Permalänk
Medlem

Bah!

Vem behöver de spelen när ett mechwarrior spel släpps (..ja och MechWarrior "äger" rättigheten till förkortningen MW )

Mechwarrior Online (Free2play)

Mechwarrior Living Legends (Crysis Wars Mod)

Grymt bra mod i väntan på att MW Online släpps.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | i5-2500k | 8GB DDR3-1333 | Radeon R9 270X |

Permalänk
Medlem

Jag ser väldigt mycket fram emot MoP. Hoppas att det blir bättre än cata. Vill ha ett skönt spel att sitta inne och spela när vinterkylan smyger sig på och det blir 1miljon minusgrader.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Sleeping Dogs
X-Com: Enemy Unknown
Dishonored

Så 2/3 nya(!!!) spel och inga ruttna uppföljare. Annars så ser det tyvärr nattsvart ut på spelfronten.
Om nu mot förmodan spelhösten ändå blir sk*t så kommer ju ändå nyversionen av Baldur's Gate ut och det mästerverket är värt 10 av dagens spel.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

XCOM: Enemy Unknown är ju det enda som ser intressant ut på den listan, originalen var ju underbara :).

Edit: Ser inte Torchlight II på listan eller är jag puckad? Det lär man ju garanterat köpa.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

XCOM: Enemy Unknown självklart och sedan förstår jag inte varför inte LucasArts kan ta och släppa en uppdaterad Tie Fighter i HD skulle sälja som smör i solsken garanterat. Iofs ser det nya SW-spelet lovande ut men ja, ge mig Tie Fighter NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU..... I övrigt ser listan sanslöst tråkig ut... shooters, shoooters, shooters, överrallt...

Permalänk
Medlem

Jahapp. Inget intressant.

GTA, Hitman och SimCity är vad jag väntar på!

Permalänk

Tja... tf2 - check!
Det blir min höst.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Alla (inklusive mig själv) verkar dock ignorera spel-backlogen som kom av Steams stora sommare-rea, min räcker nog minst ett år om det skulle behövas

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

suck jag hade hoppats på att se Alien colonial marines i listan

*Edit* såg nu att det skulle släppas Feb 2013

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Och varför finns inte Counter-strike global offensive med?
Ska ju släppas i augusti om jag minns rätt.

Jag vill ha -
CSGO, GW2, Borderlands 2:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Att Sweclockers inte listar ett endaste PS3/XBOX360/Wii spel är ju under all kritik, även om Sweclockers är mest inriktat på "PC" komponenter, så är ändå TV-Spels delen en av dem större spelmarknaderna, med många exklusiva spel.

Ett par jag tänker på som är grymma/bra serier som kommer nya av är:

Resident Evil 6
Halo 4

Och Halo serien är helt klart utan någon tvekan det bästa multiplayer spelen som finns.

Men prata inte konsol för i hel.... !! Mår illa av det äckliga namnet. Bara bakåtsträvare köper en äckel konsol!
Kan man på fullaste allvar tycka om att spela på en sådan skitlåda? 10 år till nästa skitlåda. Nej fy fan! Vissa nöjer sig med en rostig Fiat också!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

som den sims 3 knarkare man är ser man fram emot sims3:supernatural
also no torchlight 2 love?

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk

Dishonored ser ju riktigt najs ut

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thewiruz:

Men prata inte konsol för i hel.... !! Mår illa av det äckliga namnet. Bara bakåtsträvare köper en äckel konsol!
Kan man på fullaste allvar tycka om att spela på en sådan skitlåda?

Det är enkelt:

Bättre grafik
Roligare upplevelse
Lättare att spela med polarna, slippa släpa med dator, skärmar etc
Totalt överlägsen upplevelse på konsol för att spela bilspel
Många exklusiva titlar som bara finns till konsol, som Halo (ja, vissa av Halo spelen finns till PC med, men det är inte ens i närheten av lika bra upplevelse som det är på konsol)
Bättre helhetsupplevelse, bättre bild, ljud, etc etc.

Roliga är att PS3 som har sämre hårdvara än många av dagens datorer fortfarande utklassar datorerna i grafik/upplevelsemässigt.

En dator kan inte ens komma i närheten av upplevelsen man får av att spela på en konsol, sett till grafiska kvalitén, ljudet, känslan i spelen, kontroller, gemenskapen med polarna etc etc.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det vill jag inte påstå, dock är det baserat på UT.

Dock har Microsoft gjort sitt allra bästa för att dräpa serien och sedan köra necrofil på den, liksom EA gör med Command & Conquer.

Har du helt rätt i faktiskt!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Det är enkelt:

Bättre grafik
Roligare upplevelse
Lättare att spela med polarna, slippa släpa med dator, skärmar etc
Totalt överlägsen upplevelse på konsol för att spela bilspel
Många exklusiva titlar som bara finns till konsol, som Halo (ja, vissa av Halo spelen finns till PC med, men det är inte ens i närheten av lika bra upplevelse som det är på konsol)
Bättre helhetsupplevelse, bättre bild, ljud, etc etc.

Roliga är att PS3 som har sämre hårdvara än många av dagens datorer fortfarande utklassar datorerna i grafik/upplevelsemässigt.

En dator kan inte ens komma i närheten av upplevelsen man får av att spela på en konsol, sett till grafiska kvalitén, ljudet, känslan i spelen, kontroller, gemenskapen med polarna etc etc.

haha att man ens orkar svara!

En sak kan jag konstatera!
Du äger ingen Spel pc! Eller en PC över huvud taget! Köp en bärbar för 6 papp och du har en bättre spelmaskin än din PS3a + att den är lika lätt att bära med sig!

Spelupplevelse? tillåt mig skratta till resten av din lista också! Som att jämföra en PC med en kassa maskin!

omg
Snacka om årets skitsnack! rök vidare!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thewiruz:

haha att man ens orkar svara!

En sak kan jag konstatera!
Du äger ingen Spel pc! Eller en PC över huvud taget! Köp en bärbar för 6 papp och du har en bättre spelmaskin än din PS3a + att den är lika lätt att bära med sig!

Spelupplevelse? tillåt mig skratta till resten av din lista också! Som att jämföra en PC med en kassa maskin!

omg
Snacka om årets skitsnack! rök vidare!

Eh ja, Kolla mina spec så får du svaret på ditt "du äger ingen spelpc"

Kolla även listan på CPU´er vilka som är snabbast:
http://www.cpubenchmark.net/overclocked_cpus.html
Kolla även ditt grafikkort, etc, så vem är det som inte har en speldator?

Finns inget som klår totalupplevelsen som man får från en konsol, om man väger in allt.
Och säg mig, hur kan en gammal konsol med sämre hårdvara än dagens datorer ändå ge bättre grafik i spelen än vad ett "pc-spel" gör i dagens läge?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är enkelt:

Bättre grafik
Roligare upplevelse
Lättare att spela med polarna, slippa släpa med dator, skärmar etc
Totalt överlägsen upplevelse på konsol för att spela bilspel
Många exklusiva titlar som bara finns till konsol, som Halo (ja, vissa av Halo spelen finns till PC med, men det är inte ens i närheten av lika bra upplevelse som det är på konsol)
Bättre helhetsupplevelse, bättre bild, ljud, etc etc.

Roliga är att PS3 som har sämre hårdvara än många av dagens datorer fortfarande utklassar datorerna i grafik/upplevelsemässigt.

En dator kan inte ens komma i närheten av upplevelsen man får av att spela på en konsol, sett till grafiska kvalitén, ljudet, känslan i spelen, kontroller, gemenskapen med polarna etc etc.

Bättre grafik? Knappast. Är det sant så är det sorgligt då PC är mycket kraftfullare.
Roligare? Har en PS3 som jag inte rört på flera månader men jag kör PC varje dag.
Lättare att spela med polarna? Släpa med dator? What? Hört talas om internet/onlinespel?
Totalt överlägsen upplevelse på konsol för att spela bilspel? Ratt/pedaler finns till PC också.
Många exklusiva titlar? D3, starcraft 2, Torchlight 2, WoW, etc etc.
Bättre helhetsupplevelse, bättre bild, ljud, etc etc.? Har du samma skärm/ljudsystem så lär det ju inte vara nån skillnad förutom att hårdvaran i PC är bättre så allt (etc etc) lär vara bättre på PC.

Säkert fuckat upp nåt i texten men jag har mer rätt än dig eller hur?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Eh ja, Kolla mina spec så får du svaret på ditt "du äger ingen spelpc"

Och ? ska jag uppdatera min spec här på Swec ?

Du får tycka att din kassa maskin är bättre än en PC !

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

inte jätte psychad över årets spel.

kommer förmodligen bara köpa Medal of Honor och Hitman Dag 1. Hitman är det enda jag egentligen "väntar på", men är inte jätteimponerad av det jag sett hittills. Gillade SP i MoH så jag tror Warfighter blir bra där.

förr eller senare kommer jag skaffa AC3, och jag har BF3 Premium så extrapaketen kommer jag spela där. Men inget som jag är jättetaggad för. Hoppar CoD i år igen

Permalänk
Medlem

då ska vi se vad man ska in handla nästa steam sale xD

darksider 2 (älskade det första spelet)
guild wars 2 (när jag till slut för slut spel och spela eller några kompisar skaffar det)
borderland 2 (när jag är klar med dead island med co-op gruppen jag kör med)
dishonored (beth game = buy game)
hitman (det blir nån gång att man köper det)
far cry 3 ( samma som hitman )

så totallt 3 spel jag vill köra denna höst känns like klent skulle jag säga för en spel vinter :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Bättre grafik? Knappast. Är det sant så är det sorgligt då PC är mycket kraftfullare.
Roligare? Har en PS3 som jag inte rört på flera månader men jag kör PC varje dag.
Lättare att spela med polarna? Släpa med dator? What? Hört talas om internet/onlinespel?
Totalt överlägsen upplevelse på konsol för att spela bilspel? Ratt/pedaler finns till PC också.
Många exklusiva titlar? D3, starcraft 2, Torchlight 2, WoW, etc etc.
Bättre helhetsupplevelse, bättre bild, ljud, etc etc.? Har du samma skärm/ljudsystem så lär det ju inte vara nån skillnad förutom att hårdvaran i PC är bättre så allt (etc etc) lär vara bättre på PC.

Säkert fuckat upp nåt i texten men jag har mer rätt än dig eller hur?

Hade det stått tvärt om så köper jag det men antingen har denna enbart klistrat in en PC spec eller så är det något annat fel! För ja orka..............

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem

Jag är lite trött på alla dessa uppföljare. Dishonored såg ju ut som en spännande värld men jag har märkt att jag kräver ett multiplayer som går lite längre än bara deathmatch för att jag ska köpa spel. Sen är handling viktigt för mig, går det att köra det med några kompisar är det ju guld. Diablo3 hade ju ingen spännande handling och co-op var så himla repetitivt, snart kommer deathmatch dessutom (Arena).

Konsoler har inte bättre hårdvara än en modern PC men grafiken är ju gjord för de titlarna. PC är bra på vissa spel och konsol på andra, men konsol har definitivt inte bättre grafik. Mindre buggar däremot eftersom spelen faktiskt är färdiga när de släpps, något som försvunnit från PC världen.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

CS:GO? :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kyre:

Konsoler har inte bättre hårdvara än en modern PC men grafiken är ju gjord för de titlarna. PC är bra på vissa spel och konsol på andra, men konsol har definitivt inte bättre grafik. Mindre buggar däremot eftersom spelen faktiskt är färdiga när de släpps, något som försvunnit från PC världen.

Där har du fel.Problemet är att man portar spel från dessa äckelboxar till PC och det är där strulet börjar!

Men spela på era G force som jag hade i min maskin på 90 talet.Cell processorn är väl okej men jämföra äpplen med päron? Det är ju trots allt en 7 år gammal plastburk ni har! Och 7 år sen du ens sett en ny konsol. pff bakåtsträvare!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Borderlands 2 och AC3 bokade!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xpanterx:

Bättre grafik? Knappast. Är det sant så är det sorgligt då PC är mycket kraftfullare.
Roligare? Har en PS3 som jag inte rört på flera månader men jag kör PC varje dag.
Lättare att spela med polarna? Släpa med dator? What? Hört talas om internet/onlinespel?
Totalt överlägsen upplevelse på konsol för att spela bilspel? Ratt/pedaler finns till PC också.
Många exklusiva titlar? D3, starcraft 2, Torchlight 2, WoW, etc etc.
Bättre helhetsupplevelse, bättre bild, ljud, etc etc.? Har du samma skärm/ljudsystem så lär det ju inte vara nån skillnad förutom att hårdvaran i PC är bättre så allt (etc etc) lär vara bättre på PC.

Säkert fuckat upp nåt i texten men jag har mer rätt än dig eller hur?

Ja det är så, till skillnad från PC sidan så måste dem ampassa spelen till att kunna vara "vettiga" att driva på alla datorer, och skär då bort kvalité för att inte lagga ihop en dator som inte är sprillans ny och klarar av att driva spelen med vettig grafisk kvalité.
Ja, och med internet och online spel så får du inte samma gemenskap som om det kommer över ett gäng polare och spelar tv spel, käkar något osv.
Mycket enklare och bättre än att behöva ta med dator, skärm, och annat som behövs bara för att spela något spel i några timmar.
Eh ja, och sen så har du en dator mitt i rummet för att få ut bäst ljud ur hemmabio etc? inte direkt vanligt att man ställer datorbordet mitt på golvet och har datorn där för att då ut ljudet, så där vinner konsol igen.

Och då konsol har en specifik hårdvara så kan utvecklarna mer inrikta sig på att skapa bra grafisk kvalité, och då utnyttja maxkapaciteten på konsolens hårdvara, vilket dem inte gör på PC då det är olika konfigurationer av datorerna, olika operativ (xp, vista, W7) etc så det blir mer att det blir buggigt och sämre kvalité.

Skrivet av Thewiruz:

Hade det stått tvärt om så köper jag det men antingen har denna enbart klistrat in en PC spec eller så är det något annat fel! För ja orka..............

Så du tål inte att någon annan har en bättre dator än dig, så kul

Skrivet av Thewiruz:

Där har du fel.Problemet är att man portar spel från dessa äckelboxar till PC och det är där strulet börjar!

Men spela på era G force som jag hade i min maskin på 90 talet.Cell processorn är väl okej men jämföra äpplen med päron? Det är ju trots allt en 7 år gammal plastburk ni har! Och 7 år sen du ens sett en ny konsol. pff bakåtsträvare!

Visst är det roligt att konsolerna som släpptes för så länge sen fortfarande utklassar datorer i kvalité och vilken upplevelse man får ut av dem

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Hitman och Darksiders 2 de mest awesome spelen ever!

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Visst är det roligt att konsolerna som släpptes för så länge sen fortfarande utklassar datorer i kvalité och vilken upplevelse man får ut av dem

Haha ja det kan ju helt klart diskuteras. Men jag upplever oftast mest kvalité och upplevelse när jag sätter igång gamla godingar till SNES och PS1. Tyvärr så har varken Xbox 360 eller PS3 knappt några intressanta titlar alls trots mycket modernare teknik. Men smaken är som baken.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av barr1:

Ahh, dum som man kan vara ibland så missade jag det :).

haha misstag kan alla göra

Ontopic: Gw2 eller något utav Bf3 DLC paketen är det jag ser fram emot mest under denna höst/vinter