Permalänk
Medlem

Argh, kom in efter par försök (37 osv) och kunde spela ett tag. Hoppade bara in i en Galaxy och följde med och cappade några baser, så jäkla häftigt..!

Sen blev vår Galaxy rammad av en Vanu reaver (motsvarande) och Gal:en sprängdes direkt från full hälsa och alla dog. Låter som en inte helt okej taktik om jag ska vara ärlig, det är lite för bra att kunna växla 1 fighter pilot mot 12 fiendesoldater.. Får hoppas att det inte är tänkt att funka så.

Sen kraschade spelet när jag satt och fipplade med kartan. :-/

Permalänk
Medlem

Jag har Windows 8 och tankar ner spelet från EU hemsidan, jag startar launchern och tankar ner allting, men när jag sen trycker på Play så får jag att Planetside2.exe har slutat fungerat bla bla...

Försöker googla på det men hittar inget, nån som har windows 8 och kan köra?

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk

Funkar prima för mig nu. Vad lirar ni för team?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imdaniel:

Jag har Windows 8 och tankar ner spelet från EU hemsidan, jag startar launchern och tankar ner allting, men när jag sen trycker på Play så får jag att Planetside2.exe har slutat fungerat bla bla...

Försöker googla på det men hittar inget, nån som har windows 8 och kan köra?

kör med w8 64bit inga bekymmer.
men krashar ibland i spelet.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

kör med w8 64bit inga bekymmer.
men krashar ibland i spelet.

Hittade felet, det har med Windows 8s drivrutiner för gamingtangentbord spelkontrollrar osv. Tankar man ner en äldre variant av en DLL fil så funkar det.

Sjukt häftigt spel förövrigt.

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk
Medlem

Hittade spelet via swerclockers för 2h sen, började lira för 1 timma sen, inte riktigt fattat hur allt funkar osv eller hur man "flyger" men det är ett riktigt kul spel, kommer spendela en heldel tid på det från och med nu!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Addeez:

Hittade spelet via swerclockers för 2h sen, började lira för 1 timma sen, inte riktigt fattat hur allt funkar osv eller hur man "flyger" men det är ett riktigt kul spel, kommer spendela en heldel tid på det från och med nu!

Kika på deras youtube-kanal för lite videos, rivaLxFactor gör en serie av "Basic Training" videos åt dem på den kanalen just nu.

http://www.youtube.com/user/PlanetSide2

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Det här går åt fel håll. Nu när jag kom in i spelet så var det fullt av clipping fel, omgivningarna, basen och allting blinkade liksom bort så att det såg ut som att jag hängde mitt i luften. :-/

Spelet verkar inte heller avslutas ordentligt, varje gång (numera) som jag stänger spelet så får jag ett felmeddelande om att planetside.exe har slutat svara och kanske inte stängdes korrekt.. :?:

Jag är lite lite frustrerad faktiskt. Hur är det, funkar det att skapa konton på .eu-sidan nu och att köra med .eu-klienten? Jag börjar bli lite sugen på en omstallation.

Permalänk

PS2 har ganska imponerande klimat grafik för så stor map, overall grafiken är nice förutom vissa textures

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Vad spelar du för "lag/team"?

Snygga bilder!

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Det här går åt fel håll. Nu när jag kom in i spelet så var det fullt av clipping fel, omgivningarna, basen och allting blinkade liksom bort så att det såg ut som att jag hängde mitt i luften. :-/

Spelet verkar inte heller avslutas ordentligt, varje gång (numera) som jag stänger spelet så får jag ett felmeddelande om att planetside.exe har slutat svara och kanske inte stängdes korrekt.. :?:

Jag är lite lite frustrerad faktiskt. Hur är det, funkar det att skapa konton på .eu-sidan nu och att köra med .eu-klienten? Jag börjar bli lite sugen på en omstallation.

Det fungerar bra nu, du kommer nog inte ifrån att det skiter sig då du stänger av dock... har samma problem

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av Konqer:

Vad spelar du för "lag/team"?

Snygga bilder!

jag kör på wood servern och är det blåa laget, jag heter CaptainCornflake om du ser mig

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Är det olika terräng på olika serverar?

Permalänk
Medlem

Vad är minimikraven på ens dator för att detta spelet inte ska få orimligt låg fps? Jag har GTX 560 TI, AMD Phenom XII och 4 gb ram och när jag testade lite var jag i och för sig där det var mycket folk på kartan, men jag gick knappt över 30 fps..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Addeez:

Är det olika terräng på olika serverar?

Nope, på varje server finns det tre kontinenter - med olika terräng på varje. Så var det iaf i betan, och jag gissar på att det är likadant nu också

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem

Nånting jag stör mig på är det här med att tvingas välja server, skittrist när man har bekanta utspritt lite överallt och måste starta en ny char för varje ny person man vill spela med... Någon som hört om det kommer gå att flytta sin char fritt i PS2 eller om de planerar att ta betalt för det?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lundabo:

Vad är minimikraven på ens dator för att detta spelet inte ska få orimligt låg fps? Jag har GTX 560 TI, AMD Phenom XII och 4 gb ram och när jag testade lite var jag i och för sig där det var mycket folk på kartan, men jag gick knappt över 30 fps..

Vet inga krav eller så, men jag hörde någon utvecklare på en stream prata om det ffa är väldigt CPU-krävande, så vill man förbättra sin fps är det framför allt det man ska sikta på, överklocka osv.. :-/

Permalänk
Medlem

Någon som kan spela Planetside 2 med mer än 60 fps på "stora" krigszoner? Jag får 15 fps på low när det är många spelare på samma plats. jag kan spela BF3 på high med 60 fps utan problem.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Någon som kan spela Planetside 2 med mer än 60 fps på "stora" krigszoner? Jag får 15 fps på low när det är många spelare på samma plats. jag kan spela BF3 på high med 60 fps utan problem.

Nej, det finns ingen som kan göra det, många påstår att dom kan men det beror på att dom mäter fel.
Kolla denna lilla fps mätningen jag gjorde sista dagen i betan

http://www.youtube.com/watch?v=VeYCuujnybA&feature=plcp

Permalänk

min dator håller sig på ca 45fps i stora krigs zonerna, i7 2600k 4.2 ghz och 7970 på 1140 mhz på max grafik i 2560x1440, dock värkar spelet vara sjukt cpu krävande, min i7a går i 71 grader när jag kör PS2 i andra spela som bf3 och andra ligger det på max 64 grader.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

min dator håller sig på ca 45fps i stora krigs zonerna, i7 2600k 4.2 ghz och 7970 på 1140 mhz på max grafik i 2560x1440, dock värkar spelet vara sjukt cpu krävande, min i7a går i 71 grader när jag kör PS2 i andra spela som bf3 och andra ligger det på max 64 grader.

jag kör samma upplösning på gtx580 med lite OC, har dock inte allt på högsta utan "graphic" på medium, shadows på medium och resten på högsta. Ligger på stabila 60fps även i de flesta krigszoner, det skall till ett väldigt stort slag för att det ska sjunka och då oftast till 45-55.

Värt att nämna är kanske att jag kör en i5 3570k i 4.5ghz.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Vilken server kör alla på?

Permalänk
Medlem

Spelade betan ända fram till sista veckan då dom stängde betan och den versionen funkade så mycket bättre än denna release versionen, tråkigt som attan.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

hmm bara för mig players försvinner lite då och då? Följer dom med snipersiktet och mitt vad det är så försvinner dom.

Permalänk

Sevrarna är horribla just nu, tyvär helt ospelbart så vi har fått avbryta flera sk. Ops. som vi kör på kvällarna

Permalänk
Skrivet av mattias_gbg:

Sevrarna är horribla just nu, tyvär helt ospelbart så vi har fått avbryta flera sk. Ops. som vi kör på kvällarna

vad gör dom ospelbara ? har inte haft något problem hittills

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Någon som lirar engineer och fått en trevlig uppgradering de kan rekommendera? Just nu är det så löjligt mycket snipers att turrets är självmord

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wingman92:

vad gör dom ospelbara ? har inte haft något problem hittills

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Har inte fått mycket spelat de senaste dagarna, oftast ser det ut som på videon ovan.
Kör på Miller EU, har vart en del snack om den servern och att den är rätt ostabil. (http://forums.station.sony.com/ps2/index.php)

Det jag väl fått spelat har varit bra! Känns aningen mer stabilt nu än i betan då fpsen hoppade och for åt alla håll och kanter. Nu är det fordonen som hoppar och far.

Permalänk

Fattar inte heller vad problemet är. Flyter på som smör för mig. Plus att det är inget bullshit-latancy-crap som i BF3. Installera senaste drivrutinerna!