Permalänk
Medlem

Tråd kan tas bort

-

Ta bort tråd
Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem

@Ethics
Ladda ner "WhoCrashed" (Gratis) och kör det,
Pröva även ringa dit du köpte delarna ifrån så kanske de kan hjälpa dig. De har stött på det mesta.

Kör gärna memtest86 också, men oavsett så därefter så pröva att köra med endast 1 ram-minne, bara för att utesluta defekta minnen.

Permalänk
Medlem

@Landmark90: Tack för tipsen! Testade att ladda ner WhoCrashed men den verkar inte hitta några loggar alls. Ska precis till gymmet, så får kolla närmare på det ikväll!

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14

Permalänk
Medlem

Om datorn inte får själva BSOD:en så är det inte oväntat, men kör gärna memtest86 för att utesluta minnena. Kan inte säga att jag stött på ditt problem tidigare så förhoppningsvis dyker mer IT-gurus upp och hjälper!

Ang. GTA, så verkar folk ha "löst" problemet genom att underklocka GPUs och alla möjliga alternativ. Man hittar väldigt mkt information om man googlar på ditt error (ERR_GFX_D3D_INIT)

Utdrag från diverse forum har dessa som hjälpt olika med ovan problem:
- GPU: Pröva både Beta drivrutiner & dem innan
- Stäng av V-Sync & Tesslation, Mina Dokument/Rockstar/GTAV/settings.XML (öppna med anteckningar)
- Underclocka grafikkortet
- Kolla så du har senaste uppdatering av Windows
- Stäng av alla FPS räknar, som Shadow Play, Fraps och i Steam.

M.m. ingen av ovan är garanterat att fungera tyvärr.

EDIT: La till olika "fixar" för GTA erroret
Permalänk
Medlem

Tack för svar! Windowsfrysningarna börjar ske oftare och oftare, känns som någon hårdvara håller på att dö. :/

Ang GTA så har jag redan testat precis ALLT som nämns i diverse forum, inkl att underklocka GPU.

Skrivet av Landmark90:

Om datorn inte får själva BSOD:en så är det inte oväntat, men kör gärna memtest86 för att utesluta minnena. Kan inte säga att jag stött på ditt problem tidigare så förhoppningsvis dyker mer IT-gurus upp och hjälper!

Ang. GTA, så verkar folk ha "löst" problemet genom att underklocka GPUs och alla möjliga alternativ. Man hittar väldigt mkt information om man googlar på ditt error (ERR_GFX_D3D_INIT)

Utdrag från diverse forum har dessa som hjälpt olika med ovan problem:
- GPU: Pröva både Beta drivrutiner & dem innan
- Stäng av V-Sync & Tesslation, Mina Dokument/Rockstar/GTAV/settings.XML (öppna med anteckningar)
- Underclocka grafikkortet
- Kolla så du har senaste uppdatering av Windows
- Stäng av alla FPS räknar, som Shadow Play, Fraps och i Steam.

M.m. ingen av ovan är garanterat att fungera tyvärr.

Visa signatur

7800X3D | 32GB 6400MHz | RTX 2080 Super
Razer Blade Advanced 2021 / MacBook Pro 2022 / Galaxy S23 / iPhone 14