No Man's Sky - Samlingstråd

Permalänk
Medlem

Är det värt att faktiskt börja spela detta nu? Har hållit ett halvt öga på detta ungefär sen jag skapade denna tråden och alla dåliga reviews kom in. Har möjlighet att köra detta för PS4 Pro med VR alternativt PC. Vad är den bästa versionen?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Är det värt att faktiskt börja spela detta nu? Har hållit ett halvt öga på detta ungefär sen jag skapade denna tråden och alla dåliga reviews kom in. Har möjlighet att köra detta för PS4 Pro med VR alternativt PC. Vad är den bästa versionen?

VR versionen fungerar prima på pc dock så använder man tyvärr handkontroller istället för joysticks för flygningen så den kontrollen är hopplös. Liret är busenkelt dock så du överlever med gamepad för både gå och flyg du behöver inte mus eller joystick för flyg för att överleva.

Hela liret består av proceduralt gameplay och en absolut episk grind. Jag gillade det på något sjukt sätt finns många timmar att förlora om du är ok med att du står ut med totalt intensägande story. Men jag rekommenderar det grinden är bra gjord :D. Basbyggandet investerade jag aldrig i gillar man bygga finns det mycket där också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Moderator
Forumledare

Patchen ser ut att vara live nu

Här är lite videos på innehållet.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Igår blev det en sån där typisk "fan också men bra trots allt".

Hade farmat en hel del extra gear slots till skepp och hade hittat ett skepp som jag tänkte göra till mitt nya huvudskepp. Farmade en trading post efter det skeppet i klass S eller klass A. Efter ett antal timmar med bara B och C klass kom det äntligen ett A-klass så köpte den och åkte upp till rymdstationen och började geara upp den. Hade inte tillräckligt med naniter för att uppgradera från A till S, men maxade ut alla slots. Precis när jag är klar med det och ska ta ut skeppet på en spin landar ett likadant i klass S på stationen. Va fan! Blev till att köpa det och skrota det gamla klass A-skeppet. Hade inte heller tillräckligt med uppgraderingar för att maxa ut alla slots nu, men trots allt enklare farma det än naniter att uppgradera A till S.

Här är skeppet förresten. En långnosad fighter med nedåtlutande bakvingar, tvåfärgat vitt/grått.

Permalänk
Medlem

Snyggt skepp. Detta lir kräver man älskar grind

Tror jag är klar så länge man inte kan uppgradera från S till exotic eller något? Har inte lyckats skrapa ihop 50000 nanites bara 40000 än så länge

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Snyggt skepp. Detta lir kräver man älskar grind

Tror jag är klar så länge man inte kan uppgradera från S till exotic eller något? Har inte lyckats skrapa ihop 50000 nanites bara 40000 än så länge

Ja, det är dyrt att uppgradera till S-klass, och jag hade väl ungefär 28K naniter. Nu har de dessutom lagt till samma funktion och kostnad på Multi-tool. Även om man inte bryr sig om utseende på multi-tool, verkar det svårt hitta en klass S. Mycket för att man måste åka runt och jaga dem en och en. Med skepp kan man bara idla på en trading post och hålla lite koll.

Permalänk
Medlem

Här är ett par varianter av fighters jag stötte på själv. Med Portal-koordinater, första galaxen. Kanske syns att jag letade efter den bakre vingkonfigurationen. Enda lilla minuset är att vingen högst upp ser lite påklistrad ut i de två sista varianterna inklusive mitt skepp.

Orange fighter

Samma som ovan fast röd/vit

Orange/grönt fraktskepp med fyra tanksfärer

Vit fighter

Vit/grå fighter (den jag skaffade)

Permalänk
Medlem

Går inte uppgradera från S-klass till exotic eller något? En annan sak med origins uppdateringen fick jag ett uppdrag men gissar jag måste ta mig till något annat stjärnsystem? Hur fungerar det dära? Jag får också en massa injected meddelanden så fort jag warpar till nya solsystem.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tja, precis plockat upp spelet. Aldrig testat, men efter att ha hört om alla förbättringar så lär ju nu vara tiden att köra igång :). Söker andra svenskar, försökt hitta någon discord eller liknande utan framgång.

Permalänk
Medlem

Ingen som lirar :)?¨

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

No Man's Sky har fått en ny ordentlig uppdatering. Det är nummer 19 i ordningen och titeln är Outlaws. Fokus den här gången är piratande av olika slag och spelare kan ni ta del av flådigare rymdstrider samt smuggla varor. Om du haft drömmen att cosplaya Han Solo i No Man's Sky har alltså detta blivit möjligt.

Uppdateringen har släppts nu och mer info hittas här:
https://www.nomanssky.com/outlaws-update/

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på att ta tag i detta igen men det är banne mig skrämmande som det uppdateras. sist jag lirade var 25 april 2022 fast jag tror jag bara logga in då och jag spelade på riktigt ännu längre bak. Tror derelict ships var ganska nytt då?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Gått hyfsat komma in i. Dock finns det verkligen ingen karta för planeterna man landar på? Jag har en hyaline brain som man ska konvertera till harmonic brain... Trycker x så startar den ekolod som ska visa vart man hittar harmonic brain men sedan så hittar jag inget sätt att se vart den platsen är?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Lyckades få en hyaline brain att fungera. Det är som det mesta de håller mycket men sen när man gör något så blir man inte belönad med något vettigt lol

Känner mig rätt klar. Tycker inte de nya grejerna gav så mycket. Liret är bäst när man luras in och naturligtvis hittar bättre grejer sen blir det ju bara generisk rundgång av alltihop. Hade man vart basbyggare hade man kunnat hålla på lite längre. Ändå förvånad steam säger bara 100h känns som jag lirat det 1000h av någon anledning lol. Rekommenderas men något mer fokuserat som subnautica är milsvid bättre.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Provade på lite snabbt vid release men..
Är det värt att köpa spelet nu, eller har man missat tåget eller är det allt det skulle vara nu?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Provade på lite snabbt vid release men..
Är det värt att köpa spelet nu, eller har man missat tåget eller är det allt det skulle vara nu?

Det är inte i närheten från dag 1-releasen. Jag själv har försökt spela det flera gånger men blir snabbt uttråkad då jag inte roas av byggande men jag vet mängder med andra människor som hävdar att det blivit deras favoritspel. Jag tycker ärligt talat du kan ge det en ny chans.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Det är inte i närheten från dag 1-releasen. Jag själv har försökt spela det flera gånger men blir snabbt uttråkad då jag inte roas av byggande men jag vet mängder med andra människor som hävdar att det blivit deras favoritspel. Jag tycker ärligt talat du kan ge det en ny chans.

Behöver väl knappt bygga något? Det är rätt så fritt vad du gör

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Behöver väl knappt bygga något? Det är rätt så fritt vad du gör

Trodde man behövde bygga en del för att kunna göra utrustning för att flyga vidare. Upplevde det som ganska tradigt men jag ogillar att behöva bygga saker i spel.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.