Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Singelday på komplett fungerade INTE när man loggade in på företagskontot...

Permalänk
Medlem

Köpte precis LG OLED B7 för 15 800kr genom Kompletts "singleday"-rabatt.

Eftersom man har öppet köp till 15:e januari så kan man ju vänta och se ifall det kommer något bättre erbjudande på Black Friday.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Demoprodukter innebär sällan att de har stått i demo, utan oftast rör det sig om återköp. Sedan vad gäller faktiska demoexemplar så är min erfarenhet att de aldrig någonsin kontrolleras för defekter. Man ser ändå ingen bleed i den starka butiksbelysningen även om du så kör maximal ljusstyrka och det lär vara svårt att se en död pixel likaså.
I just Kompletts fall så har de väl ingen form av demoprodukter alls då de inte har någon fysisk butik?

Ett återköp på en skärm innebär ofta att den är returnerad av en specifik anledning, ofta en defekt på skärmen. Men det behöver naturligtvis inte vara så. Skit bakom spakarna är vanligt eller så kan det vara så att köparen som inte var nöjd med fotens design eller att det fungerade dåligt att koppla in PS4an eller liknande.

Okej, det var mer än jag visste. Låter extremt konstigt att de får lov att kalla en returnerad vara för ett demo-ex.

Det verkar dock som att just Komplett faktiskt skriver ut defekter, åtminstone pixelfel, i annonsen. Se till exempel:

https://www.komplett.se/product/925047/demovaror/datorutrustn...
och
https://www.komplett.se/product/945932/demovaror/datorutrustn...

Dessutom står det ju inget i texten de skriver om andra defekter.
"Produkten är ett demoexemplar/ersättning från leverantör.
Originalemballage saknas, eller kan vara slitet.
Varan kan ha skruvmärken i fästen (förslitningsdelar) osv.
Kan sakna tillbehör som inte är nödvändiga för att varan ska fungera."

Skrivet av ågren:

El-Giganten hade X34 för 6666kr förra veckan.
Visserligen första modellen men den enda skillnaden är tydligen roterbart fäste, hörlurskrok och uppdaterad meny.

Är man ute efter en X34a är det kanske bäst att ha lite is i magen, uppföljaren lanseras kring årsskiftet om jag inte minns fel och då lär de sälja ut den utgående modellen. Så här tätt inpå BF känns det lite dumt att göra teknikinköp över huvud taget om man inte får ett riktigt pangpris och priserna är på nedgång oavsett så man har nog inget att förlora på att vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Man har ju ångerrätt 30-45 dagar beroende på var man handlar. Så bara att skicka tillbaka grejerna om man hittar de billigare på BF.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 7 1800x @Stock | GTX 1080 WINDFORCE OC | ASUS ROG B350F GAMING | Vengeance LPX Black 16GB DDR4 @ 2933MHz | BeQuiet! Straight Power 80+ Gold 680W | Samsung 960 EVO 250GB + Seagate Barracuda 1TB @ 7200rpm | Noctua NH-U9B SE2 | ASUS ROG Swift PG278QR GSYNC 1440p @144Hz | Acer 27" K272HLE 1080p @60Hz

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §5 och §9*

Citat:

§5 Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.
§9 Marknadsföring och annonsering
Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Komplett måste ha höjt priserna bra på vissa segment innan detta?

Jag började plocka ihop en order på en hel stationär dator. men när jag fick se minnespriserna så fick jag en smärre chock. 2179kr för billigaste 16gb 3000mhz paketet. mot 1699 på netonnet och elgiganten.

Så min poäng är att kolla över era ordrar på prisjakt, vissa delar kanske är värt att plocka från andra återförsäljare! 500kr skillnad på minnena tar ju bort en bra del av rabatten.

Jag beställde just vissa saker från Komplett och kunde där inte se att originalpriserna var förändrade (en Note 8 + lite tangentbord och tillbehör). Tänk på att ifall ni köper flera varor för fler än 10 000 kr kan det vara en poäng att dela upp det i 2 beställningar och på så sätt få mer rabatt. Jag köpte 5 varor för ca 16 000 kr och fick på så sätt 3000 kr i rabatt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

El-Giganten hade X34 för 6666kr förra veckan.
Visserligen första modellen men den enda skillnaden är tydligen roterbart fäste, hörlurskrok och uppdaterad meny.

Är man ute efter en X34a är det kanske bäst att ha lite is i magen, uppföljaren lanseras kring årsskiftet om jag inte minns fel och då lär de sälja ut den utgående modellen. Så här tätt inpå BF känns det lite dumt att göra teknikinköp över huvud taget om man inte får ett riktigt pangpris och priserna är på nedgång oavsett så man har nog inget att förlora på att vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag vet inte, 2000kr billigare än billigaste butiken är väl vad jag kallar ett riktigt pangpris. Det fina med Komplett är att de har 45 dagars öppet köp och skulle det nu mot förmodan bli den största prissänkningen i black fridays historia i Sverige så kan man ångra köpet.

Den äldre modellen som såldes i kungens kurva kommer troligen inte dyka upp till det priset rikstäckande. De sålde väl slut på nolltid.

Permalänk

Jag kombinerade två tips härifrån och köpte 2*My Book Duo 20TB för 10600. Rätt billigt för 40TB hårddisk

Permalänk
Medlem

Såå en acer x34a beställd + en xxlmusmatta för 8200kr..tycker jag låter som en bra deal.

Permalänk
Hedersmedlem

@Hondaxl *Inlägg flyttad->Dagens fynd — Diskussionstråden*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Kan man lägga 2 olika ordrar med komplett kampanjen?

"Det står Koden läggs in i kundvagnen innan kassan och gäller endast en gång per kund*"

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Kan man lägga 2 olika ordrar med komplett kampanjen?

"Det står Koden läggs in i kundvagnen innan kassan och gäller endast en gång per kund*"

Man skulle ju kunna tolka det som att du får utnyttja de tre rabattkoderna en gång vardera. Om du ska beställa varor för 15000 är det fördelaktigt att lägga en beställning på 10000 (-2000) och en på 5000 (-1000) istället för att köra allt på en gång med "bara" 2000 kronors rabatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är helt fel att använda ordet bra i samband med de där produkterna, ingen av dem är bra utan de är framförallt små, Samsungsystemet borde vara mindre dåligt men köper du nått med vettigare storlek på högtalarna så kan du definitivt få bättre ljud för samma summa och troligen även för lägre summor.
Man väljer inte de systemen för att man vill ha bra hembioljud utan för att man inte får plats med hembioljud.

Datorhögtalarna Logitech Z906 (2 500 kr) hade faktiskt bättre ljud än Sounbaren HW-K960/XE (10 000 kr) utom när det vankades Atmos-ljud. Men ljuvligt med trådlöst = sladdhärvor till 5 högtalare är ett minne blott.

Jo, ett riktigt hemmabio system är bättre. Har det i TV-rummet. Men rätt mycket dyrare också än denna Soundbar. Tog den sista nya K960 NetOnNet hade i Borås-butiken.

Både nöjd och missnöjd är min sammanfattning.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@Elgiganten

Hur fungerar Collect at store med dessa Kungens Kurva deals? Skulle det fungera att lägga en sådan order under söndagen och hämta under måndagen eller är man rökt? (antar att kampanjen enast löper över helgen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korverik81512:

Man skulle ju kunna tolka det som att du får utnyttja de tre rabattkoderna en gång vardera. Om du ska beställa varor för 15000 är det fördelaktigt att lägga en beställning på 10000 (-2000) och en på 5000 (-1000) istället för att köra allt på en gång med "bara" 2000 kronors rabatt.

Jo, det låter ju så eftersom de skriver att koden (singular) gäller en gång per kund samtidigt som de skrivet att man kan använda rabattkoderna (plural) nedan. Det skulle dock vara surt om man lägger flera beställningar och de annullerar samtliga...

Tyvärr är det lite sent att kolla upp men någon kanske har haft kontakt med @Komplett under dagen och bett dem förtydliga? Om man endast får använda en av de tre koderna per person (som jag antar att det är tänkt att fungera) så kan vi ju hoppas att de låter den första beställningen ligga kvar åtminstone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag har använt 2 olika koder och det fungerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Jag har använt 2 olika koder och det fungerade.

Det är tekniskt möjligt, frågan är dock om det bryter mot deras villkor. Vi lär väl se vad som händer på måndag när de går igenom helgens beställningar men man kan alltid hoppas att de släpper igenom alla köp.

Å andra sidan är det dock väldigt ovanligt att man tillåts att stapla rabatter så att säga och tanken är troligtvis att man får använda en av koderna även om @Komplett är väldigt otydliga på den punkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa glasögon snart.. på Synsam troligtvis då dom hade ett par riktigt snygga bågar. Säkerligen deras vinn vara då dom var ensam på marknaden med märket. I alla fall..
Någon som vet typ om dom rear på black friday eller julrean med glasögon också? I så fall väntar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Samlooh: Sinnessjukt bra TV! Har själv 65" modellen och får fortfarande WOW känsla även fast jag har haft den i snart 2 mån Grattis till ett bra köp!

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Jubileumsmästare

PG348Q för 8300kr är billigt, även om det är ett demoexemplar.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trnqt:

Nintendo Switch
Super mario odyssey
Zelda breath of the wild
Mario cart deluxe 8
Joycon wheel x2

4.400kr med rabatten.

Rätt bra.

Skrivet av Icte:

Rabatten som Komplett har antar jag?

Skrivet av Trnqt:

@Icte: Korrekt! Trodde knappt mina ögon när jag skulle beställa julklapparna....

Hittar inte det, kan någon vara vänlig och länka

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Singles Day 2017

Jag hade tänkt köpa ett 1070, men fick ett 1080 istället för ett bättre pris.

Gigabyte GeForce GTX 1080 Windforce OC för 4399:-

Använde SinglesDay-koden för 1000:- spänn rabatt över 5000:- på Komplett.

Tack alla singlar!

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Hittar inte det, kan någon vara vänlig och länka

Har du ens besökt Komplett? Det står om erbjudandet på förstasidan tillsammans med information om rabattkoder m.m.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Har du ens besökt Komplett? Det står om erbjudandet på förstasidan tillsammans med information om rabattkoder m.m.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, är inne där nu men hittar ingen deal som fixar det paketet för 4400 inkl rabattkod

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Jo, är inne där nu men hittar ingen deal som fixar det paketet för 4400 inkl rabattkod

Lägg alla varor i korgen och använd rabattkoden?
https://www.komplett.se/kampanj/46832/1111-singles-day

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Lägg alla varor i korgen och använd rabattkoden?
https://www.komplett.se/kampanj/46832/1111-singles-day

Skickades från m.sweclockers.com

Sorry, jag ska nog gå och lägga mig nu

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svaniis:

PG348Q för 8300kr är billigt, även om det är ett demoexemplar.

https://i.imgur.com/hF93J4X.png

nice,själv tog jag acern;)

Permalänk
Medlem

Blev två separata ordrar, en för 10.000:- med 2000:- rabatten och en för 5000:- med 1000:- rabatten.

Återstår att se om Komplett godkänner att man nyttjar båda rabatterna på detta sättet, tolkar deras text både som att det är meningen att det ska gå och att det är en rabatt per konto.

Nåja, det värsta som kan hända är att mina impulsköp annulleras, lär knappast gråta mig till söms över det.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Hur tror ni att det blir?
Jag köpte för 10000 kr igår på komplett, använde rabattkod med avdrag av 2000 kr.
Om jag sedan gör en retur på en produkt som kostade totalt 1500 kr. Hur mycket kommer jag få tillbaka efter den returen? 1500 kr? 1500 minus 20 %? Inget, för rabatten blir ogiltig då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timpalimpa:

Hur tror ni att det blir?
Jag köpte för 10000 kr igår på komplett, använde rabattkod med avdrag av 2000 kr.
Om jag sedan gör en retur på en produkt som kostade totalt 1500 kr. Hur mycket kommer jag få tillbaka efter den returen? 1500 kr? 1500 minus 20 %? Inget, för rabatten blir ogiltig då?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle gissa att du får 1000kr rabatt eftersom du fortfarande handlat för över 5000kr, dvs. att du i så fall får tillbaka 500kr om du bara returnerar den varan.

Edit: Vid närmare eftertanke får du kanske tillbaka 1500kr och att rabatten 'kvittas' mot det, dvs. att du betalar ordinarie pris på resten av beställningen. Frågan är vad som enklast för Komplett i returhanteringen - att justera det betalda eller återbetalda beloppet.

Det beror nog även på hur du valt att betala, det är ju lättare för dem att justera beloppet du ska betala via en faktura och har du förskottsbetalat är det lättare att justera beloppet du ska få tillbaka.

Oavsett vilket blir resultatet det samma, 1500kr. Jag tror inte att de nollställer hela rabatten bara för att man returnerar en del av beställningen men däremot ser de nog till att det inte missbrukas.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Vad tror ni?

Kommer Cdon uppehålla ps4 1tb och uncharted för 2444kr?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro