja, tid det tar får nåt att reagera och jag skiter fortfarande i FPS och responstid. Jag förstår inte varför ni tjafsar om FPS i ett vettefan hur gammalt "skitspel" eller ens spelar CS 1.6, skitern är ju uråldrigt:/.

"Skiten är ju uråldrigt".. Tja, det är det kanske, men igen, är det någon som har frågat vad du tycker om den saken? Nej.

Avtalslagen är från 1915, men när folk frågar frågor angående avtal så är det ju knappast någon som säger, "Skiten är ju uråldrigt"..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
snälla , prova att spela counter-strike med fps_max 40 , 60 , och 100 , återkom sedan.

kan säga vad ni kommer uppleva också , half life motorn beter sig annorlunda beroende av antalet fps , skulle man slå på 400 så hoppar man väldigt långsamt till exempel.

att folk inte vet om detta , om man använder datorn för att spela så borde det vara omöjligt att inte stött på detta fakta.

det är nästan allmänbildning vid det här laget.

som sagt , prova spelet så får du se vad fps tjafset handlar om , utan att ha spelat så kan man inte förväntas förstå det.

nytt != bättre

det finns en anledning till varför det fortfarande hålls cs turneringar.

Jag har spelat cs 1.4 - 1.6.
Spelet blev varken bättre eller sämre med 30 eller 300 fps..

FPS är inte allt i ett spel bara så ni vet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guthan
"Skiten är ju uråldrigt".. Tja, det är det kanske, men igen, är det någon som har frågat vad du tycker om den saken? Nej.

Avtalslagen är från 1915, men när folk frågar frågor angående avtal så är det ju knappast någon som säger, "Skiten är ju uråldrigt"..

Så du jämför ett spel med avtalslagen? Duktig du är, du kunde iaf jämfört med något vettigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
[B]Jag har spelat cs 1.4 - 1.6.
Spelet blev varken bättre eller sämre med 30 eller 300 fps..

FPS är inte allt i ett spel bara så ni vet.

påstår du att spelet inte blir annourlunda beroende på fpsen alltså?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
påstår du att spelet inte blir annourlunda beroende på fpsen alltså?

Blir säkert en stor skillnad men inte mkt att hurra över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Blir säkert en stor skillnad men inte mkt att hurra över.

Men då så, kan vi få tyst på dig nu, och nöja oss med att säga att jag vill ha den "stora skillnaden", för jag tycker att det är mycket att hurra över.

Tack.

Permalänk
Avstängd

Jag minns iallafall i gamla Call of Duty, när man kunde trick-hoppa lite här och var. Vissa hopp krävde ju 125fps som minimum för att klaras av. Jag vet inte vad detta hade med motorn att göra, men det fungerade ju faktiskt

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB