"Iphone 5 börjar säljas den 21 september"

Permalänk
Medlem

Stora problemet med iPhone är att den är för billig så "alla" har en eller kan skaffa en!!!

Nu är telefonen som ett par vanliga blå jeans... alla har en eller ett par iPhone hemma.

Hoppas att lanseringen blir ordentligt försenad för jag orkar inte med tjatet hemma om att det "måste" bytas telefon...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Faktsikt så har även jag tänkt den tanken . Trots sämre specifikationer på telefonen så flyter systemet najs på WP 7.5.

Skrivet av mibsweden:

Kör Android nu, men överväger starkt att skaffa en Windows Phone nästa gång. Någon form av Nokia-lur förmodligen.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Stora problemet med iPhone är att den är för billig så "alla" har en eller kan skaffa en!!!

Nu är telefonen som ett par vanliga blå jeans... alla har en eller ett par iPhone hemma.

En telefons huvudsakliga syfte är att vara en statussymbol? Är väl jättekul om alla som vill ha en iphone kan ha råd med den.

Själv tyckte jag ändå att den var för dyr förra gången jag skulle köpa en mobil.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem

Låt fanboy kriget börja!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Tycker det också är otrevligt. Men sedan är det ju båda sidorna lika mot varandra. Men det kanske är vad företagen vill. De säljer mer då känns det som. Vi mot dom känslan är kanske något folk vill ha. Samma inom fotboll som politik. Och jag vågar säga att det är ganska bra för utvecklingen.

Det måste finnas en opposition.

Nej, det är inte lika! Gå och t ex och läs nyhetsartikeln om att Android för sökfunktion får stöd för svensktal och räkna hur många inlägg som av typen: "Skulle aldrig köpa en Android, Apple skall det va".

Så jävla irriterad på att det alltid blir så här i Appletrådarna. Kan vi få en enda tråd där vi håller oss till ämnet. Gillar man inte Apple/iPhone, låt då bli att kommentera! Vi som är intresserade skiter i att ni aldrig skulle köpa en iPhone helt ärligt...

Permalänk
Medlem

Större skärm måste väl (snälla gud) innebära högre upplösning på skärmen också? Right? Right?!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Hoppas det blir några nya funktioner utöver bara snabbare, större och bättre. Något lite mer än Siri.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av Quna:

Min syster har en iPhone 4S som hon har tappat ett par gånger i golvet och den är fortfarande hel. Alla telefoner kan gå sönder av att falla i golvet, oavsett märke. Din kommentar var en sån där typisk "Jag hatar <telefon 1> för att alla säger att det är skit och <telefon 2> är mycket bättre, för en sån har jag". Trams.

On topic:
Jag tycker personligen att iPhone 5 verkar vara väldigt intressant. Det är snart dags att byta ut min HTC, så det är aldrig omöjligt att det blir en sådan.
Vi får helt enkelt vänta och se hur den är när den har kommit ut.

kan dock notera att iphones glass är sämmre för smällar har haft 5 polare som har spräckt sin skärm under en kortare tid med iphone. medans dom med andra märken har klarat sig undan mycket bättre. min nokia n8 hadde nog en 50-60 fall vid slutet av 2 år och då hadde usb porten gåt sönder och oux porten var bedrövlig. men skärmen bar helt okey. btw kommer apple köra med gorrila glass? för de glasset är fasen perfekt inte lika rep tålig som apples glas men 4gånger så stöt tåligt. farsan lyckadess dock ta ner en n8 skärm han hadde den på bilens tak kom upp i 70km kom till en lätt kurva och fick den att flyga in i ett metall räcke och stutsa över hela vägen, såg lite små slagen och slipadut med en lätt spricka i skärmen annars var den bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elcentralen:

kan dock notera att iphones glass är sämmre för smällar har haft 5 polare som har spräckt sin skärm under en kortare tid med iphone. medans dom med andra märken har klarat sig undan mycket bättre. min nokia n8 hadde nog en 50-60 fall vid slutet av 2 år och då hadde usb porten gåt sönder och oux porten var bedrövlig. men skärmen bar helt okey. btw kommer apple köra med gorrila glass? för de glasset är fasen perfekt inte lika rep tålig som apples glas men 4gånger så stöt tåligt. farsan lyckadess dock ta ner en n8 skärm han hadde den på bilens tak kom upp i 70km kom till en lätt kurva och fick den att flyga in i ett metall räcke och stutsa över hela vägen, såg lite små slagen och slipadut med en lätt spricka i skärmen annars var den bra.

Det är precis samma glas i iPhone som i de flesta andra high-end Smartphones. Det vill säga Cornings "gorilla glass". Det var Apple som fick Corning att börja använda det för mobiltelefoner i och med första iPhone, går att läsa om det i Jobs biografi.

Permalänk
Medlem

Det ligger inte i apples intresse att göra en mobil som håller för evigt, snarare tvärt om.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att se exakt hur allt ser ut osv med mobilen.
Tur man inte haft iphone innan så man har inga tillbehör som inte kommer passa om man köper en ;>

Ser mycket bättre ut också med glaset, inga kanter som markant står upp, därför iphone 4/4s går sönder enklare, alltid svagast i kanter.
Gillar metalhöljet och glaset nu, ser stabilt ut. Något jag saknat sen n8an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Hm ser ut a bli en jäkla skillnad från iphone 4*Ironisk* Design torka på Apple tydligen!

Jo för samsung har ju varit väldigt uppfinningsrika gällande deras design*Ironisk*
Plastigt utseende på baksidan är inget som tilltalar mig heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Om man har så lite pengar att man inte har råd att köpa skiten direkt kanske man inte ens ska spara till en sån här värdelös leksak som är så hypad att halva världen köper den.

Vissa sammlar tangentbord, vissa gillar mobiler, its a different world.
Sen är ju inte iphone dyrare än ex samsungs mobiler på release dagen.

Permalänk
Medlem

Bäst att hålla sig inomhus den 21e September.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Det ligger inte i apples intresse att göra en mobil som håller för evigt, snarare tvärt om.

Göra en evighet som håller en telefon?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XfanX:

Jag tror att jag ska köpa 5an då
det blir min första smartphone då! (jag vet seg)

Du är inte ensam om att vara seg in i smartphoneträsket.
Galaxy S3 blev min första smartphone

Permalänk
Medlem

Roligt att folk vet att de ska köpa den utan att de ens vet vad det är för telefon. Skulle Apple göra en remake på 3310 och sätta ett äpple på den och kalla den iphone 5 så skulle folk köa iaf.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Roligt att folk vet att de ska köpa den utan att de ens vet vad det är för telefon. Skulle Apple göra en remake på 3310 och sätta ett äpple på den och kalla den iphone 5 så skulle folk köa iaf.

Så sant som det var sagt

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Kul att iPhone 5 är på väg! Jag håller mig dock till Android ett tag till. Kommer även följa hur det blir med Windows Phone. Vi får se vad man kör sen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Om man har så lite pengar att man inte har råd att köpa skiten direkt kanske man inte ens ska spara till en sån här värdelös leksak som är så hypad att halva världen köper den.

Helt obegripligt inlägg. Sparar jag nu så har jag ju råd att köpa "skiten" när den släpps.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Större skärm måste väl (snälla gud) innebära högre upplösning på skärmen också? Right? Right?!

Det tror jag definitivt. Kan Sony klämma in 720p på 4.3" så kan nog Apple göra minst lika bra ifrån sig. Jag vill för övrigt se fler Android-enheter med 720p på 4.3", just den skärmstorleken tycker jag är perfekt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Helt obegripligt inlägg. Sparar jag nu så har jag ju råd att köpa "skiten" när den släpps.

Jag menar att har man inte lite extra klirr i kassan kanske man inte ska prioritera sånt här onödigt trams alls...

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Roligt att folk vet att de ska köpa den utan att de ens vet vad det är för telefon. Skulle Apple göra en remake på 3310 och sätta ett äpple på den och kalla den iphone 5 så skulle folk köa iaf.

Ja, självklart - är inte det just vad denna är? Ser ut ett kinesisk usb hårddisk - fan vad de måtte garva på Apple att folk går på den lätta.

Permalänk
Medlem

Hatar den här känsla av att ha och ha.. Har en 4s som fungerar felfritt men ändå känner man ett sug efter 5an. Dumt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

Jag menar att har man inte lite extra klirr i kassan kanske man inte ska prioritera sånt här onödigt trams alls...

Änne ett helt obegripligt inlägg. Det är väl ändå upp till mig att bestämma vad jag väljer att lägga mina pengar på? Bara för att man sparar betyder det inte att man nödvändigtvis saknar medel. Kan handla om prioriteringar helt enkelt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Hatar den här känsla av att ha och ha.. Har en 4s som fungerar felfritt men ändå känner man ett sug efter 5an. Dumt!

Skickades från m.sweclockers.com

Gissar att du gick från iphone 4 till 4s också? För en datorröst som är helt värdelöst. Iphone 5 kommer vara en remake på 4s. Samma hårdvara typ med större (Retina!!!!!!!!!!!!!!) skärm och kanske en ny version av IOS utan youtube. Grattis...

keynoten kommer vara följande.
We at Apple have just invented the most awesome thing. its like a totally new phone with a huge beautiful retina HD display. And it took us like 2 years to increase the size of the screen. but its not like you are going to earn anything to have a larger screen because we like 800x600 and a 4x4 Grid system with even larger icons.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

När skall det komma en mobil som har hela framsidan som skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Valet är väl jäkligt lätt i det?
Lite som 5 myror är fler än 4 elefanter.. "1 ska bort"

Nej, inte direkt. Jag har haft 4an i 2 år och har samlat på mig många appar under åren. Dessutom använder jag OSX och iom ML så fungerar allt underbart ihop. Enda anledningen till varför jag varit sugen på Android på sistone är endast pga Jelly Bean. Först nu jag tycker systemet är intressant.

Skrivet av Operatören:

Apple är ett smutsigt företag som går på kryphål för att tjäna pengar på ett fult sätt..
Finns en standard som ska följas på anslutningar, men Apple klarar sig undan då dom säljer adaptrar..
Så först ta betalt för en telefon, som SKA ha standardiserade anslutningar men tyvärr saknar, så måste man köpa en adapter för att få det att vara standardiserat..

OT: Ett av många test, men detta är ruskigt intressant: http://www.youtube.com/watch?v=st2QvwmWFGo
även om en normalt funtad person inte tejpar fast sin telefon bakom en bil (eller köper en iphone för den delen )

Mej veterligen så ska man få med en adapter. Tagga ner ditt Applehat lite, vetja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Primary:

tråkigt bara om det stämmer med att anslutningen ändras!

Har du verkligen läst på varför de byter ut den? Jag förstår att du tycker att det är tråkigt om du har docka och liknande saker som behöver den gamla men den har ju trots allt 10 år på nacken så lite ny teknik skadar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Roligt att folk vet att de ska köpa den utan att de ens vet vad det är för telefon. Skulle Apple göra en remake på 3310 och sätta ett äpple på den och kalla den iphone 5 så skulle folk köa iaf.

Är det inte Samsung som brukar sätta sin egen logga på andra företags design?