No Man's Sky - Samlingstråd

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon5930:

Man kan inte hitta kraschade skepp utan man måste få waypoint till dessa? Jag har hittat två på det sättet men var rätt trista skepp dock.

Jodå, du kan mycket väl springa på dem av slump med, såg precis nån på Twitch göra det. Skeppen finns redan där, men det är såklart lättare att hitta dem med lite hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ok ... Atlas-Quest gör att man kan urskilja Svarta Hål på stjärnkartan. Inte för att det gör någon stor skillnad, man kommer bara 1000-2000 LY närmare kärnan och de har en tendens att skade ens warp-core så man får försöka hitta material för att reparera. Inte riktigt värt det hela. Jag hoppar på frihand nu och är 163.000 LY ifrån kärnan.

Permalänk
Medlem

Alltid tråkigt att ett spel som detta får dåligt renome. Jag ger detta spel 5+,.
Däremot förstår jag de som har tekniska problem och inte kan köra detta spel.

Däremot borde vissa kolla upp sina datorer, och enligt mig är laptops inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1r1d1um:

Alltså .... Jag gjorde alla Atlas-quests (tog en jäkla tid) och födde en ny stjärna eller nåt och hittade ett svart hål, men när jag kom ur det så är jag fortfarande 172.000 ljusår ifrån centrum! Alltså va fan ... Vad ska jag göra nu?

Det enda drivet i spelet efter ett tag är väl att spela så man får maxat skepp, exosuit och multi tool. Ta sig till mitten blir väl en grej inte många gör skulle jag gissa, de har lessnat innan dess.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv

Någon som hittat en lösning som gör att man kan dölja HUD'en? Exempelvis denna bild hade blivit så mycket trevligare utan alla ikoner och annat trams ivägen:

Skrivet av Shudnawz:

Jodå, du kan mycket väl springa på dem av slump med, såg precis nån på Twitch göra det. Skeppen finns redan där, men det är såklart lättare att hitta dem med lite hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Faktiskt så gjorde jag precis det när jag kom hem. Inget vidare skepp dock. Men kul att faktiskt stöta på en, fick själv uppfattningen av att de bara spawnades så.

Xbox One-kontrollern gjorde det mycket smidigare att ta sig fram i rymdskeppet, känns som det är en hel del arbete kvar på mus+tangentbordskombinationen. Att kunna titta runt i kabinen gjorde rätt stor skillnad med. Sedan hittade jag det där vita krysset när man är vid en landningsplats, blinkar man så missar man den dock hehe.

Det har blivit en del köpande och säljande på den Trading Post jag hittat. Tar typ 30 sekunder mellan den och rymdstationen som är intill planeten så går fort att köpa på sig värdefulla saker för att sedan åka ut till stationen och sälja dessa. Tror jag drog in 500 000 units på runt 5-10 minuter vilket var helt okej. Lite störande att många skepp kretsar runt närliggande basen för att landa där istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Inte sant, det är "procedurally generated", det finns planeter, utforskning och antal items osv är ju mycket mer intressant.
Jag tycker inte det ser likadant ut alls. Terraria är också bra, samma typ av spel minus planeter.

Man har ändrat en sprite här och där, efter första 10timmarna hade jag upptäckt allting inkl gnome villages osv, samma med monster en sprite här och där men samma typ av attack.
Rätt tråkigt att besöka 3planeter upptäcka ett glitch slott och dungeon på all 3planeter som ser exakt likadana ut, samma sak med dom japanska slotten, en total kopia av varandra.

Terraria hade mycket mer upptäckar känsla på en planet än vad starbound har i ett universum, nu gillar jag båda spelen men chucklefish tar fram familjevänliga spel som passar väldigt många där man inte kan dö och progress går väldigt snabbt/lätt vilket jag inte har något problem med, älskar stardew valley. Men starbound i min mening har ingen replayability mer än dom första timmarna, terraria var ju extremt svårt i jämförelse.
Jag menar svåraste oren farmar man ju lätt ihop på 20min så man kan bygga end game rustningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Man kan inte hitta kraschade skepp utan man måste få waypoint till dessa? Jag har hittat två på det sättet men var rätt trista skepp dock.

Du kan hitta skepp med 40+ slots, såg det på twitch. Kanske inte på den första planeten men efter ett tag så.

Skrivet av anon5930:

Någon som hittat en lösning som gör att man kan dölja HUD'en? Exempelvis denna bild hade blivit så mycket trevligare utan alla ikoner och annat trams ivägen:

Fanns det inte under options? Har för mig det.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Mycket hype kring detta spel, men är det bra? Tycker det ser rätt enformigt ut. Om ni försöker förbise allt snack, är det bra då?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

Har nu lagt 26h enligt Steam och jag får nog räkna mig lyckligt lottad, det fungerar för det mesta. Får lite hack speciellt vid inträde i atmosfär. Men inget som stör.

Det som irriterar mig mest är flygkontrollerna (med mus och tangentbord). Är det bara jag som har problem med någon form av idiotsäkerstyrning? Jag kan inte krascha ned i marken.. Kan sätta full patte rätt ned och ändå styr skeppet upp. Det går inte heller att flyga riktigt lågt, den helt enkelt vägrar styra nedåt vid en viss altitud. Så sjukt störande...
Har kollat igenom alla configfiler men inte sett något om detta. Vill bara kolla om det bara är jag som har problem.

Fö. hade detta spelet haft samma kontroller som Elite Dangerous hade det varit sjukt nice. (förutsatt att jag får behålla mitt flyt och inte får några buggar)

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | 6700K @ 4.2GHz | Corsair H70 Hydro | EVGA GeForce GTX1080 SC Gaming | Corsair TX V2 750W | SAMSUNG CF791 @100Hz | Epiphany Acoustics EHP-O2 | Sennheiser HD650

Permalänk
Lego Master
Skrivet av iceman1449:

Det som irriterar mig mest är flygkontrollerna (med mus och tangentbord). Är det bara jag som har problem med någon form av idiotsäkerstyrning? Jag kan inte krascha ned i marken.. Kan sätta full patte rätt ned och ändå styr skeppet upp. Det går inte heller att flyga riktigt lågt, den helt enkelt vägrar styra nedåt vid en viss altitud. Så sjukt störande...
Har kollat igenom alla configfiler men inte sett något om detta. Vill bara kolla om det bara är jag som har problem.

Det är inte en bugg, det är en "feature". Det är så de har byggt det, inget man kan konfa bort.

Men ja, det är lite störigt. Å andra sidan är jag glad att man inte bara kan plöja in i planeter med Pulse Drive. Det hade blivit ett kort spel.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Det är inte en bugg, det är en "feature". Det är så de har byggt det, inget man kan konfa bort.

Men ja, det är lite störigt. Å andra sidan är jag glad att man inte bara kan plöja in i planeter med Pulse Drive. Det hade blivit ett kort spel.

Mjeh! Okej, var det jag var rädd för. Får se om de släpper lite på tyglarna vid framtida patcher. Skulle gärna se mushjulsklick för fri syn i cockpit så man ser vad fan man flyger över..
Haha ja vid Pulse Drive hade det gärna fått fungera Som du säger, platt pannkaka och liten krater hade nog varit vanlig syn.

Tack för det snabba svaret!

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | 6700K @ 4.2GHz | Corsair H70 Hydro | EVGA GeForce GTX1080 SC Gaming | Corsair TX V2 750W | SAMSUNG CF791 @100Hz | Epiphany Acoustics EHP-O2 | Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shelter:

Du kan hitta skepp med 40+ slots, såg det på twitch. Kanske inte på den första planeten men efter ett tag så.

Fanns det inte under options? Har för mig det.

Haha, det stämmer ju såg det nu när du sa det. Blev klart bättre utan. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Du kan hitta skepp med 40+ slots, såg det på twitch. Kanske inte på den första planeten men efter ett tag så.

Krashade skepp är max +2 från ditt nuvarande. Så du måste i princip flyga runt och leta steg för steg. Om du har ett 25 slot skepp kommer du inte hitta ett med 40 slots. I början är det snabbare om du tjänar pengar och köper ett skepp med typ +8 mer slots. Har hört att 48 slot skepp kostar typ 90+ miljoner, så kanske snabbare att göra sista biten med krashade skepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Krashade skepp är max +2 från ditt nuvarande. Så du måste i princip flyga runt och leta steg för steg. Om du har ett 25 slot skepp kommer du inte hitta ett med 40 slots. I början är det snabbare om du tjänar pengar och köper ett skepp med typ +8 mer slots. Har hört att 48 slot skepp kostar typ 90+ miljoner, så kanske snabbare att göra sista biten med krashade skepp.

Ok, det är så det är. Men du kan ta dig till en transmission tower och göra grejen där om och om igen tydlgen, du får nya koordinater till krashade skepp.
https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4xk155/how...

Ju mer jag ser/läser om NMS desto större grindfest blir spelet. Har följt en på twitch som har maxat sina grejer men han måste ändå grinda mineraler för att laga sina "mods" till skeppet osv, de går ju sönder när man t.ex hoppat genom ett svart hål. Sen har vi ju det eviga farmandet efter bränsle.

PS.
Såg precis när en tog sig till mitten. Inga spoilers men... Sean för helvete.....

PPS:
Sean Murray says he was perhaps naive in saying NMS won't have paid DLC.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Lego Master

Har någon hunnit testa med GeForce 372.54? Jag körde med 369.00 igår, och det flöt på rätt bra, även med SSAA x4.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Flyter på fint för mig. Installerade nyss nvidias nya 372.54 driver och får +100 FPS i 1080p.

Lite ryckigt är det ju emellanåt men det flyter på rätt bra. Ingen katastrofupplevelse för mig.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Många klagar på att planeterna ser likadana ut, men hur skiljer sig det från minecraft? Båda har olika sorters "bioms" och alla planeter har olika utmaningar.
En planet som jag är på nu (rött o dött) har ljusklot som säljes för dyr peng, dock så är drönarna aggressiva och så fort man plockar upp ett klot får man en robot-hund-drönare efter sig som snipar med laser...
Grannplaneten (grönt o skönt) är fylld med stora krabb/kackerlacke liknande djur och alien-noshörningar som jagar en.

Dock har jag inte fått något atlas kort än, hittade en "space anomaly" men det ledde ingen vart. Blev nåt ljus som flög iväg men ingen markering som jag skulle fortsätta till... :S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Lego Master

@Deerhall:
Du ska åka in i Space Anomalyn, landa och knalla in till ett par aliens. En av dem, den korte, ger dig receptet till Atlas Pass.

Jag har också träffat på de där physalis-liknande grejjorna med pärlor i. Jävlar vad arga sentinels blev när jag knyckte ett par stycken.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Nya drivers

Installerade precis nya drivers som nvidia släppte idag just för NMS. Spelet har hittils flytit på rätt bra men nu är det katastrof. Spelet fryser i 1-2 sek o sen flyter det igen.

Någon med samma problem?

kör med 4790k och 980ti.

Visa signatur

_ _
l Define R7 Compact Noctua l Asus Rog Strix Z490-F l Intel Core i7 10700K l Asus 4070ti l HyperX 2x16GB DDR4 3600MHz l Samsung SSD 970Evo M2 l Corsair RM850X l Windows 11 l 32" Odyssey G7 l

Permalänk

Att åka omkring med ett skepp fullt med guld drar bara åt sig pirater. Fyller upp så jag har ca 2000 av vardera järn och plutonium, åka till en spacestation och sälja bypass chips för 7000/st (100%). Ger hygglig avkastning och man slipper bli attackerad. Har inte hittat några vortex/venom värdematerial som fyller upp en slöt vardera, men jag tror att det tar längre tid att mina dem då det inkluderar fler resor fram och tillbaka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Har kommit ut beta nu skriv ( 3xperimental ) i beta koden

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv

Känns lite löjligt när ens exosuit har mer lagringsutrymmen än vad ens rymdskepp har.
Senaste planeten jag hittade finns exosuit-uppgraderingar överallt. Har 36 slots just nu, mitt rymdskepp har fortfarande bara 23.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Känns lite löjligt när ens exosuit har mer lagringsutrymmen än vad ens rymdskepp har.
Senaste planeten jag hittade finns exosuit-uppgraderingar överallt. Har 36 slots just nu, mitt rymdskepp har fortfarande bara 23.

Glöm inte att ditt skepp rymmer 500/slot och din suit rymmer bara 250/slot

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squedo:

Glöm inte att ditt skepp rymmer 500/slot och din suit rymmer bara 250/slot

Sant, dock säljer jag Unstable Plasma så antalet slots är viktigare. Men tröttnat, ska bara köpa alla exosuit-uppgraderingar sen blir det att warpa första gången. Fortfarande bara i området där jag startade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Krashade skepp är max +2 från ditt nuvarande. Så du måste i princip flyga runt och leta steg för steg. Om du har ett 25 slot skepp kommer du inte hitta ett med 40 slots. I början är det snabbare om du tjänar pengar och köper ett skepp med typ +8 mer slots. Har hört att 48 slot skepp kostar typ 90+ miljoner, så kanske snabbare att göra sista biten med krashade skepp.

Vill man snabbt få fler slots så får man köpa ett skepp.

Köpte mig ett frakt skepp för en 3.8 mille. Vad jag läst när man hittar skepp är det ±2 slots men när man köper verkar hoppen större.
Efter jag köpte mitt första skepp med 29 slots så började det drösa in skepp med mer slots, 42st på ett för 58 mille.....

Så ja man måste byta upp sig sedan hur man vill gå till väga är ju personligt.

Själv har jag bytt upp mig till en 16 slot multi tool, inte hittat bättre så vet inte om det är en kapp men byta upp den gick rätt snabbt.
Problemet är att man blir snart dum i hela huvudet av att det faktum att man inte kan flytta uppgraderingar från ett skepp eller multi tool till det nya skeppet eller multi toolen vilket gör att man avskyr att byta.
Sluta montera dom dyrare +2 och högre uppgraderingarna tills man har en Multi tool med 15-16 slots.
har inga planer på att byta ut mitt skepp som är så gott som Maxat heller.
Grind verkar vara något spel tillverkarna tror att vi tycker är roligt, minecraft kunde man ju i alla fall bygga saker och det var ju då värdefullt att kunna demolera miljön.

Detta faktum gör att jag inte bytt skepp sedan jag köpte mitt första, istället är det billigare och enklare att skaffa fler slots till ens dräkt.
Vet inte hur många slots jag har men jag betalade mins 330K för den senaste sloten så det är några stycken.

Sedan kan jag ju tipsa om att Pulse Canon, tror den hette så, den orange på skeppet som skjuter blåa skott. Att uppgradera den är TOTALT värdelöst slöseri med resurser och tid.

Faktum är att vanliga Mining Lasern, den blåa kanonen med Gröna lasrar är bättre.
Främst för att den Auto Aimar så när du väl fått skeppet i Siktet en gång så fortsätter laserna att spåra skeppet så det gör allt mycket enklare och man får maximal skada hela tiden.
Så bättre att stoppa in Cool down uppgraderingar och dmg uppgraderingar på Mining Lasern som är avsedda för att göra skada på skepp, plus är att man förbättrar den som mining laser också så bör spara slots.
Den dödar skepp snabbt som fan, klickar man dessutom i korta snabba salvor i hop med flera cool down uppgraderingar så överheter den inte så man kan konstant göra skada på skepp.

Sedan bör man ju uppgradera sköldarna på skeppet, men det är ett måste att ha med sig järn, zink eller andra metaller för dom kan man ladda upp skölden med under strid om man går in i menyn så slipper man förlora HÅ på skeppet eller dö.

Med denna kombination kan man ta sig an massor av fiender.

Själv försöker jag hitta Atlas Pass V3, tydligen öppnar det V2 dörrar med.

Dock varit på säker 100+ outpots och spenderat 20-30h men inget, allt som oftast ger spelet mig ritningar jag redan har, typ 95% av tiden när jag besöker Colonial Outposts.
Sedan sak det tydligen inte finnas något värdefullt bakom V2/V3 dörrar ändå.

Jag fick göra 8 hopp för att komma till första Atlasen, 9 för att få V1 pass så fick göra ett antal Warp cells.
Spelet har inte direkt gett mig någon vidare tur jämfört med vad jag läst i reviews och annat så jag har fått slita redigt för mina uppgraderingar osv.

Har lite svårt för att hitta poängen med spelet, jävla massa planeter men dom är för lika, lite till ingen story så spelet blir snabbt repetitivt speciellt när man typ mer eller mindre maxat sitt skepps vapen, sköldar och sin Multi tool för då får man som sagt 95% av fallen enbart ritningar man redan har vilket gör det tråkigt som fan att dra runt och hoppas på den där ritningen man vill ha och 3 dagar senare har man fortfarande inte fått fanskapet.

Helt OK spel men det behöver mer substans för att man ska hålla intresset uppe.

Permalänk
Medlem

Fick mitt atlas v3 pass tillslut.
Focuserad helt på Operation Stations och skippade Manufacturing Facilitys så fick jag det tillslut. Men vill ju inte kalla det garanterat för jag har nog besökt 50+ sådana.

Bakom V2 dörrar verkar det mest vara samma sak som utanför, växter och en och annan grön och röd låda med plutonium eller slumpmässiga saker som man hittar tex vid Sparnings pelaren så inget märkvärdigt.

Konstaterade också att 48st slots är max på rymddräkten. är nog samma på skeppen vad jag läst så får väl fixa mig ett nytt skepp sedan. Men vad ska man göra sedan då med slot maxade?

Permalänk
Medlem

Den enorma backlash spelet råkade ut för slog ned mina förväntningar ganska enormt och då var jag inte ens särskilt peppad på det från början. Trots det köpte jag det på Steam tack vare möjligheten till återbetalning och nu är jag fast.

Vet inte om det är jag som haft tur eller om det är vanligt men min startplanet har varit enormt intressant. Är uppe i 20h utan att känna mig i närheten av klar med planeten; Söker monument som lär mig mer om den dominanta rasens historia, söker ord för att sakta men säkert tyda större delar av deras meningar och söker inte minst efter "emeril" vilket ligger utspritt i enorma ägg över planetens yta. Bryter och säljer mineralerna samtidigt som jag plöjer genom min backlog av podcasts. Älskar upplevelsen än så länge.

PC-porten är ju kass, så är det bara. Råkar själv inte ut för krascher eller frysningar men får rejäla dalar i bilduppdateringen när nya områden laddas, blev betydligt sämre med Nvidias senaste drivrutiner dessutom. Trots det återvänder jag och har svårt att lämna spelet, "vad finns runt hörnet"-känslan är helt enkelt för stark.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sant, dock säljer jag Unstable Plasma så antalet slots är viktigare. Men tröttnat, ska bara köpa alla exosuit-uppgraderingar sen blir det att warpa första gången. Fortfarande bara i området där jag startade.

Haha va, Och har så många platser? Jag har 17/20 och jag har väl warpat säkert fem-sex gånger. Kanske varit lite för snabb eller gjort något fel
Men nu har jag hittat en mysig planet som jag inte vill lämna i första taget.

Dag

Natt

Eller tvärt om? Fint är det i alla fall. Grannplaneterna är nästan lika fina och det finns massor av guld.

Vet inte om nån tagit upp det men av en slump hittade jag ett sätt för att slippa alt+tab-problemet.

Bocka för Enable Steam Overlay while in-game i steam settings. Ta fram steam overlay(shift+tab) i spelet, så går det att alt+tabba fram och tillbaks.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd

Samma här @RaZman. Hade inga förväntningar alls egentligen. Spelet är ju vad det är.

Min första planet var inte så intressant. Gjorde mest djur questet och hittade några exosuit uppgraderingar. Utforskade mycket lore också.

Kom nyss till min andra planet. Den har hav och ser intressant ut. Landade där nyss.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek