No Man's Sky - Samlingstråd

Permalänk
Avstängd

Konstanta frysningar.
FOV @100 är ändå lågt, det känns fortfarande inzoomat.

Totalbiscuit har samma problem som mig och tusentals andra.
https://www.twitch.tv/totalbiscuit

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Jag får ut cirka 35FPS som dippar ner till under 10 ibland.... Överklockad 4790k med överklockat 970, 16GB Ram. Kan väl inte stämma?! Vad f-n är fel?

1080p och ställde allt på medium liksom...

Alla har FPS problem, även de med riktigt bra PC's.
Jag kan förstå det till viss del eftersom mycket genereras on the fly men det borde inte vara så illa som det är.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shelter:

Alla har FPS problem, även de med riktigt bra PC's.
Jag kan förstå det till viss del eftersom mycket genereras on the fly men det borde inte vara så illa som det är.

Men de skjöt ju fram PC releasen så de kunde förbättra PC och lägga till 21:9 stöd :OO

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Implor:

Jag gjorde ett återköp på steam.

Min dealbreakers:
*Ingen loadingbar när man loggar in
*Måste hålla inne knappen för att klicka på saker. Även i grafikmenyerna.
Tog mig 10 min innan jag fattade att du var tvungen att hålla inne musknappen i 1s för att
något ska hända.
*Låst till 30fps när jag startade spelet. Varför inte satt till MAX?
*Perspektivet du har skapar känslan att karaktären är 1.2m hög.
*Var inte särskillt snyggt även på MAX inställningar
*Fick en övergripande känsla av Early access spel

Känns som det vore värt 14.99 euro på steam. inte 60.....

Förklarar varför det varit så tyst om PC-utgåvan.

Jag satt fram tills kl 19:00 och fingrade på köpknappen men känns som jag avvaktar tills både priset och spelet fixats. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Förklarar varför det varit så tyst om PC-utgåvan.

Jag satt fram tills kl 19:00 och fingrade på köpknappen men känns som jag avvaktar tills både priset och spelet fixats. :/

Helt rätt. Känns som en dålig port från console.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

EXTREMT DÅLIG PORT.

Det märks att dom har skapat det till PS4 i första taget. Att man ska behöva hålla inne musknappen när man trycker på saker...SUCK! Muspekaren påminner om samma från konsoll-spelet Destiny.

Annars om spelet:
- Ful grafik (särskilt skuggorna)
- Otroligt stelt
- Field of view:n. Har ökat men man blir ändå närsynt av skiten.

Spelade en timme. Det får räcka.

Pengarna tillbaka.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd

Patch kom nyss ut, 18MB. står ingenting om den.
Verkar inte ha löst något gällande prestanda, frysningar eller kraschar.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Shit! Jag började kolla Steam Store vad folk skulle säga. Tänkte att det har legat topp 1 länge nu, så kollar där. Spelet är ju helt borta från topplistan. Är det så j*vla dåligt att det krashar bort från allt?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk

Fruktansvärt uselt. Refund request efter 15 minuter. Helt jävla oacceptabelt att kräva €59 för den här skiten, €15 hade varit rimligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Implor:

Helt rätt. Känns som en dålig port från console.

Sneglade lite på Steam och GOG och folk verkar inte glada.

Känns som att Hello Games måste kommentera detta snarast. Personligen ser jag gärna att de erkänner att spelet inte håller måttet (speciellt på PC), ber om ursäkt och ger halva kostnaden för spelet åter och håller priserna på 30 euro eller lägre. Jag hade nappat för det priset men att betala PS4-priser för det skick spelet ändå är i på PC.... nej tack. :/

Har Hello Games klantat sig med PC-utgåvan eller har Sony ställt krav på att PC-utgåvan inte är bättre än PS4-utgåvan? Lite så jag börjar undra nu även om det nog mest troligen är dåligt jobb vid portningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Sneglade lite på Steam och GOG och folk verkar inte glada.

Känns som att Hello Games måste kommentera detta snarast. Personligen ser jag gärna att de erkänner att spelet inte håller måttet (speciellt på PC), ber om ursäkt och ger halva kostnaden för spelet åter och håller priserna på 30 euro eller lägre. Jag hade nappat för det priset men att betala PS4-priser för det skick spelet ändå är i på PC.... nej tack. :/

Har Hello Games klantat sig med PC-utgåvan eller har Sony ställt krav på att PC-utgåvan inte är bättre än PS4-utgåvan? Lite så jag börjar undra nu även om det nog mest troligen är dåligt jobb vid portningen.

Sean Murray har kommenterat på twitter. Han är överväldigad över antalet spelare

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

@JhvaElohimMeth: Älskar Damage Control: https://twitter.com/NoMansSky
Inte för att vara sådan men detta är ju för komiskt. De har hypat spelet till max. Bara 6 GB stort m.m. Otroligt tråkigt för alla som har sett fram emot spelet. Hela helgen kan vara förstörd.

Gissar på att TDK cd:n de håller upp var full med repor.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

Sean Murray har kommenterat på twitter. Han är överväldigad över antalet spelare

Skrivet av Maysay:

@JhvaElohimMeth: Älskar Damage Control: https://twitter.com/NoMansSky
Inte för att vara sådan men detta är ju för komiskt. De har hypat spelet till max. Bara 6 GB stort m.m. Otroligt tråkigt för alla som har sett fram emot spelet. Hela helgen kan vara förstörd.

Gissar på att TDK cd:n de håller upp var full med repor.

Haha, brace for impact!

Men även om lanseringen verkar bli dålig, såvida de inte får ut någon fix snart nog, så är det ändå skönt att spelet faktiskt släppts. Är ju ett spel som flyttats fram ett par gånger (fast kanske inte tillräckligt många gånger?) och dessutom efterlängtat av många. Hoppas de som köper spelet får valuta för sina pengar bara, hoppas verkligen inte att de tänker sälja en massa DLC med tanke på vad själva grundspelet ändå kostar.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Förstår inte grejen. Om man ska göra en så dålig port, varför väntar man inte bara med PC? Som t.ex Rockstar gjorde med GTA5. Det har ju fungerat otroligt bra för dem.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

En applåd till alla er som använde Steams refund policy för att lämna tillbaka spelet. Plånbokiska är det enda språk de fattar.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

En applåd till alla er som använde Steams refund policy för att lämna tillbaka spelet. Plånbokiska är det enda språk de fattar.

Det är lugnt Pengarna är på g tillbaka. Fasen vad besviken man blev. Grafiken, känslan, kontrollerna... Nope, detta var en stor besvikelse. Andra gången jag begär pengarna tillbaka nu! Haha xd

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

För 60€ förväntar jag mig ett någorlunda högklassigt spel men allt man fick var lagg, frame drops, låg frame rate, ful grafik och för att inte tala om den snäva FOV:en, även på 100 var det som att gå runt med en kikare i fejan. Lyckligtvis gick det att ändra i en grafikfil men var tvungen att sätta den på hela 170 i FOV för att det skulle se ut som runt de vanliga 110.

Nä, begärde en återbetalning som det är nu...möjligt att de får ordning på prestandan framöver och även ger stöd för SLI.

Permalänk
Medlem

Alla verkar inte ha problem dock. https://www.twitch.tv/badnewsbaron har streamat PC versionen sedan release för ca 2 timmar sedan och har inga problem med framerates eller krascher.

Permalänk
Avstängd

Tur att man avvaktade då. Får köpa det på någon steam sale. ARK går ju t.ex. att hitta billigt nuförtiden.

Kände på mig att 60€ var för mycket för ett hypat indiespel.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Refund här med. Vad är det för skit. Går inte att ändra sensitivity heller. Options och settings är fucked up och mitt nya gtx 1080 laggar på spelet i halvgrafik. Bra skit. 14 minuter spelat.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Alla verkar inte ha problem dock. https://www.twitch.tv/badnewsbaron har streamat PC versionen sedan release för ca 2 timmar sedan och har inga problem med framerates eller krascher.

Han har ju ett Titan X SC och en bra CPU...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Ingen krasch än för mig. Ändrade vsync i nvidia kontrollpanelen och efter det flyter det mycket bättre, ligger 95% av tiden stabilt i 60 fps.

Men värt 500 spänn? Nej, inte direkt.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Refund här med. Vad är det för skit. Går inte att ändra sensitivity heller. Options och settings är fucked up och mitt nya gtx 1080 laggar på spelet i halvgrafik. Bra skit. 14 minuter spelat.

Exakt! Körde sensitivity på 0 och endå var det för mycket...

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Så mest "värt" är att köpa det på ps4 i dagsläget?
Kostar 440kr på Hong Kong psn... tänkte köpa det på PC, men jäklar det verkar crasha och låg fps... blir la kanske bättre efter några patchar iofs... men 440kr är ändå ganska ok pris... :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swennis:

Så mest "värt" är att köpa det på ps4 i dagsläget?
Kostar 440kr på Hong Kong psn... tänkte köpa det på PC, men jäklar det verkar crasha och låg fps... blir la kanske bättre efter några patchar iofs... men 440kr är ändå ganska ok pris... :/

Bara Hello Games får ordning på PC-utgåvan så lär den vara den bästa utgåvan med god marginal. Antar att det bör finnas goda chanser för moddar som ger mer innehåll och olika förbättringar med.

Kan vara bra att avvakta lite för att se vad som händer.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av anon5930:

...

Kan vara bra att avvakta lite för att se vad som händer.

http://www.sweclockers.com/artikel/22496-spelclockers-ger-sig-ut-i-no-mans-sky-pa-pc

Vi har hittills inte så bra upplevelser heller tyvärr. 970, 980 och 980ti och inget av dem är problemfria. På planeter så är det bildspel för 970 tyvärr. Ändrat inställningar och lyckats förbättra marginellt. Alt tab är inte att rekommendera. En av oss har haft krascher och lockups på datorn så fort han försöker flyga, fem ggr om.

Så att...det är svårt att rekommendera detta utan vissa förbehåll tyvärr.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

http://www.sweclockers.com/artikel/22496-spelclockers-ger-sig-ut-i-no-mans-sky-pa-pc

Vi har hittills inte så bra upplevelser heller tyvärr. 970, 980 och 980ti och inget av dem är problemfria. På planeter så är det bildspel för 970 tyvärr. Ändrat inställningar och lyckats förbättra marginellt. Alt tab är inte att rekommendera. En av oss har haft krascher och lockups på datorn så fort han försöker flyga, fem ggr om.

Så att...det är svårt att rekommendera detta utan vissa förbehåll tyvärr.

Tack för informationen! Jag har som sagt begärt återbetalning, men tänkte bara säga att på mitt 980 var det största problemet att spelet fick drops då och då (ibland frös det också temporärt). FPS:en på medium var runt 70-90 när jag låste den till 90. Spelet såg kasst ut men fungerade i viss mån, med andra ord.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem

För att förtydligen. Satte detta i Nnvidias kontrollpanel,

i spelet sen

Men vetifan om det är nån universell lösning men kanske värt att prova.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Inaktiv

AMD har släppt nya drivare, 16.8.2 hotfix där stöd för No Man's Sky finns med: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/Radeon-Softwar...
Changelog och länkar till olika OS-versioner i länken ovan. Huruvida det löser några av spelets problem är ju frågan men kan ju vara värt att prova.

Skrivet av Lan:

http://www.sweclockers.com/artikel/22496-spelclockers-ger-sig-ut-i-no-mans-sky-pa-pc

Vi har hittills inte så bra upplevelser heller tyvärr. 970, 980 och 980ti och inget av dem är problemfria. På planeter så är det bildspel för 970 tyvärr. Ändrat inställningar och lyckats förbättra marginellt. Alt tab är inte att rekommendera. En av oss har haft krascher och lockups på datorn så fort han försöker flyga, fem ggr om.

Så att...det är svårt att rekommendera detta utan vissa förbehåll tyvärr.

Låter inte bra det heller. :/

Känns sjukt att säga det (eller ja, skriva) men trots alla negativa erfarenheter man läser om detta spel så är jag ju fortfarande grymt sugen på spelet. Men blir att försöka avvakta, har egentligen en massa annat som bör spelas innan. En ny genomspelning av Mass Effect-trilogin som jag kommit av mig för andra gången.