Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Bara en fråga, varför har vissa blanka keycaps?

Stilrent och snyggt :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Bara en fråga, varför har vissa blanka keycaps?

Därför att det är enormt snyggt, sen de koreanska tecknen gör så man känner sig duktigt på Starcraft!

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w

Permalänk


Razer Lycrosa, köp inte, värdelöst
Edit: Sorry för värdelös bild. iPhone 4s + mörker.

Permalänk
Medlem

Inte mekaniskt heller

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av j3n5:

Visst e det snyggt med gröna LEDs!

http://forumbilder.se/images/a2242012100305b2f8.jpg

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Från folk på Geekhack, det görs en del grupp köp på det forumet där de beställer grejer direkt från Korea, där de tillverkas.

Här kommer det senaste tangentbordet från min sida:
http://i.imgur.com/Ma7Rh.jpg

Vart hittade du ditt wrist rest?

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

TECK (209 modellen) med Cherry Brown

Razer Naga

Magic Trackpad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Vart hittade du ditt wrist rest?

Det står i inlägget du citerade.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

CM QFR verkar finnas med gröna MX i utlandet. Vore coolt att testa, om det någonsin kommer till Sverige.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa ett set med knappar från wasdkeyboards.com men jag undrar om bokstäverna slits ut lätt och man ska ta graverade i stället?

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag går lite ot, men är det nån som har tips på vart man kan köpa handlovstöd till tenkeyless-tgb? Det enda jag hittar är på maxfps och finns inte i lager. Än en gång, ursäkta för ot men tyckte frågan var skapligt relevant

Edit: Mitt Majestouch är helt original så känns meningslöst att lägga upp nån bild.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ficklampa:

CM QFR verkar finnas med gröna MX i utlandet. Vore coolt att testa, om det någonsin kommer till Sverige.

Det kommer komma tangentbord med bara gröna switchar från Ducky. Sen om det kommer med nordisk version vet jag inte, men det verkar ju som Ducky satsar rätt hårt på norden nu så det kommer säkert att komma.

Permalänk
Hedersmedlem

På tal om gröna switchar, var lite sugen på att beställa ett Ducky G2Pro med gröna.. men ett till tangentbord, det börjar bli lite många nu. Får prova ghetto greens först.
http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.10.30.yWMYRK&id=1...

edit: satt snyggare caps på mitt Keycool k-3 led, bild kommer..

Tyckte tangenterna var så fula. Dessutom är det ju annan layout.. så satte svarta POM-tangenter över valda delar. Har sparat orginaltangenterna som inte är så fula samt har funktioner jag inte kommer ihåg var de sitter.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Ursäkta om jag går lite ot, men är det nån som har tips på vart man kan köpa handlovstöd till tenkeyless-tgb? Det enda jag hittar är på maxfps och finns inte i lager. Än en gång, ursäkta för ot men tyckte frågan var skapligt relevant

Edit: Mitt Majestouch är helt original så känns meningslöst att lägga upp nån bild.

keyboardco säljer, men frakten kanske är lite hög för endast ett handledsstöd.

----

Skrivet av huttala:

Det kommer komma tangentbord med bara gröna switchar från Ducky. Sen om det kommer med nordisk version vet jag inte, men det verkar ju som Ducky satsar rätt hårt på norden nu så det kommer säkert att komma.

Ah, får vänta och se då. QFR är ju annars ganska billiga och vad jag hört är det "samma" fabrik som Filco?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ficklampa:

Ah, får vänta och se då. QFR är ju annars ganska billiga och vad jag hört är det "samma" fabrik som Filco?

Just nu ja, man vet aldrig vilken leverantör de tar nästa gång. Deras Quickfire PRO är ju gjort av iOne, med andra ord är det skit trots att det är i samma serie som Quickfire.

Det är en djungel det här med tillverkare och deras OEMs... Man vet nästan aldrig vad man får om man inte gör lite research före man köper grejerna.

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

http://puu.sh/1mlwW


Razer Lycrosa, köp inte, värdelöst
Edit: Sorry för värdelös bild. iPhone 4s + mörker.

Varför är det värdelöst?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Varför är det värdelöst?

Man måste trycka hårt på tangenterna för att få ner de osv, touchen slutar fungera osv.

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag, QPAD MK-80 Pro med keycaps från zowie, ersatt lite då jag tappat bort ett par hihi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rsw:

http://i.imgur.com/r9Ohi.jpg

Filco Majestouch Tenkeyless, MX Red.

Ursäkta telefonkvalitet på bilden

Sjukt snyggt!

Vet någon om man kan få andra färger på shift, ctrl, allt och de där tangenterna om man ber snällt på wasdkeyboards? För på wasdkeyboards kan man bara ändra färg på wsc och wasd capsen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av krille_AMD:

Sugen på att skaffa mig ett tkl tangentbord med bruna cherry switchar snart så att jag har någonstans att sätta mina svenska doubbleshots. Sitter även och ruvar på ett doubbleshot ISO RGB kit som inte fått ta sig ur påsen ens.
http://i1191.photobucket.com/albums/z479/slaktarnp90/Cherry%2...

Lyckost som lyckats få tag på Cherry - tangenter i svensk uppsättning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Sjukt snyggt!

Vet någon om man kan få andra färger på shift, ctrl, allt och de där tangenterna om man ber snällt på wasdkeyboards? För på wasdkeyboards kan man bara ändra färg på wsc och wasd capsen.

Jag köpte alla knappar löst, alltså inte ett "WASD-paket" eller liknande. Då kan man välja färg osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av krille_AMD:

Sugen på att skaffa mig ett tkl tangentbord med bruna cherry switchar snart så att jag har någonstans att sätta mina svenska doubbleshots. Sitter även och ruvar på ett doubbleshot ISO RGB kit som inte fått ta sig ur påsen ens.
http://i1191.photobucket.com/albums/z479/slaktarnp90/Cherry%2...

Tror jag hatar dig nu.

Nä men skämt åsido, riktigt häftiga tastaturer har du, men det där settet tar nog priset. Tycker mig känna igen bilden däremot, har du postat den på GH någon gång? Annars är det där det andra doubleshotsetet från Cherry med svensk layout jag ser.
Vet du vilket modellnummer det var på tangentbordet de kom ifrån?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Zetsu:

Tror jag hatar dig nu.

Nä men skämt åsido, riktigt häftiga tastaturer har du, men det där settet tar nog priset. Tycker mig känna igen bilden däremot, har du postat den på GH någon gång? Annars är det där det andra doubleshotsetet från Cherry med svensk layout jag ser.
Vet du vilket modellnummer det var på tangentbordet de kom ifrån?

Tackar! Jo jag la upp en bild på Geekhack tidigare. Har tyvärr ingen aning om vad det var för modellnummer, vet dock att det var från ett G81. köpte det av en kille från Finland som hade ute en annons på Geekhack. Jag har inte heller sett något svenskt doubleshot-set tidigare så jag högg det direkt jag såg det.

Visa signatur

Går igång på tangentbord.
Dator 1: i5 3570k @ 4,2 GHz, Corsair H60, MSI RX 480 Gaming X 8 GB, Corsair Vengeance 16 GB (4x4 GB) 1600 MHz.
Dator 2: Xeon X5675 @ 4,3 Ghz, Corsair H80i, Evga GTX 780 Classified 3 GB, Corsair Vengeance LP 12 GB (3x4 GB) 1600 MHz.
Dator 3: i7 9700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, Gigabyte RTX 2070 8 GB, G.skill Ripjaws V 16 GB (2X8 GB) 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

krille_amd - IBM KUNGEN!!!!!

dom där svenska doubleshotsen trodde jag inte existerade.... hur fick du tag på dem?

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Ni som äger ett Noppoo Choc Mini, vart har ni införskaffat det? Amazon, Ebay?

Fastnade för denna:

http://www.ebay.com/itm/Noppoo-Choc-Mini-84-keys-Mechanical-K...

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det var billigt, tangentbordet är skit, men för de pengarna är det värt att ta det enbart för switcharna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det var billigt, tangentbordet är skit, men för de pengarna är det värt att ta det enbart för switcharna.

skit? Vad jag förstått är det samma stomme som Qpad MK-50. Visst, det är inte lika stabilt byggt som ett Filco, men man får ju lite vad man betalar för också. Samt avsaknad av FNKR på USB...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Ser riktigt nice ut! Vad är det för träslag du använt? Någonting speciellt du gjort? Är väldigt sugen på att ha ett handledsstöd till Ducky G2Pro TKL som jag ska skaffa inom kort.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║