Permalänk
Medlem

Köpte denna tingest från Amazon, lämnade Ridgmont halv sex. Bra support från tillverkaren enligt recensionerna.

Permalänk
Medlem

Vafan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Fick min nexus idag och är helnöjd! Tycker dock att färgerna är lite bleka jämfört med min One X. Någon som upplever liknande?

Det är en viss skillnad(ganska stor) i färg om man jämför med SGSII, hur som helst så tycker jag skärmen är mer än godkänd på min Nexus.

Permalänk
Medlem

Var och klämde på en nexus för någon dag sedan och kommer förmodligen bli en sån när nästa leverans kommer.

Men då undrar jag om någon använder den till att anteckna i skolan med etc?
Hade tänkt ha den som det också och då köpa en kapacitiv penna så att jag kan använda den till matte och uträkningar etc, något som inte direkt går att skriva med tangentbord.

Tror ni den kommer funka bra till det?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Var och klämde på en nexus för någon dag sedan och kommer förmodligen bli en sån när nästa leverans kommer.

Men då undrar jag om någon använder den till att anteckna i skolan med etc?
Hade tänkt ha den som det också och då köpa en kapacitiv penna så att jag kan använda den till matte och uträkningar etc, något som inte direkt går att skriva med tangentbord.

Tror ni den kommer funka bra till det?

Jag undrar samma sak och sedan undrar jag var du kunde klämma på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gregger:

Jag undrar samma sak och sedan undrar jag var du kunde klämma på den?

På media markt i Lund hade de inne ett visningsexemplar, deras lager var dock slutsålt.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Funderar på hur lång tid det tar för Nexus 7 32 gb att nå Sverige. Jag tänker att problem med skärmen borde vara löst och utökat lagring är alltid bra. Försöker också hitta fler anledningar att köpa en Nexus förutom "jag vill ha" känslan! När jag började läsa om Nexusen så var det som Google läst mina tankar om hur en surfplatta ska vara. Kanske bra att vänta lite till innan jag beställer en Nexus!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Var och klämde på en nexus för någon dag sedan och kommer förmodligen bli en sån när nästa leverans kommer.

Men då undrar jag om någon använder den till att anteckna i skolan med etc?
Hade tänkt ha den som det också och då köpa en kapacitiv penna så att jag kan använda den till matte och uträkningar etc, något som inte direkt går att skriva med tangentbord.

Tror ni den kommer funka bra till det?

Jag tror det kommer att funka väldigt dåligt. Vad är det för fel på block och en penna?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag tror det kommer att funka väldigt dåligt. Vad är det för fel på block och en penna?

Jag skulle säga att det inte kommer funka alls om man inte skriver väldigt, väldigt sakta normalt. Jag har aldrig stött på en platta som är snabb nog att hänga med fri skrivning jämfört med att sitta o klottra algorithmer/funktioner med penna (framförallt då en riktigt bra bläckpenna, inget barnblyerts skit).

Men en platta med kamera funkar alldeles utmärkt att lagra och bearbeta handskrivet material på om man vill ha combo anteckningar. Eller vänta, Nexus 7 saknar ju kamera haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag tror det kommer att funka väldigt dåligt. Vad är det för fel på block och en penna?

Tycker allmänt att det blir kladdigt och jobbigt att hålla reda på (kanske är jag som behöver träna på att anteckna men).
Tycker det skulle vara bara mycket lättare att anteckna allt på en platta.

Skrivet av murklor:

Jag skulle säga att det inte kommer funka alls om man inte skriver väldigt, väldigt sakta normalt. Jag har aldrig stött på en platta som är snabb nog att hänga med fri skrivning jämfört med att sitta o klottra algorithmer/funktioner med penna (framförallt då en riktigt bra bläckpenna, inget barnblyerts skit).

Men en platta med kamera funkar alldeles utmärkt att lagra och bearbeta handskrivet material på om man vill ha combo anteckningar. Eller vänta, Nexus 7 saknar ju kamera haha.

Vet ju att lärarna på gymnasiet hade tablet-PC som de hade föreläsningar på etc och det funkade alldeles utmärkt, fast kanske är en stor skillnad i snabbhet där?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Tycker allmänt att det blir kladdigt och jobbigt att hålla reda på (kanske är jag som behöver träna på att anteckna men).
Tycker det skulle vara bara mycket lättare att anteckna allt på en platta.

Vet ju att lärarna på gymnasiet hade tablet-PC som de hade föreläsningar på etc och det funkade alldeles utmärkt, fast kanske är en stor skillnad i snabbhet där?

Iofs rätt stor skillnad i att ha det som lärare när du lär ut något om som student när du tar antäckningar. Helt olika användningsområden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankensteiner:

Iofs rätt stor skillnad i att ha det som lärare när du lär ut något om som student när du tar antäckningar. Helt olika användningsområden.

Fast våra lärare skrev på dem. Gjorde uträkningar etc som sedan laddades upp på itslearning. Så i princip samma som att ta anteckningar. En liten detalj som glömdes nämnas

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Jag beställde en N7:a för någon dag sedan så jag hamnar i kön, annars kommer jag aldrig få någon? Iaf så köpte jag den för att kunna läsa alla horder av PDF:er som man blir påtvingad från skolan. Tror den är otroligt dålig för att anteckna på då den är ganska liten, N7 är anpassad för att läsa på. Det är dock inget problem för mig för jag antecknar aldrig något på föreläsningarna ändå

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yadu:

Liten uppdatering.

Webhallen hade inga Nexus 7 kvar. Så jag fick helt enkelt åka hem med min "trasiga" Nexus. Skulle återkomma om någon månad då de kanske får in flera.

Påverkar detta på något sätt "användningen" av skärmen eller är det bara en liten sak man stör sig på? Har märkt att min har lyft ungefär en halv millimeter över kanten på vänstra sidan är dock inget jag oroar mig för ännu eftersom det inte påverkat den på något sätt.

Visa signatur

Speldator: AMD Ryzen 3600 | MSI 570x A-Pro | 16GB 2666Mhz | MSI RTX3060 Gaming X | Seasonic Focus+ Gold 650W | Radeon R7 SSD 240GB, WD Green SSD 240GB.

Jobbdator: Lenovo Thinkpad T580 | i7 8550U | 16GB | 512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Jag beställde en N7:a för någon dag sedan så jag hamnar i kön, annars kommer jag aldrig få någon? Iaf så köpte jag den för att kunna läsa alla horder av PDF:er som man blir påtvingad från skolan. Tror den är otroligt dålig för att anteckna på då den är ganska liten, N7 är anpassad för att läsa på. Det är dock inget problem för mig för jag antecknar aldrig något på föreläsningarna ändå

Tänkte också på att den kanske är för liten men kommer nog bli mindre och mindre antecknande, så att den inte är optimal för det spelar inte så stor roll, utan bara det funkar så borde det vara bra.

Ingen som har den som kan testa dra hem t.ex OneNote eller liknande och testa litegrann?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Tänkte också på att den kanske är för liten men kommer nog bli mindre och mindre antecknande, så att den inte är optimal för det spelar inte så stor roll, utan bara det funkar så borde det vara bra.

Ingen som har den som kan testa dra hem t.ex OneNote eller liknande och testa litegrann?

Testade för ett par dagar sedan att anteckna en inte allt för ansträngande föreläsning på 7:an, och det är förmodligen inget jag kommer fortsätta med. Använde mig av Evernote pga att det var smidigast att komma igång med, men tycker framförallt att det blev alldeles för pilligt att skriva på. Om man kompletterar med ett ordentligt tangentbord kan jag dock tänka mig att det fungerar bättre då man kan använda en betydligt större del av skärmen och skriva destå snabbare.

Tar för tillfället anteckningar med min bärbara dator och tycker överlag att det fungerar bra. Dock är det inte helt lätt att skissa, vilket såklart fungerar bättre på en surfplatta.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFork:

Testade för ett par dagar sedan att anteckna en inte allt för ansträngande föreläsning på 7:an, och det är förmodligen inget jag kommer fortsätta med. Använde mig av Evernote pga att det var smidigast att komma igång med, men tycker framförallt att det blev alldeles för pilligt att skriva på. Om man kompletterar med ett ordentligt tangentbord kan jag dock tänka mig att det fungerar bättre då man kan använda en betydligt större del av skärmen och skriva destå snabbare.

Tar för tillfället anteckningar med min bärbara dator och tycker överlag att det fungerar bra. Dock är det inte helt lätt att skissa, vilket såklart fungerar bättre på en surfplatta.

Går elektroteknik och där är det ju inte så mycket ren text som ska skrivas utan formler, vilket jag då fick uppfattning av att det ändå fungerar helt okej? Med någon kapacitiv penna eller så till då.
Får jag ämnen sen med mycket text eller liknande kommer jag ta med min lilla 10" för att skriva.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Var och klämde på en nexus för någon dag sedan och kommer förmodligen bli en sån när nästa leverans kommer.

Men då undrar jag om någon använder den till att anteckna i skolan med etc?
Hade tänkt ha den som det också och då köpa en kapacitiv penna så att jag kan använda den till matte och uträkningar etc, något som inte direkt går att skriva med tangentbord.

Tror ni den kommer funka bra till det?

Jag antecknar på föreläsningar med Evernote och det fungerar bra tycker jag. Kör på stock tangentbort dessutom!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Jag antecknar på föreläsningar med Evernote och det fungerar bra tycker jag. Kör på stock tangentbort dessutom!

Skriver du något fritt? Alltså utan tangentbord om du förstår vad jag menar! Är som sagt det jag är mest intresserad över om det funkar bra eller om det släpar efter eller liknande.
Bra dock att veta att det funkar med vanlig text också!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ni som får screenlift, har ni provat att dra åt skruvarna som det tipsas om på många ställen. Eller är det inte där problemet sitter?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Fick min nexus igår! Trevlig liten pryl.

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Ni som får screenlift, har ni provat att dra åt skruvarna som det tipsas om på många ställen. Eller är det inte där problemet sitter?

Håller vitt jag vet bara kretskortetn till skärmen. Men vad jag vet så måste man släppa på dom för att få upp skärmen om man ska limma den annars tar kretskorten i. Men mer än så har jag inte tittat på det. Så nej tror inte skruvtricket gör så mycket skillnad för som sagt glaset är fortfarande limmat så ett annat problem i sig.

Permalänk
Medlem

Det kommer en 32GB Nexus 7. Förhoppningsvis så har Asus fixat det där problemet med skärmen också. Det sägs (rykten) att den kommer att kosta ungefär lika mycket som 16GB versionen. Därför jag väntar med att köpa en nu, tänkte bara informera folk om det!

Källor:
http://www.theverge.com/2012/10/17/3515604/nexus-7-32gb-price...
http://androidandme.com/2012/10/tablets-2/nexus-7-32gb-goes-o...
http://www.theverge.com/2012/10/19/3528014/nexus-7-32gb-avail...

Permalänk
Medlem

Undra om och isf när den kommer till sverige! Blir osugen att hämta ut min 16gb om en 32gb kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Undra om och isf när den kommer till sverige! Blir osugen att hämta ut min 16gb om en 32gb kommer

Nästa version av Android kommer att visas den 29:e. Då kanske vi också får veta när och vart man kan köpa 32GB Nexus 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chigurh:

Nästa version av Android kommer att visas den 29:e. Då kanske vi också får veta när och vart man kan köpa 32GB Nexus 7.

Då kommer jag inte hämta ut min nexus som legat på posten sen i måndags
Såååå värt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Du jämför ju en budget platta med en top of the line telefon... Skärmen är en av sakerna man sparar pengar på. Jag tror aldrig jag sett nån review prisa Nexus skärmen - tvärtom, dom har beskrivit den precis som du gör.

Fast nu är det ju så att One X brukar räknas som den mobil med den absolut bästa skärmen. Kommer man från en Optimus 2X ser man bara guld och gröna skogar. Just skärmen kan vara väldigt relativt.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Tror ni alla återförsäljare kommer få in nästa leverans ungefär samtidigt?

Hade känts trist att köpa från en om någon annan får in plattan en vecka tidigare.
Att vänta gör dock att man kanske förlorar chansen att få en alls ens i nästkommande leverans...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Tror ni alla återförsäljare kommer få in nästa leverans ungefär samtidigt?

Hade känts trist att köpa från en om någon annan får in plattan en vecka tidigare.
Att vänta gör dock att man kanske förlorar chansen att få en alls ens i nästkommande leverans...

Webhallen: 2012-11-05
Netonnet 2012-11-09
Inet: 2012-11-16

Permalänk
Medlem

Funderar pa om man skulle dra ner pa stan och inhandla en Nexus 7 16Gb idag, ingen som har nagon information om en eventuell 32Gb modell?
Iuf sa ar 16Gb tillrackligt for vad jag skulle anvanda den till, hade en Galaxy tab 10.1 7500 som jag salde nyligen da den var for stor och klumpig, 7" ar perfekt.

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic