Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Roliga saker vi har hört från okunniga om teknik

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ArcticFire:

"great tit" ger endast talgoxar för mig. Big tit däremot...

Du har letat i fel klädaffär, här är de.

Men är de big eller great ?

Men appropå hönshjärnor och annat mer seriöst fågelrelaterat så kommer jag ihåg en mässa när cd var nytt och det kom en fråga om reptålighet på skivorna, svaret blev det lite underliga >

-Hakar skivan upp sig får man byta nål.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jobbar inom IT idag, så har hört en hel del som nämnts i tråden.

Men kan ta några exempel från gymnasietiden som gavs av en Datorkunskapslärare som senare fick sluta på grund av att han var alldeles okunnig.

* Håller moderkortet upp och ner och pekar på SATA-portarna. "Dessa är de externa".
* Skärmen är en del av datorn
* Tangentbord är inte kringutrustning
* Du ska inte google:a på artister, det är farligt (Togs från aftonbladet)

Hittade denna Powerpoint som jag lyckats spara:
SSD = Solid State Disk
HDD = SATA-Disk

Var jobbigt att skriva prov.. Fick fel om man skrev de svar som faktiskt var rätt

Vi får inte glömma IT-Säkerhet.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Satt och spelade med några vänner när min mor kom in och frågade ifall jag brukade minimera (fönster då i Windows).

Skrivet av Daavido:

Jobbar inom IT idag, så har hört en hel del som nämnts i tråden.

Men kan ta några exempel från gymnasietiden som gavs av en Datorkunskapslärare som senare fick sluta på grund av att han var alldeles okunnig.

Vi hade en liknande lärare som blandade ihop bit med byte och gav 95% av klassen fel på frågor kring det hela.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

En kompis som jobbar på en ISP-support berättade om ett samtal där en person hade ringt in och klagade på att det nyinstallerade bredbandet inte fungerade.

Accessen var nere, och kompisen frågar om alla sladdar sitter i modemet som det ska varvid den andra personen svarar: "Vadå, den är ju trådlös?!"

Den var alltså inte ens uppackad ur kartongen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Är väl kanske inte superrelaterat, men här om dan så berättade en kvinnlig kollega som är 50+ att hon var sugen på att börja måla lite igen. Gillar fåglar väldigt mycket så hon tänkte att hon skulle bildgoogla fram några bra exempel.

Talgoxe är en av favoritfåglarna och hon tänkte att om hon sökte på engelska så borde hon få fler träffar. Talgoxe på engelska heter big tit och hon ångrade sig ganska raskt och blev högröd i ansiktet när resultaten började ploppa upp ;D

Skrivet av Grönahunden:

tror det ska vara "Great Tit" blir inte så mycket bättre mera Talgoxe, man får skylla på google. inte lika många som söker för att hitta fåglar

Great Tit ger mig rätt på google i alla fall vill inte veta vad ni söker oftast på google så den ger er "fel" sök resultat

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har letat i fel klädaffär, här är de.
http://www.councilofexmuslims.com/index.php?PHPSESSID=92a269b4d2f17dd5add0859dcd740349&action=dlattach;topic=6729.0;attach=1156;image
Men är de big eller great ?

Men appropå hönshjärnor och annat mer seriöst fågelrelaterat så kommer jag ihåg en mässa när cd var nytt och det kom en fråga om reptålighet på skivorna, svaret blev det lite underliga >

-Hakar skivan upp sig får man byta nål.

hahah lycka till att byta nålen

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

tror det ska vara "Great Tit" blir inte så mycket bättre mera Talgoxe, man får skylla på google. inte lika många som söker för att hitta fåglar

Skrivet av ArcticFire:

"great tit" ger endast talgoxar för mig. Big tit däremot...

Ah, var nog jag som mindes del då. Googlar sällan vare sig talgoxar eller bröst på Google men kul var det iaf

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Ehh, va? Föräldrarna är ju det roligaste som finns att göra sig rolig över. På vilket sätt har det med tacksamhet för uppfostran att göra?

Att man skrattar åt och retas med sina föräldrar betyder väl inte på något sätt att man inte älskar dem? Helt rätt att alla inte kan teknik, och detta är en tråd där man gör sig lustig över folk som inte kan teknik. Ser inte problemet.

Jadu, jag vet inte vad @Rajat gör i denna tråd över huvud taget?
Han har inte bidragit till något som har med trådens syfte att göra, han är här för att skydda föräldrar xD

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Ptja... då min tv vägrade starta displayen så fick jag vända kontakten i uttaget och sen prova koppla in den på en annan fas innan de ville ta in den för felsökning.
En TV som även hade gjort samma sak före jag flyttade till den nya lägenheten...
Skulle någon likriktardiod (eller hur det nu fungerar) vara glapp så är ju inte tv'n hel enligt mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Satt å spelade på nätet ganska sent å snackade med en snubbe från england som påstog att hans bror använt tandkräm istället för kylpasta då han inte hadde någon hemma och subsekvent brännt cpu'n

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Satt å spelade på nätet ganska sent å snackade med en snubbe från england som påstog att hans bror använt tandkräm istället för kylpasta då han inte hadde någon hemma och subsekvent brännt cpu'n

Tandkräm fungerar dock som kylpasta, så om datorn gick sönder berodde det inte på överhettning av CPUn åtminstone.

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn: Om det inte vore för att det torkar på ingen tid alls och låser inne värmen istället för att avleda den så

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Avstängd

Mycket rolig tråd. Vill man ha mer av liknande så rekommenderar jag att läsa PC För Allas frågespalt (eller merparten av deras artiklar), både frågorna och svaren är helt uppåt väggarna. Inte i klass med modermodemet kanske men inte långt ifrån. Jag vet att det ska vara IT för noviser liksom men det betyder inte att de som svarar på frågorna också ska vara noviser.

Kan nämna en äldre bekant som jag hjälper en del. Han jobbar bland annat som översättare av böcker från engelska och blev väldigt glad när jag visade honom Google Translate. Någon vecka senare fick jag dock ett samtal där han klagade på att det inte blev helt rätt hela tiden. Jag försökte förklara att om det hade fungerat så så hade han inte haft något jobb, men det gick inte riktigt fram. Vid ett annat tillfälle fick jag åka hem till honom för att hans mic inte fungerade i Skype och inga av mina lösningsförslag fungerade (att han inte fixar mer än typ två instruktioner i följd utan att tappa allt och bli förbannad hjälpte förstås inte till), väl där såg jag att den satt i den klart markerade hörlursutgången.

Jag har också en kollega som använder Photoshop för en sak, att croppa bilder, och eftersom hon inte fått ny licens för en sådan sak så har hon kvar sin förrförra dator bara för det. Vi har försökt förklara att det går att göra i Paint eller, om man vill ha mer kontroll, i något av hundratals bra och gratis bildredigeringsprogram eller -tjänster men det hade ju krävts fem minuters utbildning liksom. Hellre då att använda en gammal dator som tar en kvart att starta varje gång den behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

@Sveklockarn: Om det inte vore för att det torkar på ingen tid alls och låser inne värmen istället för att avleda den så

Detta har testats av Hardware Secrets, Tom's Hardware och antagligen många fler, men ett tag fungerar det. Måste varit jäkligt längesen i vilket fall med tanke på att ingen av dagens CPUer (allt efter första generationens Athlon?) brinner upp av bristande kylning.

För att vara lite ontopic så trodde min mor att det var p.g.a. att sladden var så kraftigt böjd som strömmen inte kom fram till datorn (knappen på nätdelen var frånslagen), tänk trädgårdsslang.

Permalänk
Medlem

En kollega sa "jag har köpt iPhone 5 och telefonen ger mig gratis wifi".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

min granne ringde Ownit för att fråga hur hon skulle göra med internet efter att hon flyttat, hennes fråga var enkel behöver jag några kablar?. supporten sa att nej det var bara koppla in routern i 230 uttaget och köra.. sen ringen hon mig frågar varför hon kan se Wifi signalen i mobilen/datorn men inte få internet att funka.

kan man IT så är det ju en självklarhet att en kabel mellan Router & nätverksuttaget i väggen är ett måste. men varför säger man då att det inte behövs något ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tandkräm fungerar dock som kylpasta, så om datorn gick sönder berodde det inte på överhettning av CPUn åtminstone.

Majonnäs är bättre... konstigt nog bättre än en del "riktiga" (kortsiktigt iaf)
http://www.techpowerup.com/forums/threads/mayonnaise-as-therm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Majonnäs är bättre... konstigt nog bättre än en del "riktiga" (kortsiktigt iaf)
http://www.techpowerup.com/forums/threads/mayonnaise-as-therm...

Majonnäs är mest olja, vilket även många 'riktiga' kylpastor har som bindmedel. Ändå är det en del personer varnar för att använda aceton med olja till rengöring av kylare, då ytan kan bli oljekontaminerad och kylaren i princip förlorar all förmåga till värmeavledning.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

HAHAHAHAHAHAHAHAHA LOL, Felia alltså, har man väl haft dom 1gång så går man aldrig tillbaka igen, om man inte är rejält korkad, eller helt enkelt inte har något annat alternativ.
Samma sak gäller folk som tror Explorer är bästa webläsaren
Eller att man behöver brandvägg + antivirus för flera hundra, ibland tusentals kronor, när man endast sitter på aftonbladets hemsida och på sin höjd lite Youtube, trots en redan oerhört seg dator.

Alla form av kundservice består inte endast av 100% kunniga människor inom området de arbetar i.
T.ex är 50% av en kundsupports jobb hos microsoft är att förklara till pensionärer om hur man använder en mus eller öppnar internet explorer. Då det är majoritetsfrågan så blir man nästan alltid kopplad till personen som för göra skitjobbet och som inte är lika kunnig som resten i personalen. Det har hänt att pensionärer har ringt och klagat på att musen inte fungerar, i slutändan visade det sig att de hade musen upp och ner.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Sen är ju storkedjornas säljare klassiskt okunniga.

Jag hjälpte en kompis att välja mobil för 1-2 år sen, och vi var på Elgiganten och klämde på en HTC och en Samsung från samma generation (alltså ungefär samma hårdvara). Säljaren frågar om vi vill ha hjälp, och jag känner att han lika gärna kan få stå och prata ifall han säger något vettigt. Kompisen frågar om skillnaden på telefonerna. Det här är alltså flaggskeppen från HTC och Samsung, så man skulle kunna tänka sig att säljaren har hyfsad koll. Dessutom var det relativt länge sedan de släpptes.

Säljaren tar upp Prisjakts jämförelsesida och hittar inga skillnader, förutom att den ena har högre upplösning. När jag påpekar att båda har 1080p så säger han att den ena har mindre skärm => högre upplösning. Något jag inte argumenterar emot eftersom man förstår vad han menar.

Är det för mycket begärt att säljaren ska kunna säga något om skillnaden i mjukvara? Hur snabbt kommer nya uppdateringar? När telefoner är väldigt lika varandra hårdvarumässigt så är det ju sånt man får påpeka.

Anledningen är väl att antingen kommer det en person som ska ha en Samsung, "precis som alla andra", eller en person som har koll på grejerna och vet vad han/hon ska ha (och därför sannolikt bara klämmer på telefonen på Elgiganten och sen köper den där den är billigast).

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

En annan klassiker är alla lärare som pekar med fjärrkontrollen mot projektorduken istället för projektorn och undrar varför det inte funkar.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Nästan lika roligt som modermodemet är den annonakampanjen från en elkedja i början på 2000-talet. De hade kommit över ett stort antal IBM Aptiva multimediadatorer och sålde dessa för 5000-6000:-

Problemet var bara att dessa datorer förmodligen stått bortglömda i ett lager i några år. Normaldatorn var pentium eller pentium II med 64MB+ ram och WinXP som OS. Dessa var 486'or med 4MB ram och Win98. Multimediaegenskaperna kom från en långsam cd-rom. När specifikationen skriver senaste tekniken för oöverträffad multimediaupplevelse kan man inte annat än skratta.

Den inköpare som köpt in dessa datorer kan inte haft någon koll på tekniken.
.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Har några sköna som bekanta har droppat:

Den klassiska, "man kan inte se skillnad på 60hz och 120Hz". Varvid jag klarar ett blindtest med att endast röra på muspekaren 10 av 10 gånger.

En polare påstod att alla filer som är i upplösning 1080p har EXAKT lika bra bild (oavsett om det är något sönderkomprimerat 2GB eller en okomprimerad blu-ray. Ännu ett blindtest som jag klarade.

När jag bodde hemma smsade jag mamma och frågade om min lönespec hade kommit, var något jag undrade över och tänkte kolla medans jag var på jobbet och hade lönekontoret där. Fick svar såhär: "tjugotretusensexhundraåttioen", hon kunde inte skriva siffror.

Permalänk

På stenåldern, när jag var ca 13år, var jag inne i en Expert-butik för att köpa en mus till min Amiga 500. I skyltfönstret stod det en Amiga uppställd med texten; Nu åter i lager! Så jag gick fram till disken och sa att jag ville ha en mus. Tjejen svamlar och säger till en annan tjej som kommer direkt. Jag upprepar att jag vill ha en mus, till min Amiga 500, lägger jag till. De tittar på mig som om jag var riktigt dum i huvudet! Jag upprepar att den ska vara till min Amiga 500 som ni ju säljer. Då säger tjejen åt mig att, det är nog bättre jag går ner till djuraffären lite längre ner på gatan. Facepalm, och skrattar så jag inte kan stå rakt! Inser att det är meningslöst, och går därifrån.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Igelkott:

Tänk också på att vända kontakten rätt.

Faktum, det kan göra skillnad. Ena benet är fas och andra är nolla, jag har hört tydlig skillnad i brummande i en billig stereo med ena eller andra hållet. Rätt sjukt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av HWS:

En annan klassiker är alla lärare som pekar med fjärrkontrollen mot projektorduken istället för projektorn och undrar varför det inte funkar.

Många projektorer har IR sensorn frammåtmonterad, just för att man skall skjuta mot duken som är väldigt reflekterande. Flera av de projor vi har i mötesrum är svåra att skjuta mot direkt men går utmärkt var gång man skjuter mot duken. Så inte helt way off från din lärare.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HWS:

...

Anledningen är väl att antingen kommer det en person som ska ha en Samsung, "precis som alla andra", eller en person som har koll på grejerna och vet vad han/hon ska ha (och därför sannolikt bara klämmer på telefonen på Elgiganten och sen köper den där den är billigast).

Det där påminner mig:
Står i storkedje-butiken Mediamarkt, och slö-kollar på diverse smartphones. (Väntar på polaren som står på en annan avdelning i ett RMA-ärende)
Fram kommer en säljare, och undrar om denne kan hjälpa till...
I brist på bättre saker att göra, så ja... varför inte...
-"Jag funderar på det här med Android-enheter alltså... Vilken modell har den senaste Android-versionen?"
Säljaren går fram till en av Samsungs senaste modeller, och uppger att den har Lolipop (Han uppger ingen version dock)
Jag frågar då om hur det står till med HTCs modeller.
Säljaren: -"Ja, men då är det inte android.".
...varav han går till en anna hylla med deras Windows-modeller.
Jag: -"Ja.. .jo... men deras Android-modeller då?"
Säljaren: -"Om det är android ni vill ha, så är det Samsung som gäller."
Jag pekar mot Android-avdelningen, och på en skylt där borta:
-"Där har ni också HTC-modeller. Är inte det Android?"
Säljaren står och tittar fundersamt ett tag...
-"Vänta här, jag skall hämta en kollega."

Det dröjer en stund, och min polare komemr tillbaks då RMA-ärendet är avklarat. Vi går därifrån.
Jag berättar om händelserna ovan, och vi garvar. Ja jösses...

Vissa människor har bara fått för sig att Samsung är synonymt med Android. Okej. Alla kan inte vara kunniga i området... men att säljare har den uppfattningen?... seriöst?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

En kollega på jobbet råkade ut för detta detta TVÅ gånger!

Hon: Behöver hjälp!! Excel/datorn fungerar inte, den piper och jag kan inte klicka någonstans!
Jag: Går fram till hennes arbetsplats och lyfter bort pärmkanten som ligger på 'Shift'-knappen.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Måste ta en till som hände nyligen.

För några veckor sedan festade hos en kompis och jag som är mer kunnig inom hårdvara än han. Så undrade han varför bildskärmen blev så liten i upplösning efter uppgraderingen av Windows 10. Så jag sa ja installera nya grafikdrivrutiner, jag gick bort en stund, kom tillbaka.

Han: Du, det verkar som att skivan inte har Windows 10 drivrutiner.
Jag: Men, vänta, installerar du via skiva?
Han: Ja, har jag alltid gjort.
Jag: Vet du att man kan hämta hem via webben, tillverkarens hemsida?
Han: Jaha kan man sånt nu för tiden.
Jag: Herregud.... (I tanke)

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Skrivbordet

Tjejen ringer och frågar var ett visst program finns på min dator, jag sa åt henne att leta efter ikonen på skrivbordet.

Hon ringer sedan tillbaka och säger att hon inte hittar det, letat överallt på skrivbordet, kollat i alla lådor och både över och under...
Pinsamt när hon inser att jag menade skrivbordet i datorn.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •