Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hur fungerar det? Spanade genom det lite, verkar "krångligt" ?

Den här guiden ser bra ut.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tcntad:

Hur fungerar det? Spanade genom det lite, verkar "krångligt" ?

OBS är inte så krångligt, det finns många parametrar men det är rätt lätt egentligen. Filerna blir inte stora heller eftersom den komprimerar löpande. OBS är ju primärt för streaming men riktigt bra för inspelning med acceptabel kvalitet.

Kolla in vår twitch kanal www.swec.tv eller Spelclockers på Youtube för kvalitet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av crille631:

Den här guiden ser bra ut.

Skrivet av Lan:

OBS är inte så krångligt, det finns många parametrar men det är rätt lätt egentligen. Filerna blir inte stora heller eftersom den komprimerar löpande. OBS är ju primärt för streaming men riktigt bra för inspelning med acceptabel kvalitet.

Kolla in vår twitch kanal www.swec.tv eller Spelclockers på Youtube för kvalitet.

Tack för era svar och länkar.
Bara det är av godkänd kvalitet är det bra, behöver ju inte vara i 4K.

Permalänk

har några små frågor,Vad spelar ni in era körningar med för program? samt När behöver man ladda upp körningen och vart i så fall?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Skogsmard:

har några små frågor,Vad spelar ni in era körningar med för program? samt När behöver man ladda upp körningen och vart i så fall?

Jag har tyvär inte börjat spela in än, skall testa både OBS och fraps.
Alla körningar skall laddas upp till http://myvtc.net Om jag inte minns fel är du även med där, borde ha skickat PM med inloggningsuppgifter:)

Permalänk
Moderator
Moderator

Fraps komprimerar inte filerna så de blir gig stora för bara några minuter. Ett annat alternativ är MSI Afterburner som kan spela in och komprimera samtidigt om jag minns rätt.

Lägger dock ändå rösten på OBS pga att den kostar så lite prestanda.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

kommer inte in på ETS2 MP spelet säger att jag måste uppdatera till 1.1.17 och kastar ut mig, men jag har uppgraderat till senaste versionen enligt Steam, vad ska jag göra för att komma in på multiplayer?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Skogsmard:

kommer inte in på ETS2 MP spelet säger att jag måste uppdatera till 1.1.17 och kastar ut mig, men jag har uppgraderat till senaste versionen enligt Steam, vad ska jag göra för att komma in på multiplayer?

Vanligt.. "Nedgradera" kan fungera.

http://forum.ets2mp.com/showthread.php?tid=7881

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lan:

Fraps komprimerar inte filerna så de blir gig stora för bara några minuter. Ett annat alternativ är MSI Afterburner som kan spela in och komprimera samtidigt om jag minns rätt.

Lägger dock ändå rösten på OBS pga att den kostar så lite prestanda.

Jotack det märkte jag hehe.. Ca 19 min lång och 12.4GB stor fil..
Får pröva mig fram med OBS också.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

testade att göra det. Nu funkar multiplayer (jag kastades inte ut omedelbart) men nu står det incompatible game file på alla mina sparningar, de har råkat sparas i senaste.
Oh well, får vänta med ETS2 till multiplayer uppdateras till senaste ETS2 versionen.

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk

Då SCS nu har släpp 1.12.1 så bör det inte vara långt kvar till en uppdatering, de redan ska ha haft en fungerande multiplayer till 1.11 men valde att vänta på 1.12 då det inte skulle vara allt för många ändringar mellan.

Permalänk
Skrivet av crille631:

Då SCS nu har släpp 1.12.1 så bör det inte vara långt kvar till en uppdatering, de redan ska ha haft en fungerande multiplayer till 1.11 men valde att vänta på 1.12 då det inte skulle vara allt för många ändringar mellan.

Ok, någon ide om när vi kan se en 1.12 kompatibel version av multiplayer? Brukar det ta dagar eller veckor mellan singelplayerpatcher och mp uppdateringar?

Visa signatur

Gaming PC: Ryzen 7 5800x, ASUS X570-P, RTX4070, 32GB DDR4, 2 TB 970 EVO M.2, 500 GB 850 EVO SSD, 1TB SSHD, 4TB + 6TB HDD, AX860.

HTPC: i7-4770K, Maximus VII Impact, GTX770, 16GB DDR3, 256GB 850 Pro SSD, 250 GB 840 Pro SSD, 4 TB WD Red, Cooler Master GX-lite 700w PSU
fraktfritt Inet

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Skogsmard:

Ok, någon ide om när vi kan se en 1.12 kompatibel version av multiplayer? Brukar det ta dagar eller veckor mellan singelplayerpatcher och mp uppdateringar?

Samma fråga ställs av många personer och många gånger. Klart när det är klart! Kolla in ets2mp's hemsida och forum

Semester
Jag kommer att ta två veckors semester, tillgänglighet och administrering kommer vara låg. Självklart kommer jag titta till våran företagssida och Sweclockers men tyvär inte lika ofta. En personalansvarig (personnel officer) kommer att utses senast lördag kväll.

PM'a mig om ni skulle vilja ta över rollen med möjlighet att behålla den positionen!

CEO
/tcntad

Permalänk
Medlem

Har testa och köra lite inspelning under dagen med Fraps och OBS. Fraps enligt mig är den smidigaste att komma igång med, dock är ju filstorleken ett problem. OBS kom jag inte överens om när det kom till att få det att spela in i fullscreen, utan fick köra windowed mode. Vilket resulterade i att den av någon anledning spelade in aktivitetsfältet också.
Kan i och för sig vara så att jag satte inspelningsregionen fel, får göra lite fler tester där, alternativet är att spela in i 720p istället för 1080p.
Men det känns som att OBS är det bättre alternativet då det tar mindre på resurserna.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tobbZzen:

Har testa och köra lite inspelning under dagen med Fraps och OBS. Fraps enligt mig är den smidigaste att komma igång med, dock är ju filstorleken ett problem. OBS kom jag inte överens om när det kom till att få det att spela in i fullscreen, utan fick köra windowed mode. Vilket resulterade i att den av någon anledning spelade in aktivitetsfältet också.
Kan i och för sig vara så att jag satte inspelningsregionen fel, får göra lite fler tester där, alternativet är att spela in i 720p istället för 1080p.
Men det känns som att OBS är det bättre alternativet då det tar mindre på resurserna.

Ja det känns som så.
Ska själv försöka pilla runt i inställningarna under dagen, kanske.

Permalänk
Medlem

Första testet med inspelning (använde Fraps), inte bästa kvaliteten. Använder Handbrake, men får nog fixa ett annat program.

Körstilen är inte den bästa heller, men man kan inte lyckas med allt

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tobbZzen:

Första testet med inspelning (använde Fraps), inte bästa kvaliteten. Använder Handbrake, men får nog fixa ett annat program.

Körstilen är inte den bästa heller, men man kan inte lyckas med allt

Privat klipp

Hur körstilen är spelar ingen större roll som tur är^^ Huvudsaken är att det levereras i tid och att det är oskadat.
Fraps är mycket enkelt, synd att OBS inte är lika enkelt, iofs fler funktioner men aja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Privat klipp

Hur körstilen är spelar ingen större roll som tur är^^ Huvudsaken är att det levereras i tid och att det är oskadat.
Fraps är mycket enkelt, synd att OBS inte är lika enkelt, iofs fler funktioner men aja.

Udda, hade satt det som Olistat, aja. Borde vara fixat nu

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Jag ser att någon här har börjat spela in. OBS vill inte funka. Fraps fungerar men spelar bara in i ca 15 sekunder vad ska göra ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lenart99:

Jag ser att någon här har börjat spela in. OBS vill inte funka. Fraps fungerar men spelar bara in i ca 15 sekunder vad ska göra ???

Misstänker du kör gratis varianten av fraps. Man måste köpa det för att kunna spela in mer än 15 sekunder.

Visa signatur

Phantek P400A | P8Z77-V Pro | 3570K | 16Gb | GTX970 | HX620M | CS900 120Gb + A400 480Gb | Hyper212BE

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar. Nu har jag köpt fraps när jag spelar in funkar det bra. Men när jag ska titta på videon i VLC Media player Hör jag min röst men bilderna hänger liksom inte med. När jag har tittat på videon i 5 min har den endast visat 2-5 stillbilder. Samma sak händer med obs hoppas någon kan hjälpa mig

Nu funka de

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lenart99:

Tack för snabbt svar. Nu har jag köpt fraps när jag spelar in funkar det bra. Men när jag ska titta på videon i VLC Media player Hör jag min röst men bilderna hänger liksom inte med. När jag har tittat på videon i 5 min har den endast visat 2-5 stillbilder. Samma sak händer med obs hoppas någon kan hjälpa mig

Nu funka de

Finfint

Då är man äntligen tillbaka från semester och redo att börja köra igen.
Ser att vi har nya uppdateringar, blandannat möjlighet till rekrytering, möjlighet till egen bakgrundsfärg och logga!

Detta tar vi tag i tycker jag. Nån av er som är duktiga på loggor, färger, bilder så hojta till!

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Finfint

Då är man äntligen tillbaka från semester och redo att börja köra igen.
Ser att vi har nya uppdateringar, blandannat möjlighet till rekrytering, möjlighet till egen bakgrundsfärg och logga!

Detta tar vi tag i tycker jag. Nån av er som är duktiga på loggor, färger, bilder så hojta till!

Jag försökte göra en logga. Tänkte Sweclockers möter posten med lastbilstema kan man väl säga.

Får inte texten att bli helt rundad däremot!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag försökte göra en logga. Tänkte Sweclockers möter posten med lastbilstema kan man väl säga.

https://imagizer.imageshack.us/v2/1920x1080q50/907/tKlRQM.png

Får inte texten att bli helt rundad däremot!

Hehe, inte illa ändå! Får fortsätta jobba vidare på den;)

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hehe, inte illa ändå! Får fortsätta jobba vidare på den;)

Haha du kan få SVG filen om du vill. Jag har en känsla att det kommer se ut som en treåring gjort denna när de andra förslagen kommer fram!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Swedish Berserk:

Haha du kan få SVG filen om du vill. Jag har en känsla att det kommer se ut som en treåring gjort denna när de andra förslagen kommer fram!

Och jag är snäppet sämre:P

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Laddade upp min första körning idag till Youtube

Här kan ni se den. Inspelad i fraps och "redigerad" i Windows Movie Maker. Sparad som "Windows 7 720p"
Beklagar om den inte finns i 720p, hoppas det kommer.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Laddade upp min första körning idag till Youtube

Här kan ni se den. Inspelad i fraps och "redigerad" i Windows Movie Maker. Sparad som "Windows 7 720p"
Beklagar om den inte finns i 720p, hoppas det kommer.

Bh2ynxFqjlw

"Det här videoklippet är privat"

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tinardirith:

"Det här videoklippet är privat"

Så tokigt det kan bli, ordnat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Välkomna till Sweclockers Logistics VTC. Ett virtuellt företag för truckers bland Sweclockers medlemmar.

Vi är ett nystartat litet företag med hittills 17 anställda, som nu skall växa och frodas.
Vi transporterar alla typer av laster, oavsett vikt, distans och hur brådskande det än är.
Vi kör professionellt, tar hand om våra laster men framför allt levererar vi alltid i tid!

Regler
Skulle nån av dessa regler brytas är chansen stor att ni inte har möjlighet att fortsätta köra för Swec Logistics VTC.

  • Officiell tagg för VTC är [SwecVTC] Möjligt att ni måste ändra i Steam..

  • Grundläggande trafikregler följs fullt ut.

  • Stannar vid rödljus och inväntar grönt ljus.

  • Vi håller hastigheten.

  • Använder blinkers i korsningar och filbyten samt tittar åt alla håll innan vi fortsätter.

  • Vi syns även! Vi använder lampor och saftblandare när det är nödvändigt. Farligt gods, dålig sikt, dimma, om vi stannar efter vägkant osv.

  • Vi rammar eller blockerar INTE andra lastbilar eller liknande.

  • På företaget finns inga chefer, administratörer eller liknande, vi är enade till en.

  • I chat, vare sig det är röst eller text håller vi en sjysst ton mot alla.

  • Om och när vi tar ett jobb måste det fullföljas. Om man avslutar spelet utan att leverera kommer leveransen bli försenad! Vilket såklart är precis tvärtemot vad vi strävar efter.

  • När vi rapporterar in körningarna på http://myvtc.net så skriver vi in datum och klockslag från spelet och inte verklig tid/datum. Detta för att körningarna visas i speltid.

  • Vi måste(!) spela in körningarna

Vill du ansöka?:
Skriv nedan och berätta om dig själv. Namn, ålder, dina tidigare erfarenheter och berätta varför just du vill köra för oss.
Har ni nåt att visa upp från tidigare kan det vara ett stort +
Mycket välkomna!

Ansökt / Anställda: ✓ 17 st
LINJEinc ✓
Cyberduck ✓
FabulousFabbe ✓
Monkei ✓
Johii ✓
nobleman ✓
solomon ✓
Lectric ✓
Borgis ✓
Zechnubis ✓
Lifooz ✓
Skogsmard ✓
crille631 ✓ (fREAST)
Quadcore ✓
tobbZzen ✓
Lindahl ✓
Lenart99 ✓

Vad vi behöver / Tips:

  • Ett motto, en slogan

  • Vi behöver ett säte för vårat huvudkontor, förslag på detta?

  • Konvojer och mötesplats: http://ets2c.com/ Lånad från: ETS2MP

  • Bra tips är att spela in era körningar och rapportera till admins om nåt skulle hända. Sen kan det bli extra kul också att visa andra;)

Vi har fått låna en liten den av Swec's Mumble-kanal, sponsrad av Skyttegrav.se: Mumble
Finnes: Övriga spel / Billspel och racingsims / Euro Truck Sim.

Bilder:

http://i.imgur.com/veprIRq.png

Såhär ser min bil ut förtillfället.
http://i.imgur.com/cjcqfkX.png

Dold text

Ladda ned ETS2 MP här: http://alpha.ets2mp.com/ Se till att ni har ETS2 köpt och i steam! Har ni inte det kan ni aktivera ETS2-nyckeln i steam.

/tcntad
Grundare och ägare av SweClockers Logistics VTC

Jag vill/kan vara med nickar primax på steam är 15 år kört euro truck simulator 1 etc vill köra pga att det verkar kul