"Iphone 5 börjar säljas den 21 september"

Permalänk
Inaktiv

Haha det är så roligt att läsa allt. Endast Samsungfanboys som inte ser likheter mellan en Samsung Galaxy S och en iPhone. Eller iPad och Samsung Galaxy Tab, Men då heter det att Samsung tog inspiration men är det tvärtom då är det KOPIERING!

Permalänk
Skrivet av Stårk:

Tycker Swec är bland de segaste när det gäller nyheter, och ofta snor de nyheter direkt från sitt egna forum utan att kreditera den som fann nyheten i forumet. Btw, vart har all Recensioner tagit vägen? Händer ju sällan något här längre.. nåt enstaka grafikkort eller chassi ibland. Tycker de bör anlita lite fler folk som kan leta reda på "Nyheter" och även Recensera produkter, dock med mer fokus på produkt.

Någon som vet om Iphone 5 är ytterligare en smartphone som inte kan vara igång längre än 1½h display aktivitet?

Alla som jobbar på sweclockers är vanliga människor och kräver också semester, så sluta klaga på dom och hjälp dom hålla igång sin verksamhet istället.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Det var bara min åsikt.. Andra tycker olika :);)

Haha, touché.. Men du sa revolution och jag antar att du menar deras popularitet? Siffrorna talar väl för att de är närmre popularitetsrevlution än någonsin

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thewiruz:

Hm ser ut a bli en jäkla skillnad från iphone 4*Ironisk* Design torka på Apple tydligen!

Och du har sett den? Intressant då INGA officiella bilder publicerats, bara antaganden....att folk aldrig fattar att Apple aldrig någonsin har visat upp något eller läckt något innan de presenterar något

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske blir dags att uppgradera sig från 4an nu då?

Ställer mig lite tveksam till den större skärmen, gillade dess tidigare form, och en skärm som är större endast på höjden är jag tveksam till om jag kommer ha nytta av. Appar och sådant kommer dessutom behövas skrivas om för att passa den nya upplösningen, och det är tveksamt om detta inte kommer generera en del problem. Gillar den spekulerade metallbaksidan starkt dock, kvalité defined.

Den nya dock-kontakten kan bli besvärlig, även om den i det stora hela är en positiv förändring.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krutovs:

Haha, touché.. Men du sa revolution och jag antar att du menar deras popularitet? Siffrorna talar väl för att de är närmre popularitetsrevlution än någonsin

Naj! Appstore var reven.. Sen tog det slut

Permalänk
Skrivet av Stisse:

Så tillåt mig att sammanfatta. i runda slängar 5k för en ny processor som du antagligen inte märker så speciellt stor skillnad på eftersom IOS körs ungefär lika bra på alla telefoner(som apple vill ha det) 3megapixlar mer i kameran och full HD video. Verkar vara en bra deal... Är det ungefär samma sak vi kan förvänta oss i Iphone 5 då? 4 kärnor på processorn 10mp kamera full HD video samt en större skärm. Apple är verkligen revolutionerande.

Har inget emot folk som använder iphones, men dom som endast håller sig till Apple Produkter, mer hjärntvättade människor får man nästan leta efter.

Dock får man nog ut betydligt mer av hårdvaran i en Iphone än vad man får av en Android och detta beror på att iOS utvecklas för att funka med samtlig hårdvara så optimalt det bara går något som inte går med Android (av förklarliga skäl). Sedan så har vi det här med extra kärnor något som många ser sig blinda på, mer intressant är att se hur mycket ökning av prestandan dessa ger i realiteten och inte enbart på papper.

Själv har jag aldrig ägt en enda Apple pryl men det lutar åt en Iphone än så länge och detta på grund av att det jag läst om den samt det jag läst och sett om dess föregångare.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Ganska intressant artikel angående Androids såkallade Mikrolagg
http://www.cultofmac.com/133624/why-android-will-always-be-la...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rekl3M:

Ganska intressant artikel angående Androids såkallade Mikrolagg
http://www.cultofmac.com/133624/why-android-will-always-be-la...

Vad snackar du om, android laggar ju inget *ironi* Det är vad alla som använder android här säger i alla fall, för Google har fel när de säger att så är fallet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Det är ju såklart skillnad i vad man definierar som respektabla batteritider men vid någorlunda lätt användande (skärmen igång upp till omkring en timme om dagen, samtal, surf, meddelanden och all synk osv) så håller sig ju enheterna med de största skärmarna tillräckligt för att man ska klara sig 2,5-3 dygn, även på ställen där täckningen inte är så bra. Använder man skärmen väldigt mycket kommer inget batteri idag att kunna hålla igång telefonen under lång tid utan att göra telefonen avsevärt mycket större och tyngre. T ex en SGS3 håller väl igång skärmen 6-7 timmar (med HD-filmsuppspelning eller liknande) med det medföljande batteriet.

Konstigt nog har enheter med mindre skärmar, och inbyggda batterier, klarat sig sämre i de tester jag sett men det är ju uppenbart att det går att fixa hyfsad batteritid. Det är iaf rätt enkelt att fixa med t ex ett 2200mAh-batteri och ändå göra en telefon tunn och med lätt vikt.

2 till 3 dygn?
En HTC One X samt Galaxy S3 klarar ca 1½ timmes Skärmaktivitet tills batteriet är under 10%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

2 till 3 dygn?
En HTC One X samt Galaxy S3 klarar ca 1½ timmes Skärmaktivitet tills batteriet är under 10%.

Kul med muppar som använder helt påhittade fakta och tror att någon som äger produkten ska gå på det ändå.

Det jag skrev är efter direkt egen erfarenhet men det enklaste sättet att visa hur otroligt felaktigt ditt påstående är så ger jag dig länken till en recension där de testat hur länge de kunnat spela upp video på SGS3 (och en massa andra telefoner):

http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/

Som du ser i testet spelar de upp högupplöst film och mäter hur länge en fulladdad telefon klarar sig tills den lägger av. Resultatet för SGS3 blev 553 minuter, eller ca 9,2 timmar.

Så om du ska yttra dig så får du läsa på lite istället för att hitta på en massa skit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Kul med muppar som använder helt påhittade fakta och tror att någon som äger produkten ska gå på det ändå.

Det jag skrev är efter direkt egen erfarenhet men det enklaste sättet att visa hur otroligt felaktigt ditt påstående är så ger jag dig länken till en recension där de testat hur länge de kunnat spela upp video på SGS3 (och en massa andra telefoner):

http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/

Som du ser i testet spelar de upp högupplöst film och mäter hur länge en fulladdad telefon klarar sig tills den lägger av. Resultatet för SGS3 blev 553 minuter, eller ca 9,2 timmar.

Så om du ska yttra dig så får du läsa på lite istället för att hitta på en massa skit.

Jag har en HTC One x. Kalla mig mupp en gång till tackar.
Finns även flertalet tester på t.ex. Youtube där Batteritidern kritiseras, speciellt på One X. Hence why HTC kom ut med en speciell update som "förlänger" batteritider med ca 10-20%. Vilket dock, inte är särskilt mkt.

Gråt en tår så går det över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Jag har en HTC One x. Kalla mig mupp en gång till tackar.
Finns även flertalet tester på t.ex. Youtube där Batteritidern kritiseras, speciellt på One X. Hence why HTC kom ut med en speciell update som "förlänger" batteritider med ca 10-20%. Vilket dock, inte är särskilt mkt.

Gråt en tår så går det över.

Jag uttalade mig inte om HTC One X, jag uttalade mig kring SGS3 och det lustiga i att du försöker berätta för mig hur den telefonen är batteritidsmässigt. Jag gav dig en direkt källa för att backa upp mitt påstående och jag föreslår att du gör detsamma. Visa en länk som säger att SGS3 bara klarar av att hålla skärmen lysande i 1,5h (+10%).

HOX har sämre batteritid än SGS3, men bör ha långt bättre än det du får ut så din enhet måste vara felaktig. Testet jag länkar till visar 450 minuter högupplöst film, vilket låter mer normalt när man tittar på de tekniska specifikationerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Jag uttalade mig inte om HTC One X, jag uttalade mig kring SGS3 och det lustiga i att du försöker berätta för mig hur den telefonen är batteritidsmässigt. Jag gav dig en direkt källa för att backa upp mitt påstående och jag föreslår att du gör detsamma. Visa en länk som säger att SGS3 bara klarar av att hålla skärmen lysande i 1,5h (+10%).

HOX har sämre batteritid än SGS3, men bör ha långt bättre än det du får ut så din enhet måste vara felaktig. Testet jag länkar till visar 450 minuter högupplöst film, vilket låter mer normalt när man tittar på de tekniska specifikationerna.

Hur det än är så är batteritiden på SGS3 förkastlig, hade faktiskt räknat med mer då det var ett så pass "starkt" batteri, men alla dessa onödiga prylar de byggde in i den suger upp det för snabbt istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Och du har sett den? Intressant då INGA officiella bilder publicerats, bara antaganden....att folk aldrig fattar att Apple aldrig någonsin har visat upp något eller läckt något innan de presenterar något

Det finns redan bilder ute på den nya iPhonens yttre skal, samt andra delar. Det enda som är okänt just nu är vilka chip den har, typ CPU etc. Förövrigt så vet du väl att två stycken iPhones "hittats" i olika barer förut? Steve Jobs frågade till och med under keynoten "How many of you have already seen this?", syftandes på den iPhone som hittats före.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Det finns redan bilder ute på den nya iPhonens yttre skal, samt andra delar. Det enda som är okänt just nu är vilka chip den har, typ CPU etc. Förövrigt så vet du väl att två stycken iPhones "hittats" i olika barer förut? Steve Jobs frågade till och med under keynoten "How many of you have already seen this?", syftandes på den iPhone som hittats före.

Oooh, Apples berömda marknadsföring på 2 senaste telefonerna...vad spelar det för roll nu, Apple har inte visat något officiellt alls än, så vi vet inte alls hur den ser ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Hur det än är så är batteritiden på SGS3 förkastlig, hade faktiskt räknat med mer då det var ett så pass "starkt" batteri, men alla dessa onödiga prylar de byggde in i den suger upp det för snabbt istället

Skickades från m.sweclockers.com

Vad baserar du den förväntningen på då? Det är väl bara motorola som gjort en Android med bättre batteritid, samt att Samsungs egna Note är bättre på vissa punkter batterimässigt. Ingen iPhone är lika bra som SGS3, trots väldigt små skärmar. Windows Phone-telefonerna ska jag dock erkänna att jag inte kan batteristatsen på, så de kan jag inte uttala mig om.

Ska man använda ord som "förkastlig", och samtidigt undvika att bli stämplad fanboy (med tanke på statsen ovan), så bör man ju ha ett rimligt skäl till det hela.

Det kan ju också vara kul att höra vad det är för prylar du anser att Samsung byggt in som drar batteri. Jag förväntar mig att du vet vad du pratar om när du kommer med sådana objektiva påståenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElvisPissley:

Den blir säkert bra men blir som vanligt överprissatt. Och hur kul är det när varenda 10-åring springer omkring med en iPhone? Då jag inte gillar Android hoppas jag mycket på Nokias kommande WP 8-modeller.

Skrivet av TheGiant:

Stora problemet med iPhone är att den är för billig så "alla" har en eller kan skaffa en!!!

Nu är telefonen som ett par vanliga blå jeans... alla har en eller ett par iPhone hemma.

Hoppas att lanseringen blir ordentligt försenad för jag orkar inte med tjatet hemma om att det "måste" bytas telefon...

Och vad i helvete spelar det för hur många andra som har en? Resonerar ni verkligen så, att om det är en produkt ni skulle vilja ha, så hoppar ni över den om många har den?

Hade för mig jag såg ett tredje inlägg med samma innebörd, men det försvann isf

glömde ett ord
Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galactus:

Och vad i helvete spelar det för hur många andra som har en? Resonerar ni verkligen så, att om det är en produkt ni skulle vilja ha, så hoppar ni över den om många har den?

Hade för mig jag såg ett tredje inlägg med samma innebörd, men det försvann isf

Det roliga är att det också bara verkar gälla iPhones. Nu är Samsung och framförallt Galaxy-serien väldigt stora på Androidmarknaden men kan inte påminna mig att jag sett det som ett argument för att inte köpa en SGS3.

Andra argument som tidigare varit viktiga men inte längre verkar ha samma betydelse är stöd av flash nu när Google också går bort från det eller hållbarheten då det i flertalet tester visat att SGS3 inte klara sig bättre än en iPhone om man tappar dem i marken.

Nu säger jag inte att samma beteende inte finns på Applesidan också. Finns ju argument för iPhone som helt plötsligt inte spelar så stor roll eller tvärt om blir väldigt viktiga när Apple ändrat något.

Tycker bara det är ett roligt fenomen

Och jag håller med Galactus att det är löjligt att rata en produkt för att så många andra har den. Är det en bra produkt skiter jag fullständigt i hur många andra som har den. Jag köper det som passa mig bäst, bryr mig inte om andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Det roliga är att det också bara verkar gälla iPhones. Nu är Samsung och framförallt Galaxy-serien väldigt stora på Androidmarknaden men kan inte påminna mig att jag sett det som ett argument för att inte köpa en SGS3.

Andra argument som tidigare varit viktiga men inte längre verkar ha samma betydelse är stöd av flash nu när Google också går bort från det eller hållbarheten då det i flertalet tester visat att SGS3 inte klara sig bättre än en iPhone om man tappar dem i marken.

Nu säger jag inte att samma beteende inte finns på Applesidan också. Finns ju argument för iPhone som helt plötsligt inte spelar så stor roll eller tvärt om blir väldigt viktiga när Apple ändrat något.

Tycker bara det är ett roligt fenomen

Och jag håller med Galactus att det är löjligt att rata en produkt för att så många andra har den. Är det en bra produkt skiter jag fullständigt i hur många andra som har den. Jag köper det som passa mig bäst, bryr mig inte om andra.

Ja, det är lustigt hur argument ändras när favoritplattformen ändras. Likaså känns det lite löjligt att bry sig om vad andra har när man ska välja telefon. Där tror jag iofs det kommit fram som någon slags motargument till att en del sade att iPhone var så exklusivt förut, så även det känns direkt kopplat till "kriget" mellan fansen.

Vad gäller Flash så tänkte jag bara förtydliga att det inte är Google som går bort från det utan Adobe som slutar stödja det på mobila plattformar. Det går dock fortfarande att använda på Android 4.1 (trots att det inte stödjs av Adobe officiellt) och jag hävdar fortfarande att det är negativt eftersom om jag inte har möjligheten att välja Flash (ingen har någonsin tvingat mig att använda det) så kan jag inte se en del material på nätet. Sedan är det ju olika stort "problem" beroende på om man faktiskt följer material som visas i Flash (jag gör tyvärr det via diverse videospelare, t ex för MMA-nyheter). Problemet rotas ju i att HTML5 inte sprids som ersättare snabbt nog och man får väl se om Adobes val ändrar på det.

En hyfsad hållbarhet är också alltid viktigt på små bärbara enheter. Tester på SGS3 har visat förvånansvärt skilda resultat men det känns som risken finns att Gorilla Glass 2 inte håller lika bra som föregångaren. Att Apple med all sannolikhet går ifrån glas på baksidan kommer definitivt hjälpa deras telefoner på den punkten.

Man bör vara konsekvent och helt enkelt inse att ingen produkt är bäst på allt utan man får hitta det som passar en själv bäst, och inse att något annat kan passa någon annan bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Man bör vara konsekvent och helt enkelt inse att ingen produkt är bäst på allt utan man får hitta det som passar en själv bäst, och inse att något annat kan passa någon annan bättre.

Definitivt! Vi delar inte alltid åsikt du och jag men där är vi verkligen helt överens!

Är alltid noga med att aldrig påstå att någon produkt är bäst för någon annan än mig själv när jag diskuterar datorer/smartphones. Man kan göra rena jämförelser att den här produkten har bättre hårdvara än en annan eller lyfta fram andra specifika för och nackdelar, det är ok. Men sett till helheten kan man aldrig påstå att en produkt är bättre än en annan för annat än sig själv när de har så vitt skilda OS/ekosystem med olika för och nackdelar.

Sweclockers vore en bättre plats om fler kunde inse/acceptera det och vi slapp "X är skit Y är bäst"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stårk:

Jag har en HTC One x. Kalla mig mupp en gång till tackar.
Finns även flertalet tester på t.ex. Youtube där Batteritidern kritiseras, speciellt på One X. Hence why HTC kom ut med en speciell update som "förlänger" batteritider med ca 10-20%. Vilket dock, inte är särskilt mkt.

Gråt en tår så går det över.

Skrivet av Evil Peter:

Jag uttalade mig inte om HTC One X, jag uttalade mig kring SGS3 och det lustiga i att du försöker berätta för mig hur den telefonen är batteritidsmässigt. Jag gav dig en direkt källa för att backa upp mitt påstående och jag föreslår att du gör detsamma. Visa en länk som säger att SGS3 bara klarar av att hålla skärmen lysande i 1,5h (+10%).

HOX har sämre batteritid än SGS3, men bör ha långt bättre än det du får ut så din enhet måste vara felaktig. Testet jag länkar till visar 450 minuter högupplöst film, vilket låter mer normalt när man tittar på de tekniska specifikationerna.

Och detta har att göra med lansering för iPhone 5 för att...?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Och innan det kopierade Android iOS...så vart ville du komma?! Det båda har gjort är att tagit inspiration av varandra, Apple inspirerades av notifikationscentret och gjorde ett som de utvecklade vidare, Google inspirerades av Siri och gjorde en liknande sak bara för att ta exempel

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar det som redan fanns i android 2.3?
I see.

Du kan inte säga att notifikationscentret i iOS är vidareutvecklat då man inte ens kan dra ner statusbaren utan att musik slutar spela.
Upptäckte det lilla felet på en iPad av senaste generation i fredags, fick skratta gott åt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Du kan inte säga att notifikationscentret i iOS är vidareutvecklat då man inte ens kan dra ner statusbaren utan att musik slutar spela.
Upptäckte det lilla felet på en iPad av senaste generation i fredags, fick skratta gott åt det.

Går alldeles utmärkt att spela musik medan du använder notificationbar:en. Om du tittar på film pausas dock filmen medan du har den nere.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av frozrr:

Och detta har att göra med lansering för iPhone 5 för att...?

Alla bör fixa till batteritiderna.
Även Apple.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorranHorn:

Dock får man nog ut betydligt mer av hårdvaran i en Iphone än vad man får av en Android och detta beror på att iOS utvecklas för att funka med samtlig hårdvara så optimalt det bara går något som inte går med Android (av förklarliga skäl). Sedan så har vi det här med extra kärnor något som många ser sig blinda på, mer intressant är att se hur mycket ökning av prestandan dessa ger i realiteten och inte enbart på papper.

Själv har jag aldrig ägt en enda Apple pryl men det lutar åt en Iphone än så länge och detta på grund av att det jag läst om den samt det jag läst och sett om dess föregångare.

va?! källa på det?
På vilket sätt optimerar Apple Mjukvaran till hårdvaran? och på vilket sätt gör inte android det?
Om det är något android är bra på så är det skalning till hårdvara..

Om det är något företag som inte kan optimera mjukvara med hårdvara så är det apple som har en 10tums skärm på ipad men du får bara ha 4x4 ikoner.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stisse:

va?! källa på det?
På vilket sätt optimerar Apple Mjukvaran till hårdvaran? och på vilket sätt gör inte android det?
Om det är något android är bra på så är det skalning till hårdvara..

Om det är något företag som inte kan optimera mjukvara med hårdvara så är det apple som har en 10tums skärm på ipad men du får bara ha 4x4 ikoner.

Upplösningen på dessa ikoner är dock bättre och android är inte så bra optimerat, absolut inte för 4 kärnor. Apple är bättre optimerat tack vare att de inte behöver anpassa sig till flera tillverkare och alla deras modeller i olika prisklasser och prestanda, säger sig självt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Oooh, Apples berömda marknadsföring på 2 senaste telefonerna...vad spelar det för roll nu, Apple har inte visat något officiellt alls än, så vi vet inte alls hur den ser ut

Skickades från m.sweclockers.com

Du skrev "att folk aldrig fattar att Apple aldrig någonsin har visat upp något eller läckt något innan de presenterar något", vilket är helt fel. I princip alla delar till nya iPhone 5 är redan kända, t.ex. att den kommer se ut så här:
http://www.macrumors.com/2012/08/10/a-closer-look-at-apples-n...

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad över att S3 har såpass bra batteritid.. man kan ju faktiskt använda den en hel dag utan att ladda den

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Hur det än är så är batteritiden på SGS3 förkastlig, hade faktiskt räknat med mer då det var ett så pass "starkt" batteri, men alla dessa onödiga prylar de byggde in i den suger upp det för snabbt istället

Skickades från m.sweclockers.com

För du har en SGS3 och har använt den?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3