Permalänk
Medlem

Helt klart intressant, problemet är ju att den aldrig tycks komma ordentligt i lager. Känner att jag inte riktigt vill boka långt i förväg om 32GB-versionen snart kommer ut.

Permalänk
Medlem

Har nog nästan 12Gb ledigt på min än så länge. Trodde mer skulle gå åt. Ändå lagt in lite spel som är rätt stora (500Mb+) och olika program men dom flesta apps tar ju inte många Mb. Streamar ändå i princip allt över nätverket. Film via BSplayer och rästen via ES file explorer. Men visst har man inte den möjligheten och dessutom överför via USB kabel så räcker nog inte 16Gb långt men då är inte 32Gb mö heller.
Tableten är ju rätt värdelös så fort man saknar wlan ändå så man bör ju streama saker själv.

Att dela ut sin NAS/dators diskar är ett måste känns det som för en smutt upplevelse. Kör samba på min server men går ju lika bra att dela ut disken/diskarna i windows om man har det.

Permalänk
Medlem

Dustin har UK-version på lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Webhallen: 2012-11-05
Netonnet 2012-11-09
Inet: 2012-11-16

Har också sett det, men det är ju bara primära datum från alla, något som kan ändras.
T.ex webhallen har ju skrivit att den kommer vecka 45-47 men satt 5e, vilket är första dagen i vecka 45.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Gah, man blir ju fruktansvärt sugen från Dustin, enda skillnaden är bara att man får ha adapter för laddaren? Som man dessutom får med.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Gah, man blir ju fruktansvärt sugen från Dustin, enda skillnaden är bara att man får ha adapter för laddaren? Som man dessutom får med.

Och endast ett års garanti, på svenska versionen är det 2 år som gäller!

Visa signatur

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't"

Permalänk
Medlem
Skrivet av shox:

Och endast ett års garanti, på svenska versionen är det 2 år som gäller!

Såg det också precis Svårt beslut som tusan!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem

Inga annat man missar med UK-versionen?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Inga annat man missar med UK-versionen?

Verkar inte så, det är det enda som står på dustin i alla fall. Och jag kan inte tänka mig att så mycket skiljer heller.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Siba fick in igår, åkte in och köpte en idag.
Skärmen lyfter lite till vänster, inget jag stör mig på direkt men kanske ser om det går att fixa.

Nöjd än så länge Väntar på att få hem kapacitiv penna från ebay så ska jag testa anteckna etc sen.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rydisen:

Siba fick in igår, åkte in och köpte en idag.
Skärmen lyfter lite till vänster, inget jag stör mig på direkt men kanske ser om det går att fixa.

Nöjd än så länge Väntar på att få hem kapacitiv penna från ebay så ska jag testa anteckna etc sen.

Var det "svensk-såld" eller gråimport?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Var det "svensk-såld" eller gråimport?

Det stod ingenting och det följde med "svensk" adapter (EU). Något annat jag kan kolla för att se?

Edit: Samma artikelnummer på Sibas hemsida som t.ex webhallen, ska kolla kartongen och se om där står artikelnummer eller liknande.
Edit2: Samma artikelnummer på lådan så.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Min nexus dog nyss, ingen aning varför.. Skärmen fylldes med artifakter och högtalaren flippade även ur, hände när jag satt och surfa och laddade den i datorns usbport.. Den startar inte längre och låter "skumt"(i övre delen av skärmen, inte i närheten av högtalaren) när jag försöker ladda den..

*edit*

Lät den ladda ur (antar jag? vet inte riktigt om den var på).. Ja jag lämnade den ifred i 2h typ och nu testade jag och starta den utan problem.. :S Får väl vara observant och om det händer igen typ lämna tillbaka den.. Använde mitt nya "case" när det hände, vet inte om den blev för varm?(låter ganska otroligt att det ska vara så men vem vet?)
Aja, den verkar fungera nu så, händer det någon annan så hör gärna av er om ni vet mer!:)

Hände återigen idag, gjorde samma sak som igår .. typ använde den när jag laddade den? ..

Permalänk

när tror ni android 4.2 kommer till nexus 7?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

när tror ni android 4.2 kommer till nexus 7?

Det är en Nexus.... Dom får alla uppdateringar först av alla.

Permalänk
Medlem

Tror inte han menade om dom får det först utan villken dag updaterigen släpps. 4.2 är offecielt ute som OS men som sagt än så länge verkar det inte vara ute till någon enhet i handlen för uppdatering inte ens nexus 7 annars borde man hittat nåt men jag har googlat för gäves efter sådan info själv.

Så frågan är villken dag dom planerar för offeciel releas för Nexus 7 för upgraderingen.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat en bra tysk/engelsk sida att köpa nexusen på som skickar till sverige?
32GB versionen ligger på 199£ / 249€ (strax under 2200:-).

Mvh

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Någon som hittat en bra tysk/engelsk sida att köpa nexusen på som skickar till sverige?
32GB versionen ligger på 199£ / 249€ (strax under 2200:-).

Mvh

Jag undrar det också. Men jag är sugen på en nexus 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag undrar det också. Men jag är sugen på en nexus 4.

Hittade flera sidor som inte skickade till sverige, mailade en av dom, får jag napp återkommer jag

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Kollade med en lokal fiirma idag och de får in nordiska 16GB på fredag troligen så det är på gång iaf.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Kollade med en lokal fiirma idag och de får in nordiska 16GB på fredag troligen så det är på gång iaf.

Fast 16gb har ju funnits ett tag redan? Har de varit importerade menar du? Det vore kul om 32gb började säljas i Sverige omgående. Det börjar bli tråkigt att alltid hamna efter...

Permalänk
Medlem

Netonnet har 16Gb versionen inne på lager, 24mån garanti står det på hemsidan så jag antar
att det är nordiska versionen, orkade inte vänta på 32Gb versionen så jag la in en beställning
sen är jag utan surfplatta nu sedan en vecka tillbaka, börjar bli panik

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av honoka:

Fast 16gb har ju funnits ett tag redan? Har de varit importerade menar du? Det vore kul om 32gb började säljas i Sverige omgående. Det börjar bli tråkigt att alltid hamna efter...

Hur menar du nu?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1353562

Jag har inte sett dem i lager på ett tag och netonnet väntar nog på samma leverenas som min lokala handlare pratade om. (1-2 dagars lev står det på sidan)

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag trodde du syftade på att det var de nya varianterna som var på gång in. Jag vet inte om det bara är jag, men 16GB-varianten tycker jag har funnits lite överallt ett tag. I alla fall Dustin, Siba och Netonnet där jag bor har haft den på lager titt som tätt. Men de intresserar mig inte längre. Jag vill bara ha 32GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av honoka:

Jag trodde du syftade på att det var de nya varianterna som var på gång in. Jag vet inte om det bara är jag, men 16GB-varianten tycker jag har funnits lite överallt ett tag. I alla fall Dustin, Siba och Netonnet där jag bor har haft den på lager titt som tätt. Men de intresserar mig inte längre. Jag vill bara ha 32GB

Samtliga av de du skriver hade gråimport, därav att jag skrev nordiska i mitt inlägg

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

netonnet har inne nu på internetlagret, blir till att beställa!

eller vet någon när 32an kommer ut?

Permalänk
Medlem

Jag har ett 3g turbo usb modem från min mobiloperatör (telenor). Kan jag använda det på denna platta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linusask:

netonnet har inne nu på internetlagret, blir till att beställa!

eller vet någon när 32an kommer ut?

Nexus 7 32GB på Webhallen beräknas till 2012-11-14 och kostar lika mycket som 16GB (2290kr).

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/1971185/asus-nexus-7-32gb

Citat:

Nästa sändning är en uppdaterad version med 32GB istället för 16GB - samma pris! Gäller även alla inneliggande beställningar!

Permalänk
Medlem

Ha! 16gb ver har samma pris som 32gb ver!

Visa signatur

Citera för svar!!