Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Hade betan fullt stöd för DX11 ? har för mig att det inte hade det.
Tänkte påbilderna som visas från betan.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trixter
Bara en snabb fråga... Några problem med att köra Vista 64bitars?

Eftersom ingen annan har svarat så får jag väl göra det själv då... Inga större problem än så länge. Har bara lirat i två timmar än så länge dock!

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem

spelat över 24h nada problem med själva spelet.
servarna är ett helt annat kapitel.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Balbuto
Med dator i signaturen och grafiken inställd som följer:

Resolution: 1680x1050
Level of detail: HIGH
Texture Quality: HIGH
Shadow Quality: LOW
Effects Quality: LOW
Anti Aliasing: 1x MSAA
Anisotrophic Filter: 1x
Vsync: OFF
HBAO: OFF

Så ligger jag på mellan 60-110+ FPS, beroende på om jag springer inne i ett hus eller är i en massiv eldstrid med massor av explosioner osv. Spelet dippar aldrig under 60 FPS förutom vid ytterst enstaka tillfällen.

För er som har problem med slumpmässiga krasher rekommenderar jag att ställa ner grafikinställningarna från tex HIGH till MEDIUM, det har fungerat ypperligt för tre av mina kompisar som hade krasher hela tiden innan dom gjorde det, ungefär var 5:e-10:e minut eller så.

Senaste gången vi spelade online så krashade dom inte en enda gång på 4 timmars spelande, detta efter att ha sänkt grafiken. Det konstiga i deras fall är att allt fungerar skitbra med grafiken på höga inställningar, ända fram tills dess att det krashar. Med grafiken på MEDIUM så fungerar allt kanon för dom.´

För er som inte kommer in på servers osv och tycker att browsern är seg rekommenderar jag att göra en lång sökning, dvs låta sökningen ladda klart för att sedan lägga till ett gäng servers som ni gillar till favoriter, tex Gotland, TV2 och liknande. Jag har gjort det och från uppstart till att jag är inne i ett spel tar det inte mer än ca 35 sekunder just nu, det tycker jag är helt ok, även om man kunde önska att browsern fungerade lite bättre....

Jag kör med

Resolution: 1280x800 (Min skärm's nativ är 1440x900 och de finns ju inte at välja på )
Level of detail: HIGH
Texture Quality: HIGH
Shadow Quality: HIGH
Effects Quality: HIGH
Anti Aliasing: 16x MSAA
Anisotrophic Filter: 16Qx
Vsync: OFF
HBAO: ON

Och ligger som lägst på 39 men oftast mellan 45~62 med dator i sign

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kör med dessa settings

Resolution: 1920x1080
Levle of Details: High
Texture Quality: High
Shadow Quality: High
Effects Quality: High
Ant Alasing: 4x MSAA
Antostrophic Filter: 16Qx
Vsync: Off
HBAO: Off

ligger ungefär på 50-80 fps.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag kör med

Resolution: 1280x800 (Min skärm's nativ är 1440x900 och de finns ju inte at välja på )
Level of detail: HIGH
Texture Quality: HIGH
Shadow Quality: HIGH
Effects Quality: HIGH
Anti Aliasing: 16x MSAA
Anisotrophic Filter: 16Qx
Vsync: OFF
HBAO: ON

Och ligger som lägst på 39 men oftast mellan 45~62 med dator i sign

Där måste ju något vara galet? Nu har jag inte så bra koll på hur geforce korten presterar, men du får ju knappt bättre FPS än min e6750@3,2/4gb/ 5850 gfx.

Går i uppgraderings tankar pga bc2, men folk får ju så pass olika resultat så det käns svårt att veta vad som krävs för att spela spelet tillfredställande med 60 som absolut minimum FPS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Där måste ju något vara galet? Nu har jag inte så bra koll på hur geforce korten presterar, men du får ju knappt bättre FPS än min e6750@3,2/4gb/ 5850 gfx.

Går i uppgraderings tankar pga bc2, men folk får ju så pass olika resultat så det käns svårt att veta vad som krävs för att spela spelet tillfredställande med 60 som absolut minimum FPS?

Han har en i7 920...gör ganska mycket...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Han har en i7 920...gör ganska mycket...

Vad jag menar är att borde han inte få mkt bättre FPS än så med en i7?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
så jävla kul att det inte går att starta spelet. Det står bara att Battlefield: Bad Company 2 har slutat att fungera.

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: APPCRASH
Programnamn: BFBC2Game.exe
Programversion: 1.0.1.0
Programtidsstämpel: 00000000
Namn på felmodul: StackHash_0272
Modulens version: 0.0.0.0
Tidsstämpel för felmodul: 00000000
Undantagskod: c0000005
Undantagsförskjutning: 00000022
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.48
Språkvariant-ID: 1053

vet någon VADFAN det här betyder och hur jag ska lösa det?

Jag har samma problem just nu, kunde spela i början men blev så för någon dag sen. Har du fixat det? Om någon vet vad felet skulle kunna vara vore jag tacksam om jag fick hjälp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sompa94
Jag har samma problem just nu, kunde spela i början men blev så för någon dag sen. Har du fixat det? Om någon vet vad felet skulle kunna vara vore jag tacksam om jag fick hjälp.

Jag installerade om spelet och va tvungen att ta bort alla mina save's och ALLT sånt skit innan jag installerade på nytt.

-.-

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Dum fråga men hur får ni fram FPSen i spelet?
/Robban

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem

hur tar man bort de om man inte kan starata spelet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cbrkungen
Dum fråga men hur får ni fram FPSen i spelet?
/Robban

fraps....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sompa94
hur tar man bort de om man inte kan starata spelet?

Jag har ett program som hetter CCleaner där jag kan avinstallera program och sen städar de bort alla filer som programmet har skapat osv.

CCleaner är AWSOME!

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Tjenare, funderar på o köpa bfbc2, men vet inte om min dator pallar det. Hann inte testa betan heller.

Så ni kanske kan säga hurpass bra det kommer flyta på min gammla burk.

Q6600
Nvidia 9800gx2
4gb ram.

Hoppas det räcker

Tack på förhand!

Visa signatur

/BaaPa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag har ett program som hetter CCleaner där jag kan avinstallera program och sen städar de bort alla filer som programmet har skapat osv.

CCleaner är AWSOME!

Tackar ska testa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Vad jag menar är att borde han inte få mkt bättre FPS än så med en i7?

Här kan du/ni se validation på min i7 920 clock som jag kör 24/7.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1071836

Har benchat med högre OC men de va när jag hade Gigabyte EX-58 EXTREME moderkort och vattenkylt på CPU och NB plus den extra ÜBER flänsen på NB.

Idlar på 43 grader nu med Scythe Orochi och alla fläktar ställt på Silent i fläkt styrningen i BIOS på mitt ASUS P6T DELUXE.

[EDIT] Jag testade att köra med min CPU på original clock och shit vilken skillnad. Låg 5~6 fps lägre plus att alla FPS drops blev typ värre med 20 FPS.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Fick connection lost på en runda precis när det gick bra i slutet, 1500 poäng eller nåt borta väl

Permalänk
Medlem

Har inte sett att någon annan har skrivit om detta, men i alla fall så kan jag inte se genom glasen på Stationary mg.
När man kommer i närheten av den blir glaset mörkgrått, medan det är transparent när man är långt ifrån.
Så för mig är de helt värdelösa då jag inte ser ett skit :).
Någon mer med samma fel?

Edit, hittade visst något på EA forumet, verkar vara när man kör spelet i DX9 som detta kan hända.
Funkade ju bra i betan i DX9.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
men i alla fall så kan jag inte se genom glasen på Stationary mg.

Edit, hittade visst något på EA forumet, verkar vara när man kör spelet i DX9 som detta kan hända.
Funkade ju bra i betan i DX9.

Det är samma här. Det stod inte om det går att fixa eller? För som du säger, man ser ingenting så det är ju komplett värdelöst för en annan att använda den.

En annan sak jag märkt, som inte spelar någon större roll egentligen, är när jag ska kolla på de utmärkelser jag fått. Datumen när jag fick dom stämmer inte då det står 2008-01 på alla eller nåt liknande. Är jag ensam om det?

En sak, som man kan säga igen, vilket grymt spel! Man blir arg, glad, frustrerad, rädd, irriterad, nervös och galen. Helt underbart! (=

Någon som följt utvecklarna lite bättre än jag kanske kan svara på om dom försöker göra något åt menyn som jag upplever som seg. Servrar tar väldigt lång tid att få fram. När man är på väg in på en server så kan "next unlock" försvinna samt info om kill cam, ff osv...

Sebastian.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cryptic
Vad jag menar är att borde han inte få mkt bättre FPS än så med en i7?

Sorry jag som sitter och sover när jag läser

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Keeper of Traditions

Va sjutton... Nu sitter här man här med ett nyköpt limited edition exemplar, och så kan den inte hitta några servrar...

I server browser kan man inte se en enda server, och försöker man med "play now" så säger den att den inte kan hitta några servrar, vad är det som försiggår här egentligen?

Patchas det, eller varför är alla servrar borta?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

bästa rundan jag nånsin spelat såhär långt. Fick utmärkelser så att de inte fick plats på dendär baren som visas efter varje match. Så kraschar skiten till skrivbordet. Inget felmeddelande, ingenting. Döda mig nu, Gud.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damo
Förresten någon som vet vad låten heter i den videon?

Det vet jag hade inte väntat mig den låten dock! Nån mer med bra musiksmak hör jag

Joe Satriani - Searching är det iaf

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Va sjutton... Nu sitter här man här med ett nyköpt limited edition exemplar, och så kan den inte hitta några servrar...

I server browser kan man inte se en enda server, och försöker man med "play now" så säger den att den inte kan hitta några servrar, vad är det som försiggår här egentligen?

Patchas det, eller varför är alla servrar borta?

kör bfupdates i inst katalogen!!!!

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
kör bfupdates i inst katalogen!!!!

Ahh, tackar för det. Korkat att det inte kollar efter uppdateringar automatiskt... -.-'

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

hmm har för mig att den gör det?

Fick upp frågan iallafall tidigare om man ville uppdatera till senaste.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Ahh, tackar för det. Korkat att det inte kollar efter uppdateringar automatiskt... -.-'

Det gör den, du kör bara genom fel genväg, du ska köra genom updatern

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Keeper of Traditions

Ja, men då är det ju lika korkat att sätta en vanlig genväg där i första taget

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Klassiskt problem med spel som har stats. Ingen vill dö alla campar.

kanske bara är jag, men jag klarar inte av att spela HoN för att det är så jävla stats beroende.

Köper Bc2 när det blir lite billigare om folk spelar fortfarande :<

Visa signatur

lolclockers