Bästa android mobilen för spel

Permalänk

Bästa android mobilen för spel

Hejsan, jag funderar på att köpa en ny mobil. Det som intresserar mig mest är prestanda i spel, då jag sitter ofta på tåget och har ingenting att göra och vill köra spel så smidigt som möjligt.
Jag kollade på Xperia play, men den har bara single core processor och jag vet att nu finns det många mobiler med dual core redan, så när man väl lägger 4k kan man lika göra köpa en sån. Saken är att xperia play har en inbygg grafikdel "Adreno 205 (AMD z460) " enligt prisjakt. Jag har ingen aning hur bra den är, men antar att det är det eftersom jag har inte sett i beskrivningen på andra mobiler att dom har separat grafikdel. Så frågan är om grafikdelen gör upp för lack of 1 till core?

Permalänk
Medlem

Tror nog att xperia play är ett bra val, sen utvecklas det ju exklusiva titlar dit
samt tillgång till gamla PSONE spel.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Hedersmedlem

Om du redan har bestämt dig för Android så kanske jag inte kan övertyga dig, men en iPhone 4 är ett mycket bättre val om du ska spela. Det finns inte många bra spel till Android, och grafiken är värdelös jämfört med spel till iOS. iOS-spelen håller generellt mycket högre kvalitet. Jag säger inte detta för att jag är en Apple-fanboy, utan för att det är så verkligheten ser ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av widL:

Om du redan har bestämt dig för Android så kanske jag inte kan övertyga dig, men en iPhone 4 är ett mycket bättre val om du ska spela. Det finns inte många bra spel till Android, och grafiken är värdelös jämfört med spel till iOS. iOS-spelen håller generellt mycket högre kvalitet. Jag säger inte detta för att jag är en Apple-fanboy, utan för att det är så verkligheten ser ut.

Sant.
Är även själv ägare till en iPhone 4, spelar dock aldrig, men det är en väldigt bra telefon.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Om du redan har bestämt dig för Android så kanske jag inte kan övertyga dig, men en iPhone 4 är ett mycket bättre val om du ska spela. Det finns inte många bra spel till Android, och grafiken är värdelös jämfört med spel till iOS. iOS-spelen håller generellt mycket högre kvalitet. Jag säger inte detta för att jag är en Apple-fanboy, utan för att det är så verkligheten ser ut.

Där ser man, hur är priserna? Är det ändå inte lite märkligt att Apple brukar vara känt för allt annat än som spelplattform men när det kommer till iOS så är det alltså något helt annat?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Där ser man, hur är priserna? Är det ändå inte lite märkligt att Apple brukar vara känt för allt annat än som spelplattform men när det kommer till iOS så är det alltså något helt annat?

http://www.eshop247.se/wpage.aspx?pageno=10&prodId=1080&loada...

Det ligger lägsta priset på, men själv skulle jag aldrig köpa en smartphone utan abonnemang, då internet och dess liknande kan behövas.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

Om ni läst lite om android så kommer inte verkligheten se ut så som den gjort tidigare om några månader, dem har redan gått om apple när det gäller applikationer.
Vill man spela visst idag så är det la bättre med en iphone 4, men en play är isf bra mkt bättre då den har riktiga kontrollers och android är mer framtidsäkert baserat på hur utvecklingen gått.
Så min tumme går mot en play eller en android telefon av vassare sort helst där du har en bra separat grafikdel. Personligen tycker jag samsung galaxy s2 funkar galant men som sagt de upp till dig att se vad du behöver.
Nu kommer säkert folk vilja ha källor på det jag sa vilket jag självklart inte kan fixa eftersom detta är saker jag läst på prylportalen,fz, och swedroid.
Dock läste jag för ett tag sen att det görs ca 10000 ios appar i månaden förmodligen mer egentligen men apple nekar många appar och tillåter inte release medan det görs ca 30000 på android fronten.

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

http://www.eshop247.se/wpage.aspx?pageno=10&prodId=1080&loada...

Det ligger lägsta priset på, men själv skulle jag aldrig köpa en smartphone utan abonnemang, då internet och dess liknande kan behövas.

Det är rent idiotiskt att betala den summan för den mobilen idag, prestandan är gammal som fan.
Om man måste ha en iphone se till att göra dig själv en tjänst och vänta på iphone 5, annars slänger du bara pengar i sjön.

ps. De roliga är att killen faktiskt fråga om den bästa android mobilen för spel och inte iphone, vad är ni om ni inte är apple fanboys när ni kommer in i en sån här tråd och försöker tipsa om en iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Där ser man, hur är priserna? Är det ändå inte lite märkligt att Apple brukar vara känt för allt annat än som spelplattform men när det kommer till iOS så är det alltså något helt annat?

Nej, inte med tanke på att Android finns i alla typer av olika mobiler med olika hårdvarukomponenter. Ett Androidspel måste utvecklas för allt från ZTE Blade till Galaxy SII. och då blir det ofta just så att det inte riktigt blir det bästa av det bästa. Medan utvecklare till Iphone vet exakt hur långt de kan pusha mobilen.

Personligen skulle jag aldrig köpa en Iphone, just pga. av dess gamla komponenter. en Galaxy SII hade nog varit mitt val.

Fast om du inte har bråttom så skulle jag nästan råda att vänta till hösten, då bl.a. Iphone 4S ryktas komma. Om du vill ha en Android så kan jag garantera dig att det kommer komma snabba svar på Iphone4S.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Nej, inte med tanke på att Android finns i alla typer av olika mobiler med olika hårdvarukomponenter. Ett Androidspel måste utvecklas för allt från ZTE Blade till Galaxy SII. och då blir det ofta just så att det inte riktigt blir det bästa av det bästa. Medan utvecklare till Iphone vet exakt hur långt de kan pusha mobilen.

Personligen skulle jag aldrig köpa en Iphone, just pga. av dess gamla komponenter. en Galaxy SII hade nog varit mitt val.

Fast om du inte har bråttom så skulle jag nästan råda att vänta till hösten, då bl.a. Iphone 4S ryktas komma. Om du vill ha en Android så kan jag garantera dig att det kommer komma snabba svar på Iphone4S.

Hmm ok. Hatar att vänta, men när tror ni kommer iphone 5 ut och kommer det vara så stor skillnad i prestanda? Själv tänkte jag på android lite spontant när jag kollade specs jämfört med iphone, så jag tänkte dom måste vara bättre för spel. Dock nu efter jag kollat några videos om "best android games 2011" så tycker jag grafiken ser kass ut. Det är till och med sämre än min psp från 06. Trodde att telefonerna hade utvecklats lite mer än så... Vill liksom inte lägga ut så mycket om det inte blir en vettig uppgradering, men å andra sidan är psp inget att släpa med sig heller (även den nya:P

PS. Vill bara lägga till att jag sitter fortfarande på min trogna Sony ericsson k750. Inhandlade HTC wildfire för något år sen, men blev grymt besviken på saker, som krångliga och opraktiska menyer, dålig touchscreen, väldigt lågt samtalssljud och högtalare av sämsta kvalitet. Jag menar ljuded var sämre än på min SE som var typ 5 år äldre lol. Dålig kalender och helvete att skriva sms på.
Så om jag köper en ny lur för 4-5k ska den utom spel fanimig vara perfekt. Vad är det för påäng att lägga ut så mycket annars?:P

Permalänk
Medlem

Rykten säger september men det vet man aldrig. Rykte säger även A5 processor (samma som i iPad2) men det är också bara rykten. Apple måste släppa iPhone 5 med dualcore propp annars går den bort. Om du ska satsa på något idag så är Samsung Galaxy S2, den ska fungera väldigt bra för spel (sök på youtube).

Skrivet av Kislotnij:

Hmm ok. Hatar att vänta, men när tror ni kommer iphone 5 ut och kommer det vara så stor skillnad i prestanda? Själv tänkte jag på android lite spontant när jag kollade specs jämfört med iphone, så jag tänkte dom måste vara bättre för spel. Dock nu efter jag kollat några videos om "best android games 2011" så tycker jag grafiken ser kass ut. Det är till och med sämre än min psp från 06. Trodde att telefonerna hade utvecklats lite mer än så... Vill liksom inte lägga ut så mycket om det inte blir en vettig uppgradering, men å andra sidan är psp inget att släpa med sig heller (även den nya:P

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

http://www.eshop247.se/wpage.aspx?pageno=10&prodId=1080&loada...

Det ligger lägsta priset på, men själv skulle jag aldrig köpa en smartphone utan abonnemang, då internet och dess liknande kan behövas.

Jag vet att telefonen är onödigt dyr redan det jag syftade till var priserna på apparna/spelen? Finns det några uppgifter på detta? Ex att Appstore är i regel 10 kr dyrare/billigare per app? Det kan ju göra ganska stor skillnad på totala slutpriset.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill egentligen inte vandra från ämnet, men många av er här verkar tro att bättre hårdvara = högre prestanda. Så är dessvärre inte fallet när det gäller spel till iOS och Android. För att ett Android-spel ska bli lönsamt måste det fungera på större delen av telefonerna på marknaden, vilket innebär att det blir ungefär som PC-spelen just nu, man anpassar spelet till den svagaste länken (klena telefoner/konsoler).

Den reella prestandan i en iPhone 4 är mycket högre än en Samsung Galaxy S2 p g a bättre mjukvara.

Permalänk

Vad tror ni iphone 5 kommer kosta när det kommer ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag vill egentligen inte vandra från ämnet, men många av er här verkar tro att bättre hårdvara = högre prestanda. Så är dessvärre inte fallet när det gäller spel till iOS och Android. För att ett Android-spel ska bli lönsamt måste det fungera på större delen av telefonerna på marknaden, vilket innebär att det blir ungefär som PC-spelen just nu, man anpassar spelet till den svagaste länken (klena telefoner/konsoler).

Den reella prestandan i en iPhone 4 är mycket högre än en Samsung Galaxy S2 p g a bättre mjukvara.

Stämmer bra det du skriver. Personligen hade jag dock köpt en xperia play ifall spel var det viktigaste för mig då kontrollen på den är så himla bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kislotnij:

Hejsan, jag funderar på att köpa en ny mobil. Det som intresserar mig mest är prestanda i spel, då jag sitter ofta på tåget och har ingenting att göra och vill köra spel så smidigt som möjligt.
Jag kollade på Xperia play, men den har bara single core processor och jag vet att nu finns det många mobiler med dual core redan, så när man väl lägger 4k kan man lika göra köpa en sån. Saken är att xperia play har en inbygg grafikdel "Adreno 205 (AMD z460) " enligt prisjakt. Jag har ingen aning hur bra den är, men antar att det är det eftersom jag har inte sett i beskrivningen på andra mobiler att dom har separat grafikdel. Så frågan är om grafikdelen gör upp för lack of 1 till core?

Istället för dilla om iPhone och allt annat tjafs i tråden kan jag ju svara på frågan om grafikdel.

De flesta lurar i det övre prissegmentet har separata grafikdelar, så det är inte på något sätt unikt för Xperia Play. Adreno 205 är dessutom väldigt vanlig och finns även i billigare lurar.

Så nej, den väger inte upp bristen på en extra kärna. Om man nu kan kalla det för brist vill säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag vill egentligen inte vandra från ämnet, men många av er här verkar tro att bättre hårdvara = högre prestanda. Så är dessvärre inte fallet när det gäller spel till iOS och Android. För att ett Android-spel ska bli lönsamt måste det fungera på större delen av telefonerna på marknaden, vilket innebär att det blir ungefär som PC-spelen just nu, man anpassar spelet till den svagaste länken (klena telefoner/konsoler).

Den reella prestandan i en iPhone 4 är mycket högre än en Samsung Galaxy S2 p g a bättre mjukvara.

Eh? Är det inte så att Android har en massa filter som filtrerar passande produkter? Ex stöder inte din enhet multitouch så får du inte häller upp dessa appar i appstoren?

Sen att ett spel laggar på en produkt men inte på en annan är väll inte helt ovanligt? Se Angry birds som laggar en del på de billigare produkterna medan det går hur fint som helst på de lite dyrare?

Inte för att detta har med PC marknaden att göra men de e väll ganska vanligt att man inte kan köra de nyaste spelen på "gammal" hårdvara? Oftast är det din dator som begränsar hur hög grafik du kan köra, att köra fullt ös på en "medium" dator fungerar därmed dåligt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Eh? Är det inte så att Android har en massa filter som filtrerar passande produkter? Ex stöder inte din enhet multitouch så får du inte häller upp dessa appar i appstoren?

Sen att ett spel laggar på en produkt men inte på en annan är väll inte helt ovanligt? Se Angry birds som laggar en del på de billigare produkterna medan det går hur fint som helst på de lite dyrare?

Inte för att detta har med PC marknaden att göra men de e väll ganska vanligt att man inte kan köra de nyaste spelen på "gammal" hårdvara? Oftast är det din dator som begränsar hur hög grafik du kan köra, att köra fullt ös på en "medium" dator fungerar därmed dåligt.

Jag antar att han menar att till skillnad från pc, blir inte grafiken bättre i spel med android ju bättre hårdvara man har. Det enda som förbättras är laggen och fps.

Med det sagt, tror jag att jag ska vänta till Iphone 5 kommer och se vilka pris/specs den kommer ha och sedan bestämma mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SnowJim:

Eh? Är det inte så att Android har en massa filter som filtrerar passande produkter? Ex stöder inte din enhet multitouch så får du inte häller upp dessa appar i appstoren?

Sen att ett spel laggar på en produkt men inte på en annan är väll inte helt ovanligt? Se Angry birds som laggar en del på de billigare produkterna medan det går hur fint som helst på de lite dyrare?

Inte för att detta har med PC marknaden att göra men de e väll ganska vanligt att man inte kan köra de nyaste spelen på "gammal" hårdvara? Oftast är det din dator som begränsar hur hög grafik du kan köra, att köra fullt ös på en "medium" dator fungerar därmed dåligt.

Det finns ett filter för multitouch, men inget prestandafilter vad jag vet.

Nej, det är inte ovanligt att spel "laggar" när det gäller datorspel och Android-spel. IOS-spel aldrig har laggat nämnvärt för att de är anpassade för just iPhone X. Du verkar ha snöat in dig lite på att jag råkade dra en jämförelse med PC-marknaden, egentligen är de alldeles för olika för att jämföras. Referensen i mobilspelsbranschen är alltså spel iOS-spel som flyter perfekt med bra grafik, och där ligger Android-spelen på nivån att de flyter perfekt på en stark telefon med dålig grafik.

Problemet för Android är att de klena telefonerna begränsar den maximala grafiska kvaliteten. Du verkar ju vara ute efter en prestandatelefon, men det jag försöker säga är att det helt enkelt är onödigt att spendera så mycket pengar på en prestandatelefon när en "medium"-telefon driver alla Android-spel precis lika bra just eftersom de är anpassade för långsamma telefoner.

Permalänk
Skrivet av widL:

Det finns ett filter för multitouch, men inget prestandafilter vad jag vet.

Nej, det är inte ovanligt att spel "laggar" när det gäller datorspel och Android-spel. IOS-spel aldrig har laggat nämnvärt för att de är anpassade för just iPhone X. Du verkar ha snöat in dig lite på att jag råkade dra en jämförelse med PC-marknaden, egentligen är de alldeles för olika för att jämföras. Referensen i mobilspelsbranschen är alltså spel iOS-spel som flyter perfekt med bra grafik, och där ligger Android-spelen på nivån att de flyter perfekt på en stark telefon med dålig grafik.

Problemet för Android är att de klena telefonerna begränsar den maximala grafiska kvaliteten. Du verkar ju vara ute efter en prestandatelefon, men det jag försöker säga är att det helt enkelt är onödigt att spendera så mycket pengar på en prestandatelefon när en "medium"-telefon driver alla Android-spel precis lika bra just eftersom de är anpassade för långsamma telefoner.

Jag har siktat in mig på iphone nu eftersom efter allt sagt, verkar den vara överlägsen för spelande. Har lärt mig mycket nytt i den här tråden. Nu jag vettiga argument att dra mot mina android fanboys vänner när det kommer till det.

Lite OT kanske, men jag har en fråga till widL eftersom han verkar kunna mycket om det (no offence guys:)
Är det så också att Mac's grafikkort är också väldigt optimerade för MAC OS, dvs ett geforce 9400 i ett Mbp är i själva verket lika bra som ett radeon 5650 i spel?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S 2 -- springer åttor runt IOS-mobiler prestandamässigt. Spel finns i drivor på android marketplace och fungerar helt ypperligt på SGS2.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

Jag har använta Android sen Desire kom ut och har alltid vart emot allt som har med Apple o göra men om jag ska vara ärlig så är det en iPhone du ska ha om du vill spela spel främst. Android är ett bättre system och SGS2 är förmodligen en mycket bättre telefon men iPhonen har så jävla många spel som inte finns till Android ännu och dessutom så används prestandan till max som nämnt tidigare. Så om du inte bryr dig om pengarna kör på en iPhone4 eller vänta på den nya, annars kör på en SGS2 som ska vara den bästa ute på marknaden nu sägs det.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

LG O2X som du är redo att chansa, är känd att a frys problem om du laddar den i eluttaget. (datorn funkar fint)

Det som skiljer O2X från _alla_ andra mobiler är att den kör Tegra, så det finns ett 30tal spel som är optimerad eller helt gjorda för det.
(THD/HD) Och alla av dom spelen är i top klass när det kommer till design och gameplay, det är inga piss spel som blir optimerade. ^^

Finns ingen telefon som är mer kraftfull när det kommer till spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag vill egentligen inte vandra från ämnet, men många av er här verkar tro att bättre hårdvara = högre prestanda. Så är dessvärre inte fallet när det gäller spel till iOS och Android. För att ett Android-spel ska bli lönsamt måste det fungera på större delen av telefonerna på marknaden, vilket innebär att det blir ungefär som PC-spelen just nu, man anpassar spelet till den svagaste länken (klena telefoner/konsoler).

Den reella prestandan i en iPhone 4 är mycket högre än en Samsung Galaxy S2 p g a bättre mjukvara.

THIS.

Alla som talar för Android dillar hela tiden om prestanda dit, prestanda dit. Faktum är att det gör mer eller mindre ingen skillnad. De flesta seriösa spel där utvecklaren har satsat på grafik kommer förmodligen försöka att nå en så stor målgrupp som möjligt, d.v.s. spelet anpassas för mellanklassmobilerna med kass hårdvara för att de ska kunna spela det med => flera som laddar ner/köper spelet. Dessutom, trots att att highend Androids använder Tegra 2 processor med kraftig grafikdel och dualcore så finns det ingen som är lika snabb som min Omnia 7 med 1st gen Snapdragon.

Dessutom så kommer det ett till problem med Android. Stora mobilspelutvecklare är inte alltid intresserade av att porta från iOS till Android. Varför? Jo, det är mycket mindre försäljning på Android market, mycket på grund av att det är lättare att piratkopiera spelen till Android, och dels för att det finns halvbra portar tillgängliga gratis som folk heller tankar istället för att betala 10kr på en overall mer polerat spel.

Permalänk
Skrivet av widL:

Om du redan har bestämt dig för Android så kanske jag inte kan övertyga dig, men en iPhone 4 är ett mycket bättre val om du ska spela. Det finns inte många bra spel till Android, och grafiken är värdelös jämfört med spel till iOS. iOS-spelen håller generellt mycket högre kvalitet. Jag säger inte detta för att jag är en Apple-fanboy, utan för att det är så verkligheten ser ut.

Va!? Vad snackar du om?

Hela Nvidia Tegra delen ligger ju ljusår före allt annat, jag fattar inte hur du kan jämföra Iphone 4 med någon android telefon med tegra 2.. det är som att jämföra en Pentium 4 med en dualcore.

Eftersom apples market är låst, så är är utbudet reglerat.. det är svårare att hitta ett riktigt värdelöst spel (ungefär som Steam) medans Androids market har allt möjligt.. på både gott och ont.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Va!? Vad snackar du om?

Hela Nvidia Tegra delen ligger ju ljusår före allt annat, jag fattar inte hur du kan jämföra Iphone 4 med någon android telefon med tegra 2.. det är som att jämföra en Pentium 4 med en dualcore.

Eftersom apples market är låst, så är är utbudet reglerat.. det är svårare att hitta ett riktigt värdelöst spel (ungefär som Steam) medans Androids market har allt möjligt.. på både gott och ont.

Nu är det ju så att prestanda på smartphones är komplicerat. På det mest grundläggande lagret så är Tegra 2 teoretiskt sett snabbare än iPhone 4, men så fort som man kommer in i real world scenarion så är det väldigt mycket lättare att optimera ett spel för iPhone än vad det är för en Android med en massiv hårdvarubas. Speciellt när man börjar kolla på hur pass mycket sämre de generella Android APIerna är i jämförelse mot motsvarigheten i iOS och WP7 när det kommer till prestanda.

Sen så kan man ju disskutera låsning på gott och ont. Google har ingen kontroll öht på deras marketplace, vilket inte är helt bra när malware börjar spridas (jag läste någon artikel som förutspådde att det vi sett nu bara är början på Android malware, men det är off-topic) samtidigt som Apple ibland har tagit bort Apps av högst tveksamma anledningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Problemet för Android är att de klena telefonerna begränsar den maximala grafiska kvaliteten. Du verkar ju vara ute efter en prestandatelefon, men det jag försöker säga är att det helt enkelt är onödigt att spendera så mycket pengar på en prestandatelefon när en "medium"-telefon driver alla Android-spel precis lika bra just eftersom de är anpassade för långsamma telefoner.

Jag har tittat lite på Apples market och det ser ju faktiskt ut som att det finns en hel del "snygga" spel att välja på med det sagt så borde de flesta av de spelen faktiskt även rulla på en "medium" android. De e väldigt få som är lite mer avancerade 3D spel så är det rediga 3D spel man är ute efter så kan man ju fråga sig var utbudet verkligen är bäst.

Själv anser jag att TS ska ta o titta igenom de olika marketsarna och se vad som tilltalar, visst du kan inte prova dem men youtube har säkert reviews och previews på det mesta.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kislotnij:

Vad tror ni iphone 5 kommer kosta när det kommer ut?

Jag skulle tippa på minst 7k.

Jag tror att du skulle bli mer än nöjd om du köper en xperia play

Permalänk
Medlem

Då jag som är extremt anti-Apple tycker att Iphone är en BETYDLIGT bättre spelplattform än android så undrar jag hur hjärntvättade vissa är här? Som sagt den enda vettiga androidluren ifall man verkligen prioriterar spel är xperia play, inget snack om saken.

Permalänk
Skrivet av HMB:

Då jag som är extremt anti-Apple tycker att Iphone är en BETYDLIGT bättre spelplattform än android så undrar jag hur hjärntvättade vissa är här? Som sagt den enda vettiga androidluren ifall man verkligen prioriterar spel är xperia play, inget snack om saken.

Hur är det en bättre spelform? Så som du resonerar så är en playstation 2 en bättre spelform än PC.
Det finns spel med betydligt bättre grafik på Android, det finns spel som lirar 3d på android.

Är det ett specifikt spel du anser gör Iphone 4 bättre?

Här har du a la Iphone 4: http://www.148apps.com/app/365967582

Och här har du Optimus 3d: http://www.gameloft.com/smartphone-games/nova/ Notera att det är i 3D.

Fortfarande inte övertygad? Okej, vad kan du hävda är bättre då.. Få se.. du kanske anser att det finns fler "bättre" spel till Iphone 4?

Tanka ner androids playstation 2 emulator gratis, - Flera/Bättre spel.
Eller om du är inne på värdelös grafik, tanka ner playstation 1 emulatorn gratis?
Eller när vi ändå är igång, gameboy advance emulatorn? Gameboy color emulatorn? Givetvis gratis.

Okej så, vi förstår att Androids tegra telefoner utklassar Iphone 4.. men Iphone 4 är ju ändå mer prisvärd.. Eller?

Prisjakt:
Iphone 4 32gb: 6.3k (billigast)
Optimus 3d 40gb: 4.9k (billigast)

Men okej, jag håller med ditt citat : "Iphone är en BETYDLIGT bättre spelplattform än android"
...
..
.. NOOT.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!