Permalänk
Medlem

Har lite svårt att se Titans mer än en gimmick för att särskilja spelet mot andra shooters. Det är trångt, alla skjuter från alla håll och man dör rätt lätt. Mer val att anpassa dem kanske gör det roligare?
Det som jag ogillar med Titans är också att det blir mycket stökigare, både visuellt och spelmässigt. Senaste rundorna när jag spelade så hade jag min Titan som follow och guard vilket boostade mig rejält på poänglistan.

Gillar hela parkour-grejen och spelläget där man krigar om tre punkter känns som ett lagom avancerat läge där man kan använda lite mer taktik och list.

Måste säga att spelet växt lite och det kan bli ett köp någon gång i framtiden.

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med V-sync? Det blir helt ospelbart om jag har igång V-sync. Det blir ett enormt laggigt delay (det skakar, men inget fps-drop) när man drar musen från höger till vänster exempelvis. Slår jag av V-sync så får jag tearing istället...

EDIT: Verkar som att det hjälpte en del att ha igång Adaptive V-Sync inne i Nvidia Control Panel och slå av V-sync inne i spelet.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

På tok för små banor men dessa giganter till robotar.. i all fall enligt mig. Fast hoppas de har bättre maps på g, annars blire att skippa detta lir.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

If you want the beta enter here http://help.ea.com/en/contact-us/new/?product=titanfall&platf...

Click on email me and select you issue as Eligibility and on description put any used XONE code

After 2 or 3 hours you will receive a email saying that the game is ready for you to download on your origin account...THAT EASY

Och här är en använd XBOX One kod som kan fungera: 2G7GK-6XDV2-7C2PG-9YVCH-3FRTZ

Detta funkade för mig, fick precis ett mejl av support där de sade att de lagt till Titanfall på mitt konto. *squee*

Känner mig dock inte stolt över att ha gått den vägen. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Detta funkade för mig, fick precis ett mejl av support där de sade att de lagt till Titanfall på mitt konto. *squee*

Känner mig dock inte stolt över att ha gått den vägen. :/

Ah, trevligt att det fungerade för dig, hoppas att du kommer ha roligt med betan.

Har valt att inte använda systemet själv, tror att stackars supporten har fullt upp med riktiga problem som det är. Kommer nog en nyckel även för mig en dag...

Permalänk
Medlem

Jag avbokade spelet för ett tag sen! Har nu spelat Betan och tror inte riktigt detta är något spel för mig! Men roligt att testa var det

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Detta spelet passar mig som en handske

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Entusiast

Någon som vet hur man fixar 120Hz utan input lag?
Googlade lite efter det och en lösning är att sätta på V-sync in game och tvinga av V-Sync i AMD Catalyst Control Center /Nvidia Control Panel men då får man input lag.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

(-) Kört nu i ca. en timma. Inte jätteimponerad. Snabba rundor - lång loadingscreen (90 sec?), det blir tröttsamt. Väldigt grötigt, och som nån annan sa, små banor, svårt att urskilja det mesta, även mechs, är väll en vanesak samt skill. Sen så diggar jag inte alls A.I'n. Den är där för att fylla ut spelet, men gör det bara trist imo, väldigt dum och lätt. Den kan avslöja din position även om du försöker flanka en spelare.

(+) Några plus? Jo, jag gillar Titanerna aka Mech-robotorna man mountar, det gör det lite nytt och intressant, saknade dock att kunna hoppa eller lyfta lite med dom Dom kan även ställas in som Guard eller Follow. Le Parkour-biten är ju väldigt trevlig också. Titan+Le Parkour gör spelet för tillfället i min mening.

Sen så är spelet självfallet i Beta-stadie, men i nuläget är detta ingenting jag kommer nöta.

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk

Så nu lade EA till spelet på min lista, tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobokrull:

Så nu lade EA till spelet på min lista, tack för hjälpen

Varsågod! Låt oss nu bara hoppas att du tycker att spelet är roligt så det var värt väntan och besväret

Permalänk
Medlem

Hur skickas nycklar ut? Lite hela tiden, eller ett gäng vid fasta tidpunkter?

Permalänk
Medlem

Kaotiskt! Känns lite B. Inget spel för 600 kr utan snarare F2P eller 200 kr. Lite samma spelkänsla som Crysis 3 multiplayer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att jag gillar det, dock lite som måste filas på innan release, tex så kom jag in på en server där AI'n typ uppdaterade sig varje 2 sekunder och i intervallen så stod de helt still..

Dock inget jag skulle betala 600 för, 200 max men det är min personliga åsikt av vad man får för pengarna, ja av vad man sett från Betan då.

Permalänk
Entusiast

Ursäkta men är jag någon slags naturbegåvning på det här spelet?
Har nu spelat 5 matcher i rad och har (Helt seriöst) en K/D ratio på 9.4 och visserligen spelar jag ofta FPS-spel men min average i andra spel är runt 2.0.
Några andra som känner samma sak eller har jag bara haft tur att möta riktigt dåliga spelare kanske?

Riktigt roligt spel i alla fall men lite synd att det inte går att få 120Hz utan input lag, hoppas att det blir fixat till relase.
Jäkligt intense spel!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av SanyaIV:

Jag skulle säga att jag gillar det, dock lite som måste filas på innan release, tex så kom jag in på en server där AI'n typ uppdaterade sig varje 2 sekunder och i intervallen så stod de helt still..

Dock inget jag skulle betala 600 för, 200 max men det är min personliga åsikt av vad man får för pengarna, ja av vad man sett från Betan då.

Det kostar ju inte 600, snarare kan du få det för 350 ;-

Visa signatur

My Computer -|- CPU: Intel Core i7 6700K -|- ASUS Z170 PRO GAMING -|- Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LED -|- ASUS GeForce GTX 1060 6GB STRIX GAMING OC -|- 360 GB SSD -|- 3TB HDD -|- Corsair Hydro H75 -|- Cooler Master Silencio 550 -|- Corsair RM750x 750W -|-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ursäkta men är jag någon slags naturbegåvning på det här spelet?
Har nu spelat 5 matcher i rad och har (Helt seriöst) en K/D ratio på 9.4 och visserligen spelar jag ofta FPS-spel men min average i andra spel är runt 2.0.
Några andra som känner samma sak eller har jag bara haft tur att möta riktigt dåliga spelare kanske?

Riktigt roligt spel i alla fall men lite synd att det inte går att få 120Hz utan input lag, hoppas att det blir fixat till relase.
Jäkligt intense spel!

Tycker också det känns för lätt!

Första rundan 11-1 (kom in ganska late game.)

Inte spelat fast-pace shooters på länge. :S

Fö tycker jag det är ganska roligt.
Föredrar Pilot före Titan.

Hitta server tar dock 100 timmar. typ...

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

De flesta kills man får normalt är ju grunts (värdelösa AI styrda soldater). Spelet är fullt av dessa.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

De flesta kills man får normalt är ju grunts (värdelösa AI styrda soldater). Spelet är fullt av dessa.

Njaaa.
De är för dumma. Står ju bara stilla och är inte där alla andra är.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar.:

Hur skickas nycklar ut? Lite hela tiden, eller ett gäng vid fasta tidpunkter?

Verkar dyka upp lite nu och då, jag fick min nyckel igår förmiddag. Polaren fick sin idag efter lunch.

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ursäkta men är jag någon slags naturbegåvning på det här spelet?
Har nu spelat 5 matcher i rad och har (Helt seriöst) en K/D ratio på 9.4 och visserligen spelar jag ofta FPS-spel men min average i andra spel är runt 2.0.
Några andra som känner samma sak eller har jag bara haft tur att möta riktigt dåliga spelare kanske?

Riktigt roligt spel i alla fall men lite synd att det inte går att få 120Hz utan input lag, hoppas att det blir fixat till relase.
Jäkligt intense spel!

Skrivet av KRQKAN:

Tycker också det känns för lätt!

Första rundan 11-1 (kom in ganska late game.)

Inte spelat fast-pace shooters på länge. :S

Fö tycker jag det är ganska roligt.
Föredrar Pilot före Titan.

Hitta server tar dock 100 timmar. typ...

K/D med bots och K/D med piloter är två olika saker i Titanfall, antagligen så tittar ni på K/D med bots... Eller så är ni väldigt bra om ni kollar på K/D med piloter.

Skrivet av sPIDERFLY:

Det kostar ju inte 600, snarare kan du få det för 350 ;-

Tittade bara på vad det kosta hos Origin. Det billigaste jag hittar via Prisjakt ligger väll på cirka 400. Hittade det för cirka 388kr på GameFly också. Men fortfarande så tycker jag inte spelet är värt 350 kr för mig, visst så kan det vara värt det för andra men personligen så vill jag inte lägga så mycket på Titanfall, kanske 250 max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

K/D med bots och K/D med piloter är två olika saker i Titanfall, antagligen så tittar ni på K/D med bots... Eller så är ni väldigt bra om ni kollar på K/D med piloter.

Tittade bara på vad det kosta hos Origin. Det billigaste jag hittar via Prisjakt ligger väll på cirka 400. Hittade det för cirka 388kr på GameFly också. Men fortfarande så tycker jag inte spelet är värt 350 kr för mig, visst så kan det vara värt det för andra men personligen så vill jag inte lägga så mycket på Titanfall, kanske 250 max.

själv har jag förbeställt ifrån cdkeyhouse kosta 309kr

Visa signatur

Chassi:Corsair Obsidion 550D|I7 3770K@4.3Ghz|Asus SABERTOOTH Z77|16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz|EVGA GeForce GTX 680 SC|Plextor SSD M3 Pro 128GB|Corsair AX 750W PSU 80 Plus Gold|Samsung DVD±RW|BenQ XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Omg jag kommer ihåg rätt så finns det 3 banor med 3 olika modes. Finns vanlig TDM, Domination och sedan ett Titanfight mode där det lag med flest stående titans vinner (man får en i början och om man där så är man död).
Tycker alla tre modes är lika roliga, man hittar alltid något att skjuta på. Spelet har bottar som är väldigt dåliga då de är mer gjorda som minions i tex LoL vilket gör att hela banan känns befolkad så det blir svårt att känna sig helt värdelös. Det är lika roligt att springa omkring som fotsoldat som det är att vara i en titan då man lätt kan hoppa på en fiende titans rygg och skjuta sönder den på 5-10 sekunder.

Jag har aldrig kommit in i ett MP spel sedan MW2 och trodde Titanfall skulle vara lika tråkigt som de nya Battlefield och CoD spelen men ack så fel jag hade! Titanfall är nog det mest roliga MP spel jag spelet de senaste 5 åren. Tur att man fick prova Titanfall betan för nu är det ett klart köp för mig! Man levlar lätt upp genom att spela spelet så det känns inte som om man måste spela i ett halvår för att få grejer.

Enda problemet jag har haft med betan var igår kväll då servrarna fick något glitch och många inte kunde köra men annars har det varit en sjukt bra beta! Känns som det första L4D demot där man endast fått en bråkdel av spelet men ändå spelar man det mer än många hela spel.

Hoppas ni kommer in på betan och har lika roligt som jag!

Bra skrivet! Och kul att du skrev det du skrev om MW2, jag är nämligen likadan. Jag spelar fortfarande CS:S som jag kom in i från allra första början för 10 år sedan och lite CS:GO, men jag saknar det där lite mer snabba fps:et. COD4/MW4 var egentligen det sista spelet som erbjöd det. (Jag gillade visserligen COD 5: WaW också).

Hur länge håller betan på? Skickar de fortfarande ut nycklar eller är loppet kört? Vet om att han skickade ut lite nycklar på Twitter, men ändå, någon som vet om det är organiserade utskick kvar eller är det bara på random? Skulle vilja testa betan när du skriver så inlevelsefullt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Någon som vet hur man fixar 120Hz utan input lag?
Googlade lite efter det och en lösning är att sätta på V-sync in game och tvinga av V-Sync i AMD Catalyst Control Center /Nvidia Control Panel men då får man input lag.

Det verkar som om motorn inte kan hantera att gå över 60fps, då alla rörelser och siktet börjar haka upp sig och bete sig väldigt konstigt. Lite som i Skyrim där hela fysikmotorn buggar om man går över 60fps.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidstrom:

Det verkar som om motorn inte kan hantera att gå över 60fps, då alla rörelser och siktet börjar haka upp sig och bete sig väldigt konstigt. Lite som i Skyrim där hela fysikmotorn buggar om man går över 60fps.

Dock så är det ju Source motorn som inte har några sådana problem, Source kan ju gå upp i 2000 FPS utan att något problem uppstår. Skulle ju vara om Respawn har gjort modifieringar som skapat detta beteende.

Permalänk

Jag kan inte connecta. Någon annan som också har problem med det?

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Jag kan inte connecta. Någon annan som också har problem med det?

Ja, min bara snurrar och hämtar nåt i tio steg för att börja om igen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Dock så är det ju Source motorn som inte har några sådana problem, Source kan ju gå upp i 2000 FPS utan att något problem uppstår. Skulle ju vara om Respawn har gjort modifieringar som skapat detta beteende.

Det var Source när dom började utvekla ja, men allt eftersom har dom bytt ut det mesta av koden. Jag har ingen bättre förklaring på varför hela spelet buggar när man går över 60fps.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Bra skrivet! Och kul att du skrev det du skrev om MW2, jag är nämligen likadan. Jag spelar fortfarande CS:S som jag kom in i från allra första början för 10 år sedan och lite CS:GO, men jag saknar det där lite mer snabba fps:et. COD4/MW4 var egentligen det sista spelet som erbjöd det. (Jag gillade visserligen COD 5: WaW också).

Hur länge håller betan på? Skickar de fortfarande ut nycklar eller är loppet kört? Vet om att han skickade ut lite nycklar på Twitter, men ändå, någon som vet om det är organiserade utskick kvar eller är det bara på random? Skulle vilja testa betan när du skriver så inlevelsefullt

Kan inte annat än att hålla med. Diggar spelet som bara den. Det är bara synd att man nu vill ha mer motstånd och möjligheter till att ändra vapen etc. Men men, bara vänta till release >:)

Permalänk
Skrivet av lamerman:

Verkar dyka upp lite nu och då, jag fick min nyckel igår förmiddag. Polaren fick sin idag efter lunch.

Du sitter där med din vän och får koder med timmars mellanrum... Jag har suttit här sen 9 igår och väntat på en nyckel.

Visa signatur

Vi börjar med grunden. -MnM A.K.A Mulle Meck