Permalänk
Medlem

Ska testa på Guildwars 2, är ganska skeptiskt dock, men ingen månadskostnad lockar mycket. Borderlands 2 kommer jag och en kompis spela som galningar i ett par år minst, finns inge roligare sammarbets spel än borderlands

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

mechwarrior online damnit.. kommer ta alldeles för mycket av min tid i höst

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jaså? Jag tycker kontrollerna är helt okej. Hur vill du att de ska vara?

För många knappar att hålla reda på, menyerna, ta upp och använda grejer och massa annat

Permalänk
Skrivet av jsf:

För många knappar att hålla reda på, menyerna, ta upp och använda grejer och massa annat

Ja, det är därför detta är just en simulator. Hur ofta i verkligheten kan du springa mot ett fordon och hoppa in i den på 0,5 sekunder? Eller byta vapen på 1 sekund?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja, det är därför detta är just en simulator. Hur ofta i verkligheten kan du springa mot ett fordon och hoppa in i den på 0,5 sekunder? Eller byta vapen på 1 sekund?

Nä men ibland när man blir stressad och är jagad av zombies i dayz kan det gå helt fel när man vill göra nåt simpelt som att öppna en dörr

Permalänk
Geeks
SweClockers

Uppdaterade listan med bl.a. Sleeping Dogs och F1 2012.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ser fram emot:
Darksiders 2
Guildwars
MOH Warfighter
Battlefield 3 expansions
HITMAN!!!!

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är enkelt:

Bättre grafik
Roligare upplevelse
Lättare att spela med polarna, slippa släpa med dator, skärmar etc
Totalt överlägsen upplevelse på konsol för att spela bilspel
Många exklusiva titlar som bara finns till konsol, som Halo (ja, vissa av Halo spelen finns till PC med, men det är inte ens i närheten av lika bra upplevelse som det är på konsol)
Bättre helhetsupplevelse, bättre bild, ljud, etc etc.

Roliga är att PS3 som har sämre hårdvara än många av dagens datorer fortfarande utklassar datorerna i grafik/upplevelsemässigt.

En dator kan inte ens komma i närheten av upplevelsen man får av att spela på en konsol, sett till grafiska kvalitén, ljudet, känslan i spelen, kontroller, gemenskapen med polarna etc etc.

Skrivet av PowerNet:

Eh ja, Kolla mina spec så får du svaret på ditt "du äger ingen spelpc"

Kolla även listan på CPU´er vilka som är snabbast:
http://www.cpubenchmark.net/overclocked_cpus.html
Kolla även ditt grafikkort, etc, så vem är det som inte har en speldator?

Finns inget som klår totalupplevelsen som man får från en konsol, om man väger in allt.
Och säg mig, hur kan en gammal konsol med sämre hårdvara än dagens datorer ändå ge bättre grafik i spelen än vad ett "pc-spel" gör i dagens läge?

Totalupplevelsen? Bättre grafik? Du slänger runt med meningar precis som om detta vore fakta. Om du nu anser att det är bättre grafik på konsol så kan du inte hantera din PC sen kan du försvara dig med vad du vill, så enkelt är det bara.

Du anser också att Halo gör sig bättre på konsol? Ett FPS bättre med handkontroll jämfört med mus & tangentbord? Glöm detta, jag har spelat konsol sedan jag var 6 år och FPS har alltid gjort sig bättre på PC oavsett vad du tycker. Jag trodde inte man kunde "tycka fel" men du lyckades ta mig fan. Dessutom finns det oändligt med handkontroller till PC så man kan hitta den som passar en själv till de spel som man vill spela med handkontroll.

Konsol är gött att sätta sig framför TV:n och lira men om man vill ha den bästa, som du kallar det, 'Totalupplevelsen' så är PC överlägsen, tror du något annat så är du förvirrad min vän. Eller ja, du är faktiskt förvirrad men du har rätt till din felaktiga åsikt.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Visst är det jobbigt att bara gå till polaren, och sätta sig där och ta en av kontrollerna från bordet?
På konsol så kan du spela upp mot 4 st /konsol, vilket du inte kan på datorn.
Det enda du kan behöva ta med dig till polaren är eventuellt en egen kontroll om inte polaren har antalet kontroller så det räcker till alla.

Vet inte om du försöker trolla eller om du är körd helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Där har du fel.Problemet är att man portar spel från dessa äckelboxar till PC och det är där strulet börjar!

Men spela på era G force som jag hade i min maskin på 90 talet.Cell processorn är väl okej men jämföra äpplen med päron? Det är ju trots allt en 7 år gammal plastburk ni har! Och 7 år sen du ens sett en ny konsol. pff bakåtsträvare!

Vad är fel, du håller ju med mig?
Var trött när jag skrev, menade naturligtvis att spelen är gjorda för konsolerna, bort med "titlarna".

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Totalupplevelsen? Bättre grafik? Du slänger runt med meningar precis som om detta vore fakta. Om du nu anser att det är bättre grafik på konsol så kan du inte hantera din PC sen kan du försvara dig med vad du vill, så enkelt är det bara.

Du anser också att Halo gör sig bättre på konsol? Ett FPS bättre med handkontroll jämfört med mus & tangentbord? Glöm detta, jag har spelat konsol sedan jag var 6 år och FPS har alltid gjort sig bättre på PC oavsett vad du tycker. Jag trodde inte man kunde "tycka fel" men du lyckades ta mig fan. Dessutom finns det oändligt med handkontroller till PC så man kan hitta den som passar en själv till de spel som man vill spela med handkontroll.

Konsol är gött att sätta sig framför TV:n och lira men om man vill ha den bästa, som du kallar det, 'Totalupplevelsen' så är PC överlägsen, tror du något annat så är du förvirrad min vän. Eller ja, du är faktiskt förvirrad men du har rätt till din felaktiga åsikt.

Hahhaa, låt mig skratta.

Ja, totalupplevelsen är mycket bättre på konsol än vad det är på pc, bättre ljud, bild, spela med polarna etc.
Du får inte samma upplevelse med en pc, som du får med en konsol.

Hur vanligt tror du det är att man ställer en pc mitt i rummet på golvet med bord, skärm etc för att få ut likvärdigt ljud som du får på konsol med hemmabio? Inte vanligt.

Sen så har konsol spelen bättre grafik än vad pc spel har, kan inte säga att jag är så imponerad av BF3 till pc, oavsett att det körs på 1920x1080p Ultra med alla inställningar på max, mot t.ex. vad Uncharted 3 ger på PS3.

Skrivet av FribBe:

Vet inte om du försöker trolla eller om du är körd helt enkelt.

Eller att du är körd och inte kan säga att konsol totalt är överlägset pc i upplevelse, och enkelhet när man spelar flera personer tillsammans med polare (på en fysisk plats) inget att släpa med sig, utom möjligen en handkontroll, och då får bättre ljud, bild och gemenskapen

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Mists of Pandaria är självklart, ACreed 3 kommer jag också införskaffa mig.
Dishonered har jag faktiskt inte hört om förrut! Är det likt ACreed kommer jag köpa det med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hahhaa, låt mig skratta.

Ja, totalupplevelsen är mycket bättre på konsol än vad det är på pc, bättre ljud, bild, spela med polarna etc.
Du får inte samma upplevelse med en pc, som du får med en konsol.

Hur vanligt tror du det är att man ställer en pc mitt i rummet på golvet med bord, skärm etc för att få ut likvärdigt ljud som du får på konsol med hemmabio? Inte vanligt.

Sen så har konsol spelen bättre grafik än vad pc spel har, kan inte säga att jag är så imponerad av BF3 till pc, oavsett att det körs på 1920x1080p Ultra med alla inställningar på max, mot t.ex. vad Uncharted 3 ger på PS3.

Eller att du är körd och inte kan säga att konsol totalt är överlägset pc i upplevelse, och enkelhet när man spelar flera personer tillsammans med polare (på en fysisk plats) inget att släpa med sig, utom möjligen en handkontroll, och då får bättre ljud, bild och gemenskapen

Suck.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk

Hyfsat många spel som kommer ut nu till hösten. Det jag ser fram emot mest är Assassins creed, älskar storyn och hur den knyter sig till vår historia. Blir nog det enda spelet jag orkar prova på i höst, multiplayerspel kan vara väldigt påfrestande när det går dåligt och då får man lätt rage.

Aldrig kört borderlands, är det något att ha?^^

Medal of honour körde jag när jag var liten, frontline, men det sög ganska mycket. Har väl kört 2 MoH, rising sun var det andra. Men detta var på xbox och ja, de sög. Suger inte MoH idag med? Eller är jag bara fördomsfull?

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Det är knappast spel för alla smaker som erbjuds eller nämns i artikeln. Med tanke på den stora explosion som råder på spelmarknaden så är det anmärkningsvärt att så många vill spela spel som liknar varandra så mycket. Väldigt få spel erbjuder något nytt och spännande nu. Det har blivit som Hollywood.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hahhaa, låt mig skratta.

Ja, totalupplevelsen är mycket bättre på konsol än vad det är på pc, bättre ljud, bild, spela med polarna etc.
Du får inte samma upplevelse med en pc, som du får med en konsol.

Hur vanligt tror du det är att man ställer en pc mitt i rummet på golvet med bord, skärm etc för att få ut likvärdigt ljud som du får på konsol med hemmabio? Inte vanligt.

Sen så har konsol spelen bättre grafik än vad pc spel har, kan inte säga att jag är så imponerad av BF3 till pc, oavsett att det körs på 1920x1080p Ultra med alla inställningar på max, mot t.ex. vad Uncharted 3 ger på PS3.

Eller att du är körd och inte kan säga att konsol totalt är överlägset pc i upplevelse, och enkelhet när man spelar flera personer tillsammans med polare (på en fysisk plats) inget att släpa med sig, utom möjligen en handkontroll, och då får bättre ljud, bild och gemenskapen

Haha, dagens roligaste troll-inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hahhaa, låt mig skratta.

Ja, totalupplevelsen är mycket bättre på konsol än vad det är på pc, bättre ljud, bild, spela med polarna etc.
Du får inte samma upplevelse med en pc, som du får med en konsol.

Hur vanligt tror du det är att man ställer en pc mitt i rummet på golvet med bord, skärm etc för att få ut likvärdigt ljud som du får på konsol med hemmabio? Inte vanligt.

Sen så har konsol spelen bättre grafik än vad pc spel har, kan inte säga att jag är så imponerad av BF3 till pc, oavsett att det körs på 1920x1080p Ultra med alla inställningar på max, mot t.ex. vad Uncharted 3 ger på PS3.

Eller att du är körd och inte kan säga att konsol totalt är överlägset pc i upplevelse, och enkelhet när man spelar flera personer tillsammans med polare (på en fysisk plats) inget att släpa med sig, utom möjligen en handkontroll, och då får bättre ljud, bild och gemenskapen

Haha snälla. Försök bättre nästa gång om du försöker trolla.

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Sen så har konsol spelen bättre grafik än vad pc spel har, kan inte säga att jag är så imponerad av BF3 till pc, oavsett att det körs på 1920x1080p Ultra med alla inställningar på max, mot t.ex. vad Uncharted 3 ger på PS3.
... och gemenskapen

Varför jämför du 2 helt olika spel då ena spelet är på pc och andra bara släppts på konsol?
Du kanske gillar Uncharted 3 bättre än Battlefield 3 helt enkelt?
Ja, varför inte spela BF3 med minst 60fps och 64 spelare, det är gemenskap, på en konsol? Nej, men det går ju inte...
Ta en titt på denna jämförelse istället och kom tillbaka när du har testat mer än 2 http://www.youtube.com/watch?v=Epx3JBvErfk

Gällande gemenskapen så gillar du att spela tillsammans vilket är trevligt. Men kalla det här upplevelse är ju bara fånigt:
http://www.youtube.com/watch?v=vOEGiYHMr60 (MotorStorm Apocalypse)
Vilken känsla blir det att se och höra sina kompisar på samma TV samtidigt som man ska njuta av spelet?
Hur kan ljudet ens räknas som en upplevelse när 3 andra samsas på ljudet samtidigt som dig?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

mists of pandaria borderlands 2 guild wars 2
spelar prototype 2 just nu <3

Permalänk
Medlem

Assassins Creed och Far Cry 3?

MJÖÖÖÖÖLKAAAAAA FRANCHISE!!!!! WE ARE UBISOFT, RESISTANCE IS FUTILE!!!

Dold text

säger allt

far cry är lame sen ubisoft tog över, döp om dem och jag köper dem. Jag kan inte ha dem i samma hylla som Far Cry från Crytek, de är för mediokra....

Skickades från m.sweclockers.com

Och EA kan sluta göra det med Crysis också!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Förutom BF3 expansionerna, så vill jag lägga händerna på Borderlands 2 och Darksiders 2!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tachiibou:

Whaaaaaat? Snälla visa mig något spel som ser bättre ut på ps3 eller xbox än vad det gör på pc?
Den enda gången det någonsin skulle inträffa är utifall det är en extremt dålig portning till pc.

Sen ger det mig inte alls upplevelsen jag vill ha.
Alla FPS spel på konsol kan man kasta bort direkt. Både ps3 och xbox kontrollerna är alldeles för "inaccurate" för att kunna spela fps på. Jag vill ha full 100% kontroll på hur jag styr och det får man helt enkelt inte på konsol. Det är därför det finns aim assist på 99% av alla fps spel till konsol.

Det går inte heller att köra bf3 på fetaste banorna med 64 spelare. Det är den sortens upplevelser jag vill ha i alla fall. Det ska vara episkt stort och öppet. Det klarar ingen av konsollerna. Sen försök spela ett spel som Planetside 2 på konsol. Det skulle inte heller gå. Flera tusen spelare på samma bana det skulle vara omöjligt för en konsol och det är den sortens upplevelser som man kommer ihåg, som jag älskar. Det går inte att finna liknande på någon konsol på något spel.

PS3 är riktigt bra tycker jag, men att säga att den har bättre grafik är bara att ljuga. Du kanske tycker att det ser finare ut. Men i verkligheten klarar de flesta datorer av att hantera 10 gånger mer detaljer och polygoner än vad en konsol gör. Dessutom får man mer "frames per second" vilket jag själv tycker är mycket viktigt. Många fina spel på ps3 och xbox är inte ens på 60 fps för hårdvaran klarar helt enkelt inte så fin grafik på 60 fps. Ett exempel är BF3 körs på 30 fps och då kan man dessutom inte ens köra 64 spelare.

För prislappen har ju PS3 bättre grafik per krona. Ska man ''maxa'' dagens spel på PC och man köper allt från scratch, lätt 14-15K. Just sayin'.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

För prislappen har ju PS3 bättre grafik per krona. Ska man ''maxa'' dagens spel på PC och man köper allt från scratch, lätt 14-15K. Just sayin'.

Du behöver inte mycket till dator för att spela ett spel i 720p30 om man nu vill jämföra mot en ps3 och vad den klarar.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Jag ser framemot Borderlands och Far Cry. Även Resident Evil 6.

Visa signatur

I'm not crazy, I'm just no mainstreamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Varför jämför du 2 helt olika spel då ena spelet är på pc och andra bara släppts på konsol?
Du kanske gillar Uncharted 3 bättre än Battlefield 3 helt enkelt?
Ja, varför inte spela BF3 med minst 60fps och 64 spelare, det är gemenskap, på en konsol? Nej, men det går ju inte...
Ta en titt på denna jämförelse istället och kom tillbaka när du har testat mer än 2 http://www.youtube.com/watch?v=Epx3JBvErfk

Den jämförelsen är 3 år gammal dessutom. har hänt en del på pc sedan dess.

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Skrivet av XpreS:

För prislappen har ju PS3 bättre grafik per krona. Ska man ''maxa'' dagens spel på PC och man köper allt från scratch, lätt 14-15K. Just sayin'.

Jo helt sant men nu va ju argumentet att ps3 har bättre grafik än en pc, vilket inte är sant ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

F1 2012 kom väl förra året?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det var F1 2011 förra året. F1 2012 släpps någon gång nu i September.

Permalänk
Medlem

det beror väl på vilken pc man gämför med :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hahhaa, låt mig skratta.

Ja, totalupplevelsen är mycket bättre på konsol än vad det är på pc, bättre ljud, bild, spela med polarna etc.
Du får inte samma upplevelse med en pc, som du får med en konsol.

Hur vanligt tror du det är att man ställer en pc mitt i rummet på golvet med bord, skärm etc för att få ut likvärdigt ljud som du får på konsol med hemmabio? Inte vanligt.

Sen så har konsol spelen bättre grafik än vad pc spel har, kan inte säga att jag är så imponerad av BF3 till pc, oavsett att det körs på 1920x1080p Ultra med alla inställningar på max, mot t.ex. vad Uncharted 3 ger på PS3.

Eller att du är körd och inte kan säga att konsol totalt är överlägset pc i upplevelse, och enkelhet när man spelar flera personer tillsammans med polare (på en fysisk plats) inget att släpa med sig, utom möjligen en handkontroll, och då får bättre ljud, bild och gemenskapen

Jag kommer nog bli avstängd för detta inlägg men...

Antingen trollar du eller så är du helt förstörd i hjärnan. PS3 och 360 kör som max 720p vilket kan se någorlunda bra ut på en 1080p-TV. Kör du igång samma spel via en dator till samma TV i Full-HD så kommer man se skillnad till det bättre, sen kan man mixtra med andra inställningar såsom skuggor så man får det så som man själv vill ha det, vad man själv uppskattar, detta kan man inte med en konsol.

Att ha 5.1-ljud är inget ovanligt och tror du detta så är du ännu mer rubbad i skallen. Det finns dessutom high-end lurar med 7.1 ljud och annat flashigt, allt beror på förutsättningar men även när det gäller ljud så är de ivanliga ntegrerade ljudkorten på moderkorten bättre än skiten i konsolerna, sen kan man alltid uppgradera till bättre t.ex. Asus DX2, eller Creative fatality.

Jag själv har ett eget lekrum med TV, dator, hemmabio, soffa och annat gött så när jag tar hem några kompisar så kan vi sitta och lira via datorn på TV:n. Allt kopplat så jag kan ha ljud och bild precis så som jag vill, krävs ingen ingenjörsutbildning för att koppla ihop dessa grejer så att det funkar bra, bara lite sunt förnuft. Kan man koppla en konsol kan man koppla en dator, annars ska man se över sin IQ.

Att man kan köra 4 på konsol och inte PC? Visst den kan du få men vill ändå påpeka att det går på PC, tror själv dock att det inte är så vanligt jämfört med konsol.

Sedan finns det de människor som har en så kallad HTPC och jag vet inte om du missat de senaste årens utveckling men idag kan man bygga en dator i smidigt format, m-ATX eller t.o.m. m-ITX och ha som dedikerad dator till TV:n. Det är inte ovanligt att dessa människor även har hemmabio där och att dessa små datorer klarar spel, t.ex. Fifia för 4 spelare?

Och givetvis får du skratta men dina argument är så otroligt dumma så att du gör dig själv en otjänst istället för att ta till dig och tänka logiskt en sekund. Om du får bättre ljud, grafik etc med konsolen så kan du inte din dator tillräckligt.

Tack för ordet.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Jag kommer nog bli avstängd för detta inlägg men...

Antingen trollar du eller så är du helt förstörd i hjärnan. PS3 och 360 kör som max 720p vilket kan se någorlunda bra ut på en 1080p-TV. Kör du igång samma spel via en dator till samma TV i Full-HD så kommer man se skillnad till det bättre, sen kan man mixtra med andra inställningar såsom skuggor så man får det så som man själv vill ha det, vad man själv uppskattar, detta kan man inte med en konsol.

Att ha 5.1-ljud är inget ovanligt och tror du detta så är du ännu mer rubbad i skallen. Det finns dessutom high-end lurar med 7.1 ljud och annat flashigt, allt beror på förutsättningar men även när det gäller ljud så är de ivanliga ntegrerade ljudkorten på moderkorten bättre än skiten i konsolerna, sen kan man alltid uppgradera till bättre t.ex. Asus DX2, eller Creative fatality.

Jag själv har ett eget lekrum med TV, dator, hemmabio, soffa och annat gött så när jag tar hem några kompisar så kan vi sitta och lira via datorn på TV:n. Allt kopplat så jag kan ha ljud och bild precis så som jag vill, krävs ingen ingenjörsutbildning för att koppla ihop dessa grejer så att det funkar bra, bara lite sunt förnuft. Kan man koppla en konsol kan man koppla en dator, annars ska man se över sin IQ.

Att man kan köra 4 på konsol och inte PC? Visst den kan du få men vill ändå påpeka att det går på PC, tror själv dock att det inte är så vanligt jämfört med konsol.

Sedan finns det de människor som har en så kallad HTPC och jag vet inte om du missat de senaste årens utveckling men idag kan man bygga en dator i smidigt format, m-ATX eller t.o.m. m-ITX och ha som dedikerad dator till TV:n. Det är inte ovanligt att dessa människor även har hemmabio där och att dessa små datorer klarar spel, t.ex. Fifia för 4 spelare?

Och givetvis får du skratta men dina argument är så otroligt dumma så att du gör dig själv en otjänst istället för att ta till dig och tänka logiskt en sekund. Om du får bättre ljud, grafik etc med konsolen så kan du inte din dator tillräckligt.

Tack för ordet.

Ja, både bild och ljud är bättre på en PS3, frågar fortfarande dig: HUR vanligt är det att en person har en dator ståendes mitt på golvet i ett rum med skärm. och allt? nej, inte vanligt. för att dem flesta har datorerna ståendes intill väggarna. då får du inte samma ljud upplevelse som om du får med en hemmabio med en konsol, och inte heller samma spelupplevelse med att spela med polarna med bra bild och ljud som du inte annars får.

Att koppla ihop det till hemmabio är inget svårt, men att få bra ljud ur det när man sitter och spelar är en helt annan sak, för att få bästa ljud så måste du sitta i centrum framför systemet, annars så blir ljudet förvrängt, och då är vi tillbaka, hur vanligt är det att man sitter med en dator mitt i rummet för att få ljudet bra?

Ja, Uncharted 3, eller RE5 på PS3 ser bättre ut än vad BF3 på PC är u Ultra med maxade inställningar.

Sorgligt men sant, fastän "bara" PS3 kör 720p

Ja och en "HTPC" i mini-itx är inget direkt för spelande, då det inte ger lika kvalité i grunden som PS3 gör.
Och smäller du i bättre komponenter i ett mini-itx chassi så kan du hälsa på delarna på skroten då dem överhettats.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||