Far Cry 3: Åsikter

Permalänk
Medlem

Förresten så fungerar ej SLI för många om ni ej gör detta.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=4465961

"Just use Nvidia Inspector, find Far Cry 3 profile, click Add application to current profile and add farcry3_d3d11.exe from Far Cry 3/Bin. Poof 99% both GPU.

This happens for me with 310.61 and 310.64 drivers, not sure about others."

+

"open farcry 3 profile with inspector, and change SLI bits for DX11

0x000902F5 to 0x0C1902F5"

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Som andra sagt är menyn riktigt hemsk, känns som muspekaren laggar lite i den. Sen är det omöjligt att hålla en stadig fps på 60 om jag inte har allt på medium och MSAA avstängt(12.11 drivisar). Har FX-6100@4,4GHz + Radeon 7970 överklockat till 1150/1575. Optimala inställningar tyckte dom att allt ska va på extra högt när jag starta spelet första gången, blir dock totalt ospelbart på dom inställningarna. Som tur är det väldigt vackert spel redan på medium. Förutom det är det ett väldigt roligt spel som är svårt att slita sig från. Hoppas det blir bättre optimerat via patchar eller drivrutiner längre fram.

Ni som kör crossfire, hur funkar det för er? Borsan kör crossfire med 7970s och måste sluta spela efter ca 20 minuter. Sa att han blev att må illa när han spelade. Sa åt han att det kanske var microstuttering han led av och rekommenderade att stänga av 1 kort, han tyckte det kändes lite bättre, men var fortfarande besviken att han slängt så mycket pengar på att börja lira på pc och ändå inte kunde hålla en vettig framerate. !#"%%!&¤&"!##& lät det i skype å så slängde han på. Något man kan säga för att uppmuntra han kanske

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Förresten så fungerar ej SLI för många om ni ej gör detta.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=4465961

"Just use Nvidia Inspector, find Far Cry 3 profile, click Add application to current profile and add farcry3_d3d11.exe from Far Cry 3/Bin. Poof 99% both GPU.

This happens for me with 310.61 and 310.64 drivers, not sure about others."

+

"open farcry 3 profile with inspector, and change SLI bits for DX11

0x000902F5 to 0x0C1902F5"

Hänger inte riktigt med, 0x000902F5 är profilen för Far Cry 2, för Far Cry 3 är den 0x080902F5, och 0x0C1902F5 finns inte ens som alternativ...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Ubisoft är ju seriöst jävla hopplösa med sina PC-versioner. Jag har försökt spela igenom introduktionen 3 gånger, men det bara krashar vid olika laddnings-tillfällen varje gång. Tearing och micro-stuttering är brutalt med crossfire. Olika grafik-inställningar gör knappt någon skillnad prestanda-mässigt. Och ja, menyerna har väl påpekats ett antal gånger redan. Ljudet tycker jag också är av väldigt varierande kvalité, och jag hoppas man slipper fler hemskt komprimerade video-slingor som den i öppnings-sekvensen.

Spelet verkar ju i övrigt snyggt och har jävligt tunga karaktärer, men för fan Ubisoft, patch tack!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Ubisoft är ju seriöst jävla hopplösa med sina PC-versioner. Jag har försökt spela igenom introduktionen 3 gånger, men det bara krashar vid olika laddnings-tillfällen varje gång. Tearing och micro-stuttering är brutalt med crossfire. Olika grafik-inställningar gör knappt någon skillnad prestanda-mässigt. Och ja, menyerna har väl påpekats ett antal gånger redan. Ljudet tycker jag också är av väldigt varierande kvalité, och jag hoppas man slipper fler hemskt komprimerade video-slingor som den i öppnings-sekvensen.

Spelet verkar ju i övrigt snyggt och har jävligt tunga karaktärer, men för fan Ubisoft, patch tack!

Bara jag som får en patch på 270MB atm? Går dock pinsamt långsamt att ladda ner, runt 30kB (tror jag, är rätt jobbigt att se när de måste visa i bytes istället för kB eller MB som vanligt folk.)

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hänger inte riktigt med, 0x000902F5 är profilen för Far Cry 2, för Far Cry 3 är den 0x080902F5, och 0x0C1902F5 finns inte ens som alternativ...

Du skriver bara in den manuellt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Har inte sett någon patch laddas ner än iaf. Provade att starta om Steam också. Det vore väldigt uppskattat!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Har inte sett någon patch laddas ner än iaf. Provade att starta om Steam också. Det vore väldigt uppskattat!

Okej, köpte via GMG, så startar det via Uplay, vet inte om man går där igenom om man köpt via Steam också. Har inte hunnit spela än, så kan vara en patch du redan har.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Okej...funkar inte för mig.

Kolla bilden jag länkade och dubbelkolla så att farcry3_d3d11.exe är tillagd i profilen.

Glöm inte att ladda hem senaste beta-drivrutinerna Nvidia släppte idag heller.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Kolla bilden jag länkade och dubbelkolla så att farcry3_d3d11.exe är tillagd i profilen.

Glöm inte att ladda hem senaste beta-drivrutinerna Nvidia släppte idag heller.

Nu fick jag till det, tackar Har senaste drivarna, dock lär jag inte kunna spela inatt då det kommer ta typ 2.5h att ladda ner en 270MB patch från Uplay av någon jäkla anledning :C

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Okej, köpte via GMG, så startar det via Uplay, vet inte om man går där igenom om man köpt via Steam också. Har inte hunnit spela än, så kan vara en patch du redan har.

Jo, när man trycker på FarCry3 i Steam så startar man egentligen Uplay, och så får man starta spelet därifrån istället.

Har ingen aning om vart man kollar vilken version man har. Tänkte starta upp spelet igen för att se om det står i menyn någonstans, men då krashade det redan efter deras logga. Kul.

Verkar inte heller som att checkpoints och sparning funkar korrekt. För varje gång jag försöker fortsätta spela efter en krash så insisterar spelet på att börja om helt från början istället.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Jo, när man trycker på FarCry3 i Steam så startar man egentligen Uplay, och så får man starta spelet därifrån istället.

Har ingen aning om vart man kollar vilken version man har. Tänkte starta upp spelet igen för att se om det står i menyn någonstans, men då krashade det redan efter deras logga. Kul.

Verkar inte heller som att checkpoints och sparning funkar korrekt. För varje gång jag försöker fortsätta spela efter en krash så insisterar spelet på att börja om helt från början istället.

Riktigt drygt, men nu för tiden ska man väl vara van vid att spelen inte är färdiga och redo att spelas för än kanske någon månad efter release, om inte längre...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag får 45-60 FPS i 2560x1440 allt på Ultra, HBAO och 0x msaAA.

i7 2600k
670 OC SLI
16GB ddr3

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Riktigt drygt, men nu för tiden ska man väl vara van vid att spelen inte är färdiga och redo att spelas för än kanske någon månad efter release, om inte längre...

Mja, visst att det finns problem vid release, men att det inte går att spela alls är ju bara löjligt.

Provade att stänga av mitt 6990 nu för att köra med ett singel-kort, men då rasar min fps ner till 5 vid uppstart och blir totalt ospelbart istället. Spelar ingen roll vilka grafik-inställningar jag väljer. Får väl rota runt lite på deras forum efter någon eventuell lösning.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Mja, visst att det finns problem vid release, men att det inte går att spela alls är ju bara löjligt.

Provade att stänga av mitt 6990 nu för att köra med ett singel-kort, men då rasar min fps ner till 5 vid uppstart och blir totalt ospelbart istället. Spelar ingen roll vilka grafik-inställningar jag väljer. Får väl rota runt lite på deras forum efter någon eventuell lösning.

Menar inte att det är okej, men vi borde fortfarande ha vant oss...många kunde inte lira BF3 längre än 10 minuter utan en krash när det precis släppts.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Kolla in WTF IS.... Far Cry 3 på youtube!
Han gör en rejäl genomgång av spelet.
Jag tycker det verkar rätt grymt!

TotalBiscuit var ju överlag positiv till spelet, men i den här tråden verkar det generellt mest klankas ned på spelet och personer verkar inte uppskatta det alls på samma nivå. Så stämmer inte wtf:en, eller är det mest klankande på konsolportar här inne? Den hade enligt videon rätt bra med inställningar (förutom ljudet om jag kommer ihåg korrekt).

Det skulle ju vara ett "amd spel", så jag tycker att det borde flyta bättre på amd grafikkort, men så verkar inte vara fallet?

Permalänk

Tydligen så är det en kritisk release-patch som är släppt. 1.01 med ett gäng fixar för just krasher bland annat. Finns att ladda ner separat på deras hemsida, men verkar som vanligt inte gå att installera för Steam-versionen. Så jag antar att vi får vänta ett tag till.

Multiplayer

Improved overall Multiplayer stability and performance.
Added SHOW TOP, SHOW YOU, PAGE UP and PAGE DOWN options in Leaderboards.
Fix the voice chat issue that would mute players by default.
Lobby chat can now be accessed when a controller is connected.

Co-op

Fixed graphical issues on loading screen hints.
Fixed the issue that would prevent maps from being displayed or randomized the first time a user enters Public Co-op.
Health regeneration option no longer has inverted functionality.
"Flare gun" kills are no longer considered as Assist kills.

PVP

Fixed ground texture resolution.
Grass surrounding fire spawns no longer remain red on Firestorm maps.

Map Editor

Improved white objects thumbnails legibility.
Users can now start a private match in 1 player on user created maps.

Single Player

Improved game stability and performance.
Fixed issues with flickering on specific water textures.
Fixed small UI glitches related to different display resolutions.
"Weapon cache" mission: Mission Zone and Mission Marker no longer stays on mini-map and on screen after mission completion.
Crafting items are now auto selected when entering a new crafting category.
Added sound when zooming in and out the camera with the mouse scroll button.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Simcon:

TotalBiscuit var ju överlag positiv till spelet, men i den här tråden verkar det generellt mest klankas ned på spelet och personer verkar inte uppskatta det alls på samma nivå. Så stämmer inte wtf:en, eller är det mest klankande på konsolportar här inne? Den hade enligt videon rätt bra med inställningar (förutom ljudet om jag kommer ihåg korrekt).

Det skulle ju vara ett "amd spel", så jag tycker att det borde flyta bättre på amd grafikkort, men så verkar inte vara fallet?

Han jämför ju med Skyrim och säger i princip att Skyrim är prutt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Har spelat i kanske 45 minuter nu, och kan bara säga HELVETE vad roligt jag har haft redan!

Har 1.01 patchen, 70-100 FPS i ultra, SSAO och MSAA 2x, förutom på de intensivaste ställena där jag går ner till 50-60 (typ i lilla byn, med alla jäkla lampor och massa detaljer).

Trodde inte jag skulle tycka det, men det är riktigt vackert, kanske inte bäst grafik på markanden, men ändå riktigt vackert, och är något med stilen på grafiken som jag gillar, älskar vapen designs, och tycker det är kul att jaga.

Trodde aldrig jag skulle ha så kul med att köra på vägen, se ett rådjur, och sikta in mig på det, för att det ska sluta med att jag halvt drunkar då jag råkat köra ner i floden, kravlar mig upp och flår djuret, går vidare, och börjar skjuta på en buffel, som till min förvåning tål en jävla massa stryk, och det slutar med att jag dör xD

Har inte haft några större problem med musen i menyerna, kanske fixades en aning med 1.01 patchen.

EDIT: Seriöst, fan va sweet att man dyker automatiskt om man springer och hoppar över vatten

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

EDIT: Seriöst, fan va sweet att man dyker automatiskt om man springer och hoppar över vatten

Är väl nåt vi haft i spel sedan 90 talet? (Half Life osv)

Vad har du för prestanda med HBAO, ATOC och 4x MSAA?

Tankar själv ner spelet just nu via capsule, 10.9 MB/s.

Edit: Ok capsule är skräp, min download pausas var 10 sekund, är jag för snabb?
(Ok så i Uplay, hur i helv... aktiverar jag spelet nånstans?)
....
patch på 2.7GB? De skojar!?

Fick igång det.
40fps på "Ultra" med 4x MSAA och SSAO, ATOC på Enhanced.

Editorn är otroligt dålig.
Man får inte välja storlek på kartan.
Man får ha max 4st olika texturer.

Vet inte hur många objekt eller så än dock.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Hah ska testa på E8300@3.7ghz och hd 4850 512mb
Får se om det flyter på low. Eller om det är så dåligt optimerat att jag inte får någon överdrivet sämre prestanda än er andra.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Är väl nåt vi haft i spel sedan 90 talet? (Half Life osv)

Vad har du för prestanda med HBAO, ATOC och 4x MSAA?

Tankar själv ner spelet just nu via capsule, 10.9 MB/s.

Edit: Ok capsule är skräp, min download pausas var 10 sekund, är jag för snabb?
(Ok så i Uplay, hur i helv... aktiverar jag spelet nånstans?)
....
patch på 2.7GB? De skojar!?

Fick igång det.
40fps på "Ultra" med 4x MSAA och SSAO, ATOC på Enhanced.

Editorn är otroligt dålig.
Man får inte välja storlek på kartan.
Man får ha max 4st olika texturer.

Vet inte hur många objekt eller så än dock.

Var i Half Life har du sett det? Kan inte minnas ett enda spel där jag sett det innan...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Har nu klämt upp min fps i 90-120 på inställningen mycket högt. Det är med SSAO avstängt, Alfa, ta betäckning avstängt och stoppat på kantlös i skärmläget. Går inte att ha vsync av då bara, så blir en fruktansvärd screen tearing istället. Varför det bryter ihop i läget helskärm har jag inte en susning om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Var i Half Life har du sett det? Kan inte minnas ett enda spel där jag sett det innan...

Du åker automatiskt under ytan = dyka.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NorteX:

Det har ju inte släppts än? :S

Deluxe versionen på steam kunde man börja spela så fort man laddat ner det, vanliga versionen släpptes runt 2-3 inatt på steam.

Verkar vara ett sjysst spel, få se hur det egentligen är när man kommer hem:)

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man får bort de svenska menyerna? skitstörande när det står "skallskott" osv... har valt engelskt språk både i spelet och i uplay

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Testade spelet lite nu (fram till radiotornet) och måste säga att det inte funkar dåligt som folk verkar säga. Slängde upp alla inställningar på högsta möjliga i dx11 i HDAO, 1080, dock utan någon AA, och jag ligger på runt 45 - 55 FPS beroende på situation (dator i sign). Verkar hoppa ned till de lägre i cutscenes (spelet verkar slänga på krävande men inte allt för vacker DoF då), men när man springer runt ensam i djungeln kan man komma upp i runt 55. Har inte testat pilla med grafikinställningarna, men hittills funkar det okej i alla fall. Detta patchat till 1.01

Måste säga att röstskådisarna är förvånansvärt bra, och kontrollerna är väl vad man förväntar sig av ett FPS. Inte så hemskt "konsoligt" som vissa verkar påstå heller, klart spelbart sett till kontrollerna

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du åker automatiskt under ytan = dyka.

När jag skrev dyka så syftade jag på en metod att ta sig ner i vattnet på, där man hoppar med huvudet före, och håller ihop händerna med sträckta armar ovanför huvudet för att lättare bryta vattenytan, också känt som att dyka, men då inom simhopp, en aktivitet som utförs till största del ovanför ytan.

Det fattade du säkert ändå...vem fan skulle vara upphetsad över att kunna simma under vatten. Att automatiskt åka under ytan är väl snarare att sjunka än att dyka?

Skrivet av Tim_coolboy1:

någon som vet hur man får bort de svenska menyerna? skitstörande när det står "skallskott" osv... har valt engelskt språk både i spelet och i uplay

Säker på att du valde engelska varje gång under installationen? För jag gjorde det, och jag har på engleska.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Nivius:

jag känner inget av detta, musen flyter på "ovanligt" fint i menyer, uplösningen på menyn spelar ingen roll, jag dömer inte spelet för det <.<
kontrollerna ingame funkar fint imo. känns som vanliga cod/bf kontroller.

Musen flyter ja, men läs i första inlägget. Knappar fungerar inte som de ska göra, utan du måste "markera" varje alternativ innan du kan interagera med det.

Att göra menyer i ett PC-spel i 720p är inget annat än patetiskt. Hade du inte dömt spelet för det om de var i 640x360 heller?

Kontrollerna är bevisligen inte som i BF3. Det är väldigt svårt att växla mellan de spelen när springa fungerar helt tvärtom. (Det fungerar som i de flesta konsolspel i FC3.)

Skrivet av Oskalliator:

Resten av punkterna förstår jag. Men denna? Vad är problemet med toggle egentligen? Jag föredrar det framför "hold" eftersom man får fingrar lediga.

Ja, då ska du självklart kunna ha det så. Men vi som vill ha hold, vi kan inte det. I BF3 kan man välja.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Musen flyter ja, men läs i första inlägget. Knappar fungerar inte som de ska göra, utan du måste "markera" varje alternativ innan du kan interagera med det.

Att göra menyer i ett PC-spel i 720p är inget annat än patetiskt. Hade du inte dömt spelet för det om de var i 640x360 heller?

Kontrollerna är bevisligen inte som i BF3. Det är väldigt svårt att växla mellan de spelen när springa fungerar helt tvärtom. (Det fungerar som i de flesta konsolspel i FC3.)

Ja, då ska du självklart kunna ha det så. Men vi som vill ha hold, vi kan inte det. I BF3 kan man välja.

Okey you made your point, Far Cry 3 är inte BF3, ett spel utvecklat i första hand för PC, vilket vi redan visste Att säga att menyer i 720p är patetiskt....wat? Jag kan verkligen inte bry mig mindre om det är 1080p eller 720p, visst, det skulle vara lite drygt om det var i 360p, men det är de inte.

Personligen tycker jag det känns jätteskumt att bara hålla inne shift för att springa, och förstår inte hur det skulle vara mer riktat till PC, det är ju bara en vanesak. Jag har spelat rätt många PC spel när man bara behöver klicka på shift, och tycker det är rätt skönt, i annat fall håller jag inne båda.

Det är väldigt små saker du petar på, och att klaga på att det är en sån konsolport, när det egentligen är en rätt bra sådan...du skulle bara test Bioshock spelen, går ju inte att spela med mus alls, och standardknapparna är helt åt helvete...liksom, öppna en meny på shift?

Visst, menyerna kunde varit lite bättre, men de funkar bra, och spelet gör det också, är bara onödigt att klaga när man ändå får en hygglig port.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |