Permalänk
Medlem

Hur funkar netflix på den?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Känner mig ärligt talat lite lurad. Får väl lämna tillbaka min 16gb med anledningen "screen lift".

Permalänk
Medlem

Fan säljer dom inte 16gb för billigare peng för som i US.... Vill ju ha det ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Hur funkar netflix på den?

Jag tycker det funkar skitbra, mycket nöjd!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem

Detta är ju helt jvla absurt. Här har man köpt 16GB versionen och knappt 2 veckor senare släpper de 32Gb för samma pris. Nu luktar det kompensation...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Till ni som gnäller så var det ju inte direkt otippat att 32Gb skulle kosta samma då dom ryktena florerade innan 16Gb ens gick att köpa i sverige.

Thats life so get over it.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min 16gb version i tisdags och den är skitrolig att leka med och klarar alla spel på android market utan problem! nu måste jag bara roota den så jag kan koppla in mig på wi-fi hotspot från mobilen och lite andra småsaker som inte går och göra just nu som t.ex. installera flash som det inte finns stöd för på jelly bean, men annars har den tagit platsen för min laptop som jag gav bort igår

Permalänk
Medlem

Du behöver nog bara roota den för wifi om telefonen bara stödjer ad hoc vida wifi. Annars borde det ju fungera som villken annan vanlig accesspungt.

Själv har jag inte rootat min. Fins några lägen där det vart bra att ha men mäst varit sugen på en chroot miljö för linux men å andra sidan är det ju bara för att labba då så känns mindre nödvändigt. Men annars har jag kommit runt det mästa utan att roota den. Full tillgång till samba utdelnignarna utan root och reklamfri utan root. Kör ju linux själv i många år så inte för den sakens skulle men som sagt tycker det fungerar rätt bra ändå med vanilla. Blockat all reklam i min linux router istället hemma så slipper 90% av reklamen i alla fall. Funderar på att roota den lägre fram men avvacktar ett tag till tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Till ni som gnäller så var det ju inte direkt otippat att 32Gb skulle kosta samma då dom ryktena florerade innan 16Gb ens gick att köpa i sverige.

Thats life so get over it.

Tyvärr inte alla som är så insatta i just enskilda produkter utomlands. Har inga problem om det skulle kostat lika mycket om ca 2 månader men 2 veckor är tyvärr för lite tid för att en produkt ska kunna ersättas av en bättre för samma pris.

Vill man ha ett samhälle där man ersätter med en ny produkt nästa dag så för all del så kan man ju ha en attityd som du har. Men tror att de allra flesta vill ha kvar värdet i sin produkt lite längre än så...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Håller med, jag är naturligtvis medveten om att en produkt snabbt åldras och ersätts med en ny, men i det här fallet är det rätt pissigt av Asus att dra ut på "lanseringen" utan att säga att den första leveransen är en mindre värd produkt.

Permalänk
Medlem

Så du menar seiöst at om du som kund går in och köper en pryl för att nästa dag se att en ny model kommit u då ska få kompensation?

Är det inte kundens ansvar att kolla upp hu länge en produckt funnits ute och när en ersättare kan vara runt hörnet? Inte direkt så att 16gb mod3llen inte funnits på marknaden sedan aprill vill jag minnas. Så om du köper en diskmaskin av 2011 års modell och nästa vecka får butiken in 2012 års modell så är det då tillverkarens fel menar ni alltså? När tycker ni att nya produckter ska släppas? Aldrig i så fall med ert resonemang för det kommerbju alltid vara någon som köper förra modelen dagarna inan en ny kommer ut.

Jösses ta och skärp er. Jag viste iget om bexus 7 förens i agusti typ och det är min första andro8d enhet så så förbanat svårt är det inte att läsa på lite. Men folk här på swec ska ha allt serverat på fat tydligen.

Ska dom som väntat på32tb modellen nekas för ni ska få behålla er epenis eller vart klämmer skon hern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Så du menar seiöst at om du som kund går in och köper en pryl för att nästa dag se att en ny model kommit u då ska få kompensation?

Är det inte kundens ansvar att kolla upp hu länge en produckt funnits ute och när en ersättare kan vara runt hörnet? Inte direkt så att 16gb mod3llen inte funnits på marknaden sedan aprill vill jag minnas. Så om du köper en diskmaskin av 2011 års modell och nästa vecka får butiken in 2012 års modell så är det då tillverkarens fel menar ni alltså? När tycker ni att nya produckter ska släppas? Aldrig i så fall med ert resonemang för det kommerbju alltid vara någon som köper förra modelen dagarna inan en ny kommer ut.

Jösses ta och skärp er. Jag viste iget om bexus 7 förens i agusti typ och det är min första andro8d enhet så så förbanat svårt är det inte att läsa på lite. Men folk här på swec ska ha allt serverat på fat tydligen.

Ska dom som väntat på32tb modellen nekas för ni ska få behålla er epenis eller vart klämmer skon hern?

Nu var det ju så att den inte släpptes förrän i oktober i butiker. om man nu inte beställer utomlands, varför man nu ska göra det. Du får gärna trolla på om du vill och skapa ramaskri om saker som inte ens har med sakfrågan att göra.

Det handlar om att man som leverantör eller återförsäljare vet om att man släpper en produkt som inte håller värdet när man väl levererar ut produkten dvs att någon vecka efter släpper man en produkt för samma peng och därmed en värdeminskning av den befintliga produkten. Man lurar alltså, medvetet eller ej, kunden att köpa en produkt till ett värde som inte stämmer med det verkliga värdet. Vissa saker är naturligtvis upp till kunden att kontrollera men knappast ska man behöva lotsa runt och lita blint på rykten som kanske inte är sanna.

Så då frågar jag dig varför jag ska köpa något överhuvudtaget när jag vet att dagen efter kommer något nytt o fräschare? Eller vänta, de flesta i lyxfällan lever ju efter den principen och jag undrar hur det kommer att sluta då för sveriges ekonomi...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Kollar inte på tv och bara hört talas om programet. Och vad det inte just det jag sa. Varför köper ni något om ni gnäller över att nya prylar kommer, specielt inom it. Snacka om att folk i dag är naiva. Sedan är det google som släpper plattorna. Asus gör dom bara efter deras önskemål. Sverige är litet mot 350 miljoner amrekaner. Att sverge får saker sisst är iget nytt så häng upp dig på det istället.
Att 32gb var på g visste vi ju redan då prov exemplar existerat sedan svensk släppet minimum.

Läs på lite och begär inte att alla andra skaupplysa dig.

Permalänk
Medlem

Vart har jag begärt kompensation? Lugna ner dig för i helvete. Min poäng är att det är dåligt hanterat av Asus Sverige och att den här informationen kunde de gått ut med mycket tidigare. Vad någon har sagt på ett forum i augusti väger inte så tungt.

Permalänk
Medlem

Du tror inte det var ricktat till en annan användare? Du kanske skulle läsa lite först vad folk skrivit före dig. Bara att du fick in ett inlägg under tiden jag filade på mitt betyder inte att det var till dig.
Så som sagt läs på och sluta klaga om att du inte vet.

Hat rapporterats massa om 32gb modellen ett bra tag och att den skulle komma i november var ganska tipat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Du tror inte det var ricktat till en annan användare? Du kanske skulle läsa lite först vad folk skrivit före dig. Bara att du fick in ett inlägg under tiden jag filade på mitt betyder inte att det var till dig.
Så som sagt läs på och sluta klaga om att du inte vet.

Hat rapporterats massa om 32gb modellen ett bra tag och att den skulle komma i november var ganska tipat.

Att något från Google som bara är ett rykte släpps snart i Sverige är inte alls "ganska tippat"... Men största problemet med Nexus 7 var väl att den kom så j*a sent i Sverige. ASUS måste ha vetat om att de knappt skulle kunna leverera några 16GB-modeller innan det var dags för 32GB.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

Jag tycker det funkar skitbra, mycket nöjd!

Suger det väldigt mycket bandbredd att använda netflix? tänkte om man är ute och åker och då vill använda mobilen som källa. Har ju 10gb/månaden

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Suger det väldigt mycket bandbredd att använda netflix? tänkte om man är ute och åker och då vill använda mobilen som källa. Har ju 10gb/månaden

Good quality (up to 0.3 GB per hour)
Better quality (up to 0.7 GB per hour)
Best quality (up to 1 GB per hour, or up to 2.3 GB per hour for HD

http://support.netflix.com/en/node/87#gsc.tab=0

Permalänk
Medlem
Skrivet av janne:

Good quality (up to 0.3 GB per hour)
Better quality (up to 0.7 GB per hour)
Best quality (up to 1 GB per hour, or up to 2.3 GB per hour for HD

http://support.netflix.com/en/node/87#gsc.tab=0

Tack! hur är good quality? är det runt 720 (man ska ju använda plattans potential) eller är det better som är det ?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Tack! hur är good quality? är det runt 720 (man ska ju använda plattans potential) eller är det better som är det ?

"up to 2.3 GB per hour for HD"

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Tack! hur är good quality? är det runt 720 (man ska ju använda plattans potential) eller är det better som är det ?

Good quality ser typ ut som "320p" i valfri streamingtjänst eller nästan 480p i de dåligt komprimerade youtubefilmerna.

"HD" är typ 720p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Kollar inte på tv och bara hört talas om programet. Och vad det inte just det jag sa. Varför köper ni något om ni gnäller över att nya prylar kommer, specielt inom it. Snacka om att folk i dag är naiva. Sedan är det google som släpper plattorna. Asus gör dom bara efter deras önskemål. Sverige är litet mot 350 miljoner amrekaner. Att sverge får saker sisst är iget nytt så häng upp dig på det istället.
Att 32gb var på g visste vi ju redan då prov exemplar existerat sedan svensk släppet minimum.

Läs på lite och begär inte att alla andra skaupplysa dig.

Detta är mitt sista mata troll inlägg. För det är precis det du håller på med när du kommer med kommentarer om saker som du tagit ur tomma intet. Jag visste att 32GB var på väg och har inte påstått något annat. Det som diskuterades var något helt annat. Vi gnäller inte heller över att nya prylar kommer så den diskussionen kan du också lägga ner. Ja, det är surt att vi i Sverige får saker väldigt sent med tanke på vår nuvarande köpkraft.

Så snälla gör som du själv förordade om, att läsa på och diskutera det som faktiskt finns i ett inlägg om det nu är så att du vänder dig till den personen som postade det...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tickles:

Detta är mitt sista mata troll inlägg. För det är precis det du håller på med när du kommer med kommentarer om saker som du tagit ur tomma intet. Jag visste att 32GB var på väg och har inte påstått något annat. Det som diskuterades var något helt annat. Vi gnäller inte heller över att nya prylar kommer så den diskussionen kan du också lägga ner. Ja, det är surt att vi i Sverige får saker väldigt sent med tanke på vår nuvarande köpkraft.

Så snälla gör som du själv förordade om, att läsa på och diskutera det som faktiskt finns i ett inlägg om det nu är så att du vänder dig till den personen som postade det...

Fortsätt detta via PM eller annat men inte här i tråden.

Åter till topic!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Tänkte mest dela med mig av en "produktbild", var på turné genom hufvudstaden idag och använde min N7 som GPS. Fungerade extremt mysigt, även skrämmande precis när det kommer till att beräkna köer osv.

Köpte min i England i september och den har ersatt min MacBook som go-to enhet för slösurf. Hade lite problem med screen lift som jag såg att vissa här har haft. Det går att åtgärda själv om man inte orkar reklamera osv. Jag fick mest försöka för det var lite långt till butiken. Använde mig av en tråd från XDA.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1781237 (förlåt om den länkats tidigare)

Sen vill jag även slå ett slag för BT-tether istället för WiFi-hotspot, det är mycket snällare mot batteriet på telefonen och framförallt så kan man ha BT igång passivt på telefonen och aktivera allt från plattan vid behov.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffe:

Suger det väldigt mycket bandbredd att använda netflix? tänkte om man är ute och åker och då vill använda mobilen som källa. Har ju 10gb/månaden

Kör med mobilen i en ort med taskig täckning men jag tycker det funkar förvånansvärt bra ändå.

narlith/ har du lust att utveckla lite om bt-tethering som du nämde?

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

narlith/ har du lust att utveckla lite om bt-tethering som du nämde?

Jag har BT och BT-tether aktiverat hela tiden på telefonen, använder BT för spotify i bilen med så det får alltid vara i gång. När jag vill surfa på plattan och jag inte har tillgänglighet till WiFi så aktiverar jag bara BT på plattan och ansluter till telefonen. Internetdelningen är redan igång och plattan får tillgång till nätet.
Exempel var hemma hos Farmor, satt med plattan i köket där och telefonen i jackan i hallen. Aktiverade bara BT och anslut, sen var det bara att sura.

Har en HTX One X som jag köpte av 3 under priskriget i våras. Ingen märkbar skillnad i batteritid av att ha BT igång på idle hela tiden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min sambo tänkte köpa en Nexus 7 snart och jag undrar lite hur den känns att surfa på? Det är i princip det hon kommer att 7göra, plus lite bokläsning på tåget kanske och Spotify.

Känns den lika snabb att surfa på som en Galaxy S3 (som jag har och hon har testat)?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ni som har Nexusen, hur är den att läsa på vid långvarigt användande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Min sambo tänkte köpa en Nexus 7 snart och jag undrar lite hur den känns att surfa på? Det är i princip det hon kommer att 7göra, plus lite bokläsning på tåget kanske och Spotify.

Känns den lika snabb att surfa på som en Galaxy S3 (som jag har och hon har testat)?

/hulle.

Den är guld att surfa på, mitt största dilemma är om jag ska använda Chrome eller FF ^^. Rendering av sidor osv är ingen märkbar skillnad mellan SGS3 och N7.

Skrivet av zin_90:

Ni som har Nexusen, hur är den att läsa på vid långvarigt användande?

Mycket trevlig, nog den mysigaste skärmen jag har läst på. Har en kindle 3G med som jag fortfarande använder när jag ska göra lite mer planerad läsning för inget slår E-ink i min värld (förutom papper då).

Edit: Som ni förstår så är jag väldigt nöjd med min N7, det man får för pengarna är mycket mycket prisvärt. Har egentligen inga negativa saker (förutom screen lift) att säga om den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och inte bara är en vanlig wifi-modell med 32GB på väg. De har tydligen också lovat en wifi + 3G, och även den med 32GB.

  • [i]"Icke att förglömma bland alla andra stora androidnyheter denna kväll är att Google tillkännagivit en variant av den populära surfplattan Nexus 7 med 32GB internt lagringsutrymme samt inbyggt fembands HSPA+-modem."

  • "Enheten kommer börja säljas från Play Store den 13:e november och det återstår att se ifall den når fram till Sverige."[/i]
    - http://www.swedroid.se/google-tillkannager-nexus-7-variant-me...

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq