Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av flintkrans:

Är inte tray typ OEM boxad utan kylare osv? Festligt att dom då är dyrare?! Dom passar på att dra in lite extra deg? Antar att det är därför dom inte ens säljer slut?
Tray borde väl rimligtvis vara -billigare- än ”vanlig”?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Insåg nu att detta är diskussionstråden till dagens fynd så inte relevant.

Möjligen skulle dagens fynd kunna ha lite krav som t.ex. slutdatum på fyndpris.

Fast kanske inte.

Tipset funkar på alla trådar i forumet,annars går du bara till sista sidan i tråden

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Tipset funkar på alla trådar i forumet,annars går du bara till sista sidan i tråden

Jo, det var inte det jag menade. Jag uppskattar ditt tips.

Det var otydligt skrivet men jag menade att mitt inlägg inte var relevant för tråden (inte i lika hög grad som för fyndtråden i alla fall)

Det jag menade var att tråden jag svarade i var diskussionstråden om dagens fynd inte själva tråden om dagens fynd.

Så i diskussionstråden kan man då antar jag diskutera och sväva ut mer.

I fyndtråden är det bara fynd och det blir lättare att hitta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Det är ju perfekt att medlemmar här kan tipsa varandra om fynd. Är nog större chans att hitta fynd här.

Så någon dedikerad tjänst behövs inte tycker jag men kanske att man rensade i tråden ibland?

Jag menar man kan ju söka bakifrån men man vet ju inte om fyndet är giltigt.

Första inläggen är ju från 2012 tror jag och de gäller ju inte längre.

Antagligen är inte mödan värd gör moderatorerna

Finns ju massa andra inlägg som är inaktuella. Ex någon tråd som handlar om något angående ios 5. Ska den tråden raderas idag? Etc etc?

Sen om det är ett bra tips som fått många likes så försvinner ju dessa likes för användaren om inlägget tas bort (tror jag)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Antagligen är inte mödan värd gör moderatorerna

Finns ju massa andra inlägg som är inaktuella. Ex någon tråd som handlar om något angående ios 5. Ska den tråden raderas idag? Etc etc?

Sen om det är ett bra tips som fått många likes så försvinner ju dessa likes för användaren om inlägget tas bort (tror jag)

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det finns väl en poäng i det

Tänkte väl mest att om det är ett fynd så vill man ha koll på det så man inte missar det innan fyndet är borta. Dock svårt att göra detta i ett forum kanske.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ett problem med en tråd som denna är att inläggen fort blir föråldrade.

Har varit perfekt med en funktion där fynd som inte längre gäller tas bort.

Dock vet jag inte hur svårt detta hade varit.

Jag är emot detta av bland annat ett skäl - Prisjakt visar inte alla prissänkningar.

Vissa ÅF som t.ex. CDON brukar köra reor där de sänker en produkt till ett visst pris mot att man skriver upp en specifik rabattkod i kassan. Detta snappas inte upp av Prisjakts sökmotor vilket gör att priset i Prisjakt hålls oförändrat. Har även märkt att vissa produkter inte syns som prissänkta i Prisjakt fastän prissänkningen tydligt finns på en specifik ÅF hemsida som inte kör samma rabattkodsystem som CDON (t.ex. Komplett).

Jag använder ofta denna tråd för att söka efter en specifik produkt och se när den senast gått ner i pris och hur pass mycket billigare det varit gentemot Prisjakts prishistorik för samma produkt. Detta ger mig ett bredare perspektiv på hur ofta en produkt går ner i pris - Harman Kardon Onyx Studio är en sådan produkt som ofta dyker ner under 1000 kr men inte lika ofta enligt Prisjakts prishistorik.

Tipset ovan med att gå in till inlägget efter det senaste man sett är väldigt bra om man vill ha koll på de senaste fynden. Att rensa i tråden skulle nog vara väldigt kostsamt tidsmässigt för moderatorerna och tråkigt för oss som använder sig av sökfunktionen för att se hur pass mycket en specifik produkt gått ner i pris tidigare. Prishistorik är viktigt, och Prisjakt är tyvärr inte perfekt!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

Vad gäller AMD och Asus kampanjen är det fler butiker än Inet som är tillgänglig, Elgiganten och Komplett blandannat: http://promotion.asus.com/en/nordics/Ryzen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Jag är emot detta av bland annat ett skäl - Prisjakt visar inte alla prissänkningar.

Vissa ÅF som t.ex. CDON brukar köra reor där de sänker en produkt till ett visst pris mot att man skriver upp en specifik rabattkod i kassan. Detta snappas inte upp av Prisjakts sökmotor vilket gör att priset i Prisjakt hålls oförändrat. Har även märkt att vissa produkter inte syns som prissänkta i Prisjakt fastän prissänkningen tydligt finns på en specifik ÅF hemsida som inte kör samma rabattkodsystem som CDON (t.ex. Komplett).

Jag använder ofta denna tråd för att söka efter en specifik produkt och se när den senast gått ner i pris och hur pass mycket billigare det varit gentemot Prisjakts prishistorik för samma produkt. Detta ger mig ett bredare perspektiv på hur ofta en produkt går ner i pris - Harman Kardon Onyx Studio är en sådan produkt som ofta dyker ner under 1000 kr men inte lika ofta enligt Prisjakts prishistorik.

Tipset ovan med att gå in till inlägget efter det senaste man sett är väldigt bra om man vill ha koll på de senaste fynden. Att rensa i tråden skulle nog vara väldigt kostsamt tidsmässigt för moderatorerna och tråkigt för oss som använder sig av sökfunktionen för att se hur pass mycket en specifik produkt gått ner i pris tidigare. Prishistorik är viktigt, och Prisjakt är tyvärr inte perfekt!

Jo, det har nog förstått att prisjakt inte är perfekt. Så jag uppskattar att denna tråden finns.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Rekordmedlem

Det som är riktiga fynd brukar finnas kvar i minuter och kampanjer med lite sämre priser i någon dag så egentligen är det väl ointressant att kolla annat än sista sidan i fyndtråden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det som är riktiga fynd brukar finnas kvar i minuter och kampanjer med lite sämre priser i någon dag så egentligen är det väl ointressant att kolla annat än sista sidan i fyndtråden.

Ok, tack! Bra att veta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Elgiganten
Skrivet av saltanappar:

Jag fick för ca 50 min sedan ett sms från Elgiganten där det står såhär:

"Käre kund! PGA fel i lagersaldo finns tyvärr inte varan som du beställt. Vi ber om ursäkt, och välkomnar er åter med en ny beställning. MVH Elgiganten Kungsns Kurva"

Det var alltså återkopplingen jag fick från chefen? Vilket skämt. De fina garantier de stoltserar med betyder visst ingenting när det väl kommer till kritan.

Jag har givetvis ringt kundservice och de blev mycket förvånade. De har startat ett "case". Fortsättning följer...

Hej,

jag är hemskt ledsen för den otydliga kampanjen! Det är jag själva som i all stress missat lägga in "Gäller så långt lagret räcker", vilket var tanken från första början.
Ta gärna kontakt med mig via PM om ni besökt butiken men inte kunnat boka, så kollar vi på varje enskilt fall. Ni kan också komma in och snacka med mig kl 15 när NIP kör sin meet & greet. Jag finns på plats då.

För er som inte hunnit in, så kommer det fler deals under nästa vecka.

//Alex

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Philips Fidelio X2 på kampanj hos Elgiganten 1111:-

Närmst på prisjakt är cdon med 1999:-
Har varit nere under 1k förr men detta känns nära nog

Vill bara flika in. Bra deal! Schyssta lurar. Värt att tänka på dock är att de är enorma Jag såg inte klok ut i dem vilket kändes sådär när man skulle ha online-möte med banken, skolan eller kanske om man streamar. Tänkvärt iaf.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Gustenrocks:

Vill bara flika in. Bra deal! Schyssta lurar. Värt att tänka på dock är att de är enorma Jag såg inte klok ut i dem vilket kändes sådär när man skulle ha online-möte med banken, skolan eller kanske om man streamar. Tänkvärt iaf.

Ja nej, de är verkligen inga mobila lurar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Vill bara flika in. Bra deal! Schyssta lurar. Värt att tänka på dock är att de är enorma Jag såg inte klok ut i dem vilket kändes sådär när man skulle ha online-möte med banken, skolan eller kanske om man streamar. Tänkvärt iaf.

Vad tror ni om att använda dessa för film på kvällarna. Jag har ett par Rs180 men min fru klagar att de hörs enda till sovrummet när jag ser skräckfilm.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av liqwid11:

Vad tror ni om att använda dessa för film på kvällarna. Jag har ett par Rs180 men min fru klagar att de hörs enda till sovrummet när jag ser skräckfilm.

Ingen höjdare då dessa är helt öppna. Har ett par själv och är nöjd men kör inte dessa bland andra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@liqwid11: De läcker ju klart. Svårt att avgöra just hur mycket. Rent ljudmässigt är de ju bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad gäller AMD och Asus kampanjen är det fler butiker än Inet som är tillgänglig, Elgiganten och Komplett blandannat: http://promotion.asus.com/en/nordics/Ryzen

Skickades från m.sweclockers.com

Ja alltså jag sitter nu och funderar på en upgrade, var ju flera spel där som jag funderar på att köpa och bara dom skulle ju kostat mig 800kr så...men min cpu är ju rätt bra, dock är den ju som ett element.

Permalänk
Medlem

Nu har intresset säkert svalnat, men jag fick ett samtal från Elgiganten idag:
Alla varorna jag betalade för (men alltså inte fick då de var slut) i onsdags är nu antingen i lager eller på väg in, 2 veckor på RAM var längsta beräknade leveranstiden. (Köpte inget 1080)

Det betyder alltså att jag får alla varorna jag rabblade upp för säljaren, även om det där och då kändes som att vi var långt från överens.
Samtalet över telefonen var proffsigt och han dubbelkollade om jag behövde AM4 Bracket till kylaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Lördag + Söndagsrea på Komplett.se.

....

25% rabatt på soundbars med kod "Soundbars25"

https://www.komplett.se/category/10101/tv-ljud-bild/hemmabio/...
....

Är man ute efter en Samsung HW-K960/XE är den billigare på NetOnNet även om man använder Komplett kampanjkod.
10 000 kr mot 11 250 kr.
https://www.netonnet.se/art/ljud-och-bild/hogtalare/soundbar/...

Är denna soundbar ett lyft mot datorhögtalarna Logitech Z906? jag kör med nu?

VS

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Komplett trissa upp priserna och skriver sedan att det är "rea"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

Någon som har varit förbi elgiganten idag? (Kungens kurva)
Är ute efter Msi x370 gaming pro carbon ( am4 ) och vill veta om det var ett enstaka ex som var nedsatt eller chansen finns att det finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ett tips till detta är Bose QC35 II för 3103.35 kr inkl. frakt med rabattkoden Headphones15:

https://www.komplett.se/product/953709/tv-ljud-bild/horlurar/...

Närmaste pris enl. Prisjakt är 3990 kr:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4486607

Det stämmer inte riktigt, med 15%-koden landar priset på ungefär 3391 kronor. Om du däremot har studentrabatt på Komplett ligger priset på Bose-lurarna på ungefär 3500 kronor, på det kan du få 15% med rabattkoden vilket gör att priset landar på ungefär 3100 kronor. Köpte ett par själv.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Det stämmer inte riktigt, med 15%-koden landar priset på ungefär 3391 kronor. Om du däremot har studentrabatt på Komplett ligger priset på Bose-lurarna på ungefär 3500 kronor, på det kan du få 15% med rabattkoden vilket gör att priset landar på ungefär 3100 kronor. Köpte ett par själv.

Justja, har ju studentkonto där. Ska ändra inlägget, tack för att du påpekade detta!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Det stämmer inte riktigt, med 15%-koden landar priset på ungefär 3391 kronor. Om du däremot har studentrabatt på Komplett ligger priset på Bose-lurarna på ungefär 3500 kronor, på det kan du få 15% med rabattkoden vilket gör att priset landar på ungefär 3100 kronor. Köpte ett par själv.

Skrivet av Icte:

Justja, har ju studentkonto där. Ska ändra inlägget, tack för att du påpekade detta!

Hur registrar man ett studentkonto på komplett? Googlade lite men såg inget via studentkortet eller mecenat.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Justja, har ju studentkonto där. Ska ändra inlägget, tack för att du påpekade detta!

Studentkonto på Komplett? Hur fixar man det? Hittar inget på Mecenat eller liknande. Att Dustin har studentkonton visste jag, men inte att komplett har det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Hur registrar man ett studentkonto på komplett? Googlade lite men såg inget via studentkortet eller mecenat.

Skrivet av Bakgrund:

Studentkonto på Komplett? Hur fixar man det? Hittar inget på Mecenat eller liknande. Att Dustin har studentkonton visste jag, men inte att komplett har det.

Det var något man kunde registrera för ca två år sedan via Mecenat om jag minns rätt, men de verkar ha tagit bort det nu. Hittar ingen information om det heller. Kanske dyker upp vid ett senare tillfälle igen!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det var något man kunde registrera för ca två år sedan via Mecenat om jag minns rätt, men de verkar ha tagit bort det nu. Hittar ingen information om det heller. Kanske dyker upp vid ett senare tillfälle igen!

Ok, tack för infon

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Finns ingen studentrabatt hos komplett, enbart hos Dustin

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgiganten:

Hej,

jag är hemskt ledsen för den otydliga kampanjen! Det är jag själva som i all stress missat lägga in "Gäller så långt lagret räcker", vilket var tanken från första början.
Ta gärna kontakt med mig via PM om ni besökt butiken men inte kunnat boka, så kollar vi på varje enskilt fall. Ni kan också komma in och snacka med mig kl 15 när NIP kör sin meet & greet. Jag finns på plats då.

För er som inte hunnit in, så kommer det fler deals under nästa vecka.

//Alex

Se till då att sprida dessa "deals" under veckan så att inte bara ett fåtal som kan åka in på måndag köper upp rubbet.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Se till då att sprida dessa "deals" under veckan så att inte bara ett fåtal som kan åka in på måndag köper upp rubbet.

För att sen sälja dyrare på nätet?

Håller med!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1