[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av krigarkungen:

Varför skulle du använda standard-launchern?

Varför byta? Inget måste liksom? Enkelt och simpelt som det redan är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför byta? Inget måste liksom? Enkelt och simpelt som det redan är.

Touchwiz är ju utan tvekan den sämsta launchern av alla. Själv föredrog jag apex när jag hade Samsung programvara i telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av P-NILZ:

Touchwiz är ju utan tvekan den sämsta launchern av alla. Själv föredrog jag apex när jag hade Samsung programvara i telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför är den sämst? Har du prövat alla?

Permalänk

Känns nästan som att jag är nästintill den enda som faktiskt gillar touchwiz? Och jag har provat nästan alla.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Galaxy s3 kommer ut med en lte version i Tyskland i tidig Oktober så snart kommer den till Sverige också dek kommer även en 64 gb (svart) ut vid samma tidpunkt, intressant.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av axelweinar:

Känns nästan som att jag är nästintill den enda som faktiskt gillar touchwiz? Och jag har provat nästan alla.

Jo den är sjysst faktiskt, enkel. Inte många funktioner så men vafan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Varför skulle du använda standard-launchern?

Holo launcher hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför byta? Inget måste liksom? Enkelt och simpelt som det redan är.

För att han tyckte standardlaunchern var tråkig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

http://www.ebay.com/itm/USB-Sync-Dock-Cradle-Desktop-Charger-...

Denna har jag. Funkar problemfritt och är alltid kopplad i datorn.
Dessutom fri frakt.

Såg ju riktigt bra ut!
Har dock aldrig handlat från ebay, är det ungefär som blocket?

Får du i mobilen även om du har ett skal på den, typ ett i silikon?

Eller är en sådan här att föredra då:
http://www.amazon.com/Samsung-EDD-D200BEGSTA-Galaxy-Multimedi...

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Såg ju riktigt bra ut!
Har dock aldrig handlat från ebay, är det ungefär som blocket?

Får du i mobilen även om du har ett skal på den, typ ett i silikon?

Eller är en sådan här att föredra då:
http://www.amazon.com/Samsung-EDD-D200BEGSTA-Galaxy-Multimedi...

Nej du får nog inte på den med skal på någon dock. Skalen brukar lyfta upp så pass mycket att kontakten inte kopplas in. Varken Samsungs egna eller den jag länkade.

På Ebay betalar du med Paypal.
Du trycker bara på buy, sen loggar in på Paypal och godkänner så är det klart.
Och du har prisgaranti från Ebay, så får du inte varan så betalar de tillbaka pengarna, sedan tar du hand om allt annat om de skulle krångla.

Brukar ta ca 1-2 veckor, men de brukar vara snabba med att skicka ut paketet.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Så kan det gå...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med den? Har den brunnit?

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Vad har hänt med den? Har den brunnit?

Uhmm... Prata i annan telefon, lägga ifrån sig den på taket för att ta fram bilnycklar, glömmer den, åker iväg, kommer upp på motorvägen. Schwoosh!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Uhmm... Prata i annan telefon, lägga ifrån sig den på taket för att ta fram bilnycklar, glömmer den, åker iväg, kommer upp på motorvägen. Schwoosh!

Hur tusan hölls den på taket så länge?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Hur tusan hölls den på taket så länge?

Ett plånboksskal i skinn. Mer friktion I guess.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

Ett plånboksskal i skinn. Mer friktion I guess.

Körde du över den? Polarn kastade sin HTC One X i heltäckande skinnskal (dock ej plånbok) från balkongen ner i marken, den fick inte en repa.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Körde du över den? Polarn kastade sin HTC One X i heltäckande skinnskal (dock ej plånbok) från balkongen ner i marken, den fick inte en repa.

Nej, men däremot han en lastbil göra det.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Beställer en Galaxy S3 till veckan, ser fram emot att slippa min iPhone 4 som jag är döless på!
Nu till min fundering. Jag såg en intressant video där dom hade kopplat en PS3-kontroll till telefonen och kör en N64-emulator, det är såklart något jag vill göra med när jag väl får min telefon. Så jag undrar vart man kan få tag på en sådan kabel, någon som har koll?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Du pratar om Samsungs egna nu va?
Den som är inbyggd i bakskalet? Har inte den magnet som de andra tredje parts-säljarna?

verkar som att det var telias säker mobil grej som förstörde allt, startade aldrig om telefonen efter att jag tog bort det men sen dess har jag inte haft några problem.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem

Btw, hur många färger finns det på telefonen egentligen?
Läste nämligen något om metallic blue nu, trodde det bara fanns pebble blue och marble white?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KKay:

Beställer en Galaxy S3 till veckan, ser fram emot att slippa min iPhone 4 som jag är döless på!
Nu till min fundering. Jag såg en intressant video där dom hade kopplat en PS3-kontroll till telefonen och kör en N64-emulator, det är såklart något jag vill göra med när jag väl får min telefon. Så jag undrar vart man kan få tag på en sådan kabel, någon som har koll?

Vanlig såkallad OTG (On the go) kabel, köpte min på kjell för 79 spänn, finns väl lite olika. Samsungs egna ska använda fler ledare eller vad jag nu läste:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vanlig såkallad OTG (On the go) kabel, köpte min på kjell för 79 spänn, finns väl lite olika. Samsungs egna ska använda fler ledare eller vad jag nu läste:)

Okej!
Spelar det någon roll vilken jag väljer? Kan tänka mig att Samsungs egna är lite dyrare...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KKay:

Okej!
Spelar det någon roll vilken jag väljer? Kan tänka mig att Samsungs egna är lite dyrare...

Vad jag vet så är samsungs inte lanserad riktigt än, och ärligen så vet jag inte om det spelar nån roll, tror inte det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vad jag vet så är samsungs inte lanserad riktigt än, och ärligen så vet jag inte om det spelar nån roll, tror inte det heller.

Okej, tack för svar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Btw, hur många färger finns det på telefonen egentligen?
Läste nämligen något om metallic blue nu, trodde det bara fanns pebble blue och marble white?

Du menar vilken färg det finns på mobilen?
"Marble White" (blank vit) och "pebble blue" (blå som ser borstat ut).
Metallic blue är samma som Pebble. Pebble är dock korrekta.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Du menar vilken färg det finns på mobilen?
"Marble White" (blank vit) och "pebble blue" (blå som ser borstat ut).
Metallic blue är samma som Pebble. Pebble är dock korrekta.

Så Metallic blue är Pebble?

Läste om denna färg på denna sida; http://www.androidauthority.com/rumor-galaxy-s3-pebble-blue-c...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Så Metallic blue är Pebble?

Läste om denna färg på denna sida; http://www.androidauthority.com/rumor-galaxy-s3-pebble-blue-c...

Japp. Finns bara en blå och en vit.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Skillzore:

ömtålig? spruckna skärmar? var har du hört detta? Min har, tyvärr, gått i golvet några gånger redan, har ett par jack i ramen runt skärmen men inga sprickor eller liknande what so ever. Gorillaglas spricker inte så lätt vettu.

Jo, gorilla glas spricker faktiskt ganska enkelt. Skärmen på min galaxy s2 har spruckit två gånger. 70 centimeter ner på ett plastgolv första gången 1.3m ner på en skogsstig andra gången, båda gångerna så sprack skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Jo, gorilla glas spricker faktiskt ganska enkelt. Skärmen på min galaxy s2 har spruckit två gånger. 70 centimeter ner på ett plastgolv första gången 1.3m ner på en skogsstig andra gången, båda gångerna så sprack skärmen.

Gorillaglas 2 som SGS3 har är dock något tåligare.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Gorillaglas är snarare repbeständigt än stöttåligt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."