"Iphone 5 börjar säljas den 21 september"

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

iPhone suger, tappar man den i golvet så spricker den direkt.

Min Sony Ericsson använder jag utan något skydd och jag har inte en enda repa. Jag har tappat den över 20 gånger i golvet.

Min syster har en iPhone 4S som hon har tappat ett par gånger i golvet och den är fortfarande hel. Alla telefoner kan gå sönder av att falla i golvet, oavsett märke. Din kommentar var en sån där typisk "Jag hatar <telefon 1> för att alla säger att det är skit och <telefon 2> är mycket bättre, för en sån har jag". Trams.

On topic:
Jag tycker personligen att iPhone 5 verkar vara väldigt intressant. Det är snart dags att byta ut min HTC, så det är aldrig omöjligt att det blir en sådan.
Vi får helt enkelt vänta och se hur den är när den har kommit ut.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Säg till när det kommer en lur som bräcker 3310...

Tror det är försent.
3330 och alla andra som kom därefter klår den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Samma A6 som sitter i iPad 3 är vad de testade med i prototypen i våras och den tror jag det blir

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt många insatta i ämnet är A5X som sitter i iPad 3 alldeles för stor för att direkt kunna flyttas över till en iPhone. Dess quad-GPU gör kretsen enormt stor och törstig. Den är 163mm2 jämfört med exempelvis Tegra 3 som är ~80mm2.

Så någon modifikation lär de göra, vilket även det hintats om när folk grävt i iOS. De krympt ju iPad2s A5 SoC tidigare i år, kanske för att förbereda sig för krympning av A5X? Det känns troligt, då blir den mindre, svalare och strömsnålare.

Permalänk
Medlem

Man e lite sugen på en sån där. Aldrig haft en iphone, bara android. Måste väl uppleva båda världarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

För att den är billigare än när Samsung släpper sina plastbitar och för att det drivs av ett system som inte kräver all den kraft som en Androidlur tycks kräva för att vara snabb

Skickades från m.sweclockers.com

Jo glasbitar som är "billigare" (hur du nu får ihop den ekvationen, jag trodde att betala fler kronor var dyrare) än Samsung är ju att föredra. Som också ser ut att behöva samma hårdvara som Android för varför uppgraderar dom det för annars?
Aja... Android utvecklas i alla fall och kan sträcka på benen bättre med mer muskler.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Min syster har en iPhone 4S som hon har tappat ett par gånger i golvet och den är fortfarande hel. Alla telefoner kan gå sönder av att falla i golvet, oavsett märke. Din kommentar var en sån där typisk "Jag hatar <telefon 1> för att alla säger att det är skit och <telefon 2> är mycket bättre, för en sån har jag". Trams.

On topic:
Jag tycker personligen att iPhone 5 verkar vara väldigt intressant. Det är snart dags att byta ut min HTC, så det är aldrig omöjligt att det blir en sådan.
Vi får helt enkelt vänta och se hur den är när den har kommit ut.

Iphonen är ju xtremet dålig. Spricker ju om du tappar den normalt en gång från en halvmeter.

En xperia acro s kan du bada o ringa samtidigt och köra över med en jeep händer inte ett skit.

Permalänk
Medlem

Vill ha hoppas den kommer med något vettigt fastpris abonnemang för typ 350kr/mån ^^

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

mer intressant vad som finns i den än utseende iallafall för mig..

Inget jag dock kommer köpa då jag gick från apple till android nyligen..Mer än nöjd med min Samsung Galaxy S3.

Och älskar android som OS

Så min röst hamnade på Android

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Iphonen är ju xtremet dålig. Spricker ju om du tappar den normalt en gång från en halvmeter.

iPhones är inte värre än andra, normala smartphones (alltså inte de som är byggda för extra robusthet). I de "drop-tester" som finns på youtube klarar sig exempelvis SGS3 sämre än en iPhone 4S.

De allra flesta Smartphone är helt enkelt inte byggda för att du skall tappa dem i marken. Har du otur går den sönder, oavsätt märke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vill ha hoppas den kommer med något vettigt fastpris abonnemang för typ 350kr/mån ^^

Vill ha? Du vet ju inte ens vad du får..... men du vill ha de?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av lang666:

Iphonen är ju xtremet dålig. Spricker ju om du tappar den normalt en gång från en halvmeter.

En xperia acro s kan du bada o ringa samtidigt och köra över med en jeep händer inte ett skit.

Det vore uppskattat om du läste mitt inlägg innan du kommenterar det. Återigen, nej, det finns inget som säger att hela varumärket iPhone är dåligt för att vissa exemplar av en modell har gått sönder när man har tappat den. I detta fallet (iPhone 5) så har ju telefonen inte ens kommit ut och därför är det meningslöst att ens spekulera i hurdan kvalitén är på den. Vi vet inte än helt enkelt.

Din kommentar var exakt likadan som den jag citerade första gången. Påståenden, inte fakta.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Ööööh, nej det behövde du inte, lossa 2 skruvar, skjut bakstycket frammåt, lyft av och klart...precis som du tog av batteriluckan/bakstycket på en gammal Nokia 3310 (bortsett från skruvarna)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill inte lossa bakstycket. Jag vill komma åt den främre glasbiten.

Permalänk
Medlem

5an blir säkert en kompetent storsäljare men själv har jag siktet inställt Samsung Galaxy Note 2.

Permalänk
Medlem

Sååå... folk tror fortfarande på att den kommer att heta iPhone 5? Det tror inte jag

Har en iPhone 4 som jag börjar bli lite less på, framförallt för att den är seg. Om inte Nokia fuckar upp totalt den 5 September så kommer de antaligen få mina pengar i utbyte mot en Lumia med WP8.

Har inte sett någon Android tele som väcker mitt ha-begär, eller HTC One S tycker jag såg nice ut men den hade bla. inte NFC och jag tycker även att den var alldeles för dyr, iaf när den kom.

Permalänk
Medlem

Nja, väntar nog på 5s eller iPhone 6 innan jag byter ut min fyra. Första telefonen jag haft som känns precis lika fräsch två år senare som dagen jag köpte den.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av Grumbledock:

Har själv en Lumia 800 och varit väldigt nöjd med den så här långt, inte ens Norrländsk vinterkyla har den problem med
Blir kanske en uppgradering när nya Dualcore modellerna släpps, men även med bara en kärna så är det imponerande hur bra flyt den har, och vilken grym batteritid jämfört med andra smartphones. Brorsan hade också en Android, men efter att ha testat min Lumia ville han byta direkt ^^

OnT:
Kul att se att utvecklingen går framåt för Apple, tror nog även denna lur slår nya rekord tack vare de trogna fansen/kunderna, hoppas dock att WP8 ger rejäl konkurrens denna gång, det tjänar vi alla på

Kan inget annat än hålla med dig, älskar min Lumia 800! Ett bra och stabilt bygge med ett rappt och smart OS

OnT: Fåse vad Apple lyckas åstadkomma med "den nya iPhone" (och ja, jag tror att den kommer heta så). Hade förut en 3GS som jag var nöjd med tills den blev totalseg och tråkig att ha göra med. Bytte då till min Lumia 800 pga att den va ny och att Windows Phone kändes intressant

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Azodan:

Sååå... folk tror fortfarande på att den kommer att heta iPhone 5? Det tror inte jag

Det tror jag.

3G - 3GS
4 - 4S
5..?

Verkar logiskt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Sååå... folk tror fortfarande på att den kommer att heta iPhone 5? Det tror inte jag

Nja, kanske inte men folk vet vad man menar.

Jag säger fortfarande iPad 3 eller iPad (3) möjligtvis. Egentligen har de ju alltid bara hetat "iPhone" eller "iPad", står ju aldrig någon siffra på kartong eller på produkten i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Det tror jag.

3G - 3GS
4 - 4S
5..?

Verkar logiskt.

1. iPhone
2. iPhone 3G
3. iPhone 3GS
4. iPhone 4
5. iPhone 4S
6. ...

Fortfarande lika logiskt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aftonbladet vid Releasedagen:

"50 MILJONER IFÅN 5 SÅLDA PÅ MINDRE ÄN 1 TIMME I HELA VÄRLDEN!"

Nä, men nej tack håller mig till min unika och välfungerande nokia n9 som inte behöver laddas 2 ggr om dagen när man använder den!

klarar mig med dom få apparna som finns att tillgå oss MeeGo och nästa gång blir det WP8!

Permalänk
Inaktiv

I väntan på en trevlig Windows-phone, ska jag gladeligen stampa på min iphone 4s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Nja, kanske inte men folk vet vad man menar.

Jag säger fortfarande iPad 3 eller iPad (3) möjligtvis. Egentligen har de ju alltid bara hetat "iPhone" eller "iPad", står ju aldrig någon siffra på kartong eller på produkten i sig.

På iPhone kartongen står det 4 och 4S iaf (de jag hade hemma )

Men jag förstår vill bara jävlas lite, trolla, tror jag att det kallas nuförtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av XHI:

Ska man köa igen som jag gjorde i väntan på iPhone 4 iförd Luigi kostym? Ja, det är verkligen jag...

http://static.feber.se/article_images/14/59/42/145942.jpg

LOL! Kör på

Tror på nytt försäljningsrekord från Apple, eller hoppas på

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

1. iPhone
2. iPhone 3G
3. iPhone 3GS
4. iPhone 4
5. iPhone 4S
6. ...

Fortfarande lika logiskt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är bara en av fem modeller som inte har kommit i nummerordning (den första), men sedan har de ju följt detta mönster så det måste jag nog kalla logiskt om det fortsätter. Men det kan lika väl bli så att de väljer enbart "iPhone" och sedan har "Femte generationen" som beskrivning.

Edit: Eller rättare sagt, de hoppade över ett nummer. Sedan blir det väl sjätte och inte femte generationen? Jag är trött...

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

På iPhone kartongen står det 4 och 4S iaf (de jag hade hemma )

Men jag förstår vill bara jävlas lite, trolla, tror jag att det kallas nuförtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det har du ju faktiskt alldeles rätt i! Märkligt att det inte står en 2:a på iPad 2 kartongen. På telefonen står det dock bara iPhone. Helt omöjligt är det ju inte att vi får se "The new iPhone"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azodan:

1. iPhone
2. iPhone 3G
3. iPhone 3GS
4. iPhone 4
5. iPhone 4S
6. ...

Fortfarande lika logiskt?

Skickades från m.sweclockers.com

Att första bara hette iPhone är logiskt, likaså att iPhone 3G heter vad den heter tack vare att det är den första med just 3G, sen är det bara lokiskt ordning efter det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quna:

Min syster har en iPhone 4S som hon har tappat ett par gånger i golvet och den är fortfarande hel. Alla telefoner kan gå sönder av att falla i golvet, oavsett märke. Din kommentar var en sån där typisk "Jag hatar <telefon 1> för att alla säger att det är skit och <telefon 2> är mycket bättre, för en sån har jag". Trams.

Nej för vissa telefoner kan man tappa från höga höjder, kasta hundra meter, doppa den i toaletten och i vattenpölar, hamra på den med spik samt köra över den med bil utan att något händer.

Permalänk
Medlem

Är Iphone fortfarande operatörslåsta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Är Iphone fortfarande operatörslåsta?

Nej, du kan köpa dem olåsta direkt från Apple Store sedan iPhone 4.

Permalänk

Jag förstår inte vad som hänt med Apple? Tog Steve Jobs med sig Iphones snygga design i graven eller? Vem är stopskottet som beslutar att baksidan ska delas upp i 2 färger som skär sig? Om Steve jobs visste detta så skulle han inte vända sig i graven utan banne mig slagit runt 1 helt varv!